minkä kokoinen koirasta tulee ?

koirfani

kuinka iso koirasta n tulee jos emä (sekarotuinen) on n. 45-50cm ja isä (sekarotunen) on n. 60-70cm.. molemmat on sekarotusia ja rotuja ei tiededä eli voiko pennuista tulla kuinka isoja tai kuinka pieniä vaan, pennut mistä puhun on nyt 6.5 viikkoa ja eivät minun mielestä niin kauhean isojakaan, siis mitään jättejä, normaaleja minun mielestä.. mitä mieltä te ootte ?? (ei oo mun pentuja siis, kaverin pentuja on ja oisin kiinnostunut niistä ja siks kyselen täst koko asiasta)

vähän samaan aiheeseen liittyvää,ni voiko iso koira siis joku 50-60 säkä olla kerrostalos ?
(ei mikään paksuturkkinen tai pitkäkarvanen ihan normaali n.5cm karva) ku jos siit pennust jonka ottaisin siit pentueest ni tulee iso ja ku sit ku muutan "opiskelu" kämppään ni se tulis mukaan ni toivoisin et se tulis toimeen siel.. ??

4

3244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tolloimmista kysymyksistä

sekarotuisten palstalla. Sun täytyy ostaa toimiva kristallipallo ja kattoo sieltä. Sekarotusen kanssa ei koskaan voi olla varma mistään. Ei koosta ei taipumuksista ei mistään.
      Kerrostaloissa on jo tätä nykyä koira kuin koira. Voimakkaasta vartiovietistä omaavia rotuja ei myydä kerrostaloon helpolla.
      Jos koiraa meinaat, niin sekarotunen on koira siinä missä puhdaskin. Tarttis tulevalla omistajalla olla edes alkeellisett tiedot koirasta, sen hoidosta ym.
      Normaalisti puhtaan ostava saa kasvattajalta mukaansa pennun kanssa rodun hoito-ohjeet, ruokinnasta rokotuksiin, koulutuksiin, turkinhoitoon ym. Näin ei ole sekoitusten suhteen, joten niitä havittelevan pitäisi omata jotakin tietoa sentään. Koiranpentu ei ole lelu. Se ei toimi paristoilla, vaan on elävä hengittävä tunteva olento. Siltä ei saa virtaa poikki kun itse kyllästyy, kuten lelusta.

• mitä tulee

Sekarotuisista ei todellakaan voi tietää paljoakaan etukäteen, ne on yllätyksiä useimmin mukavia.
      Kerrostalossa koira pärjää ihan hyvin jos omistaja on ajatellut tarpeeksi paljon hankkiessaan koiran.
      Ei se koira tiedä asuuko kerros- rivi- tai omakotitalossa.
      Isoissa koirissa ainoa mikä mietityttää kerrostalossa on se missä kerroksessa asut onko hissi vai joudutko kenties kantamaan ison pennun alas ja ylös.

Muuten kaikki on sinusta kiinni jos ulkoilet tarpeeksi koiran kanssa ei se sisällä pienemmässäkään asunnossa riehu ja haukumsen saa yleensä kuriin kun siihen heti puuttuu.

Eli lyhyesti kaikki on vain ja ainoastaan sinusta kiinni.

• aiheen kirjoittaja

okei, tiedän kyllä että koira ei ole lelu ja olen kyllä lukenut koirista paljon niin paljon kuin mahdollista.. vaikka oonki nuori vielä kouluikäinen toedän kyllä mitä oon tekemässä vaikka suurin osa sitä epäileekin, ei netin kautta ketään voi tuntea mutta sen sanon etten oo mikään sellanen et "hei otan koiran koska se on söpö ja varsinkin ku se on pentu mut ison se ei sit ookkaan enää söpö, ja et en panostais siihen koulutukseen yhtän" se koira ois hyvin tärkee mulle. :|

• Vennieetu

Kirjasta "sekakoirat"

Nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että koira on saavuttanut kaksikuisena noin yhden neljäsosan, kolmikuisena noin yhden kolmasosan ja puolivuotiaana oin kaksi kolmasosaa lopullisesta koostaan. Suunnilleen vuoden vanhana se on täysikasvuinen. Jos et tiedä varmasti, miten vanha pentu on, katso sen hampaita. Jos koiralla on vielä kaikki terävät, pienet maitohampaat, se on alle nelikuinen. Hampaat vaihtuvat tavallisesti neljän ja kuuden kuukauden välillä (pienikokoisilla koirilla se voi kestää kauemminkin). Pysyvät hampaat ovat huomattavasti suuremmat kuin maitohampaat.

Pään ja käpälien koko

Pennun pää ja käpälät vaikuttavat yleensä suhteettoman suurilta runkoon verrattuna, mikä johtuu luiden kasvusta. Muita luita hitaammin kasvavat luut ovat jo alkujaan suuremmat. Jos siis pennun pää ja käpälät vaikuttavat valtavilta, koirasta tulee ilmeisesti hyvin suuri.

Vanhempien koko

Jos molemmat vanhemmat tunnetaan, ennustaminen on helppoa, koska luonto suosii tavallisesti keskikokoa. Jos siis toinen vanhemmista on erittäin pieneksi tai suureksi jalostettu rotukoira, äärimmäinen pienuus tai suuruus ei välttämättä periydy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe