Gainward 6800 LE

olen köyhä

elikkäs otsikon mukainen näyttis sanoi sopimuksen irti... yhtäkkiä kun rupesin katsomaan dvd:tä näyttö meni pimeeksi. Kun boottasin koneen boottisekvenssin aikana näkyi pisterivejä. Kun windows lataa ajurit menee kuva taas pimeäksi. Kortti toimii VGA-tilassa mutta jos ajureita koittaa saada peliin nasahtaa ruutu pimeeksi. Eniten ihmetyttää juuri nuo pisterivit bootisssa.. joskus vuosi sitten otin käyttöön "lukitut" pikseliliukuhihnat ja kortti toimii ns. ultrana. Oliskohan joku noista piipuista ollut kumminkin jollain tapaa sökö ajelin kyllä silloin 3dmarkkia läpi eikä mitään häröä syntynyt. Mielenkiintoisen tilanteesta tekee että rivatuner ei toimi ilman ajureita eli noita piippuja ei saa enää lukittua... kokeilin laittaa pci-väyläisen vanhan näyttiksen kiinni ja asettaa sen biosista ensisijaiseksi, mutta edelleen kun asentaa nuo nvidian ajurit nasahtaa ruutu pimeäksi. Onko kyseessä paskana oleva pikseli/verteksi liukuhihna vai niin sanottu BSOD ongelma? voiko noita piippuja pistää lukkoon uudelleen jollain muulla kuin rivatunerilla esim. biosia flashaamalla?

10

783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riddick Bowe

      Korttisi on ilmeisesti sanonut sopimuksen irti. Onko takuuta jäljellä? Entä onko korttisi passiivijäähdytteinen?

      • olen köyhä

        Ei ole passiivijäähdytteinen... ja takuu tais mennä niitten liukuhihnojen myötä....


    • Flash
      http://www.mvktech.net/
      Und einige
      Tää on vähä hiljaisempaa.Paitsi että en ole niin vakuuttunut että edellämainitut johtuisivat näytönohjaimesta.Voi tietysti johtua josta en olisi yhtään hämmästynyt.
      Anyway kannattaa aina laittaa mahdollisimman moniselitteinen vastaus että luulevat sinun tietävän jotain.

      • Korti ei ole fyysisesti vahingoittunut ota se pois ja boottaa.Laita kortti takaisin ja koita uudellleen.Taisit jo tuota yrittääkin.Anyway meikä säilyttää vielä maineen näillä neuvoilla.
        No koska kuitenkin asia minua hieman häiritsee palaan astialle oikeilla vastuksilla.


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Korti ei ole fyysisesti vahingoittunut ota se pois ja boottaa.Laita kortti takaisin ja koita uudellleen.Taisit jo tuota yrittääkin.Anyway meikä säilyttää vielä maineen näillä neuvoilla.
        No koska kuitenkin asia minua hieman häiritsee palaan astialle oikeilla vastuksilla.

        Ultra vs LE on kuitenkin semmoinen hyppäys kellotaajuuksien suhteen että oksat pois.Eli varsin todennäköistä on että se on sanonut sopimuksensa irti.Minkähän takia näitä sitten erotellaan Ultra ja Le ei taida kuitenkaan olla samanhintaisista(tasoisista)osista kyse.Sen verran vielä piipuista että LE on niiden suhteen rampa varsin todennäköistä olsi että se olisi muuten Ultraksi hinnoiteltu.


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Ultra vs LE on kuitenkin semmoinen hyppäys kellotaajuuksien suhteen että oksat pois.Eli varsin todennäköistä on että se on sanonut sopimuksensa irti.Minkähän takia näitä sitten erotellaan Ultra ja Le ei taida kuitenkaan olla samanhintaisista(tasoisista)osista kyse.Sen verran vielä piipuista että LE on niiden suhteen rampa varsin todennäköistä olsi että se olisi muuten Ultraksi hinnoiteltu.

        6800gt kortti jonka voi olettaa toimivan specsien mukaan.
        6800Ultra korkeammat kellotajuudt jo kertovt sen olevan "käsin" valittu 6800 korttien massasta.
        6800LE on kortti jota kellottajat himoitsivat.Miksiköhän,ainakin hetkellisesti sen voi olettaa toimivan GT:nä mutta että ihan Ultrana no tässäpä lopputulos.


      • olen köyhä
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Ultra vs LE on kuitenkin semmoinen hyppäys kellotaajuuksien suhteen että oksat pois.Eli varsin todennäköistä on että se on sanonut sopimuksensa irti.Minkähän takia näitä sitten erotellaan Ultra ja Le ei taida kuitenkaan olla samanhintaisista(tasoisista)osista kyse.Sen verran vielä piipuista että LE on niiden suhteen rampa varsin todennäköistä olsi että se olisi muuten Ultraksi hinnoiteltu.

        eli on ihan noilla LE:n kelloilla ja pikselihihnoja on se 16kpl käytössä... sen verran vielä että on AGP-väyläinen kortti... onko tuo uusin versio tosta nvFlashista tarkoitettu ainoastaan Pci-e korteille kun heittää ERROR: PCI BIOS NOT FOUND?
        siis vaikka ei oo ku agp-väyläinen kortti kiinni.. surffailu yms. toimii ihan näpsäkästi tällä ATI rage XL:llä mutta tehot ei oikeen taho piisata pelaamiseen :D

        Ja mitenhän on ton linukan laita onkos siihen semmosia päteviä ohejelmia/natsaiskohan sitä kautta jos sen asentelis ja kokeilis?

        niin juu olen ottanut kortin irti laittanut sen kiinni, käynnistänyt vihansietotilassa yms. mutta tossa paskassa on jotain vikaa... toimii siis tällä pci-näyttiksellä ihan hyvin. ihmetyttää suuresti jos on noista kelloista/liukuhihnoista kiinni kun on vuodenverran toiminut moitteetta..

        ilkee oikeen uuttakaan näyttistä ostaa kun olis tarkotus n. vuoden kuluttua ostaa emosta lähtien uutta rautaa...


      • olen köyhä kirjoitti:

        eli on ihan noilla LE:n kelloilla ja pikselihihnoja on se 16kpl käytössä... sen verran vielä että on AGP-väyläinen kortti... onko tuo uusin versio tosta nvFlashista tarkoitettu ainoastaan Pci-e korteille kun heittää ERROR: PCI BIOS NOT FOUND?
        siis vaikka ei oo ku agp-väyläinen kortti kiinni.. surffailu yms. toimii ihan näpsäkästi tällä ATI rage XL:llä mutta tehot ei oikeen taho piisata pelaamiseen :D

        Ja mitenhän on ton linukan laita onkos siihen semmosia päteviä ohejelmia/natsaiskohan sitä kautta jos sen asentelis ja kokeilis?

        niin juu olen ottanut kortin irti laittanut sen kiinni, käynnistänyt vihansietotilassa yms. mutta tossa paskassa on jotain vikaa... toimii siis tällä pci-näyttiksellä ihan hyvin. ihmetyttää suuresti jos on noista kelloista/liukuhihnoista kiinni kun on vuodenverran toiminut moitteetta..

        ilkee oikeen uuttakaan näyttistä ostaa kun olis tarkotus n. vuoden kuluttua ostaa emosta lähtien uutta rautaa...

        Tutki itse.Sinun housuissa laittaisin kuitenkin LE BIOSIn.Kyllä tuolta ilmenee mille kortille on.Hirveästi et menetä mutta jos kortti skulaa niin hymyssä suin sitten...

        http://www.mvktech.net/component/option,com_remository/Itemid,26/func,fileinfo/filecatid,476/parent,category/


      • olen köyhä kirjoitti:

        eli on ihan noilla LE:n kelloilla ja pikselihihnoja on se 16kpl käytössä... sen verran vielä että on AGP-väyläinen kortti... onko tuo uusin versio tosta nvFlashista tarkoitettu ainoastaan Pci-e korteille kun heittää ERROR: PCI BIOS NOT FOUND?
        siis vaikka ei oo ku agp-väyläinen kortti kiinni.. surffailu yms. toimii ihan näpsäkästi tällä ATI rage XL:llä mutta tehot ei oikeen taho piisata pelaamiseen :D

        Ja mitenhän on ton linukan laita onkos siihen semmosia päteviä ohejelmia/natsaiskohan sitä kautta jos sen asentelis ja kokeilis?

        niin juu olen ottanut kortin irti laittanut sen kiinni, käynnistänyt vihansietotilassa yms. mutta tossa paskassa on jotain vikaa... toimii siis tällä pci-näyttiksellä ihan hyvin. ihmetyttää suuresti jos on noista kelloista/liukuhihnoista kiinni kun on vuodenverran toiminut moitteetta..

        ilkee oikeen uuttakaan näyttistä ostaa kun olis tarkotus n. vuoden kuluttua ostaa emosta lähtien uutta rautaa...

        Me "virittelijät" toivoisimme että olisi useampi systeemi kotona.Iselläni tilan puute estää tuon.Silloinhan on äärimmäisen helppoa todeta mikä on rikki.Sinun tapauksessa näytönohjaimen käyttö toisen koneeen AGP väylässä kertoisi aika paljon.
        Kaverin tai jonkun muun koneeseen kortti kiinni niin selviää tuo.


      • olen köyhä kirjoitti:

        eli on ihan noilla LE:n kelloilla ja pikselihihnoja on se 16kpl käytössä... sen verran vielä että on AGP-väyläinen kortti... onko tuo uusin versio tosta nvFlashista tarkoitettu ainoastaan Pci-e korteille kun heittää ERROR: PCI BIOS NOT FOUND?
        siis vaikka ei oo ku agp-väyläinen kortti kiinni.. surffailu yms. toimii ihan näpsäkästi tällä ATI rage XL:llä mutta tehot ei oikeen taho piisata pelaamiseen :D

        Ja mitenhän on ton linukan laita onkos siihen semmosia päteviä ohejelmia/natsaiskohan sitä kautta jos sen asentelis ja kokeilis?

        niin juu olen ottanut kortin irti laittanut sen kiinni, käynnistänyt vihansietotilassa yms. mutta tossa paskassa on jotain vikaa... toimii siis tällä pci-näyttiksellä ihan hyvin. ihmetyttää suuresti jos on noista kelloista/liukuhihnoista kiinni kun on vuodenverran toiminut moitteetta..

        ilkee oikeen uuttakaan näyttistä ostaa kun olis tarkotus n. vuoden kuluttua ostaa emosta lähtien uutta rautaa...

        hitaampi kuin 256bit.Ai helvetti että mä oon fiksu.Jotain tekemistä muistikaistan leveyden kanssa,,maybe ..ja, onkin.Leveempi perse ni kevyemmin uppoo kun kaista on leveämpi.Helppoo kun sen oikein oivaltaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe