Pyllyn peseminen

Pimpu

Olen viimeaikoina kuullut ja lukenut muutamaan otteeseen että jotkut pesee hanskat kädessä lapsen peppua. Imettelen vaan että miksi!?
Vastasyntyneiden tehollakin hoitajat pesi vauvojen pyllyjä ihan paljain käsin...no tietysti käsidesiä käytti ennen ja jälkeen, mutta silti.

12

3100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä?

Itse olen pessyt ilmam hanskoja. Kai niillä hanskan käyttäjillä on jokin kakka kammo. Vauvan kakka ei inhota niin paljon, että kehtaisin hanskoja käyttää.

• että jotta

jos niitä ällöttää vauvan kakka? Ei se kyllä musta mitenkään erityisen ällöltä tunnu... vauvan räkä kylläkin, inhoan vauvan nenän niistämistä... En oo ikinä kuullu tuomosta, kaikkea sitä maailmaan mahtuu

• köpö

... kun luin uusinta vauva lehteä ja siellä oli joku 1,5v lapsen äiti, joka oli ekan kerran pessyt lapsen pepun ilman hanskoja ja huomannut samalla jonkun patin vauvan selässä..

Siis just ne hanskat kolahti... Kuinka sit tuo kylvettäminen.. Eikö sillon pestä vauvan pyllyä, vai mahtaako kylvetyskin tapahtua hanskat kädessä?

Jotenkin tuntus, että miten niiden hanskojen kans voi edes tehdä mitään? Ja sit.. jos se vauvan kakka ällöttää tai on bakteeri yms kammoa.. Onko joka kerta uudet hanskat, desifioidaanko ne vanhat välillä vai miten homma toimii?

• Jihuuu

Voi olla atooppinen ihottuma. Itse olisin käyttänyt talvella välillä hanskoja (kuten välillä käytinkin tiskatessa, siivotessa ja jopa leipoessa), mutta yleensä nakitin pesuhommat miehelle niinä hetkinä, kun oli omat kädet ihan rikki.

Mutta jos joku käyttää hanskoja jostain hygieniasyistä, niin menee kyllä ylihygieeniseksi normaaleissa kotioloissa.

• Kodsdo

Tuo atooppinen ihottuma voi kyllä olla hyvä syy käyttää hanskoja. Muussa tapauksessa voi tietty olla jotain bakteerikammoa tms. Mutta siis mulla on atooppinen ihottuma ja oikean käden iho välillä selkeästi huonotunut vasempaan nähden vauvan tultua. Pepun pesusta luulen johtuvan. Mulla kun on tuosta atopiasta johtuen kädet aina haavoilla (nivelten kohtiin tulee ihon kuivuessa halkeamia) ja sitten ne tietty tulehtuvat herkemmin, kun joutuvat suolistobakteerien kanssa kosketuksiin. En oo kyllä silti hanskoja käyttänyt jostain syystä, vaikka kertakäyttöisiä famoflexejä kaapissa on ja niitä monissa likaisissa/märissä töissä käytänkin.

• pelkkää paskaa

Atooppinen ihottuma käsissä on AINOA SYY KÄYTTÄÄ HANSKOJA vauvan peppua pestessä.

Kaikki muu yökötys ja bakteerihömppä on NYKYAIKAISTEN UUSAVUTTOMIEN TEINI-IDOLI-ÄITIEN
      keksimää aitoa paskaa!!
      Joka ei kestä oman vauvansa kakkaa siivota menkööt sterilisaatioon pikaisesti ettei enempää hulluus leviä.

• Sone

Minä myös atoopikko ja kertakäyttöhanskat kuuluu minun arkeen. Siivouksessa ja leipoessa useimmiten. Pyllynpesussa en ole tainnut käyttää, koska niin pahaks ei ole äitynyt vuosiin että olis ihan auki kädet. Jauhojen käsittely ärsyttää pahiten.

Kyllä niitä taitaa muitakin syitä löytyä hanskojen käyttöön jos alkaa ihan viilata pilkkua ;)
        Tulehdukset on yksi mikä tulee ihan ekana mieleen ja sieni-infektiot (harvemmin kyllä käsissä mutta ihan mahdollista kuitenkin)

Se on kyllä kieltämättä vähän outoa että yökötyksen takia hanskat käsissä. Mutta turhapa siitä on kettään moittia jos on vaan niin herkkä. Minä ainakin tunnen monia herkkiä isukkeja kellä on laatta lentänyt kakka-pylly pesuissa.

• Sone
        Sone kirjoitti:

Minä myös atoopikko ja kertakäyttöhanskat kuuluu minun arkeen. Siivouksessa ja leipoessa useimmiten. Pyllynpesussa en ole tainnut käyttää, koska niin pahaks ei ole äitynyt vuosiin että olis ihan auki kädet. Jauhojen käsittely ärsyttää pahiten.

Kyllä niitä taitaa muitakin syitä löytyä hanskojen käyttöön jos alkaa ihan viilata pilkkua ;)
        Tulehdukset on yksi mikä tulee ihan ekana mieleen ja sieni-infektiot (harvemmin kyllä käsissä mutta ihan mahdollista kuitenkin)

Se on kyllä kieltämättä vähän outoa että yökötyksen takia hanskat käsissä. Mutta turhapa siitä on kettään moittia jos on vaan niin herkkä. Minä ainakin tunnen monia herkkiä isukkeja kellä on laatta lentänyt kakka-pylly pesuissa.

Kumma että isukkeja ei moitita enemmälti siitä jos oman lapsen pyllyn pesu yököttää tai on vastenmielistä (akkojen touhuako?) ja laatta lentää. Sehän on vaan hieman huvittavaa.

Eihän äidin sovi yökötellä kakan hajusta, se onkin paheksuttavaa.

Tosin nykyään isukit taitaa osallistua enenpi ja vaipanvaihdotkin sujuvat. Esim. minun isäni ei vaihtanut meiltä vaippoja.

• henki2

ja voihan vaikka pyyhkiä ensin pyllypyyhkellä pahimmat kakat pois. Siis jos vauvan pylly kestää sen. Ja sitten pestä vedellä.

• voi maailmassa olla.

onko vaikea mennä sinne kaaliin te paskanhaistajat???

se on todella oksettavaa,vauvat on oksettavia paskanleipojia.sen takia ne käyttävät hanskaa,kuka nyt haluais paskaa käsiin?HYI HELVATTa.

Te sontahimoitsijat ymmärtäkää se,suurinosa ei voi sietää vauvan paskanhajua,vauvatpahan nolaa siinä itsensä,että vois raikuvat naurut niille antaa ivalla :D:D:D

• tuli vaan mieleen

toivottavasti tää ei oo kukaan häiriintynyt äiti... alko vaan pelottaa sen lasten puolesta!

• en vaan rakasta vauvan kakkaa
        tuli vaan mieleen kirjoitti:

toivottavasti tää ei oo kukaan häiriintynyt äiti... alko vaan pelottaa sen lasten puolesta!

ONKO SINUN MIELESTÄ HÄIRIINTYNYT jos vastutaa ja iljettää vauvan sonta???

Mun mielestä se on häiriintynyt,joka siitä tykkää ;)

Vauvat haisee!!!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      56
      2551
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1692
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1650
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1535
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1518
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1208
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1061
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1012
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1002
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      964
    Aihe