ÄLKÄÄ TUPASILTA VUOKRATKO!!!

Laittomuuksia mm.

Olkaa todella tarkkoina tämän firman kanssa!!! Suomalaisia on ilmeisesti niin helppo jymäyttää, että se kannttaa. Joskus voi sattua omaan nilkkaan!
Varovaisuutta siis ihmiset ja omaa tarkkaavaisuutta!

31

16844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --sdasf

      Siis faktaa päytään.

      • moista ...

        on tilanteita, joissa vuokraajaa on huijattu suoraan sanoen paremmin maksavan asiakkaan takia ja "häädetty" ulos asunnosta ennen vuokra-ajan päättymistä. Tämä on laitonta jos vuokra-aika on määritelty moneksi kuukaudeksi eteenpäin. Muutenkin hinnat samoista asunnoista ovat korkeammat kuin parilla muulla paikallisella välitystoimistolla..puhun siis tarkalleen samoista kohteista. Suomalaisilta otetaan "suomenkielinen palvelulisä". Kyllä ne englantia puhuu vuokratoimistoissa..(tiedoksi vain)
        Tuntuvat vain pelaavansa omaan pussiin tietämättömän vuokralaisen kustannuksella! Täällä on oma järjenkäyttö sallittua. Aina ei tarvitse tyytyä käskyihin jos ne tuntuvat oudoilta tai epäoikeudenmukaisilta. Yleensä silloin mennään jo lain tuolla puolen....Tietämätöntä on helppo jymäyttää!


      • consumidora
        moista ... kirjoitti:

        on tilanteita, joissa vuokraajaa on huijattu suoraan sanoen paremmin maksavan asiakkaan takia ja "häädetty" ulos asunnosta ennen vuokra-ajan päättymistä. Tämä on laitonta jos vuokra-aika on määritelty moneksi kuukaudeksi eteenpäin. Muutenkin hinnat samoista asunnoista ovat korkeammat kuin parilla muulla paikallisella välitystoimistolla..puhun siis tarkalleen samoista kohteista. Suomalaisilta otetaan "suomenkielinen palvelulisä". Kyllä ne englantia puhuu vuokratoimistoissa..(tiedoksi vain)
        Tuntuvat vain pelaavansa omaan pussiin tietämättömän vuokralaisen kustannuksella! Täällä on oma järjenkäyttö sallittua. Aina ei tarvitse tyytyä käskyihin jos ne tuntuvat oudoilta tai epäoikeudenmukaisilta. Yleensä silloin mennään jo lain tuolla puolen....Tietämätöntä on helppo jymäyttää!

        joutuu "laittomuuden" kohteeksi Espanjassa niin silloin on parasta kääntyä kaupungin (esim. Fuengirola) kuluttajasuojelun puoleen -> Oficina de Defensa del Consumidor.
        Mahdolliset todistepaperit mukaan ja sinne esittämään valitus. He auttavat juuri tälläisissä tapauksissa ja ilmaiseksi.
        Tietysti kieli voi tuottaa vaikeuksia, joten jos mahdollista niin pyydä kielitaitoinen mukaasi. Tosin nykyisin voi olla tulkkeja jo kaupungin puolestakin, ja onhan Fuengirolassa nyt suomalainen kaupunginvaltuustossakin, Suvi Kauranen.
        Kenenkään ei tarvitse kärsiä "laittomuuksia" Espanjassakaan. Kyllä täällä kuluttaja on aivan yhtä hyvin suojattu kuin Suomessa.
        Usein vain ulkomailla suomalaisen pahin juksaaja on toinen suomalainen!


      • dinerodinero..
        moista ... kirjoitti:

        on tilanteita, joissa vuokraajaa on huijattu suoraan sanoen paremmin maksavan asiakkaan takia ja "häädetty" ulos asunnosta ennen vuokra-ajan päättymistä. Tämä on laitonta jos vuokra-aika on määritelty moneksi kuukaudeksi eteenpäin. Muutenkin hinnat samoista asunnoista ovat korkeammat kuin parilla muulla paikallisella välitystoimistolla..puhun siis tarkalleen samoista kohteista. Suomalaisilta otetaan "suomenkielinen palvelulisä". Kyllä ne englantia puhuu vuokratoimistoissa..(tiedoksi vain)
        Tuntuvat vain pelaavansa omaan pussiin tietämättömän vuokralaisen kustannuksella! Täällä on oma järjenkäyttö sallittua. Aina ei tarvitse tyytyä käskyihin jos ne tuntuvat oudoilta tai epäoikeudenmukaisilta. Yleensä silloin mennään jo lain tuolla puolen....Tietämätöntä on helppo jymäyttää!

        junttisuomalaisilta. Opetelkaa kieliä, ettei tarvitse asioida suomalaisten kanssa.


    • tekee

      No, en olisi Tupasista uskonut!! Ajattelin, että toimisivat korrektisti. Yhden valituksen tosin olen lukenut aiemmin (tosi paljon aiemmin) eräässä toisessa chatissä. Minä vuokrasin sellaiselta kuin kotiimmobiliarisat tai jotain sinnepäin..tai tarkemmin yksin meidän porukasta vuokrasi..en kuullut jälkeenpäin valituksia siitä..en tiedä onko muut kuulleet..

      Tupasista valitettin silloin aikoinaan että olivat ottaneet täysin puhtaaksi vuokraamisen jälkeen jätetystä asunnosta ne siivouskulut, vaikka sopimuksen mukaan ne palautetaan, jos asunto on siivottu vuokraajan toimesta.

      • alkup. kirj.

        Joo, ei kyllä mä olen reklamaation tehnyt kyseisestä tapahtumasta jo hetki sitten. Tärähti taas niin kovaa todellisuus päin naamaa että pakko oli varoittaa! Olen usein ollut auttamassa ihmisiä asunnon hankinnassa ja eniten oikeesti vaikeuksia ja valituksia on tullut suomalaisten vuokraamojen kautta! Ihme homma oikeesti! onneks ei itse tarvitse mennä asioimaa niihin!

        Edellinen kysäisi siivousmaksuista! Niitä ei tule maksaa jos ei vuokrasopimuksessa tai sen yhteydessä ole erikseen siitä kirjallisesti sovittu! Yleensä voidaan siivota itse ja tulevat tarkastamaan tai sitten siitä otetaan maksu. Itse aina mieluummin olen maksanut sen pari kymppiä. Säästyypähän siivoukselta. (Ja sitäpaitsi, mihinkään kämppään en ole voinut mennä asumaan ilman että olisi tarvinnut siivota itse ensin) Siivotkoon siis itse kuten parhaakseen näkevät! Mutta tarkkana sopimuksista on oltava!


    • pålle

      itse olen vuokraamassa (varausmaksua en ole vielä maksanut) tupasilta asunnon..kerrohan enemmän miksi kannattaa olla varovainen.täytyykin miettiä vielä kerran että mistä asuntonsa vuokraa..

      • Anonyymi

        Haluatko vuokrata kauniin asunnon suoraan Fuengirolan keskustasta 2maakuuhuonetta.
        Ilman välitäjää.
        Ota yhteyttä 34 649557904 tai 46764106536


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko vuokrata kauniin asunnon suoraan Fuengirolan keskustasta 2maakuuhuonetta.
        Ilman välitäjää.
        Ota yhteyttä 34 649557904 tai 46764106536

        Onko asunto helmikuussa 2021 vapaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko vuokrata kauniin asunnon suoraan Fuengirolan keskustasta 2maakuuhuonetta.
        Ilman välitäjää.
        Ota yhteyttä 34 649557904 tai 46764106536

        Kyllä /neliöt/ hinta3-4 kk


    • seafish

      Itse sain ainakin hyvää palvelua Tupasilta.
      Vuokrattiin perheen kanssa asunto fuengirolasta kuukaudeksi ja kaikki meni niinkun sovittiin .
      Asunto oli hieno ja lähellä rantaa / 2 uima-allasta pihassa.
      Ja siivous kuulu hintaan(muilla välittäjillä on erikseen hinnoteltu toi siivous ja välityspalkkio) joten ihme juttuja täällä, taitaa olla kilpailijoitten mustamaalaus yritys.

      • Mogan

        Olemme suuunnitelleet ja vähän kyselleetkin asunnon vuokraamista talvikuukausiksi Espanjan aurinkorannan tuntumasta/ tai sieltä päin.
        Onko kellään kokemuksia Feta Oy:n - palveluista, on suomalainen toimisto ja toimii suomessa.

        Joko vuokraamme tai sitten lähdemme omalla autolla, mutta kun pitäisi olla joku kaveri porukka mukaan. Jospa vielä joku rutulainen löytyy.


      • sivusta seurannut
        Mogan kirjoitti:

        Olemme suuunnitelleet ja vähän kyselleetkin asunnon vuokraamista talvikuukausiksi Espanjan aurinkorannan tuntumasta/ tai sieltä päin.
        Onko kellään kokemuksia Feta Oy:n - palveluista, on suomalainen toimisto ja toimii suomessa.

        Joko vuokraamme tai sitten lähdemme omalla autolla, mutta kun pitäisi olla joku kaveri porukka mukaan. Jospa vielä joku rutulainen löytyy.

        Siitä välittäjästä kannattaa pysyä kaukana, paitsi jos haluat menettää rahasi.


      • epäileväinen
        Mogan kirjoitti:

        Olemme suuunnitelleet ja vähän kyselleetkin asunnon vuokraamista talvikuukausiksi Espanjan aurinkorannan tuntumasta/ tai sieltä päin.
        Onko kellään kokemuksia Feta Oy:n - palveluista, on suomalainen toimisto ja toimii suomessa.

        Joko vuokraamme tai sitten lähdemme omalla autolla, mutta kun pitäisi olla joku kaveri porukka mukaan. Jospa vielä joku rutulainen löytyy.

        Luepa osion aurinkorannikko alta kyseisestä firmasta...


      • Mogan
        epäileväinen kirjoitti:

        Luepa osion aurinkorannikko alta kyseisestä firmasta...

        Kiitos vastauksista. En löytänyt ko.keskustelua,laita tarkempi osoite.
        Mistä kautta uskaltaa vuokrata,onko tietoa. Neuvosta kiitollinen


      • epäileväinen
        Mogan kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. En löytänyt ko.keskustelua,laita tarkempi osoite.
        Mistä kautta uskaltaa vuokrata,onko tietoa. Neuvosta kiitollinen

        Älkää vuokratko asuntoa..... Fetasta.
        Tämän alta löytyy tietoa.


      • älytöntä
        epäileväinen kirjoitti:

        Älkää vuokratko asuntoa..... Fetasta.
        Tämän alta löytyy tietoa.

        tuttavani vuokrasi kuukaudeksi heiltä asunnon. Viimeisellä viikolla wc-pönttö meni rikki eikä kukaan tullut sitä korjaamaan. Miten ihminen voi olla viikon ilman pönttöä? Silti yrittivät ottaa 30e vielä siivousrahaa kämpästä, vaikka pönttöä ei koskaan korjattu. Mielestäni vessa nyt kuuluu oleellisesti vuokran hintaan! Mitään eforttiakaan sen korjaamiseksi ei tehty eikä puheliminiin/kyselyihin vastattu! Ihmetyttää että niinkin kauan ovat täällä pyörittäneet yritystään. Tsemppiä vaan heille!


      • Mä12334567
        epäileväinen kirjoitti:

        Älkää vuokratko asuntoa..... Fetasta.
        Tämän alta löytyy tietoa.

        Mitä tietoa sieltä löytyy? Feta näyttää toimivan edelleen ja vuosittain vuokraa asuntoja Espanjasta. Itse olen vuokrannut mm Fetasta. Olenko tietämättäni huijauksen uhri? Mitä tulee välitysmaksuihin tai vuokriin, niin milestäni niissä ei pysty huijaamaan, koska jokainen voi ottaa kilpailevia tarjouksia. Se on sitten eriasia, jos kyseistä lomakohdetta ei olekkaan tai muutama huone puuttuu. Se voisi olla huijaus.


      • tuula hupas
        Mä12334567 kirjoitti:

        Mitä tietoa sieltä löytyy? Feta näyttää toimivan edelleen ja vuosittain vuokraa asuntoja Espanjasta. Itse olen vuokrannut mm Fetasta. Olenko tietämättäni huijauksen uhri? Mitä tulee välitysmaksuihin tai vuokriin, niin milestäni niissä ei pysty huijaamaan, koska jokainen voi ottaa kilpailevia tarjouksia. Se on sitten eriasia, jos kyseistä lomakohdetta ei olekkaan tai muutama huone puuttuu. Se voisi olla huijaus.

        Tupas on tunnetustu huijari firma, pysy kaukana.


      • Anonyymi
        tuula hupas kirjoitti:

        Tupas on tunnetustu huijari firma, pysy kaukana.

        Kyllä kannattaa vähän vaihtaa vuosikymmentä tuota TUPASIA kun parjaatte. Monet jutut ovat jopa vuosikymmenten takaa, olis syytä poistaa ja laittaa nykytietoa esille.
        Todella Tupasista saa hyvän palvelun ja henkilökunta on ystävällistä ja asiansa osaavaa
        Palveluun hyvin tyytyväinen asiakas


    • Tyytyväinen

      Olen vuokrannut talviasunnon jo viitenä vuonna Tupasilta. Hyvin on hoitunut, ystävällinen palvelu. hyvä hyvä!

    • Layla

      Olen vuokrannut tupasilta ja kaikki meni hyvin! Vuokran ja sähkön maksoin kerran kuussa. Sain hakea jopa kahvin keittimen kun ei ollut kuin espanjalainen. Vein kuitin heille toimistoon ja sitä vastaan sain rahat takaisin. Pyysin myös toisen patterin ja se tuli seuraavana päivänä. Vuokrasopparissa oli mainittu siivousmaksu joka laskutettiin sopimuksen mukaan. 200€ varausmaksu olisi palautettu mutta käytin sen sähkölaskuihin. Minulla siis kaikki ok. Vierailin usein toimistolla kun minulle tuli postit suomesta lokeroon ja sain aina hyvää palvelua Suomen kielellä, ovathan he nimenomaan Suomalainen välitysfirma.

      • TupasiinPettynyt

        Viimeinen kerta kun käytin tämän vuokrafirman (tupasi) palveluja johtuen mm. Erittäin huonosta asiakaspalvelusta ja kalliista sähkölaskua (30snt/kwh). Vuokrasopimukseen kuului loppusiivous, josta oli maksettu 60e, lähdettäessä asunto jäi hyvään kuntoon, valittivat että oli ollut törkeässä kunnossa. Kun kerta maksoin loppusiivouksesta, oletan silloin että vuokrafirma siivoaa asunnon tarkemmin (luutua, pyyhkii pölyt, pesee vessat ym.) Ja siivousvälineet olivat todella onnettomat, ei imuria, kunnon luutuja jne . Törkeä rahastusfirma, itse en käytä enää tupasin palveluja enkä voi suositella muillekaan.


    • siellä.ollaan.nyt

      Mulla on tupasista vain hyviä kokemuksia mutta minäpä en ryyppää ja rällää ja pidän asunnon siistinä. Enkä esitä typeriä vaatimuksia.
      Siivous- sähkö- ja vesimaksut kerrotaan etukäteen. Myös sähkölaitoksen laskelman saa jos halua, itse sain sen pyytämättäkin. Se vaan pitää ymmärtää että ilmalämpöpumpun käyttö maksaa kuten myös kuuman veden.

      Yleensä on sanottava, että suomalaisyrityksiltä tuntuu saavan aika tylyä palvelua heti kun eivät pidä asiakkuutta todennäköisenä. Niin kauan ollaan hövelisti mutta jos sopimuksen syntyminen ei tunnu olevan todennäköistä, palvelu loppuu kuin seinään ja vielä päälle annetaan harhaanjohtavia tietoja.

      Tupasin kanssa ei näin päässyt käymään kun huomasin heti että se oli edullisin vaihtoehto. Erään lähellä olevan suomalaisvälittäjän hinnat olivat tähtitieteelliset tupasiin verrattuna.

      • Anonyymi

        Hyvin sujui asunnon vuokraus.
        Hyvä kämppä ja palvelu. Kyyti lentokentältä asunnolle kiva ja kuljettajalla oli avaimet. ( noin 40e). Mentiin su kun toimisto oli kiinni. Lähtiessä avaimet tupasin pöstilaatikkoon.


    • Anonyymi

      Me olemme vuokranneet Tupasilta asuntoja 14 vuotta. Pidempi aika on ollut 1 kk kerralla; useita kertoja 3 vkon jaksoja; muutaman kerran vuodessa. Jouluna, syksyllä ja keväällä. Aina on asiat olleet niinkuin on sopimuksessa sovittu. Kaikki toiminut hyvin; ei mitään valittamista. Olemme taas menossa lokakuussa. Piti mennä nyt keväällä, mutta kun tuli korona. Meillä on myös useita ystäviä jotka käyttävät Tupasin palvelua ja juuri puhuttiin kun tavattiin että miten hyvin on kaikki aina toiminut.

    • Anonyymi

      Mitä Tupasi teki? Etkö saa rahoja pois vai mikä meni pieleen?

      • Anonyymi

        Mahtaako enää muistaa koko juttua !


    • Anonyymi

      35vuoden kokemuksella jätän suomivuokra putiikit muitten harmiksi!!

      • Anonyymi

        Ilmeisesti olet ollut hyvin tyytyväinen tähän "Suomivuokra putiikkiin" kun asiakassuhdettasi on kestänyt 35 vuotta.
        Mitä nyt sitten tapahtui, vai oliko vain ilmoitus kun lopetit vuokraamisen? Tosin hieman outo sellainen.


    • Anonyymi

      Joo mul toimi kaikki.maksoin varausmaksua 300€ josta sit vähennettiin kulut!ja loput palautetaan.vuokra maksettiin aikana päällä.oltiin neljä viikko "myrkky talos"mitä maksoin varausmaksuu mulle palautettiin 220€!ottivat siivouksen,sähkön ja vissiin vähän kaasusta!!minä olen tyytyväinen toimintaan!!😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe