Liian pitkät hamsterin hampaat, miten leikkaan..?

Larrre

Ne on siis aivan liian ylipitkät. Tuntuu että ne kasvaa jotenkin vinoon:/ Oon yrittäny syöttää kaikkea kovaa.. mutta silti. Tiedän jotenkin miten ne pitää leikata mutta miten saisin sen pysymään kädessäni kun leikkaan tai miten kannattaisi leikata ? Vai vienkö vain eläinlääkärille lyhennettäväksi, paljon sellainen yleensä maksaa ?

5

3368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taikkapa

Kasvattaja osaa leikata, itse en leikkaisi, ellen varmasti osaisi tehdä oikein.

• Kokemattomana hampaiden leikkaajana neuvoisin sinut ja hamsterin ensin eläinlääkärille. Eläinlääkäri leikkaa hampaat ja näyttää samalla sinulle, miten voit leikata ne itse kotona. Nimittäin, jos hampaat tosiaan kasvavat vinoon, joudut leikkaamaan niitä mahdollisesti koko hamsterin loppuelämän ajan. Viikottainen eläinlääkärikäynti tulisi käymään kukkarolle. Eli sinun on opittava leikkaamaan hampaat itse.

Vinoihin hampaisiin on syynä hampaiden juuren vaurioituminen ja vinoon vääntyminen. Lievästi vääntyneet hampaat saattavat vielä suoristua, mutta jos ne ovat pahasti vinot, ne eivät todennäköisesti enää suoristu takaisin. Sen seurauksena hampaat kasvavat ja kasvavat, koska ne eivät osu yhteen ja kuluta toistensa pintoja eikä hamsteri voi purra niillä kunnolla. Hampaita on siis leikattava säännöllisesti. Helpoiten hampaiden leikkaaminen onnistuu pienillä sivuleikkureilla, mutta myös kissan tai koiran kynsisakset ovat hyvät. Ota vasemmalla kädellä (tai oikella, jos olet vasenkätinen) hamsterin niskasta tukeva ote, vedä poskipusseja taakse ja käännä hamsteri selälleen siten, että se nojaa kämmeneesi, hamsteria ei saa roikottaa. Näin hamsterin suu ja hampaat näkyvät hyvin, ja hampaat on tästä helppo leikata. Jos hamsteri kovasti rimpuilee, pieni puhallus naamaan saa sen rauhottumaan hetkeksi. Voin ottaa tästä otteesta kuvankin, jos et tajunnut selostustani.

Käynti eläinlääkärillä maksaa asemasta ja paikkakunnasta riippuen noin 30-50€. Helsingissä Käpälämäessä käynti maksaa noin 40€.

• larrre

Käytin hamsuani eläinlääkärillä ja 34euroa maksoi. Hampaat ovat nyt kunnossa :)

• Hamstraaja

Munkin hamstertin hamspaat oli liian pitkät ja käytiin leikkauttamassa ne eläinläläkärillä. Hintaa ei tullut kun 8,50. Tämä hinta juttu on kyllä ihan paikasta riippuvaa......

• Gyryton

Mä itse kotona leikkaan mun hamsujeni hampaat.. Olen opettanut niille ettei hampaiden leikkuuta tarvii pelätä. : >> Mutta sinun kannattaa viedä eläinlääkäriin. ; // Hinta on yleensä jtn 20 -30e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe