Keikkatunnelmasta

jumpsisjumpsis

Kävin taas teidän keikalla ja surukseni sain todeta minkä vuosi sitten että teidän äänimies on menettänyt lopullisesti kuulonsa vai onko se todellakin tahallista? Meinaan tää helvetinmoinen bassolla mässäily. Minkä takia upeat kappaleet, hienot kitarasoundit ja varsinkin Simon tulkinnat pilataan matalilla äänenpaineilla ettei kymmenen metrin päässä ymmärrä eikä eroita laulun sanoja kun jumalaton bassomöyhy tulee kaapeista.Opettakaa niitä poikia tai lyökää ne johonkin teinicorollaan menolippu perstaskussa.Ei tää ole mitään discomixiä perkules.Minä vuosi sitten luulin että tämä on sattunut vahingossa mutta ei. No, nyt pysyn pois keikaltanne ja kuuntelen vain ratiosta koska niissä on oikeat miksaajat.

10

1731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Ehkä kannattais laittaa tämä viesti yölintujen omille sivuille menemään, siihen kysy yölinnulta palstalle...Menisi toivomukset ehkä paremmin perille..

      • pss2007

        Eipä taida kannattaa yölinnun sivuillekaan viestitellä, saa vaan kettuilua vastaukseksi. Mut jos nyt joku siellä käy, niin tsekatkaa kilpailu. Se on jo tosin ohi, mut siitä käy aika hyvin selville, mitä ne on faneista mieltä.


      • Keikoilla käynyt
        pss2007 kirjoitti:

        Eipä taida kannattaa yölinnun sivuillekaan viestitellä, saa vaan kettuilua vastaukseksi. Mut jos nyt joku siellä käy, niin tsekatkaa kilpailu. Se on jo tosin ohi, mut siitä käy aika hyvin selville, mitä ne on faneista mieltä.

        On joo ilmeisesti Yölinnun pojilla varaa olla v-mäisiä faneilleen.. Aika törkeetä mun mielestä. Saisivat olla kiitollisia kaikista faneistaan, mutta tyhmiä ovat jos eivät sitä ymmärrä. Lisäksi olen huomannut, että ei ole pojilla enää lavalla sitä samaa esiintymisen iloa, mitä muutama vuosi sitten vielä oli. Kyllä lopun alku on lähellä, mikäli meininki jatkuu tällaisena..


      • ....
        Keikoilla käynyt kirjoitti:

        On joo ilmeisesti Yölinnun pojilla varaa olla v-mäisiä faneilleen.. Aika törkeetä mun mielestä. Saisivat olla kiitollisia kaikista faneistaan, mutta tyhmiä ovat jos eivät sitä ymmärrä. Lisäksi olen huomannut, että ei ole pojilla enää lavalla sitä samaa esiintymisen iloa, mitä muutama vuosi sitten vielä oli. Kyllä lopun alku on lähellä, mikäli meininki jatkuu tällaisena..

        niin kovasti kun pidänkin yölinnun musiikista ja keikoista, niin jotenkin just toi yölintujen kysy yölinnulta palsta heidän nettisivuillaan kyllä menee sinne vittuilun ja ylimielisyyden puolelle...jos toi on huumoria niin eipä juuri oo naurattanu. Lopettaisivat koko palstan ellei ole mitään oikeaa sanottavaa...Niin ja kyllä ne esiintymisetkin alkavat aikalailla olemaan väkinäistä vääntöä, kevällä kävin lintujen keikalla jossa simo silmu tärisi ja näytti muutenkin tosi huonokuntoiselta että ihan pelotti että mahtaako toi keikkaa loppuun vetää...no siinähän se meni ja laulujen sanojakin luettiin paperista että sellaista ammattimaista toimintaa...


      • näin...
        .... kirjoitti:

        niin kovasti kun pidänkin yölinnun musiikista ja keikoista, niin jotenkin just toi yölintujen kysy yölinnulta palsta heidän nettisivuillaan kyllä menee sinne vittuilun ja ylimielisyyden puolelle...jos toi on huumoria niin eipä juuri oo naurattanu. Lopettaisivat koko palstan ellei ole mitään oikeaa sanottavaa...Niin ja kyllä ne esiintymisetkin alkavat aikalailla olemaan väkinäistä vääntöä, kevällä kävin lintujen keikalla jossa simo silmu tärisi ja näytti muutenkin tosi huonokuntoiselta että ihan pelotti että mahtaako toi keikkaa loppuun vetää...no siinähän se meni ja laulujen sanojakin luettiin paperista että sellaista ammattimaista toimintaa...

        ..., mut Kysy- palstallahan vastailee yleensä kesä-Urpo, joten kaikista v-mäisistä vastauksista ei voi Yölinnun tyyppejä syyttää...


      • .....
        näin... kirjoitti:

        ..., mut Kysy- palstallahan vastailee yleensä kesä-Urpo, joten kaikista v-mäisistä vastauksista ei voi Yölinnun tyyppejä syyttää...

        Ehkä ne urpot ja keijot ja muut pitäis pistää muihin hommiin, ne taitaa yölintu pojille enemmän tehdä haittaa kun hyötyä...Oliskahan sinne lintujen sivuille mahdollista laittaa joku kesä-urpon huumori sivu ja sitten jättää nämä kysymyspalstat asiallisille vastauksille...


      • Keikoilla käynyt
        ..... kirjoitti:

        Ehkä ne urpot ja keijot ja muut pitäis pistää muihin hommiin, ne taitaa yölintu pojille enemmän tehdä haittaa kun hyötyä...Oliskahan sinne lintujen sivuille mahdollista laittaa joku kesä-urpon huumori sivu ja sitten jättää nämä kysymyspalstat asiallisille vastauksille...

        Tuo on kyllä totta, sillä mitä olen palstaa seurannut, niin jos vastaajana on ollut jokin Yölinnun varsinaisista jäsenistä, vastaukset ovat olleet yleensä ihan asiallisia, mutta kun joku kesä-urpo vastailee kysymyksiin, on vastaukset mitä on. Onhan näillä kesä-urpoilla varaa vastailla mitä tahansa ja vittuilla, kun eihän se niille hallaa tee, mutta miettisivät yölintuset kenen käsiin nettisivunsa jättävät.. Kyllähän tuo kesä-urpojen huumori ehkä aluksi hiukan nauratti, mutta rajansa ja aikansa kaikella!


      • Määkin oon kännissä
        .... kirjoitti:

        niin kovasti kun pidänkin yölinnun musiikista ja keikoista, niin jotenkin just toi yölintujen kysy yölinnulta palsta heidän nettisivuillaan kyllä menee sinne vittuilun ja ylimielisyyden puolelle...jos toi on huumoria niin eipä juuri oo naurattanu. Lopettaisivat koko palstan ellei ole mitään oikeaa sanottavaa...Niin ja kyllä ne esiintymisetkin alkavat aikalailla olemaan väkinäistä vääntöä, kevällä kävin lintujen keikalla jossa simo silmu tärisi ja näytti muutenkin tosi huonokuntoiselta että ihan pelotti että mahtaako toi keikkaa loppuun vetää...no siinähän se meni ja laulujen sanojakin luettiin paperista että sellaista ammattimaista toimintaa...

        Sääliksi käy muita Yölintuja. Hyvältä kuullostaa Yölinnut muuten, mutta... Vapaa-ajalla saa tehdä kaikki mitä haluaa, mutta eikös työt yleensä hoideta selvinpäin? Keikoilla tärisee kohta entinen tähtiartisti.


      • siellä oikeen
        pss2007 kirjoitti:

        Eipä taida kannattaa yölinnun sivuillekaan viestitellä, saa vaan kettuilua vastaukseksi. Mut jos nyt joku siellä käy, niin tsekatkaa kilpailu. Se on jo tosin ohi, mut siitä käy aika hyvin selville, mitä ne on faneista mieltä.

        oli? Se kiertue-emäntä juttuko vai mikä?

        Niin, varmaan ne ketkä on diggailleet bändiä iät ja ajat voivat nähdäkin asian niin, että alamäkeen ovat menossa ja meininki on erilaista kuin ennen. Olen väärä ihminen sanomaan tohon mitään, koska itse olen ns. uusi "fani", joten en tiedä mitä meininki on ennen ollut. Sen paremmin ketään Yölinnun heeboista tuntematta haluaisin nyt kuitenkin nostaa esiin joitakin seikkoja, näistähän saa olla mitä mieltä hyvänsä, mutta nämä onkin mun mielipiteitä/näkemyksiä.

        Ensinnäkin se asia, että pojat ovat tehneet tätä jo sen viitisentoista vuotta, ei voi olla vaikuttamatta nykytilanteeseen. Jos ihan realistisesti mietitte, että vaikka kuinka "laulu on elämäni ja työni" niin kuka ihme jaksaisi nyt aina yhtä paljon innostua keikoista/keikkapaikoista, joita on tosiaan se viistoista vuotta kierrelty. Ok, ymmärrän, että yleisö menee heitä katsomaan/kuuntelemaan, joten pitäähän yleisölle antaa mitä ne haluaa, eli sitä musiikkia. Mutta eikös se musiikki olekin se pääasia eikä se, että hymyileekö Simo nyt lavalla vai ei ja onko show -meininkiä vai ei. Ne jotka etsii show'ta, mä en usko, että ns. iskelmäbändin keikka on se oikea paikka siihen, VAIKKA se olis sellasta joskus tarjonnutkin.

        Onhan niitäkin esiintyjiä, joista sanotaan, että ne ottaa aina yleisönsä, mut silti en usko että nekään nyt IHAN aina. Sitä paitsi kyllähän nämä Yölinnun tyypit kasvaa siinä missä muutkin, elämäntilanteet muuttuu ja varmaan joskus myös se keikkailukin tympii. Ja voiko sitä edes vaatia tai olettaa, että ne tulee tekee sitä koko loppuelämänsä samalla höyryllä. Eiköhän jossain vaiheessa nekin aio rauhottua enemmän aloilleen tai jos ei, niin ainakin se show pakostakin varmasti vähenee.

        Noista Kesä-Keijon kirjoituksista. Mä en näe niissä mitään ongelmaa. Jos sanotte, että vastaukset on asiatonta kettuilua, niin lukekaahan joskus myös niitä kysymyksiä -ei niin kovin asiallisia aina nekään. Suorastaan joskus melkein hävettää, miten tyhmiä juttuja ihmiset nettihurmassaan ilmoille päästävät ja kyselevät. Ei mitään suodatinta tai itsesensuuria.

        Fanejakin on niin erilaisia. Toiset on vielä lapsia, joilta nyt ymmärtää kaiken maan ja taivaan väliltä. Mutta se, että aikuiset ihmiset ruikuttaa ja sättii on mun mielestä jotenkin pikkasen ehkä säälittävää. Ymmärrän, jos Yölintu on jollekin elämä, mutta aikuiset ihmiset hoi, musiikki musiikkina ja elämä elämänä. Palautettahan saa aina antaa, mutta usein se palaute kuulostaa siltä niinkuin sitä olis kirjottamassa joku mielestään bändin hyvinkin tunteva (joka tarkoittaa niiden mielestä sitä, että ne on sen 15 vuotta lavoja kiertäneet ja pikkusessa kännissä jonku sanan vaihtaneet jäsenten kanssa). Kyllähän fanit on bändille tärkeitä, nehän sen elossa pitää, mut loppujen lopuks sen sijaan että lähtee urputtamislinjalle, kannattais ehkä kuitenkin keskittyä siihen oleelliseen, eli siihen musiikkiin. Olkaa tyytyväisiä, että näätte niitä vielä esiintymässä.

        Ja se asia, että mitä ne nyt "ajattelee faneistaan". Mä luulen, että siihenkin voi pitkälti itse vaikuttaa. Jos aikuinen ihminen käyttäytyy typerästi, menee kännissä horisemaan bändin jäsenille joutavia, yrittää iskeä tai väkisin hieroo ystävyyttä tyyliin "ota nyt tää bisse kun mä tarjoon" niin ei liene syytä syytellä muita kuin itteään, jos joutuu puheenaiheeksi negatiivisessa valossa. Samanlaisia ihmisiähän ne bändin hemmotkin on, kai ne nyt ihmisistä puhuu. Sillä, onko se ihminen sitten fani tai joku muu, ei liene merkitystä, jos käytös on yhtä typerää. Eli kannattaa myös miettiä itte mitä tekee ja sanoo. Sori vaan jos loukkasin jotakuta.


      • .....
        siellä oikeen kirjoitti:

        oli? Se kiertue-emäntä juttuko vai mikä?

        Niin, varmaan ne ketkä on diggailleet bändiä iät ja ajat voivat nähdäkin asian niin, että alamäkeen ovat menossa ja meininki on erilaista kuin ennen. Olen väärä ihminen sanomaan tohon mitään, koska itse olen ns. uusi "fani", joten en tiedä mitä meininki on ennen ollut. Sen paremmin ketään Yölinnun heeboista tuntematta haluaisin nyt kuitenkin nostaa esiin joitakin seikkoja, näistähän saa olla mitä mieltä hyvänsä, mutta nämä onkin mun mielipiteitä/näkemyksiä.

        Ensinnäkin se asia, että pojat ovat tehneet tätä jo sen viitisentoista vuotta, ei voi olla vaikuttamatta nykytilanteeseen. Jos ihan realistisesti mietitte, että vaikka kuinka "laulu on elämäni ja työni" niin kuka ihme jaksaisi nyt aina yhtä paljon innostua keikoista/keikkapaikoista, joita on tosiaan se viistoista vuotta kierrelty. Ok, ymmärrän, että yleisö menee heitä katsomaan/kuuntelemaan, joten pitäähän yleisölle antaa mitä ne haluaa, eli sitä musiikkia. Mutta eikös se musiikki olekin se pääasia eikä se, että hymyileekö Simo nyt lavalla vai ei ja onko show -meininkiä vai ei. Ne jotka etsii show'ta, mä en usko, että ns. iskelmäbändin keikka on se oikea paikka siihen, VAIKKA se olis sellasta joskus tarjonnutkin.

        Onhan niitäkin esiintyjiä, joista sanotaan, että ne ottaa aina yleisönsä, mut silti en usko että nekään nyt IHAN aina. Sitä paitsi kyllähän nämä Yölinnun tyypit kasvaa siinä missä muutkin, elämäntilanteet muuttuu ja varmaan joskus myös se keikkailukin tympii. Ja voiko sitä edes vaatia tai olettaa, että ne tulee tekee sitä koko loppuelämänsä samalla höyryllä. Eiköhän jossain vaiheessa nekin aio rauhottua enemmän aloilleen tai jos ei, niin ainakin se show pakostakin varmasti vähenee.

        Noista Kesä-Keijon kirjoituksista. Mä en näe niissä mitään ongelmaa. Jos sanotte, että vastaukset on asiatonta kettuilua, niin lukekaahan joskus myös niitä kysymyksiä -ei niin kovin asiallisia aina nekään. Suorastaan joskus melkein hävettää, miten tyhmiä juttuja ihmiset nettihurmassaan ilmoille päästävät ja kyselevät. Ei mitään suodatinta tai itsesensuuria.

        Fanejakin on niin erilaisia. Toiset on vielä lapsia, joilta nyt ymmärtää kaiken maan ja taivaan väliltä. Mutta se, että aikuiset ihmiset ruikuttaa ja sättii on mun mielestä jotenkin pikkasen ehkä säälittävää. Ymmärrän, jos Yölintu on jollekin elämä, mutta aikuiset ihmiset hoi, musiikki musiikkina ja elämä elämänä. Palautettahan saa aina antaa, mutta usein se palaute kuulostaa siltä niinkuin sitä olis kirjottamassa joku mielestään bändin hyvinkin tunteva (joka tarkoittaa niiden mielestä sitä, että ne on sen 15 vuotta lavoja kiertäneet ja pikkusessa kännissä jonku sanan vaihtaneet jäsenten kanssa). Kyllähän fanit on bändille tärkeitä, nehän sen elossa pitää, mut loppujen lopuks sen sijaan että lähtee urputtamislinjalle, kannattais ehkä kuitenkin keskittyä siihen oleelliseen, eli siihen musiikkiin. Olkaa tyytyväisiä, että näätte niitä vielä esiintymässä.

        Ja se asia, että mitä ne nyt "ajattelee faneistaan". Mä luulen, että siihenkin voi pitkälti itse vaikuttaa. Jos aikuinen ihminen käyttäytyy typerästi, menee kännissä horisemaan bändin jäsenille joutavia, yrittää iskeä tai väkisin hieroo ystävyyttä tyyliin "ota nyt tää bisse kun mä tarjoon" niin ei liene syytä syytellä muita kuin itteään, jos joutuu puheenaiheeksi negatiivisessa valossa. Samanlaisia ihmisiähän ne bändin hemmotkin on, kai ne nyt ihmisistä puhuu. Sillä, onko se ihminen sitten fani tai joku muu, ei liene merkitystä, jos käytös on yhtä typerää. Eli kannattaa myös miettiä itte mitä tekee ja sanoo. Sori vaan jos loukkasin jotakuta.

        Siis tossa mietin että tosi juttu taitaa olla miten vuosia yölintujen keikoilla käyneet ja nämä uudemmat fanit kokevat erilailla keikat ja keikkatunnelman...Kun sadannen kerran jo keikalle lähtee niin sitä alkaa musiikin lisäksi seuraamaan sellaisia pikkuasioita yhtyeestä, esim. itse juuri kiinnitin huomiota tuohon simon laihaan ja vapisevaan olemukseen...Joka on hyvin kaukana muutaman vuoden takaisesta. Ja muistan vuosien takaa energiset pojat lavalla jotka oikeasti olivat innostuneita esiintymään, nykyään meininki on varjo entisestä...Pitkässä juoksussa 15 vuotta keikkailua on lyhyt aika verrattuna esim. Reijo Taipaleeseen ja Paula Koivuniemeen jotka edelleenkin jaksavat säteillä lavalla. Jos nyt joku ajattelee että onpas linnuilla nipoa fanikuntaa joka kaivamalla kaivaa vikoja ja marisee ja rutisee joka väsyneestä ilmeestä niin kaukana kuitenkin ollaan vielä agentsien ja jorma kääriäisen kuulijakunnasta :) Silloin kun he vielä yhteistyötä tekivät kävin usein heidän keikoillaan ja sieltäpä löytyi yleisöstä varsinaista musatietäjää..Sielä ei riittäneet enää ilmeitten kyyläämiset vaan kuunneltiin soivatko rummut oikeassa "tahdissa" vai menikö nyt joku isku kymmenesosan liian hitaasti ja onko basso vireessä ja jäikö joku nuotti kokonaan soittamatta. Mutta jaarittelut sikseen..yölintu on edelleen ihan ykkönen ja jatkossakin käyn keikoilla diggailemassa (ja tekemässä myös näitä omia pikku huomioitani)...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe