Millainen asuinalue on Palosaari? Nuori tyttö ois sinne muuttamassa länsi-suomesta. Vaasa ihan tuntematon paikka..
Kertokaa Vaasasta ja Palosaaresta!? Miten siellä päin suomea elellään? =)
(eikä mielellään vain kommentteja tyyliin että " ihan p****a paikka, älä tänne muuta..)
Palosaarella
11
1561
Vastaukset
- on hyvä
Palosaari eli Präntöö on parhaita kaupunginosia Vaasassa. On koulut, opistot, kaupat, apteekki ja kaikki palvelut lähellä, eikä kaupungin keskustaankaan ole pitkä matka edes kävellä. Bussillakin pääsee, jos ei viitsi kävellä, ajaa polkupyörällä tai ei omista autoa. Lisäksi Palosaarella on rannat lähellä, jos tykkää lenkkeillä tai muuten vaan käveleskellä ulkona. Ihmiset on kivoja, vaikka tällä palstalla niin usein vaasalaisia haukutaankin ja kyllä ne ruotsinkielisetkin on kivoja ja suurin osa heistäkin osaa puhua suomea, ettei tarvitse kielimuuriakaan pelätä. Vaasa on oikeasti hyvä kaupunki asua, joten tervetuloa!
- suomea...
kun on pakko
- uusi vaasalainen
Olen itsekin melko uusi vaasalainen, muutin talvella etelä-Suomesta tänne. Ihan siedettävä paikka asua mutta täytyy myöntää, että ellei mieheni olisi niin juurtunut vaasaan, yrittäisin ylipuhua hänet jonnekin muualle asumaan.
Vapaa-ajan rientoja täällä on nuorille aika vähän, varsinkin jos muutat suuremmasta kaupungista kuin Vaasa, niin pieneltä ja kuolleeltahan tämä tuntuu. mutta jos tykkäät liikkua kauniissa luonnossa niin sitten tämä on oikea paikka.
Et kertonut oletko opiskelija vai tuletko tänne töihin, mutta jos sinulla ei vielä ole töitä niin varoituksen sana on paikallaan: jos et ole sujuvasti kaksikielinen niin töitä on todella vaikea saada.- vasabo.
-ei TODELLAKAAN tarvitse olla mitenkään "sujuvasti kaksikielinen",saadakseen yhtä hyvin töitä,kuin yksikieliset.Ainoastaan palvelualoilla,ja vastaavissa vaaditaan molempien kotimaisten hallintaa,joka muuta väittää kärsii ennakkoasenteesta,tai ei tiedä Vaasan todellisuutta.Täällä on n.25% ruotsink.,ja n.70% suomenkielisiä,loput muita kieliä. ps.Palosaari on todellakin kauneinta,ja myös toimivinta Vaasaa,vaikka muuallakin pärjää ihan hyvin.Ainoa puute Präntööllä oma terveysasema,mut ei pääterveysasemakaan ole kuin n. 3km:n päässä.
- riippuu mitä hakee
vasabo. kirjoitti:
-ei TODELLAKAAN tarvitse olla mitenkään "sujuvasti kaksikielinen",saadakseen yhtä hyvin töitä,kuin yksikieliset.Ainoastaan palvelualoilla,ja vastaavissa vaaditaan molempien kotimaisten hallintaa,joka muuta väittää kärsii ennakkoasenteesta,tai ei tiedä Vaasan todellisuutta.Täällä on n.25% ruotsink.,ja n.70% suomenkielisiä,loput muita kieliä. ps.Palosaari on todellakin kauneinta,ja myös toimivinta Vaasaa,vaikka muuallakin pärjää ihan hyvin.Ainoa puute Präntööllä oma terveysasema,mut ei pääterveysasemakaan ole kuin n. 3km:n päässä.
No opiskelijan on kyllä vaikea löytää duunia täältä ellei ole sujuvasti kaksikielinen, koska yleensä opiskelijat hakeutuvat nimenomaan palvelualoille. Riippuu tietysti tosi paljon siitä millaista työtä hakee. Itse työllistyin vasta kun laajensin työnhakualuetta 100km säteelle Vaasasta, koska täältä ei löytynyt mitään.
- ....
riippuu mitä hakee kirjoitti:
No opiskelijan on kyllä vaikea löytää duunia täältä ellei ole sujuvasti kaksikielinen, koska yleensä opiskelijat hakeutuvat nimenomaan palvelualoille. Riippuu tietysti tosi paljon siitä millaista työtä hakee. Itse työllistyin vasta kun laajensin työnhakualuetta 100km säteelle Vaasasta, koska täältä ei löytynyt mitään.
Mitenkähän he suomea puhuvina ovat sitten saaneet töitä?
Logiikka pettää jos väitetään että vain kaksikieliset saavat töitä. Silti Vaasassa asuu enemmistö suomenkielisiä. Heillä ei olisi tämän väitteen mukaan töitä?!
Asenteesta kaikki on kiinni. Saamattomat asennevammaiset eivät saa töitä. Vähän asennetta touhuun, niin työpaikka irtoaa varmasti.
- ex-asukas
Palosaari on ihan hyvä asuin alue. Siellä on kaikki palvelut...mitä tarvitseekin.
Hienoa aluetta. Toki Siellä asuu kaiken maanlaisia.
Koulut kävely matkan päässä.
Pyöräteitä hyvin.
Tervetuoloa vaan.
Totta se on , että täällä ei oo mitään kunnon tapahtumaan edes pikkasen vanhemmille. - ....
Täältä löydät jotakin:
http://events.vaasa.fi/
http://www.matkailupohjanmaa.fi/307356.aspx
http://www.vaasa.fi- tapahtumat
Joku hyvän asunpaikan merkki ja mittari...eikö niillä 360 päivällä ole merkitystä miten niiden aikana elo pelaa??
- ....
tapahtumat kirjoitti:
Joku hyvän asunpaikan merkki ja mittari...eikö niillä 360 päivällä ole merkitystä miten niiden aikana elo pelaa??
Linkit vain osoittavat että Vaasassa on tapahtumia.
Kyllähän se niin on että moni tapahtuma järjestetään sellaisille saamattomille jotka eivät itse keksi tekemistä. - sirkushuveja
.... kirjoitti:
Linkit vain osoittavat että Vaasassa on tapahtumia.
Kyllähän se niin on että moni tapahtuma järjestetään sellaisille saamattomille jotka eivät itse keksi tekemistä.Kyllä ne tapahtumat ovat omiaan lisäämään kaupungin viihtyisyyttä eikä se suinkaan tarkoita sitä, etteikö pystyisi itse keksimään tekemistä. Sama kuin väittäisi että seksi on niille saamattomille jotka eivät itse osaa runkata!
Ja uskon myös, että kaltaisesi ihmiset, jotka ovat kykeneviä keksimään itselleen jatkuvasti mielekästä tekemistä, osallistuvat myös mielellään näihin tapahtumiin joita saamattomille järjestetään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865