Liian pitkät hamsterin hampaat, miten leikkaan..?

Larrre

Ne on siis aivan liian ylipitkät. Tuntuu että ne kasvaa jotenkin vinoon:/ Oon yrittäny syöttää kaikkea kovaa.. mutta silti. Tiedän jotenkin miten ne pitää leikata mutta miten saisin sen pysymään kädessäni kun leikkaan tai miten kannattaisi leikata ? Vai vienkö vain eläinlääkärille lyhennettäväksi, paljon sellainen yleensä maksaa ?

5

3845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taikkapa

      Kasvattaja osaa leikata, itse en leikkaisi, ellen varmasti osaisi tehdä oikein.

    • Kokemattomana hampaiden leikkaajana neuvoisin sinut ja hamsterin ensin eläinlääkärille. Eläinlääkäri leikkaa hampaat ja näyttää samalla sinulle, miten voit leikata ne itse kotona. Nimittäin, jos hampaat tosiaan kasvavat vinoon, joudut leikkaamaan niitä mahdollisesti koko hamsterin loppuelämän ajan. Viikottainen eläinlääkärikäynti tulisi käymään kukkarolle. Eli sinun on opittava leikkaamaan hampaat itse.

      Vinoihin hampaisiin on syynä hampaiden juuren vaurioituminen ja vinoon vääntyminen. Lievästi vääntyneet hampaat saattavat vielä suoristua, mutta jos ne ovat pahasti vinot, ne eivät todennäköisesti enää suoristu takaisin. Sen seurauksena hampaat kasvavat ja kasvavat, koska ne eivät osu yhteen ja kuluta toistensa pintoja eikä hamsteri voi purra niillä kunnolla. Hampaita on siis leikattava säännöllisesti. Helpoiten hampaiden leikkaaminen onnistuu pienillä sivuleikkureilla, mutta myös kissan tai koiran kynsisakset ovat hyvät. Ota vasemmalla kädellä (tai oikella, jos olet vasenkätinen) hamsterin niskasta tukeva ote, vedä poskipusseja taakse ja käännä hamsteri selälleen siten, että se nojaa kämmeneesi, hamsteria ei saa roikottaa. Näin hamsterin suu ja hampaat näkyvät hyvin, ja hampaat on tästä helppo leikata. Jos hamsteri kovasti rimpuilee, pieni puhallus naamaan saa sen rauhottumaan hetkeksi. Voin ottaa tästä otteesta kuvankin, jos et tajunnut selostustani.

      Käynti eläinlääkärillä maksaa asemasta ja paikkakunnasta riippuen noin 30-50€. Helsingissä Käpälämäessä käynti maksaa noin 40€.

      • larrre

        Käytin hamsuani eläinlääkärillä ja 34euroa maksoi. Hampaat ovat nyt kunnossa :)


    • Hamstraaja

      Munkin hamstertin hamspaat oli liian pitkät ja käytiin leikkauttamassa ne eläinläläkärillä. Hintaa ei tullut kun 8,50. Tämä hinta juttu on kyllä ihan paikasta riippuvaa......

    • Gyryton

      Mä itse kotona leikkaan mun hamsujeni hampaat.. Olen opettanut niille ettei hampaiden leikkuuta tarvii pelätä. : >> Mutta sinun kannattaa viedä eläinlääkäriin. ; // Hinta on yleensä jtn 20 -30e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe