OpenOfficeWriteristä

Uusi käyttäjä

Pitkään MS Officen osia, varsinkin Exceliä ja jonkinverran Wordiä käyttäneenä pari kysymystä Writer ohjelman perusteisiin.

1. Miten asetetaan sivun marginaalit kerralla... eli kun sivulla on marginaalina 2 kaikilla sivuilla ja ne pitäs saada vasemmalle 2 ja muihin 1, niin miten se muutos saadaan oletukseen.

2. toinen kysymys on sisennyksestä. Tavallinen sisennys on ok!. Sen saa painikenapeilla, mutta miten saan riippuvan sisennyksen... ei oikeen onnaa.

3

878

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Marginaalit: Tee omat sivutyylit oikean ja vasemman puoleisille sivuille. Nyt voit asettaa marginaalit haluamallasi tavalla.

Vielä kun laitat vasemman sivun asetuksiin seuraavaksi tyyliksi (järjestelytyökalu-välilehdellä) 'oikea sivu' ja vastaavasti oikean sivun asetuksiin seuraavaksi tyyliksi 'vasen sivu', niin tyyli vaihtuu automaattisesti sivun vaihtuessa.

2. Riippuva sisennys: Laita kappale-asetuksissa Sisennykset ja välit -välilehdellä Sisennä-laatikon kohtaan Vasemmalta (esimerkiksi) 1,00 cm ja Ensimmäinen rivi -kohtaan sama negatiivisena (-1,00 cm). Nyt kappaleen ensimmäinen rivi alkaa marginaalista ja muut rivit sisennetään sentillä. (Toisin sanoen kaikki rivit sisennetään sentti oikealle ja ensimmäinen rivi lisäksi sentti vasemmalle eli takaisin alkukohtaan.)

Riippuvan sisennyksen voi asettaa myös Viivaimesta ylä- ja alapuolisia kolmioita vetelemällä.

• uusikäyttäjä

ei kyllä aukea vielä tuolla mulle!

• marginaaleille

Marginaalit asetat toiminnossa Muotoilu - Sivu. On helppo. Riippuva sisennys: paina F11, klikkaa hiiren oikealla auennesta ikkunasta tyyliä Riippuva sisennys ja asettele sisennykset mielesi mukaan, jos oletukset ei miellytä. Kun haluat sitten riippuvan s:n, tuplaklikkaa sen tyylin nimeä. That's all.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe