Tamponi jäänyt emättimeen?

Lääkäriin?

Tämä voi nyt kuulostaa koomiselta, mutta täällä on totiset paikat. Muistan laittaneeni tamponin (Tampax narulla) mutta sitten unohdin kokonaan edes laittaneeni sitä kun on niin epäsäännölliset ja niukat menkat. Nyt parin päivän kuluttua yht'äkkiä muistin että ai niin se tamponi... vaan naruapa ei enää ole missään! Kokeilin sormella aika syvälle emättimeen, mutten löytänyt tamponia. Myös roskikset kävin läpi, mutten ole ajatuksissani sinnekkään tamponia laittanut... help! Tamponi on siis kadoksissa! Luuletteko, että se tuntis sormella, jos siellä olis jotain? Voinko saada hormoonikierukan pois paikaltaan sorkkimalla sormella syvälle emättimeen... siellä tuntui jotain kovaa ja vasta jälkikäteen tajusin mikä se oli...

42

36128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TÄTI

      se tampax oo niin pitkä, että sormrlla sen tunnet,- luulisin näin

    • menninkäinen

      jos et satu tietään niin emätinhän on vaan semmonen reilu 10-12 cm... kohdun suu aukko on nuppineulan pään kokonen joten ei oo mahollista et se ois kohtuun asti päässy!!! pidän sitä että naru olisi irronnut aika epätodennäkösenä sillä narut on ommeltu koko pituudeltaan tamppooniin kii... jos näin on kuitenki käyny niin kokeile mennä kyykkyyn ja sitten yrittää ottaa sitä pois... tunnet sen vähäntään sormenpäässäsi aivan varmasti!! kyykyssä kannattaa olla sen takia että olet mahdollisimman lähellä kohtuasi silloin!! jos asia joka tapauksessa epäilyttää mene käymään lääkärillä sillä sisälle se aiheuttaa tulehduksia todella helposti!!

      stemppiä!!=)

      • Alkup.

        Joo no kyllä mä taisin koko emättimen sormillani testata, koska yletyin kohdunsuulle asti missä tunsin ne kierukan langat. Ei kait se sitten siellä voi olla... taidan olla vaan lahopää enkä muista poistaneeni tamponia. Juuri tuon tulehdusvaaran vuoksi ensin vaan hätäännyin. Kukakohan sen tamponin on syönny, kun ei ole roskiksessakaan????

        Nimimerkillä "Lapset kysyvät puolen vuoden päästä, että äiti mikä tää haiseva möykky täällä pesukoneen takana on"

        *lähtee uudelleen etsimään mahdollisia piilopaikkoja*

        :-DDDDDDDDDD


    • Katja

      Hmmmm...... Ematinhän on noin 10-12cm...
      Ja kohdun suu tosi pieni (nuppineulanpäänkokoinen)
      joten en usko et se siellä ois. Eikös tampoonissa ne narut ole ommeltu koko tampooniin. Mene kyykkyyn ja yritä ottaa se pois.
      Jos et saa sitä pois ja asia vaivaa todella paljon,mene rohkeesti lääkäriin,koska tommoisesta tulee helposti tulehduksia.

    • Tyttö

      Eix kierukat ole kohdussa? Kyllä vain. Et ole millään pystynyt sorkkimaan kierukkaa...
      Sä et näköjään oikeen ymmärrä anatomiasta mitään... *huokaus*

      • Alkup.

        Kyllä mä sen tajuan, että kierukka on kohdussa, mutta tunsin ne langat tms. selvästi napakan kohdunsuun suulla. Sen verran niitä sörkin, että tuli vähän vertakin... eli ilmeisesti nämä kierukkaa paikallaan pitävät rautalangat raapaisivat limakalvolle haavan. Siksi mietin, että menikö nyt kierukka pois paikoiltaan.


      • hoitsu
        Alkup. kirjoitti:

        Kyllä mä sen tajuan, että kierukka on kohdussa, mutta tunsin ne langat tms. selvästi napakan kohdunsuun suulla. Sen verran niitä sörkin, että tuli vähän vertakin... eli ilmeisesti nämä kierukkaa paikallaan pitävät rautalangat raapaisivat limakalvolle haavan. Siksi mietin, että menikö nyt kierukka pois paikoiltaan.

        ... mietityttää vielä se tamponiasia, niin käy lääkärillä. Ystäväni ( ihan oikeasti ) koki saman, ja KOKEILI myös, sormilla ihan kunnolla ja kuitenkin parin viikon päästä tuli tulehdus, ja siellähän se tamponi kurkki, jonkin poimun takana! Ja minäkin kuvittelen jotain anatomiasta tietäväni, kun papa-näytteitä työkseni otan!!
        Ihmeellinen on siis maailma. Ja ne kierukan langat ei ole rautalankaa, vaan pehmeempää tavaraa toki! Mutta paikallaan se vielä varmaankin on jos langat tunnet, yleensä sen suunta on tosiaankin kohtuun päin ja silloin ne häviää näppituntumasta.


      • Alkup.
        hoitsu kirjoitti:

        ... mietityttää vielä se tamponiasia, niin käy lääkärillä. Ystäväni ( ihan oikeasti ) koki saman, ja KOKEILI myös, sormilla ihan kunnolla ja kuitenkin parin viikon päästä tuli tulehdus, ja siellähän se tamponi kurkki, jonkin poimun takana! Ja minäkin kuvittelen jotain anatomiasta tietäväni, kun papa-näytteitä työkseni otan!!
        Ihmeellinen on siis maailma. Ja ne kierukan langat ei ole rautalankaa, vaan pehmeempää tavaraa toki! Mutta paikallaan se vielä varmaankin on jos langat tunnet, yleensä sen suunta on tosiaankin kohtuun päin ja silloin ne häviää näppituntumasta.

        Joo eli en siis ollut turhaan huolissaan. Mullakin kummitteli mielessä tieto, että tamponi voi tosiaan hukkua tuonne sisälle. Ja kyllä mäkin aika monta poimua tunsin sormilla koetellessa, joten en yhtään hmettele jos sinne katoais tamponi.

        Kiitos vastauksestasi! Aloin jo tuntemaan itseni näiden vastausten perusteella pöpiksi, kun moista epäilin. Mutta en mä tiedä kehtaanko käydä lääkärissä testaamassa, että "viitsitkö katsoa onko siellä tamponi, kun en muista otinko pois?"

        *punastelee nolona jo ennakolta*


      • Hmm...
        Alkup. kirjoitti:

        Joo eli en siis ollut turhaan huolissaan. Mullakin kummitteli mielessä tieto, että tamponi voi tosiaan hukkua tuonne sisälle. Ja kyllä mäkin aika monta poimua tunsin sormilla koetellessa, joten en yhtään hmettele jos sinne katoais tamponi.

        Kiitos vastauksestasi! Aloin jo tuntemaan itseni näiden vastausten perusteella pöpiksi, kun moista epäilin. Mutta en mä tiedä kehtaanko käydä lääkärissä testaamassa, että "viitsitkö katsoa onko siellä tamponi, kun en muista otinko pois?"

        *punastelee nolona jo ennakolta*

        joutunut lääkärillä poistamaan tamponin,eikä lääkäri mitenkään ilkkunut.Ihan asiallisesti hoiti ja kertoi, että näitä sattuu.Rohkeasti vaan.
        Tulehdus on ilman muuta edessä jos sisälläsi on.
        Tamponi kerää itseensä kaikki pöpöt ja voi aiheuttaa ärhäkän tulehduksen.


    • tinsku

      voiko tamponi "sulaa" ajan kuluessa jos se on jäänyt sisään?
      Entä tuleeko aina tulehdus ?

      • Fiona

        voi sulaa.Tulehduksen tulo riippuu varmaankin ajasta jonka tamponi sisällä on.1-2viikossa saa aikaiseksi jo todella pahankin tulehduksen.


      • JO!!!
        Fiona kirjoitti:

        voi sulaa.Tulehduksen tulo riippuu varmaankin ajasta jonka tamponi sisällä on.1-2viikossa saa aikaiseksi jo todella pahankin tulehduksen.

        löytykö se??


      • Alkup.
        JO!!! kirjoitti:

        löytykö se??

        Siis käsikopelolla en löytänyt tamponia enkä sitten ole mennyt lääkäriinkään varmistamaan asiaa. Jos nousee kuume tai tulee muita tulehduksen oireita niin sitten menen... niin ja tosiaan sitä tamponia ei ole löytynyt mistään koko kämpästäkään eikä meillä ole edes koiraa!

        ;-DDDDDDDDDDD


      • ....
        Alkup. kirjoitti:

        Siis käsikopelolla en löytänyt tamponia enkä sitten ole mennyt lääkäriinkään varmistamaan asiaa. Jos nousee kuume tai tulee muita tulehduksen oireita niin sitten menen... niin ja tosiaan sitä tamponia ei ole löytynyt mistään koko kämpästäkään eikä meillä ole edes koiraa!

        ;-DDDDDDDDDDD

        tamponi voi mennä kohdunkaulaan jos unohdat sen seksin ajaksi


      • 1313141425
        .... kirjoitti:

        tamponi voi mennä kohdunkaulaan jos unohdat sen seksin ajaksi

        Haha. Olipa taas hauskaa. Käsi voi kans mennä korvakäytän kautta aivoihin jos unohtaa sen nukkuessa pään alle.

        Kyllä kannatti kaivaa yli 6 vuotta vanha viesti tän takia esiin.


      • TIIAPAPPA

        juu. tamponi voi olla siellä. tarkista asia lääkärin vastaan otolla. Itsekin pohdiskelen huomiseksi ajan varaamista. Paikat jotenki löystyny vaikken o lasta synnyttänytkään. kerran oli yks poni 2 kk : n ajan vahingossa.


      • TiedäSitten
        TIIAPAPPA kirjoitti:

        juu. tamponi voi olla siellä. tarkista asia lääkärin vastaan otolla. Itsekin pohdiskelen huomiseksi ajan varaamista. Paikat jotenki löystyny vaikken o lasta synnyttänytkään. kerran oli yks poni 2 kk : n ajan vahingossa.

        Se voi näin 13,5vuodessa alkaa jo vähän haista.


    • Tuuva

      olisi jo poistanut sen ja unohtanut koko asian? :D En usko että tamponi katoaa noin vain emättimeen ;D...

      • kokemusta on

        mä onnistuin kai työntämään vanhan tamponin uudella niin syvään, ettei tullut mieleenkään että siellä jotain olisi, kun ihan varmaksi muistin poistaneeni sen viimeisen. Sain antibioottikuurin epämääräiseen vaivaan, ja sehän auttoi niin kivasti, että kesti taas toista viikkoa ennenkuin oireet alkoivat hissukseen palata. Papakokeen ottaja rupesi sitten ihmettelemään että mitäs täällä oikein näkyy ja onki haisevan raadon esiin, viikkoja kasassa viitisen kappaletta sitten jo... Olin jopa lukenut tamponitulehduksista miettiessäni, että jos se viimeinen aiheutti nämä vaivat...

        Olin pikaisesti ronkkinutkin ja ihmettelin vain, että noin alhaallako se kohdunsuu onkin - en tajunnut vierasesineeksi. Pientä punertavaa vuotoa oli, mutta se ei enää edes haissut isommin antibiootin ansiosta. Kuumetta oli ollut vain yhtenä iltana 39 mutta laski itsekseen, ja pientä arkuutta alavatsalla jonka se kuuri poisti heti.


    • Huh!½

      Luulin eka et tää on taas jonkun 12 vuotiaan kirjotus... Mut sit luin uudestaan ja rupesin miettii tos kierukan kohdal. Aikunen ihminen! Huhhu, mitä porukal onki käyny. :OO

    • Nolo1233466

      Just tulin lääkäristä haisevan vuodon takia ja mikäs sielä löytyikään. Pari viikkoa vanha tampooni. Voi miten noloa! Mutta helpottavaa, kun syy selvis.

    • Tampax taudinaiheutt

      Täällä myös todella nolo tilanne tänään. Menin lääkäriin epämääräisten vaivojen vuoksi. Oli vain hiukan haiskahtavaa vuotoa, paineen tunnetta alavatsalla, jatkuva pissahätä ja jano. Olin tehnyt kaksi kertaa raskaustestinkin lähiaikoina kun mietin että entä jos se mahdollisuus olisikin vaikka e-pillereitä käytänkin eikä yhtään unohdusta ole tullut. Lapsetkin on jo hankittu.
      Viimeiset kuukautiseni olivat joulukuun alkupuolella, koska käytän useamman listan pillereitä putkeen ja sitten annan menkkojen tulla.
      Lääkäri teki sisätutkimuksen ja yhtäkkiä sanoi "täällä on jotain epämääräistä, täytyy hakea pitkät pinsetit ja ottaa tuo tamponi tai joku vastaava pois tuolta". Niin sinne jonnekin poimujen väliin aivan syvälle oli kadonnut tamponi! Ja siellä se Tampax mini oli ihan pienellä sykkyrällä. Sehän on siis ollut siellä yli kaksi kuukautta.... !! Ja hiukan se varmaan haiskahtikin :(.

      Oireita alkoi siis tulla vasta noin viikko sitten ja nyt vihdoin viimein sairaanhoitaja suostui antamaan minulle ajan lääkärille (ensin pisti pissakokeeseen ja klamydiatestiin jonka tuloksia odotin viikon) ja sain sitten toki tulehdukseen lääkkeet.

      Että voikin sattua kiusallisia tilanteita!! En tiedä mikä dementia on iskenyt että olen unohtanut ottaa ilmeisesti aivan vuodon viimeisen tamponin pois ja miten se on ylipäänsä sinne noin päässyt katoamaan etten ole sitä missään välissä huomannut. Ihmeen myöhään se alkoi oireita pukata, kun ajatellaan että 2 kuukautta on siellä ollut.

      Tästä lähtien aion olla todella tarkka, toista kertaa en halua kokea vastaavaa.

    • joo o

      Mulle kans sattu tossa pieni kömmahdys eli tajusin vasta että tamponi on jäänyt sisälle enkä sitä sieltä pitkän ronkkimisenkaan jälkeen saa ulos (vaikka tunnen sen kyllä). Niin sitä vaan nyt mietin että voinko mennä ihan opiskelijaterveydenhuollon kautta peruslääkärille sen ottamaan ulos vai pitääkö mennä ihan gynelle?

    • ÖÖÖnä aapisenlaidal

      Voi kauhia, koin saman! Ja sen vuoksi tänne sivuille päädyinkin. Menkoista on pari viikkoa ja ihmettelin että miksi haisen mädäntyneelle alapäästä. Suihkussa sitten aloin sorkkimaan ja huomasin että jotain ylimääräistä täällä on! Paniikissa sain sitten sorkittua tampoonin pois ja se haju oli aivan kauhea!! Käsittämätöntä on etten minkäänlaista tulehdusta huomannut. Ei tämä ole kyllä eka kerta kun tässä kiireisessä maailmassa jää tällaiset pikku seikat huomaamatta. Kerran olin huomaamatta laittanut 2 tampoonia kerralla, kun ekan laiton olin unohtanut! Ne tuli onneksi sitten poisottaessa yhtaikaa pois ja sitten vasta huomasinkin asian. Ihan kauheeta, pakko alkaa keskittymään!!!

      • inhottavaa..

        Ounou.. Luin ketjun ja pakko kirjottaa ko siis mie oon niin unenpöpperösä käyny viime yönä veskissä etten muista olinko ottanu edelisen pois ennen uutta tamppooni. Kuiteski kuukautiset oli niin loppuvaiheessa.. Huhhuh. En kyllä tuntenut mtn ko seuraavana aamuna yritin tunnustella onko sielä jotain. Ahistavaa. Ei auta vissiin muu ko seurata tuntemuksia. Ei tosian huvittas mennä lääkäriin että hei,voitko tarkistaa onko tuolla jotain.. Kait sen saman vois terveydenhoitajaki tarkistaa kuka papa näytteitä ottaa..??


    • 6+13

      Ketjua hetken luettuani haluun kysyy, että eikö teillä oo niissä tamponeissa lankaa ?!? :D:D Sitä lankaa ei voi vessakäynnillä olla huomaamatta (ellette leikkaa sitä aivan lyhkäiseksi), jolloin harvemmin noita unohduksiakin sattuu. Ja lanka helpottais tuota poisottoakin :P

    • hupsista!!!

      Kyllä se on mahdollista, et on jääny tampooni sisää eikä ite ees tunne sitä -oli tampoonissa naru tai ei.
      Mulla itellä kävi pari päivää sitte hassusti ku harrastin seksii ja sisällä oleva tampooni ei käyny mielessäkää (jällee kerran voi tulla siihe lopputuloksee et seksi ja känni ei oo hyvä yhtälö). Seuraavana aamuna tajusin etten ainakaa muista ottaneeni sitä pois mut toisaalta en kyl tuntenu emättimes mitää ylimäärästä. Sitte ku harrastettiin seksiä uudelleen päivä sen jälkee ni poikaystävä tunsi sen heti. Yritettiin saada sitä pois mut ei onnistunu.
      Siitä seuraavana päivänä rupesin taas ite ronkkimaan sitä, ensin turhaan makuuasennossa ilma mitää tuloksia, mut kyykky-asennossa sen sai lopulta helposti pois (liukastusgeeli apuna).
      Mut jos ei tosiaan ite saa sitä ulos ni mä oon ainaki sitä mieltä että ehdottomasti lääkäriin poistattamaa se, vierasesineestähä tulee tosi helposti tulehdus!

    • tsipadui1

      Itse ihmettelin alapäästä tulevaa, normaalia runsaampaa ja vienosti punertavaa valkovuotoa. Sen haju ei ollut juuri tavallista valkovuotoa pahempaa, eikä muita oireita ollut. Puolisoni ehdotti, että kyseessä on ovulaatioon liittyvä välivuoto, koska edellisistä kuukautisistani oli pari viikkoa. Ajattelin tarkkailla tilannetta pari päivää, joogasin ja tein asioita normaalisti. Punertava vuoto kuitenkin jatkui.

      Sitten eilen menin aamuasioilleni vessaan ja peppua pyyhkiessä huomasin tamponin narun kaltaisen jutun osuvan sormiini. Kokeilin uudestaan, ja sehän se oli. Vedin nuhjaantuneen tamponin pois. Se tulikin nyt helposti, koska oli yltä päältä liukkaiden eritteiden ympäröimä. Väri oli pikemminkin vaaleanharmaa kuin normaalin ruskeanpunainen - ilmeisesti veri oli erittynyt siitä osin jo pois vuotooni.

      Jälkikäteen muistin, että edellisten kuukautisten aikana olin kerran uutta tamponia laittaessani pohtinut, oliko edellinen tullut poistettua. Ilmeisesti siis ei. Mitään tulehdusta minulle ei kuitenkaan onneksi tullut (ellei sellainen ole tulossa jälkikäteen).

      Itselläni tamponin naru katoaa helposti alapään poimuihin, varsinkin jos tamponia ei poista joka vessakäynnillä. Itse en sitä tee käytännöllisistä, taloudellisista ja ekologisista syistä, koska virtsa ja uloste eivät toki tule emättimestä, jossa tamponi on, vaan ihan jostain muualta.

    • rosa627

      Siis mä olin tuntevinani kadonneen tamponin tuolla alakerrassa ihan selvästi enkä saanut millään ulos. Menin sitten lääkäriin että mulla olisi tamppooni jumissa ottaisitko pois, ja lääkäri sörkki ties millä pihdeillä ja oli sitä mieltä että siellä ei tampoonia ole, ei näy eikä tunnu. Selittäkääpä se. Koska kyllä mulla on sen verran sormet käynyt tuolla ettei sinne olisi yhtäkkiä pitänyt ilmestyä jotain mitä siellä ei ennen ole ollut.

      • sdfdfdsfd

        Olisko kuule ollut kohdunnapukka? Eiköhän se lääkäri olisi tamponin nähnyt jos siellä sellainen olisi ollut.


      • rosa627
        sdfdfdsfd kirjoitti:

        Olisko kuule ollut kohdunnapukka? Eiköhän se lääkäri olisi tamponin nähnyt jos siellä sellainen olisi ollut.

        Sekö ei sitten tunnu miltään jos repii kohdunnapukkaa pitkillä kynsillä?


      • ei paljon tunne
        rosa627 kirjoitti:

        Sekö ei sitten tunnu miltään jos repii kohdunnapukkaa pitkillä kynsillä?

        Emätin on yllättävän tunnoton paikka. Jos kohdunnapukassa olisi reilusti tuntoa, niin kyllä siinä jäisi seksi pelkkään lastentekoon.
        Miksi yhdyntä tuntuu niin ihanalta? No onhan siinä ympärillä lantionpohjanlihakset, klitoris yms.


    • Tuplatampax

      Kannatti lukea tämä viestiketju, sillä nyt sain pois tampaxin joka oli pari päivää ollut emättimessäni! Olin koko ajan vaihtanut uutta tampaxia ja mielessä painoi, että kuukautisten alussa en löytänyt tampaxia, jonka olin mielestäni laittanut. Eli mulla oli koko ajan kaks tampaxia kerralla ja se syvälle mennyt siis pari päivää. Kyykkyasennossa sain sen sitten kaivettua pois, seistessä en olut tuntenut mitään, vaikka kuinka kaivelin. Huh kun olo nyt helpotti! Ja mä jo mietin, että oonko oikeesti niin huonomuistinen etten muista mitä teen!

    • heivaaanporukat

      Hui ja Hei juuri huomasin että ollut ehkä 2 vrk siellä. Vuodan niin paljon muutenkin. Kamala tunne ja helpotus. Olo ollut hirvee ei kuumetta. Se niistä juhlista. Oma töppi kun en muistanut. Ei juomia enää kuukautisten aikana ikinä. Muutenkin Vuodan niin pahasti. Olkaa tarkkana. Kaiken voi unohtaa . Tuskin tässä nyt vahinkoa tullut. Toivon niin. Seuran oloa jos paha ym kuumetta sitten kai lääkäriin lähteä käymään. Olin tyhmä tiiän sen. Unohdin kun menkat vaan jatkui ja vuoto tuli läpi kuitenkin. Ällöä kuin törppö sitä voi olla. Hyvät joulukuun alut kaikille.

    • Faegshui

      Mulla kävi niin, että yhdyntää yritettäessä mies sanoi, että nyt tuolla on kyllä jotain ylimääräistä. Viim. tamponi oli ollut siellä jo 11 päivää, eikä mulla ollut mitään tietoja siitä. Ei mitään hajuja! No löytyihän se sitten kun laitoin paineella vettä alapäähän

    • Viivix

      Jos ON näin hajamielisiä naisia niin suosittelen käyttämään VAIN siteitä,sitä tuskin kukaan unohtaa housuihinsa

    • Haisuli987654

      Löysin tälle sivulle kokemuksen syvällä rintaäänellä... Alapäähän ilmestyi järkyttävä haju kuukautisten jälkeen. Lopulta ruskean kellertävää mätävuotoa HYI!! Ostin sitten lactalia ja laitoin emättimeen yöksi. Aamulla suihkuun putsailee "mätää" ja mitäpä sormiin kantautuikaan. Viikon vanha tamponi. En uskonut tätä ennen itsekään että noin voi käydä. Nyt oli sen verran ärhäkkä tulehdus, et ihme että meni vaan tamponin pois otolla ja suihkutteluilla ohi ja onnea oli matkassa...

    • jekkupillu

      Hyi helvetti.

    • homehtunut

      Kukapa olis arvannu, et kyseinen ällötys aiheuttaa tunteita vielä 15 vuotta myöhemminkin.

    • Anonyymi

      Huh huh mikä ketju. Toivottavasti kukaan teistä ei saanut vakavaa tulehdusta tai kuollut toksiseen sokkioireyhtymään (TSS). Tuon riskin takia ei saisi pitää tamponia edes yön yli tai olla yli 12 tuntia tyhjentämättä kuukautiskuppia. Veressä ja alakerrassa on aina bakteereita.

    • Anonyymi

      Just poistin puoleksitoista viikoksi puolisoni emättimeen unohtuneen tamponin. Hirvee haju - ja siitä asiaa ryhdyttiin ihmetteleen, että mitä ihmettä.

      Oli just varaamassa aikaa gynekologille, kun tuli ilmi toi epäilys. Ei saanut omin sormin sitä kaivettua

      • Anonyymi

        Eikös tamponissa ole narut joista sen voi vettää ulos


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe