Hei
Kuuluuko teidän tuttavapiiriinne herkkänahkaisia ihmisiä? Sellaisia, jotka ovat muuten kaikin puolin mukavia, mutta eivät siedä yhtään itseään arvosteltavan. Luulevat jopa tavallisen keskustelunkin olevan jotenkin heitä moittivaa.
Minä tunnen muutamia. Miten tällaisten kanssa tulisi menetellä, kun ei haluaisi heitä suututtaakaan?
"Herkkänahkaiset" ihmiset
31
3675
Vastaukset
- KristaTee
Yksi on tuolla yläkerrassa päivätorkuilla parast´aikaa. Menee nahka ryppyyn pienimmästäkin arvostelusta. Keskustella ei oikeastaan voi, pitää puhua vain hänestä. Muuten mukava mies.
Toinen on sitten eräs ystävätär. Moittia ei saa mistään. Kaikki puhe kääntyy aina häneen ja hänen kokemuksiinsa ja urotekoihin.
Ei näille ihmisille voi mitään. Pitää vain kestää ja myötäillä.Kuinkas aina osataankin yht'aikaa tänne?
Pitäisi kai antaa näiden "nättinokkaisten" olla
omassa ylhäisessä yksinäisyydessä, mutta mulla ainakin on suu vähän pahassa paikkaa ja annan tulla mitä mieleen tulee.
Olen tottunut jo kotona "hurttiin huumoriin" mitä se sitten tarkoittaakin ja nyt mulla on miniä tälläinen herkkähipiäinen ja tahtoo vielä kymmenen vuoden jälkeenkin ottaa nokkiinsa mun laukomisista. En tarkoita mitään pahaa, sanon vain mielipiteeni ja en ole huomaavinanikaan niitä loukkaantumisia, niin meneehän se siitä.
Kaikilla se ei ehkä ole niin yksinkertaista, mutta leikki leikkinä ja niin päin pois!- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Kuinkas aina osataankin yht'aikaa tänne?
Pitäisi kai antaa näiden "nättinokkaisten" olla
omassa ylhäisessä yksinäisyydessä, mutta mulla ainakin on suu vähän pahassa paikkaa ja annan tulla mitä mieleen tulee.
Olen tottunut jo kotona "hurttiin huumoriin" mitä se sitten tarkoittaakin ja nyt mulla on miniä tälläinen herkkähipiäinen ja tahtoo vielä kymmenen vuoden jälkeenkin ottaa nokkiinsa mun laukomisista. En tarkoita mitään pahaa, sanon vain mielipiteeni ja en ole huomaavinanikaan niitä loukkaantumisia, niin meneehän se siitä.
Kaikilla se ei ehkä ole niin yksinkertaista, mutta leikki leikkinä ja niin päin pois!olisi täällä pyöräillä, etenkin kun joutuisin taluttamaan pyörääni, koska se on hieman vinksallaan.
Vaikea on herkästä nenästä olla välittämättä, kun murjotusjaksoja sitten kestää pitkään. Aina en edes tiedä, mikä sana oli se väärä. Oma nahka tässä kyllä kovettuu.
- nahka!
Näiden herkkänahkaisten kanssa en viitsi seurustella.
En näe tarpeelliseksi vahtia sanomisiani.
Toinen rotu ovat "paksunahkaiset".
Melkein yhtä rasittavia.
Tyypillisimmillään oma ego niin mahtava ettei samaan tilaan muita mahdu.
Euroopan älykkäimpiä, komeimpia, kauneimpia, kokeneimpia jne. tyyppejä joiden itsekehua täytyisi kuunnella.
Kaikki heillä oleva on maailman hienointa. Vaikka nenä niskassa tai toisen perseessä.
Kehuminen tai sen kuuntelu olisi ainoa kanssakäymisen muoto.
En ole viitsinyt vuosikausiin.- minustakin
todellinen ystävyys on tasapuolista.
Ei mitään jatkuvaa kielensä puremista, tai kuvitteellisia korvatulppia, kun ei toisen turhanpäiväistä kehumista jaksa kuunnella.
Hyviä ystäviä on vähän, mutta he ovatkin sitten kultaakin kalliimpia.
- tuppaannu
Älä tuppaannu heidän seuraan. Eikös aikuiset
osaa ajatella omilla aivoilla ??????? - kai75
suojeli jalat.
Nykyisi suu (sanat) - samaan kastiin
Tämä on niitä tuhannen taalan kysymyksiä eli miten pitäisi kohdella herkkänahkaista. Oikeaa vastausta/vastausta yleensä tuskin on muuta kuin se, että jos pasmat eivät kohtaa, on parasta erota. Mutta miten Pelle on sen asian kanssa, että eikös se ole vähän asiasta ja tavasta sanoa kiinni tuo ns. loukkaantuminen. Jos taas aivan kaikesta kritiikistä loukkaantuu, itsetunto-ongelmista lienee kyse ja niitähän ei voi parantaa kukaan muu kuin henkilö itse, sitten kun asian itse oivaltaa. Vaan, jos ei koskaan oivalla....
Mielenkiintoinen kysymys, koska usein kirpakat asiavastauksetkin koetaan myös henkilökohtaiseksi kritiikiksi eli odotetaan vain ns. sopivia vastauksia. Olen aika kyllästynyt tähän suomalaiseen myöntelyyn ja väittelyn puutteeseen eli uskalluksen puutteeseen. Kaipa sekin lienee itsetunto-asioista kiinni: ollaan vaan samaa mieltä kuin muutkin. Ei tehrä tästä ny numeroo, kuten eräs kirjailija on teoksensa nimennyt. Kun ei tehrä numeroo mistään, ihmetellään mistä piristystä elon tylsyyteen.
Ihailen ranskalaisia, jotka väittelyn ja keskustelun osaavat. Meillä molemmat lajit ovat hakusessa, kuten myös kritiikin sietäminen ihan yleisestikin varsinkin itsestään. Onneksi minut on jo haukuttu satoja kertoja, joten kertaus on opintojen äiti eli osaan jo erottaa jyvät akanoista. Ainakin joskus.
Sinänsä kritiikki säällisesti esitettynä on ihan terveellistä,jos homman oikein oivaltaa eli uskaltaa katsoa peiliin. Ja suorastaan huutavan tarpeellista, jotta asioille tulisi enemmän katsantokantoja. Kaikesta huolimatta me emme ajattele samalla tavalla kaikesta edes Suomessa.
Sinänsä tuttavapiiriini ei enää kuulu mimoosia ja itseeni nähden olen ystävien mukaan liiankin kriittinen. Eräs kaunis ystävyyssuhde kaatui siihen, että olin aina yksinomaan kritiikin kohteena ja ystävätär puolestaan teki kaiken oikein. En jaksanut täydellistä ihmistä.- PellePeloton
Edelleenkin näyttää tälle nimim. "samaan kastiin" kirjoittajalle vastaaminen olevan mahdotonta.
No onneksi ne aikaisemmat (3) yritykseni ovat minulla tallessa.
Saattaa todellakin joku "Herkkänahkainen" olla nyt tosi herkistynyt. Miksiköhän?
Mielestäni asioista voi ystävien kanssa hyvin olla eri mieltä ja väitelläkin, mutta en ymmärrä miksi ihmisten pitäisi arvostella toisiaan. Ajattelemattomista teoista, voidaan tietysti tarvittaessa keskustella tai arvioida joitain asioita.
Jos joku läheisistäni kokisi kaiken keskustelun itseensä kohdistuvaksi arvosteluksi, saattaisin pilke silmäkulmassa kysyä heiltä, kuvittelevatko he kaiken pyörivän heidän oman napansa ympärillä, kun maailmassa on paljon muitakin ihmisiä. Joskus olen oikeasti jollekin tutulle niin sanonutkin, kun hän on ollut huolissaan siitä, mitä naapurit ajattelevat, kun ...- optimistilta vaan...
...tuli mieleeni sekin, mikä on arvostelua ja mikä on mielipidettä, raja on veteen piirretty viiva tai vieläkin hämärämpi sen mukaan, kuka kokee itsensä vastaajaksi. Eivätkö toisaalta kaikenlaiset mielipiteet ole aina tavallaan myös arvostelua? Arvostelu voi olla myös myönteistä vai onko niin,että sana arvostelu on jo niin negatiivinen,että siihen ei optimismia saa? Mielestäni olen arvostellut useinkin siten, että ei ole kuin kiittämistä.
optimistilta vaan... kirjoitti:
...tuli mieleeni sekin, mikä on arvostelua ja mikä on mielipidettä, raja on veteen piirretty viiva tai vieläkin hämärämpi sen mukaan, kuka kokee itsensä vastaajaksi. Eivätkö toisaalta kaikenlaiset mielipiteet ole aina tavallaan myös arvostelua? Arvostelu voi olla myös myönteistä vai onko niin,että sana arvostelu on jo niin negatiivinen,että siihen ei optimismia saa? Mielestäni olen arvostellut useinkin siten, että ei ole kuin kiittämistä.
ja arvostamisen ilmaiseminen sinusta arvostelemista?
Lasten kanssa opettelin aikoinaan tekemään eron ihmisten ja heidän tekojensa välillä. Saatoin imaista harmistukseni tai jopa vihastumiseni jostain teosta, mutta yritin olla tuomitsematta ihmistä - erityisesti ilmaista lapselle, että rakaskin ihminen voi joskus toimia väärin ja asiat pitää selvitellä puhumalla. Anteeksi pyytäminen liittyy kuvioon olennaisesti.
Sanat ovat tosiaan tärkeitä ja samat sanat voivat merkitä eri ihmisille erilaisia asioita.
Tunteiden ilmaisemiseen liittyy hauska muisto vuosien takaa. Pieni tyttäreni oli tosi vihainen jostain ja sanoi: "Minä vihaan sinua... ". Pienen hengähdystauon jälkeen hän lisäsi "... juuri nyt". Minusta se oli hellyyttävää ja piti sisällään ajatuksen, että hän muisti myös rakastavansa, vaikka juuri sillä hetkellä oli tosi vihainen.- kovin henk.kohtainen
optimisti-orvokki kirjoitti:
ja arvostamisen ilmaiseminen sinusta arvostelemista?
Lasten kanssa opettelin aikoinaan tekemään eron ihmisten ja heidän tekojensa välillä. Saatoin imaista harmistukseni tai jopa vihastumiseni jostain teosta, mutta yritin olla tuomitsematta ihmistä - erityisesti ilmaista lapselle, että rakaskin ihminen voi joskus toimia väärin ja asiat pitää selvitellä puhumalla. Anteeksi pyytäminen liittyy kuvioon olennaisesti.
Sanat ovat tosiaan tärkeitä ja samat sanat voivat merkitä eri ihmisille erilaisia asioita.
Tunteiden ilmaisemiseen liittyy hauska muisto vuosien takaa. Pieni tyttäreni oli tosi vihainen jostain ja sanoi: "Minä vihaan sinua... ". Pienen hengähdystauon jälkeen hän lisäsi "... juuri nyt". Minusta se oli hellyyttävää ja piti sisällään ajatuksen, että hän muisti myös rakastavansa, vaikka juuri sillä hetkellä oli tosi vihainen.Arvostamisessa - kun se ilmaistaan sanallisella tasolla - on mielestäni mukana myös arvostelemista, tosin aina myös myönteistä. Olisi aika erikoista, että joku väittäisi arvostavansa jotakin, mutta samalla ei löytäisi muita kuin kielteisiä puolia.
Kuten aikaisemmin kommentoin, en koe verbiä arvostella yksinomaan negatiivisena. Jos emme arvostelisi (ja samalla vaikka arvostaisi kohdetta), monet asiat junnaisivat paikoillaan. Arvostelu paljastaa paitsi näkemyserot, myös kehittämiskohteet. Mutta nämä kysymykset ovat kovin henkilökohtaisia ja varsinkin silloin, kun keskustellaan vain kirjallisesti näkemättä liittyvää kehonkieltä, jolla vieläkin ilmaisemme valtaosan, tiedostamattakin. Kiva kuitenkin, kun viitsit vastata. Tästähän näyttäää syntyvän aika mainio ketju ja jopa asiapohjalla. kovin henk.kohtainen kirjoitti:
Arvostamisessa - kun se ilmaistaan sanallisella tasolla - on mielestäni mukana myös arvostelemista, tosin aina myös myönteistä. Olisi aika erikoista, että joku väittäisi arvostavansa jotakin, mutta samalla ei löytäisi muita kuin kielteisiä puolia.
Kuten aikaisemmin kommentoin, en koe verbiä arvostella yksinomaan negatiivisena. Jos emme arvostelisi (ja samalla vaikka arvostaisi kohdetta), monet asiat junnaisivat paikoillaan. Arvostelu paljastaa paitsi näkemyserot, myös kehittämiskohteet. Mutta nämä kysymykset ovat kovin henkilökohtaisia ja varsinkin silloin, kun keskustellaan vain kirjallisesti näkemättä liittyvää kehonkieltä, jolla vieläkin ilmaisemme valtaosan, tiedostamattakin. Kiva kuitenkin, kun viitsit vastata. Tästähän näyttäää syntyvän aika mainio ketju ja jopa asiapohjalla.positiivisiin puoliin sekä ilmaisee kiitosta ja arvostusta, se antaa mielestäni paremman mahdollisuuden niiden kehittämiseen esim. kasvatuksen yhteydessä. Kun odotat hyvää, uskot siihen ja ilmaiset arvostavasi, huomaat positiivisten arvojen lisääntyvän.
Ikävä arvostelu aiheuttaa pahaa mieltä ja tekee pienemmäksi, arvostus ja kiitos auttaa kehittymään "suuremmaksi". Erityisesti lasten vanhempien toivoisin tämän muistavan. Sitä saa, mitä tilaa, pätee mielessäni erityisen hyvin tässäkin asiassa. - Kokeile vaikka. ;)))- sibyllavon
positiivisiin puoliin sekä ilmaisee kiitosta ja arvostusta, se antaa mielestäni paremman mahdollisuuden niiden kehittämiseen esim. kasvatuksen yhteydessä. Kun odotat hyvää, uskot siihen ja ilmaiset arvostavasi, huomaat positiivisten arvojen lisääntyvän.
Ikävä arvostelu aiheuttaa pahaa mieltä ja tekee pienemmäksi, arvostus ja kiitos auttaa kehittymään "suuremmaksi". Erityisesti lasten vanhempien toivoisin tämän muistavan. Sitä saa, mitä tilaa, pätee mielessäni erityisen hyvin tässäkin asiassa. - Kokeile vaikka. ;)))kanssasi, enemmän pitää antaa ruusuja kuin risuja. Ihmeellistä kuinka nuo risut syöpyvät ihmismielen syövereihin. Minulla on tuttava, jota on sanottu kelvottomaksi ihmiseksi ja hän tosiaan uskoo niin. Olen yrittänyt tuoda hänen positiivisia ominaisuuksiaan esiin, mutta nuo sanat pulpahtavat aina pinnalle. Vihkipuheessamme pappi puhui sanojen merkityksestä parisuhteessa, pahoilla sanoilla on rappeuttava vaikutus.
- ainakin joskus
positiivisiin puoliin sekä ilmaisee kiitosta ja arvostusta, se antaa mielestäni paremman mahdollisuuden niiden kehittämiseen esim. kasvatuksen yhteydessä. Kun odotat hyvää, uskot siihen ja ilmaiset arvostavasi, huomaat positiivisten arvojen lisääntyvän.
Ikävä arvostelu aiheuttaa pahaa mieltä ja tekee pienemmäksi, arvostus ja kiitos auttaa kehittymään "suuremmaksi". Erityisesti lasten vanhempien toivoisin tämän muistavan. Sitä saa, mitä tilaa, pätee mielessäni erityisen hyvin tässäkin asiassa. - Kokeile vaikka. ;)))Noh, tarkoitukseni oli pohdiskella asiaa ihan vaan yleisesti. Rehellisesti sanottuna on kuitenkin niin, että ikäviä asioita tapahtuu eikä niistä kaikista aina löydä heti myönteistä sanottavaa tai tarkoitusta. Perimmäinen totuus on kuitenkin, että vain itseäni voin muuttaa. Luulisi, että useammat valitsisivat toivoa elämään antavan tien, kutsutaan sitä vaikka positiiviseksi asenteeksi, mutta kovin usein myös toisin. Jos toista kiittää aiheesta, mitään ei ole itseltä pois. Paitsi ehkä kateus.
Valitettavasti en allekirjoita tuota sitä saa mitä tilaa, koska elämässä satttuu yhtä sun toista.
saattaa itsekkin olla vaikka mitä.
Kaikkien ihmisten kanssa pitää olla kokoajan diplomaattinen muuten ei tule seurustelusta mitään.Harva kestää itsestään kritiikkiä.
Pelle hyvä onneksi emme ole sattuneet samaan päytään minä joskus sanon ensin ja ajattelen sitten mitä tuli sanottua. Sinua en haluaisi loukata olet niin hyvä jätkä.
Toisia on pakko loukata kun eräskin ystävä kokoajan puhuu itsestä eikä kuuntele mitä toinen sanoo.
Joskus pitää lähteä kävelemään pöydästä kun ei jaksa kuunnella kehumisia.Eikä halua loukata toista.- Pelle1Peloton
Sinä se osaat imarrella: Että "hyvä jätkä"? No olkoon, jos niin haluat.
En nyt tarkoittanut ihan tuota vertaispöydissä tapahtuvaa loukkailua. Sehän voidaan aina sopia. Paremminkin noita esimiesasemassa olevia "herkkänahkoja" meinasin. Taisin kysyä vähän huonosti.
- herkkänahkainen
se on oikein lääkärin lausunnossa. Tykkään kovasti olla auringossa, mutta nytpä se ei sitten käykään. On melanooma niminen ihosyöpä ja uimarannoille sitten vain "turkki päällä". Että herkkänahkainen ollaan :)
Ymmärsin kyllä kysymyksesi oikeinkin. Antaa niiden olla. Kyllä niitäkin riittää yli kotitarpeen. Ei turhia piitata, kiehukoot liemessään.- Pelle1Peloton
Ei tosin mitään melanoomaa, onneksi. Mutta punahukka-ihottuma (luit oikein) kuitenkin. 'Mollikkaa' ei saisi ottaa, vaikka tykkäisinkin.
Aina ei voi niiden antaa olla omissa liemssään, jos sattuvat olemaan sellaisessa asemassa, että vaikuttavat 'virkansa puolesta' monin tavoin elämääsi. Niih.
- elma05
...jotta,me kaikki olemme tosi herkkänahkaisia ,jos esim."kritiikki" koskee itseämme.
Niin se vaan on ...käsi sydämelle...ja tutkiskeleppa itseäsi!
Myös minä lukeudun joukkoon (suosiolla.)- lillalehmä
olla aika ilkeä. En sanoisi herkkänahkaiseksi henkilöä, joka ei siedä ilkeyksiä kanssaihmisiltä. Ei tässä maailmassa pärjää, jos antaa itseään kohdella kuinka vain. Myös herkillä ihmisillä on paikkansa.
- lillalehmä
lillalehmä kirjoitti:
olla aika ilkeä. En sanoisi herkkänahkaiseksi henkilöä, joka ei siedä ilkeyksiä kanssaihmisiltä. Ei tässä maailmassa pärjää, jos antaa itseään kohdella kuinka vain. Myös herkillä ihmisillä on paikkansa.
ketjun aloittajalle, itse lukeudun näihin herkkähipiäisiin ja yritän olla tahdikas.
- että näissä
viesteihin kirjoittajissa on myöskin herkkänahkaisia.
Jos oma viesti poistetaan,niin kovin ollaan närkästyneitä.Tietenkin siinä nyt onkin sitten ehkä närkästymisen aihetta.- on sellainen
herkkänahkainen, että loukkaantuu jos loukataan. Ja monet vielä niin pitkävihaisia, etteivät lepykään koskaan, vaan kantavat kaunaa, vaikka asia olisi ollut aika pieni, mistä ovat suuttuneet aikanaan. Kantavat iäti kaunaa.
- nahka!
on sellainen kirjoitti:
herkkänahkainen, että loukkaantuu jos loukataan. Ja monet vielä niin pitkävihaisia, etteivät lepykään koskaan, vaan kantavat kaunaa, vaikka asia olisi ollut aika pieni, mistä ovat suuttuneet aikanaan. Kantavat iäti kaunaa.
Loukkaantuu jos loukataan?
Jos loukataan ei tarvitse loukkaantua!
Riippuu loukkauksesta ja loukkaajasta!
Ei likimainkaan kaikki loukkauksisi tarkoitetut tölväisyt loukkaa.
Minua tarkoituksellinen, loukkaukseksi tarkoitettu lähinnä hymyilyttää ja/tai säälittää.
Sillä ihmisellä on vaikeaa.
Oma asenteeni on: Sehän on onneksi VAIN SINUN mielipiteesi!
Joku läheinen saattaa tahtomattaan loukata mutta sehän sitten selviääkin. - nahka!
Hyvin suuri osa kaikille palstoille kirjoittavista tarkastelee asiaa vain omalta kannaltaan.
Useimmat eivät kykene käsittelemään asioita yleisellä tasolla.
Tietenkin yksilötason mielipiteistä muodostuu monivivahteinen kokonaisuus mutta pitäisi muistaa ettei kaikien ihmisten arvot ole samat kuin minulla.
Yhden hyvä ei kelpaa toiselle.
En ole ajatellut poistoja.
Itse en ole kilkutellut tänne mitään sellaista että kokisin menettäväni mitään konkreettista sen poistamisessa.
- Tanttaralla
Ei sitä peliä jaksaisi enää vanhemmiten tällaisten ihmisten kanssa pelata.Juuri saman ongelman kanssa tulin lauantaina vastakkain kun miehen sisarus tuli yökylään ja jatkoimme yhdessä juhliin.Mies oli äreällä päällä eikä mielellään olisi lähtenyt koko sukujuhliin.Sisko kysyi minulta säikähtyneenä.En kai minä vaan ole mitenkään loukannut häntä.Et ole ja selitin ja lohdutin.Illalla kerroin miehelleni että hänen siskonsa pelkäsi loukanneensa.No mies loukkaantui kun sisko luuli loukanneensa jne.Ota näistä selvää!Herkkähipiäistä koko sisarussarja!
- Aamutuima
Siitä loukkaantumisesta tuli sitten ketjureaktio.
Kyllä täytyy tunnustaa, että minäkin olen aika herkkä, varsinkin jos mieheni uskaltaa arvostella minua esim jostakin ruoasta. Sanoa päräytän, että teeppäs itse. Silloin menee mies hiljaseksi, mitään kun ei tee itse keittiössä.
Eipä sillä, kyllä hän varoo sanomasta mitään kovin kärkevää.
Herkkä on myös mieheni. Varovasti on yritettävä sanoa, jos joudun antamaan kritiikkiä jostakin.
Kyllä tässä vuosikymmenien aikana on oppinut luovimaan. Ei enää täräytellä, mitä sattuu. Harkittava on.
- katriina64
Tunnen joitakin herkkänahkaisia.
Sinä et kuulu heihin, enkä itsekään.
Olen realisti ja kykenevä ajattelemaan ja oivaltamaan milloin kritiikki on paikallan, ja milloin minulle niin sanotusti keljuillaan.
Sinulta olen saanut rehtiä hyvää kritiikkiä....muistaakseni ainakin kerran. Muistan hyvällä.
Sano Pelle, niinkuin koet oikein olevan!
Olet kaveri, jonka viime vaiheista tahtoisin kuulla. Kuinka meni? - Hili(ma)kka
Ensimmäiseen vakinaiseen työpaikkaani mentyäni huomasin melko pian olevani kuvaamiesi ihmisten työkaveri, koll(e?)ega.
Joidenkin kohdalla yleisen valittamisen ja tyytymättömyyden tila oli krooninen: tuskin mikään oli milloinkaan kohdallaan. Sellaisessa tilanteessa työskentely on kaikille rassaavaa, ei tiedä mistä puhaltaa milloin ja mitä.
Tunnistan itseni edelleen tässä asiassa ainakin sillä tavalla, että hermostun helposti ns. jonninjoutavissa tilanteissa. Silloin kun jahkaillaan, pähkäillään, arvuutellaan, setvitään ja syytellään. Mutta ei rohjeta panna päitä yhteen (ei siis vadille!) ja nostaa iso, vihainen ja mouruava kissa pöydälle! Lieneekö kollektiivista pelkuruutta, kasvojen menetyksen pelkoa, tai jopa huolta työpaikan säilymisestä?
Olemmeko oikeasti pelkureita? Olen ollut poissa työelämästä jo pitkään, joten itse en ole menettämässä mitään. Siis omalta kannaltani on turvallista puhua näin...Aikoinani olen pelännyt, kaikkea mahdollista, silloin kun olin vielä se arka H-Hiiri. Nyt en ole Se enää!
Olen iloinen siitä, että palstoilla on usein sellaisiakin aiheita, joihin haluaa antaa kommenttinsa.
Parhain terveisin Hili(ma)kka.
PS. Vaikka on jo myöhä, aion jättää samantien vielä oman keskustelunaiheeni 60 -palstalle.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291