Alapäätä kutisee jatkuvasti

Alkaa pinna loppua

Mitäköhän muita kutinan aiheuttajia on, kuin hiiva?

Mulla on nyt viimeisen vuoden ajan tullut ja mennyt nämä kutinat. Hiivaviljelyjä on otettu, eikä niissä ole mitään ollut. Siltikin välillä hiivalääkkeet ovat kutinan vieneet pois (Fluconazol). Pari bakteerivaginoosiakin on tässä viimeisen puolen vuoden aikana hoidettu.

Nyt on pari kuukautta ollut jatkuvaa kutinaa, johon olen kokeillut kaksi kertaa apteekin käsikauppalääkkeitä (Gyno-Trosyd ja Gybo-Daktarin) ja lisäksi otin viikon kuurin maitohappobakteereja emätinkapseleina. Ei apua. Muutama päivä sitten otin taas lääkäriltä saadun Fluconazolin (150 mg), eikä ainakaan toistaiseksi ole auttanut ollenkaan. Alapää on pieniä kirveleviä haavoja täynnä ja kutina on kamalaa.

Voiko hiiva olla oikeasti näin sitkeässä, vai voisiko kyse olla jostain muusta? Mitenkään huomattavan hurjaa valkovuotoa mulla ei ole, ehkä kuitenkin jonkin verran runsaampaa ja paksumpaa.

Alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppua, eikä oma terveyskeskuslääkäri tee muuta kuin kirjoittelee reseptejä hiivaan puhelimitse paneutumatta asiaan sen enempää. Siis vaikka viljelyistä ei edes hiivaa löydy. :/

16

7026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenties

Kondylooma voi aiheuttaa tuollaisia oireita. Samoin kyllä voi esim. ihan vaan kuivat limakalvot. Voit hoitaa noita haavaumia ja limakalvoja esim. Bepanthenilla tai sitten Ceridal Lipolotionilla (öljy, jota käytetään mm. limakalvojen hoitamiseen ja suojaamiseen).

• Aloittaja

Mä olen itse asiassa rasvannut Ceridalin Lipogeelillä, mutta se ei ole tarjonnut suurempaa apua. Lipolotionia käytin aluksi, mutta se oli yhtä tyhjän kanssa.

Papilloomavirusta ei ainakaan papassa näkynyt, mutta olen itsekin kyllä pohtinut, voisiko tämä silti olla sitä.

Ehkäpä pitäisi marssia yksityiselle gynelle, niin voisi saada jotain selvyyttä asiaan. Paikallinen terveyskeskus on ainakin osoittanut kykenemättömyytensä tämän asian hoitoon. :/

• kavasta kutinasta
        Aloittaja kirjoitti:

Mä olen itse asiassa rasvannut Ceridalin Lipogeelillä, mutta se ei ole tarjonnut suurempaa apua. Lipolotionia käytin aluksi, mutta se oli yhtä tyhjän kanssa.

Papilloomavirusta ei ainakaan papassa näkynyt, mutta olen itsekin kyllä pohtinut, voisiko tämä silti olla sitä.

Ehkäpä pitäisi marssia yksityiselle gynelle, niin voisi saada jotain selvyyttä asiaan. Paikallinen terveyskeskus on ainakin osoittanut kykenemättömyytensä tämän asian hoitoon. :/

kärsivä.
        Minä ravasin kanssa monta kertaa lääkärillä ja papassa kovan kutinan takia ja papa oli II-luokkaa pari kertaa peräkkäin, niin sain flagyl comp puikkoja.
        Sitten tulikin kutsu kohdunkaula syöpä seulontaan ja löytyi kondylooma.
        Siitä onkin nyt 1,5 vuotta ja kutinaa on edelleen ihan joka päivä.
        Kutinaa siintyy emättimessä ja häpykarvoituksessa.
        Olen saanut wartec voidetta, joka ei ole auttanut.
        Seuraavaksi kokeilen aldaraa.
        Minultakin on otettu hiivanäytteet ja ne on kaikki negaa.
        Viimeksi lääkäri määräsi mukamas bakteerivaginoosiin kaksi trikozol kuuria, mutta ei ne auttaneet.
        Itse tiedän, että kutina johtuu kondyloomasta, mutta eihän se lääkäreille mene jakeluun.
        Nyt lupasi viimeksi, että jos aldara ei auta, niin sitten pääsen laser tai jäädytys hoitoon.
        Toivotaan, ettei sinulla ole tätä tautia.

• Lääkäristä lääkäriin
        kavasta kutinasta kirjoitti:

kärsivä.
        Minä ravasin kanssa monta kertaa lääkärillä ja papassa kovan kutinan takia ja papa oli II-luokkaa pari kertaa peräkkäin, niin sain flagyl comp puikkoja.
        Sitten tulikin kutsu kohdunkaula syöpä seulontaan ja löytyi kondylooma.
        Siitä onkin nyt 1,5 vuotta ja kutinaa on edelleen ihan joka päivä.
        Kutinaa siintyy emättimessä ja häpykarvoituksessa.
        Olen saanut wartec voidetta, joka ei ole auttanut.
        Seuraavaksi kokeilen aldaraa.
        Minultakin on otettu hiivanäytteet ja ne on kaikki negaa.
        Viimeksi lääkäri määräsi mukamas bakteerivaginoosiin kaksi trikozol kuuria, mutta ei ne auttaneet.
        Itse tiedän, että kutina johtuu kondyloomasta, mutta eihän se lääkäreille mene jakeluun.
        Nyt lupasi viimeksi, että jos aldara ei auta, niin sitten pääsen laser tai jäädytys hoitoon.
        Toivotaan, ettei sinulla ole tätä tautia.

Minulla oli aikoinaan kaikki papat puhtaita.Kauan piti lekureilla juosta ennen kuin älysivät ottaa mikroskooppi-tutkimuksella koepaloja.
        Ja sieltähän se vastaus löytyi.Silmin ei ollut todettu mitään.
        Penslaus etikalla ja jodilla ja samalla koepalat toivat vastauksen.PIILEVÄ KONDYLOOMA.
        Kauhea kierre takana hiivatulehduksineen ym. ja monia laserointeja.
        Tilanne jotenkin hallinnassa maitohappobakteerien avulla ja ruokavaliolla hiivan suhteen.
        Tiukana oltava lääkärillä että passittaa oikean laisiin tutkimuksiin sellaisen jola on vaivoja.
        Miehellä kondylooma on helppo polttaa laserilla tai ns.jäädyttää mutta meillä naisilla se onkin kinkkisempi juttu.

• papadin

Mites noi liian kireet vaatteet alaraajoissa? Mulla ainakin laukaisee jos housut on sellaset et sauma painaa ja hiertää, ei muuten mut istuessa. Tarkkaile housujen käyttäytymistä kun ne on jalassa.

• käyttämään

pillereitä tmv hormonaalista ehkäisyä? Ne voivat aiheuttaa ihme oireita, vaikka itsekin kyllä ensimmäisenä nuo papilloomat sun muut kondyloomat testauttaisin.

• Aloittaja

Hormonaalista ehkäisyä olen käyttänyt viimeksi 5 vuotta sitten, eli syytä ei voi niistäkään etsiä.

Kai se on sukupuolitautiklinikan keikka edessä heti, kun vaan töiltäni ehdin. Siellähän ne varmaan näistä eniten tietää.

• jennnna-

mulla on kans ihan samanlaiset oireet kun sinulla..en missään kokeissa tms ole käynyt, lääkärissä en ole käynyt enkä käy..kutina on sietämätön. voiko bepanthenia käyttää vaikka ei olisikaan mitään hiivaa tai muuta sellaista??

• ..................

• Nimetön

• samat oireet..

Mulle th puhui jotain muista emätintulehduksista, mutta kun yritin kysellä tarkemmin, hän vain sivuutti aiheen. Mitään kuureja ei ala mulle määräämään, kun odotan vielä sukupuolitautitestien tuloksia. Pelottaa kamalasti että jos minulla onkin klamydia. :( Vielä melkein kaksi viikkoa pitäsi kestää tätä kutinaa ja polttelua. :((((

• vaihtoehto

Jos kutina ja haavat ovat lähinnä ulkosynnyttimissä, kannattaa harkita terveyssiteiden ja pikkuhousunsuojien vaihtamista kestositeisiin. Kertakäyttöisistä tulee monille em. oireita.

• hermoraunio

mulla ollu vuoden alusta vaivaa,eka käytin hiivakuureja,tuntui et perse räjähtää,gynelle,totesi et herpes,hoitelinpa sitä kk.si tolkulla herpesrasvalla ja yks kuuriki,kaikki taudit otimma ja hiivat ei ollu,papa 2,lääkäri katto lopulta,totes et joku sieni,antoi daktacortin ja (emätintulehus myös)siihen flagyl-puikot,hetkeks helpotti kutinat,sit TAAS!!!voi helvetti et tää on piinaa,kävin canestan puikon rasvan,taas hetken helpotus...kustessa kirvelee,punottaa,haavoja ja mitä lie uskalla kunnol kattookaa..huomenna taas lekuri,meinasin et jos suun kautta antas pillereitä...perkele..ja menkat alkoi,menen silti VALITTAA,et jotain tehtävä,saatava,tai naistautipolille..VOIMIA MEILLE!!!sähkötän lisää vaik huomen,mitä nyt lääkäri keksii....

• vaikea hoitaa

Mulla alkoi kutina viime kesänä. Luulin että kuumasta kesästä johtuu. syksymmällä hoidin sitä hiivalääkkeittlä. ei auttanut. Lisää hiivalääkkeitä. Ei auttanut. Sitten alkoi iho mennä rikki niin että ei voinut kävellä. Jalat harallaan sitten gynelle. Koepalat sun muuta. Ei syöpää vaan valkojäkälää. Ei kai parane ikinä. Nyt pesu vedellä 4-5 kertaa päivässä ja rasvaus 1% Hydrokortisonilla pitää pahimmat kutinat kurissa, mutta päivääkään ei voi jättä rasvaamatta.
        Valkojäkälä leviää muualleki, rintojen alle, niskaan, ym. Ainakin hikisiin kohtiintulee helposti kutinaa.

• hermoraunio

Juupa,huh ku luin ton valkojäkälää jutun...ei parane ikinä jne...eix ees oireetonkaa ikinä??
        No kävin lääkäris sanallisesti sanoo et edelleen vaivat.ei voinu suun kautta antaa lääkkeitä ku serougel menee,perhana.PEVARYL 50 mg puikot 2 vko.a ja edelleen sitä DAKTACORTTIA sivelyyn. Kyllä en jaksa uskoo et auttas..koetan litkiä gefilus-piimää,onko oikee merkki?
        on taas rasvailtu,mut silti nytki tuntuu et kutiaa...

• mietin vain

Oletteko sitten ajatelleet sitä, että kutinan aiheuttaakin esimerkiksi pesuaine, jolla pestään alusvaatteet? (siis ne, joilla ei ole todettu mitään sp-tautia tms.) Kannattaisi esim. kokeilla allergiatestattuja pesuaineita alusvaatteiden pesuun, ja seurata tilannetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2283
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      305
      1251
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      726
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      652
    Aihe