katkes tuo pinnapultti ihan juuresta, eli mites saan sen pois sieltä? hitsaamalla se ei onnistu, mutta onko muita keinoja olemassa?
Siinä ei tosiaan ole kuin ehkä puolen sentin kohta jäljellä, koitin tehdä siihen ruuvimeisselille urat mutta ei se auvennut?
Kiitos!
katkennut mutteri
5
2461
Vastaukset
- Ja hitsaten
Jos lohko on tulenarkaa magnesiumvalua, jota mopoissa ei ole.
Ja jos valussa on tilaa ja kestävyyttä isommalle kierteelle,
niin poraa tynkä pois. Aloittaen pienellä terällä, vähitellen suurentaen. Ja sitten tee kierteet isommalle.
Jos ei löydy sellaista korjausmutteria, jossa on kierteet ulkona
ja sisällä pinnapulttiin sopiva.
Niin hitsaa pinnapultin päähän isommasta kierteestä pätkä.
Tulee epäilyttävä viritelmä, mutta saattaa toimia.
Ja on suuri vaara tulla "lohko". Kalliimpi lohkon osto.
Itse olen poistanut katkenneen pään useinkin hitsaamalla.
Tavallisella MIG-hitsillä. Puikkohitsi on liian raju.
Lähtee jopa millejä syvästäkin.
Suojaa ympäristö hyvin. Hitsiroiskeita ei saa päästä sisuksiin.
Tyngän ympärille vaikka maalarinteippiä.
Se estää hitsin syttymisen ohi osuessaan.
Palaa, mutta estää lipsahdusten tarttumistakin.
Ensin hitsillä kasvattaen katkenneen pultin rautaa korkeammalle.
Vähitellen, välillä antaen jäähtyä, ja lisää.
Sitten kun on ruma möykky rautaa, niin vaikka lukkopihdeillä avaten.
Tai siihen hitsimöykkyyn voi hitsata jonkun pultin, ja siitä auki.
Hitsin lämpö auttaa kierteen irtoamista.
Hitsi tarttuu huonosti ympäröivään alumiiniin.
Valuraudastakin se murtuu jännityksistä irti.
Eli pieni ohilipsahdus ei ole kovin paha.
Jos ei hitsiä, niin ainakin kuumuus ja öljy on avuksi. - rrkk
Poraa katkenneeseen pulttiin halkaisijaltaan hiukan pienempi reikä, kuin katkennut pultti.Hankit jengatapin joka kierretään vastapäivään porareikään.Rautakauppias tietää millaisesta jengatapista on kysymys,käytä apuna irroitus nestettä, jos pultti on jumissa.
- aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
tuo kuulosti ihan hyvältä... tosiaan hitsiä ei löydy, mutta kokeilen huomenna tai tänään vielä lukkopihdeillä,kun pääsen paremmin käsiksi nuihin pinnapultteihin, jos ei onnistu lukkopihdeillä niin pitäis sitte onnistua ainaki tuolla jengatappi virityksellä...
tarkoitat varmaankin vastakierretappia?
kyseinen vastakierretappi on ainoa järkevä tapa irroittaa lohkon sisään katkennut pultti... muut "konstit" lähinnä tekohengitystä...- rrkk
PappaSkootteri kirjoitti:
tarkoitat varmaankin vastakierretappia?
kyseinen vastakierretappi on ainoa järkevä tapa irroittaa lohkon sisään katkennut pultti... muut "konstit" lähinnä tekohengitystä...Olen ammatissani joutunut useasti käyttämaan tätä työkalua,en vaan muistanut sen oikeaa nimeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255