Ne on siis aivan liian ylipitkät. Tuntuu että ne kasvaa jotenkin vinoon:/ Oon yrittäny syöttää kaikkea kovaa.. mutta silti. Tiedän jotenkin miten ne pitää leikata mutta miten saisin sen pysymään kädessäni kun leikkaan tai miten kannattaisi leikata ? Vai vienkö vain eläinlääkärille lyhennettäväksi, paljon sellainen yleensä maksaa ?
Liian pitkät hamsterin hampaat, miten leikkaan..?
5
3845
Vastaukset
- taikkapa
Kasvattaja osaa leikata, itse en leikkaisi, ellen varmasti osaisi tehdä oikein.
Kokemattomana hampaiden leikkaajana neuvoisin sinut ja hamsterin ensin eläinlääkärille. Eläinlääkäri leikkaa hampaat ja näyttää samalla sinulle, miten voit leikata ne itse kotona. Nimittäin, jos hampaat tosiaan kasvavat vinoon, joudut leikkaamaan niitä mahdollisesti koko hamsterin loppuelämän ajan. Viikottainen eläinlääkärikäynti tulisi käymään kukkarolle. Eli sinun on opittava leikkaamaan hampaat itse.
Vinoihin hampaisiin on syynä hampaiden juuren vaurioituminen ja vinoon vääntyminen. Lievästi vääntyneet hampaat saattavat vielä suoristua, mutta jos ne ovat pahasti vinot, ne eivät todennäköisesti enää suoristu takaisin. Sen seurauksena hampaat kasvavat ja kasvavat, koska ne eivät osu yhteen ja kuluta toistensa pintoja eikä hamsteri voi purra niillä kunnolla. Hampaita on siis leikattava säännöllisesti. Helpoiten hampaiden leikkaaminen onnistuu pienillä sivuleikkureilla, mutta myös kissan tai koiran kynsisakset ovat hyvät. Ota vasemmalla kädellä (tai oikella, jos olet vasenkätinen) hamsterin niskasta tukeva ote, vedä poskipusseja taakse ja käännä hamsteri selälleen siten, että se nojaa kämmeneesi, hamsteria ei saa roikottaa. Näin hamsterin suu ja hampaat näkyvät hyvin, ja hampaat on tästä helppo leikata. Jos hamsteri kovasti rimpuilee, pieni puhallus naamaan saa sen rauhottumaan hetkeksi. Voin ottaa tästä otteesta kuvankin, jos et tajunnut selostustani.
Käynti eläinlääkärillä maksaa asemasta ja paikkakunnasta riippuen noin 30-50€. Helsingissä Käpälämäessä käynti maksaa noin 40€.- larrre
Käytin hamsuani eläinlääkärillä ja 34euroa maksoi. Hampaat ovat nyt kunnossa :)
- Hamstraaja
Munkin hamstertin hamspaat oli liian pitkät ja käytiin leikkauttamassa ne eläinläläkärillä. Hintaa ei tullut kun 8,50. Tämä hinta juttu on kyllä ihan paikasta riippuvaa......
- Gyryton
Mä itse kotona leikkaan mun hamsujeni hampaat.. Olen opettanut niille ettei hampaiden leikkuuta tarvii pelätä. : >> Mutta sinun kannattaa viedä eläinlääkäriin. ; // Hinta on yleensä jtn 20 -30e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483