Oiskohan pikkuhiljaa aika myöntää, että on hyvinkin mahdollista, että jalkapallo on kuoleva laji Suomessa?
On jotenkin mahdotonta uskoa, että suomalaiset tajuaisivat kotimaisen jalkapallon suosion ja maajoukkueen menestyksen korreloivan toisiaan. Menestys on joidenkin näiden maanmiesten mielestä saavutettava ensin ja vasta sitten voi alkaa kiinnostua kotimaisesta jalkapallosta... Eikös tuo järjestys ole kaiken järjen nimissä, miten sen nyt sanoisi, niin väärä kuin olla ja voi?
Jalkapallo kuoleva laji Suomessa: osa II
5
1007
Vastaukset
- Cobra Commander
Osa II sen vuoksi, että tästä rupateltiin tällä palstalla joskus viime vuonna.
En tehnyt silloin selväksi tuota suosio-menestys -korrelaatiota. - SE ON TOTTA
SE ON TOTTA...KYLLÄ FUTIKSEEN PITÄISI SAADA JOKU HJALLIS-TYYLINEN TYYPPI JOKA NOSTAISI SUOMI-FUTIKSEN ARVOSTUKSEEN...ITSE OLISI UPEAA OLLA SELLAINEN JA SELLAINEN MIES JOKA PELAISI III-DIVISIOONAA..II-DIVISIOONAA JA NELOSTA SEKÄ SEISKAA JA KAKKOSTA JA VIELÄ YKKÖSTÄ PUOLUSTAJANA JA MAALIVAHTINA
- ...ei
minäpäs luulen että edellinen kirjoittaja on itse huono ja epäonnistunut jalkapallon pelaaja ja purkaa raivoansa tällä tavalla.
SUOMESSA ON 47 PROSENTTIA ENEMMÄN JUNIORI PELAAJIA KUIN 10 VUOTTA SITTEN.
TOIVON ETTÄ PERUT SANASI. - Äläpäs
...ei kirjoitti:
minäpäs luulen että edellinen kirjoittaja on itse huono ja epäonnistunut jalkapallon pelaaja ja purkaa raivoansa tällä tavalla.
SUOMESSA ON 47 PROSENTTIA ENEMMÄN JUNIORI PELAAJIA KUIN 10 VUOTTA SITTEN.
TOIVON ETTÄ PERUT SANASI.Unta näekään,futis on kovassa kasvussa,ainakin tyttöfutis.
- chaem
harrastajamääräthän ovat kasvusuhdanteessa
Tässä nyt näin aluksi Lisenssipelaajien määrä
vuosina 1956 - 2006
1956: 20 177
1966: 25 984
1976: 45 027
1986: 52 910
1996: 87 234
2006: 113 000
Suomen Gallupin tutkimuksen (2007) mukaan jalkapalloa harrastaa säännöllisesti lähes 400 000 suomalaista, jonka lisäksi muita jalkapallotoimijoita on 90 000.
Tietenkin kansallisen sarjan tulisi kehittyä ja ihmiset saada katsomoihin. Tämä on vaikeampaa ilman kansainvälistä menestystä, me kun olemme hyvinkin buumikansaa.
Seurat ovat kyllä houkutelleet jo hyvinkin paljon ihmisiä monenlaisilla konsteilla, mutta jotain vielä puuttuu.
Itse en sitä osaa sanoa, että missä mättää.
Maajoukkueesta
HittiLitti Litmasesta luopumista ei haluta harkita, mielestäni hänen pelinsä ovat ohi. Annetaan nuoremmille tilaa. Eremenkon pojat, Väyrynen, Tainio ja Hetemaj voivat koettaa paikkailla. Lisäksi en henkilökohtaisesti tykkää ollenkaan Kopteffin pelityylistä ja en ole nähnyt häneltä yhtäkään loistavaa peliä. (onneksi ei paljoa kentällä olekkaan)
Mielestäni Maajoukkueella on saumat päästä lopputurnaukseen, mutta tämä vaatii oikein sopivaa lohkoa ja paljon onnea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812