Emme enään käytä K-rautaa tarvikkeiden hankinnassa.
Olemme saaneet vain huonoa palvelua osaksemme!
Mieluummin maksamme vaikka vähän enemmän, saadaksemme asianmukaista ja ystävällistä palvelua.
Ensinnäkin kun menimme ko. myymälään ei henkilökuntaa näy missään..ja kun aikamme odoteltuamme palvelu pisteellä.. siirryimme toisen osaston pisteelle, jossa kaksi tosi nyrpeän ja koppavan oloista tanttaa katsoivat meitä tosi kieroon, kun keskeytimme heidän juttu tuokionsa..ja vastauksena kysymykseemme oli vain olan kohautus ja juttutuokio jatkui..
Pitäisi muuttaa koko ala kuukausipalkasta provikka palkaksi, niin alkais ehkä asiakaspalvelu alttius parantua täällä suomessa( sama koskee ravintola alaa..suomen asiakaspalvelu jälkeenjäänyttä eurooppaan verraten)
K-raudassa ei asiakaspalvelua!
55
12317
Vastaukset
- remonttirepa
Joo tuli huomattua remonttia tehdes, et ei kande suosii k-rautaa.
Ei ne niin halval mitää myy kuitenkaa..
Vakio henkilökunta häiriintyy, ku jutustelut keskeytetään ja harjottelijat on muutenvaa pallo hukas.
Ite on osattava ettiä tavarasa.
Kassaneidin virkakin näytti aika vaivalloiselta, eikö noita sieviä pikku-tyttöjä kouluteta muuhun kuin kassakoneen käyttöön..ei edes firman eduksi hymyä!- saa rautakaupastakin!
Totta puhutte. K-raudasta ei saa palvelua, oli itse ystävällinen tai ei. Tosin täytyy muistaa, että kaikki K-raudat ovat kauppiasvetoisia, joten palvelunkin taso vaihtelee tod. paljon.
Itse olen K-raudan unohtanut täysin. Meiltä on pidempi matka Bauhausiin kuin K-rautaan, mutta silti ajan mielummin sinne. Sieltä saa loistavaa palvelua, kunhan ensin löytää myyjän (talo on sen verran iso, että myyjät hukkuvat sinne). Kun on myyjän löytänyt, kyllä saa aina hyvää palvelua. Miksi siis menisin K-rautaan, kun Bauhausissa on lisäksi satakertaa laajempi valikoimakin??
Minulla ei tosin ole kokemusta kuin Vantaan Bauhausista, mutta siellä ainakin osataan homma.
- Mate
Ei kannata yleistää sillä samaan ketjuun kuuluvat liikkeet ovat kuitenkin erillisiä kauppoja.
Tässä olisi omia kokemuksiani Tampereen kaupoista.
K-rauta Rauta-Otra
Rakennustarvikemyyjät tavoittaa helposti ja asiointi on mukavaa ja palvelu hyvää. Saadut alennukset tosin riippuvat myyjästä eli pitää vähän taktikoida että pääsee haluamansa myyjän juttusille.
Puutavara toisinaan aika huonoa.
LVI-puolella saa myös hyvää palvelua mutta taas pitää valita oikea myyjä jonka kanssa on tottunut asioimaan.
Laatta- ja sisustusosastolla asiointi sujuu kaikkien myyjien kanssa samoin kuin pienkoneosastolla.
Työkaluosasto on todella luokaton. Välillä tuntuu että äijät yrittää piiloutua johonkin ettei tarvitsisi palvella ketään. Kukaan ei tule omatoimisesti palvelemaan pallo hukassa työkaluja pällistelevää asiakasta. Kun yrittää saada myyjään jotain kontaktia palvelutiskillä niin ovat jopa vittuuntuneen näköisiä.
Maaliosastolla joutuu usein odottelemaan ja yksi myyjä on yrittänyt myydä kohteeseen sopimatonta maalia. Muuten ihan ok.
Starkki
Työkaluosaston myyjät ammattitaitoisia ja palvelualttiita. Todella miellyttävä asioida.
Rakennustarvikkeissa asioiminen ei tunnu luontevalta. Kaikkiin kysymyksiin ei saa vastausta. Tilaustavarasta pitäisi maksaa myös rahti jonka suuruudesta ei ole mitään tietoa. Erittäin kalliit tarvikkeet.
LVI-osastolla yksi kaveri yritti kerran myydä aivan outoaja virityksiä. Hemmon tietämys taisi rajoittua tietoon että vesi kulkee paremmin putkessa kuin umpitangossa.
Joukossa myös asiantuntevia heppuja mutta asioin mielummin K-raudassa LVI-asioissa.
Maaliosastolla pääosin hyvä palvelu ja hinnat edullisemmat kuin K-raudassa. Välillä joutuu odottelemaan.
Rautia Kaukajärvi ja Kangasala
Kaikin puolin miellyttävää palvelua ja useissa tavaroissa huokeat hinnat. Ongelma on varsinkin Kangasalla että ei ole eri osastoja joissa palvelevat tietyt myyjät vaan jokainen myy kaikkea. Tästä johtuu hienoinen epävarmuus koska onhan se aika homma osata kaikki routaeristeistä piipunhattuihin. Myyjät ovat kuitenkin ystävällisiä ja tunnustavat tietämättömyytensä ja selvittävät asian.
Bauhaus
Rautakaupan irvikuva. Palvelu on todella huonoa ja ammattitaidotonta. Tapanani on testailla myyjiä kysymällä asioita jotka varsin hyvin itse tiedän. Kyselen samoja asioita erilailla muotoiltuna ja välillä utelen jotain suht merkityksetöntä yksityiskohtaa.
Yksikään Bauhausin myyjä ei ole vielä "läpäissyt" testiäni. Apuun kutsutaan toinen myyjä ja parhaimmillaan erästä asiaa selvitti kolme myyjää. Tämä johtui siitä että esillä olevien valaisimien merkinnät ja hinnat olivat ristiriidassa pakkauksissa olevien kanssa.
Lisäksi esillä on tavaraa jota ei ole varastossa eikä myöskään tule. Esittelykappaletta ei myydä.
Bauhausissa voi toki asioida jos tasan tarkkaan tietää mitä on hakemassa eikä tarvitse kenenkään apua. Muuten surkea paikka.
Kesä on tulussa joka tarkoittaa myös kesätyölaisiä. Niinpä pian Baukkarin käytävillä laahustaa tumput suorina jos jonkinlaista jolppia jotka eivät erota lapiota moottorisahasta.- Play Mate
Listastasi jäi puuttumaan Pirkanmaan paras ja edullisin, eli Rautia Toikkonen Ylöjärveltä. Suorastaan älyttömän hyvä ja asiantunteva palvelu, myyjät motivoituneita ja hanskaavat omien osastojensa asiat hienosti.
Tarvikevalikoima todella hyvä ja hintataso sellainen, että ei yleensä kannata muualta hakea. Edellyttää toki "todellisen" hinnan kysymistä kauppiailta, mutta eihän tosirakentajat ikinä hyllynreunahintoja maksa muutenkaan.
Sanottakoon, että suurin osa alueen pienistä ja keskikokoisista rakennusliikkeistä asioi Toikkosella, koska esim. Lielahden K-Raudasta eivät saa juuri minkäänlaisia alennuksia. - Mate
Play Mate kirjoitti:
Listastasi jäi puuttumaan Pirkanmaan paras ja edullisin, eli Rautia Toikkonen Ylöjärveltä. Suorastaan älyttömän hyvä ja asiantunteva palvelu, myyjät motivoituneita ja hanskaavat omien osastojensa asiat hienosti.
Tarvikevalikoima todella hyvä ja hintataso sellainen, että ei yleensä kannata muualta hakea. Edellyttää toki "todellisen" hinnan kysymistä kauppiailta, mutta eihän tosirakentajat ikinä hyllynreunahintoja maksa muutenkaan.
Sanottakoon, että suurin osa alueen pienistä ja keskikokoisista rakennusliikkeistä asioi Toikkosella, koska esim. Lielahden K-Raudasta eivät saa juuri minkäänlaisia alennuksia.Hyvä kun täydensit listaa. Itse en ole noissa liikkeissä käynyt koska asun Kangasalan puolella.
Rautia tuntuu selvästi olevan ystävällisin ja edullisin vaikkakin puutavara on ainakin Kangasalan liikkeessä vähän kalliimpaa. Tosin itse haen yleensä puutavaran Puukeskuksesta jossa asioin tutuksi tulleen "omahoitajan" kanssa joka antaa hyvät alet.
Hyllynreunahintoja ei koskaan kannata maksaa. Aina ensin myyjän juttusille. Puukeskuksen kanta-asiakaskortillakin saa kohtuulliset alennukset mutta vielä paremmat saa puhumalla. Tosin parin listanpätkän takia ei viitsi myyjiä vaivata.
Kuten jo aiemmin sanoin niin eri tyypeiltä saa erilaiset alennukset. Sitä on jo pelkästä ulkonäöstä oppinut tunnistamaan samalla aaltopituudella olevan myyjän jonka kanssa pääsee parhaiten kauppoihin.
Nuorehkoja, hieman epävarman tai hiljaisen oloisia myyjiä pitää välttää. Eikö heillä ole lupaa antaa alennuksia vai pelkäävätkö kenties työpaikkansa puolesta jos antavat hyvät alet? Mene ja tiedä.
Lisäksi pitää huomioida monet pienet yksityiskohdat. Jos työpöytä jonka takana rakennustarvikemyyjä palvelee, on liioitellun siistissä järjestyksessä, saattaa myyjä pitää tiukkaa kuria ja järjestystä myös hinnoista.
Myyjän "pärstäkerroin" ja olemus sen lopulta määrää onko hänen kanssaan mukavan rentoa asioida ja jos näin on niin alennuksia yleensä tulee.
Miespuolisilta myyjiltä saa alennuksia paremmin. - asiantuntemusta löytyy
Mate kirjoitti:
Hyvä kun täydensit listaa. Itse en ole noissa liikkeissä käynyt koska asun Kangasalan puolella.
Rautia tuntuu selvästi olevan ystävällisin ja edullisin vaikkakin puutavara on ainakin Kangasalan liikkeessä vähän kalliimpaa. Tosin itse haen yleensä puutavaran Puukeskuksesta jossa asioin tutuksi tulleen "omahoitajan" kanssa joka antaa hyvät alet.
Hyllynreunahintoja ei koskaan kannata maksaa. Aina ensin myyjän juttusille. Puukeskuksen kanta-asiakaskortillakin saa kohtuulliset alennukset mutta vielä paremmat saa puhumalla. Tosin parin listanpätkän takia ei viitsi myyjiä vaivata.
Kuten jo aiemmin sanoin niin eri tyypeiltä saa erilaiset alennukset. Sitä on jo pelkästä ulkonäöstä oppinut tunnistamaan samalla aaltopituudella olevan myyjän jonka kanssa pääsee parhaiten kauppoihin.
Nuorehkoja, hieman epävarman tai hiljaisen oloisia myyjiä pitää välttää. Eikö heillä ole lupaa antaa alennuksia vai pelkäävätkö kenties työpaikkansa puolesta jos antavat hyvät alet? Mene ja tiedä.
Lisäksi pitää huomioida monet pienet yksityiskohdat. Jos työpöytä jonka takana rakennustarvikemyyjä palvelee, on liioitellun siistissä järjestyksessä, saattaa myyjä pitää tiukkaa kuria ja järjestystä myös hinnoista.
Myyjän "pärstäkerroin" ja olemus sen lopulta määrää onko hänen kanssaan mukavan rentoa asioida ja jos näin on niin alennuksia yleensä tulee.
Miespuolisilta myyjiltä saa alennuksia paremmin....kauppiaat itse antavat hintatarjoukset printillä mukaan ja laskevat myös materiaalimenekit. Teknisiä neuvoja kannattaa kysellä sitten osastoilta, tosin kauppiaatkin tietävät kyllä suurimman osan asioista.
SE on asiakaspalvelua parhaimmillaan, että saa asiantuntevat neuvot samaan hintaan. - Nimetön
nyt on pakko sanoo ilkeesti..mut kaveri joka tietää jotain asioista niin ei mene rautakauppaan piinamaan myyjiä jollain ääliö kysymyksillä... täytyy olla jotain vikaa siinä paukamassa mikä on on hartioitten välissä... jos tiedät niin osta tavaras ja painu vittuun
- Nimetön
kannattaisko hommata elämä ja tehdä sillä jotain muuta ku testata rautakauppojen myyjiä
- Mate
Nimetön kirjoitti:
kannattaisko hommata elämä ja tehdä sillä jotain muuta ku testata rautakauppojen myyjiä
Oletko kenties itse myyjänä rautakaupassa ilman ammattitaitoa kun näin kolahtaa?
Kuten sanoin niin kyselen usein asioita jotka jo tiedän. Siinä on kuitenkin sellainen pointti että silloin varmasti tiedän osaako myyjä asiansa. Kun seuraavan kerran asioin liikkeessä sellaisen asian nimissä jota en tiedä tai josta en ole varma niin tiedän ainakin välttää todistetusti ammattitaidotonta myyjää.
Koska en ole rakennuksen ammattilainen enkä rikas niin pyrin tietysti minimoimaan epäonnistumisen ja väärät materiaalivalinnat.
Oman, jo karttuneen tiedon lisäksi haen aina lisää tietoa useasta eri lähteesä koska haluan tehdä remontit huolellisesti ja oikein. - Kraamo
Nimetön kirjoitti:
nyt on pakko sanoo ilkeesti..mut kaveri joka tietää jotain asioista niin ei mene rautakauppaan piinamaan myyjiä jollain ääliö kysymyksillä... täytyy olla jotain vikaa siinä paukamassa mikä on on hartioitten välissä... jos tiedät niin osta tavaras ja painu vittuun
"..mut kaveri joka tietää jotain asioista niin ei mene rautakauppaan piinamaan myyjiä jollain ääliö kysymyksillä..."
Mutta kun siellä pitää asioida niidenkin, jotka eivät tiedä asioista mitään. Vai onko K-Raudan ulko-ovella joku kieltotaulu, mitääh ?
K-Rauta on kyllä toooodella syvältä. Paitsi hinnat, ne on katossa. - Nimetön
Kraamo kirjoitti:
"..mut kaveri joka tietää jotain asioista niin ei mene rautakauppaan piinamaan myyjiä jollain ääliö kysymyksillä..."
Mutta kun siellä pitää asioida niidenkin, jotka eivät tiedä asioista mitään. Vai onko K-Raudan ulko-ovella joku kieltotaulu, mitääh ?
K-Rauta on kyllä toooodella syvältä. Paitsi hinnat, ne on katossa.homma onkin siinä et jos jollain on asenne jo valmiiksi sellainen et toi ei ainakaan tiedä mitään.... niin se on perseestä ja ne kaverit eivä yleensä osaa edes käyttäytyä.
Että näin..... ja mä en ole rautakaupassa töissä - minä vaan
Huomattu, että kaukajärven Rautia on koostaan huolimatta asiantunteva ja palveleva rautakauppa.
Kaikki asiat selvitetään ja hinnat on sopivat. Raksakortin lisäksi kannattaa jo olemassa oleva hyvä tarjous tuoda julki, aina on edullisempaan hintaan lähtenyt.
Kangasalla juuri mainittu kaikki myy kaikkea häiritsee, koska tarkka asiantuntemus puuttuu. - myyjät
minä vaan kirjoitti:
Huomattu, että kaukajärven Rautia on koostaan huolimatta asiantunteva ja palveleva rautakauppa.
Kaikki asiat selvitetään ja hinnat on sopivat. Raksakortin lisäksi kannattaa jo olemassa oleva hyvä tarjous tuoda julki, aina on edullisempaan hintaan lähtenyt.
Kangasalla juuri mainittu kaikki myy kaikkea häiritsee, koska tarkka asiantuntemus puuttuu.saavat rakennusalan asiantuntemuksen? Kauppaopistostako? Heh...
- Don Carillo
kyllä kuule siellä joku sentään jotakin tietää ja aika paljonkin. Sulle sattu nyt vaan niin että "tietäjä" ei ollu vuorossa . Joko sait valot päälle?
- maksava asiakas
Menkääpä Rauman k-rautaan niin näette kuinka myyjät karttelee asiakkaita, toinen hyvä paikka on Porin starkki siellä sentään sain yhden myyjän kiinni vaikka sekin oli jo karkuun pääsemässä....Mutta PLUSSAA Euran k-rautaan siellä saa itse mennä myyjiä karkuun kun palvelua tulee jo liikaakin...
- tutulta
Tulkaa Mikkelin K-Rautaan, paria jamppaa lukuun ottamatta palvelu on hanurista, saa nähä muuttuuko asenne kun omistaja vaihtu
- ollu se hullu
tutulta kirjoitti:
Tulkaa Mikkelin K-Rautaan, paria jamppaa lukuun ottamatta palvelu on hanurista, saa nähä muuttuuko asenne kun omistaja vaihtu
sairaslomatkin ois pitänyt tehdä takaisin, voihan siinä palvelualttius kärsiä.
- Mikrorakentaja
Ei myyjiä, ei asiakaspalvelua -> ei hintaneuvottelumahdollisuutta. Kaikki tavara emäsika-kallista ilman alennuksia.
En ole ikinä ymmärtänyt miten kyseinen lafka pysyy pystyssä ja kuka ikinä ostaa sieltä mitään. Itse asiassa koko K-Rauta -konsepti on osoitus Keskon ylimielisesta asenteesta, jonka vain määräävä markkina-asema mahdollistaa. Toivottavasti putoavat korkealta ja kovaa, niin että sattuu ihan oikeasti.
Satun tietämään, että K-Raudan organisaatiosta on heivattu/ulkoistettu kaikki rakennusalan asiantuntemus. Ja se toden totta näkyy kaikessa, erityisesti löperönä ostotoimintana, jonka takia hintatasokin jää korkeaksi. - seuraaja..1
Tällä asianomaisella alalla pyritään tieten tahtoen ajamaan palkat alas,maksetaan se vähin uudet sopimukset tehdään jo nyt alle sopimus rajojen.Entiset alalla olleet työntekijät yritetään saada ovesta ulos hinnalla millä hyvänsä,siinä ei paljon tieto ja taito paina.Kuitenkin puhutaan kymmenistätuhansista tuotteista rakennus ja paloturvallisuudesta,ala on ymmärtäneekseni moni ala osaamista.
- mutta kannattaa kertoa muil...
että loppujen lopuksi kaikkein eniten pitäisi ottaa huomioon ne pettyneet ja yleensä myös vaativat asiakkaat.
Lukekaa Gladwelli Leimahduspiste-kirja.
Sen luettuanne uskotte, että yksikin tyytymätön, huonosti kohdeltu asiakas voi olla kohtalokas. - nais asiakas
starkki on yksi hyvä esimerkki nyrpeästä kassasta.
Harmi kun hyvän palvelun pilaa lopuksi jokin kassaneiti.
Olisiko tässä kassa hommassa syytää ottaa miehet käyttöön, ainakin heiltä saa asiallista palvelua ja tietoa, myöskin muissakin myymälöissä mies kassat osaa asiallisen palvelun ennen näitä ylimielisiä nuoria kassaneitejä.- neitonen kassalla
Sanoo asiakas, joka:
-ei tervehdi kassalle saapuessaan
-laittaa korttinsa ja rahansa pöydälle, ei kassan ojentamaan käteen
-ei katso kertaakaan kassaa silmiin
-ei kiitä lähtiessään
-jättää korinsa ja kärrynsä ties minne
Siispä minä palvelen hyvin asiakkaita, jotka kättäytyvät asianmukaisesti ja muut saavat ja ansaitsevatkin mukaisuni :)
- ------------------
Ensinnäkin näissä kahdessa eli Porvoon ja Järvenpään K-raudoissa on ala-arvoista palvelua etenkin Porvoon siellä rakennus tiskille on ilmestynyt joitain opiskelija poikia jotka eivät tiedä mistään mitään ja samaan aikaan on kadonnut pari ammattiosaaja jonnekkin muualle, ja samaisessa kaupassa saattaa olla tiettyyn aikaan yhdellä isolla osastolla vain ja ainoastaan yksi poloinen myyjä jota kaikki pommitavat, mutta tässä porvvon K-Raudassahan on joku aivan Noobi jannu kauppiaana on kuulemma aloittanut nämä hommat tämän vuoden tammikuussa.
- .....
Yleistätte, että kaikki myyjät ovat asiantuntemattomia idiootteja ja kassalla joku ylimielinen tyttö. Näin ei kaikissa liikkeissä voi olla eikä ole. Tottakai kesäisin on kesätyöntekijöitä ja harjoittelijoita, jotta vakituiset voivat pitää lomansa ja ylityövapaansa. Koittakaa kuitenkin ymmärtää, etteivät he voi tietää kaikkea ja yleensä kysyvät toiselta myyjältä mikäli itse ei vastausta tiedä, jotta asiakas saa vastauksen.
Tottakai joukkoon mahtuu töykeitä ihmisiä, niinhän se on alalla kuin alalla. Oletteko miettynyt miten teidän oma käyttäytyminen vaikuttaa palveluun? Kannattaako myyjää tahallaan koittaa ärsyttää, inttää, tai tingata liikaa jos kerran on sanottu mikä hinta on eikä sen alle voi myydä? Oletteko miettineet miten voisitte saada palvelua nopeammin? Minulla on vastaus, joka on toiminut aina. Menen myyjän luo ja pyydän apua, ystävällisesti, en vinoilen missä kaikki myyjänne oikein kupeksivat. Jos hinta on liian kallis voi ystävällisesti sanoa, mietin vielä asiaa, enkä ala vertaamaan, että kun siellä myydään siihen hintaan jne. Hakekaa sitten sieltä!
Ja mikä tulee näihin "ohi viilettäviin myyjiin" on se, etteivät he ole kyseiseltä osastolta vaan ovat matkalla omalle osastolle takaisin palvelemaan oman osastonsa asiakkaita. Jos asiakas ei voi hihkaista myyjälle, että voisiko hän saada myyjän tänne on se asiakkaan oma henkilökohtainen ongelma. Muutamat ohi kulkeneet myyjät olen pysäyttänyt ja he ovat soittaneen paikalle osaston myyjän, joka on yleensä tullut nopeasti. Ja jos myyjä ei nopeasti tule, oletteko miettineet missä hän kuppaa? Olisiko kaikki myyjät varattuja, mahtaisiko hän tulla jos odotan? Yleensä tulee. Joskus käynyt, että unohtanut. Noh, inhimillisiä erehdyksiä sattuu kaikille. Tuon takia en kuitenkaan tee johtopäätöstä, että paska palvelu.
Asioikaa missä haluatte, missä saatte parasta palvelua ja siellä missä hinnat ovat kohdallaan. Viisastahan tuo on. Mutta älkää silti jaksako yleistää palvelua ja koittakaa itse ottaa kontaktia myyjiin. Näin olen itse selvinnyt liikkeessä kuin liikkeessä, ei siis pelkästään rautakaupoissa vaan muissakin liikkeissä. - entinen asiakas
Vantaan ja Espoon rajalla Jaakon Rauta myyjä oli varsin vitsiniekka, asiaa ei juuri lainkaan vain vitsailun muodossa, olikohan päihtynyt? Tosiaan palvelemaan tultiin heti, kun työkonetta katsastin, mutta jos keskustelun avaus, jolla aloitin Terve, saan vastauksen joo olen jo melkein terve ja sitä rataa. Kyllä tämä kone on turvallinen ei sinne saa kuin pään väliin, jos oikein yrittää. heh. heh. Olen itse ollut monessa asiakaspalvelutehtävässä ja minun tehtävä on palvella ja myydä sekä tervehtiä reippaasti. Tuotteesta kerrotaan faktat vakuuttavasti, vitsailu on oltava hillittyä ja tulee asiakkaan puolelta aloite. Onneksi on muita rauta kauppoja.
- en vaihda
..onneks täällä Hämeenlinnan K-Raudassa on vielä jonkinlaista asiakaspalvelua tallella
- Palvelurobotti
Onneks ulkomaalaiset ei ymmärrä suomea eikä löydä näitä palstoja.. Ootte kaikki juuri se suomen akne minkä takia minä ainakin häpeän kotimaatani. Te oikeasti tuhlaatte aikaanne johonkin palstoille kirjoitteluun kun naama norsun vituilla ootte hiihtänyt siellä kaupassa ettekä olekkaan saaneet haluamaanne majasteettista palvelua. Ketä kiinnostaa niin paljon pilata jonkun kaupan maine siksi että sinä nyt vaan satut olemaan todella vaikea ja nihkeä tyyppi mutta et itse sitä ole tajunnut kun vaimo ei uskalla sanoa ja ketään muuta sitten et tunnekkaan. Olemme kaikki ihmisiä mutta silti yhtäkkiä oletatte että kauppojen työntekijät töihin tullessaan muuttuvat palveluroboteiksi joilla on loputon tietokanta n. 100.000:sta tuotteesta ja niiden käyttötarkoituksista ja soveltuvuuksista.. Olet luultavasti juuri se asiakas joka tulee kauppaan ja etsii lähimmän myyjän joka sattuu olemaan tekstiiliosaston myyjä ja alat selittämään ”oon fiksaamassa vanhaa autotallii ja siin on sellaset jutut katossa jotka on näin pitkii ni sit siihen pitäs saada sellaset jutut ja sit siihen välii sellaset toiset lyhyemmät jutut” ja kun kaikeksi hämmästykseksi pari kuukautta sitten aloittanut tekstiiliosaston myyjä ei osaakkaan sanoa vaan kehottaa sinua menemään rakennustiskille toiselle puolelle kauppaa etkä lihavuudeltasi oikein jaksaisi kävellä sinne asti niin vihaisena poistut kaupasta painaen punaista surunaamaa palautekoneesta ainakin 4 kertaa ja kotiin päästyäsi tulet sen suklaalevyn kanssa kirjoittelemaan tänne palstalle kuinka maailma on niin julma sinunlaisillesi mussukoille. Toivon että et lisäänny tai matkusta.
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä näistä nykyasiakkaista joita näkee välillä kun kaupoissa käy ostoksilla. Ei voi kun ihmetellä miten osa kansalaisista on nykyään noin onnettomia ja laiskoja eivätkä muuta osaa kun vinkua turhaan joka asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin samaa mieltä näistä nykyasiakkaista joita näkee välillä kun kaupoissa käy ostoksilla. Ei voi kun ihmetellä miten osa kansalaisista on nykyään noin onnettomia ja laiskoja eivätkä muuta osaa kun vinkua turhaan joka asiasta.
Samaa mieltä. Itse asiakkaana esim. rautakaupan palvelutiskin jonossa monesti tulee seurattua ihmisten käyttäytymistä henkilökuntaa kohtaan, niin on aika törkeätä. Usein kyseessä 60-70v. mies tai nainen joka käyttäytyy kuin suljetun laitoksen potilas. Ihmettelen miten tuollaiset on selvinneet noin pitkälle elämässä...toivottavasti eivät ole lisääntyneet. Nämähän ovat näitä pula-ajan vahinkoja jotka eivät koskaan opi käyttäytymisen mallia kun pikkulusikalla on syötetty eikä voi kauhalla vaatia.
- Tiedän
"Entinen asiakas"
Olet tehnyt asiakas työtä, et kertonut mitä.
Kaikki on tehnyt asiakas työtä, kertomalla minne metro menee tai tulee.
Rautakaupassa on monta erikoistunutta osastoa .
Jos menet maaliosastolle kysymään LVI osista, sinut ohjataan varmaan sinne.
Toinen ja paras vaihtoehto on perustaa oma rauta kauppa.
Mutta saat olla varmasti yksin. Kukaan ei tulelle sinulle töihin , tai tulee mukin kanssa. - Rakentajanrane
Itse ole vuosikymmeniä asioinut K-Rauta Toikkosella ja palvelu ollut aina hyvää ja ammattitaitoinen henkilökunta on minua opastanut. Täälä mielellään aina vain haukutaan/ moititaan kaikkia ja kaikkee... ihime porukkaa :)
- Peukku
Tuota.
Miksi valitaa jos itsellään käsi päässä.
Suomeksi, peukalo keskellä !
Haukutteko aina vanhemmat jos itse ei osaa.
Säälittävää
Aina tulee apua ja tietoa jos tollo jaksaa odottaa.
Sama skeida Esim: Ruokakaupan lihatiskillä.
Sinne tulee maailman omistaja kaikessa Egossaan ja ostaa
jotain mitä sinäkin, mutta kovaan ääneen ja ilman kuponkia.
Säälittävää - Hgty
Ei pitäisi yleistää. Pohjois-Pohjanmaalla olen asioinut Oulussa Äimäraution K-Raudassa ja Kempeleessä K-Raudassa (Ojan rauta).
Oulussa asioidessani palvelu hyvin vähäistä, väheksyvää, kukaan ei apua tarjoa ja vaikka pyytäisikin niin anteeksi pitäisi samalla pyydellä kun kovasti heille tuntuu siitä mielipahaa aiheutuvan. Viimeisellä kerralla kysyin neuvoa ja lupasi tulla myyjä ihan heti. Hän huomasi sopivampia asiakkaita ja lähti heidän mukaan, minun odotellessa vuoroa tiskin vieressä. Nämä kkemukseni laatta ja laminaattiosastolta. En mene sinne enää ikinä!!
Kempeleessä taas sitten aivan ihana henkilökunta!! Palvelua tarjotaan ja ovat todella ystävällisiä. Voin suositella.
Pitää laittaakin palaute molempiin :) - Johny85
Saa sitä hyvää ja huonoa palvelua samasta paikastakin. Ostaessani keittiöhanaa palvelu oli paikanpäällä asiallista ja fiksua. Takuu asioissa takaisin soitellessani ei enää niin fiksua.. ensimmäisenä sanottiin ettei voi luvata suoraan puhelimessa uutta hanaa vaikka entisestä "uudesta" puuttui osia putkiasentajan mukaan. Ja laatikko selvästi avattu ennenkin teippauksista päätellen. Miksei voi luvata uutta tilalle koska tarkoitus jokatapauksessa palauttaa entinen?! Saapahan soitella putkiasentajan asentamaan samaa hanaa pariin kertaan.. Toivottavasti paikanpäällä on se ensimmäinen fiksu kaveri...
- Anonyymi
palvelu on käsittämättömän surkeaa ja varoitus elä tilaa kotiintoimituksella mitään mikä on suurta ja vaatii rahtipalvelua!!! Voi taivas ....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
palvelu on käsittämättömän surkeaa ja varoitus elä tilaa kotiintoimituksella mitään mikä on suurta ja vaatii rahtipalvelua!!! Voi taivas ....
Huono kokemus sekä Lanternan liikkeessä että nettikaupassa.
Kerroimme maalaustarpeemme myyjälle, joka möi aivan väärät maalit. Jälki oli niin suttuista, että jouduimme palkkaamaan maalarin korjailemaan. Maalari totesi, ette kohteeseen kukaan voi neuvoa ostamaan kyseistä maalia. Kaupassa naismyyjä tylytti ja miesmyyyjä totesi, että naiset aina käyttävät liian vähän maalia. Meni satoja euroja hukkaan.
Myöhemmin olin tilaamassa keittiötasoa verkkokaupasta. Halusin nähdä tason liikkeessä ensin. Paikalla kukaan ei osannut sanoa missä taso on. Lopulta 45 min odottelun jälkeen keittiömyyjä saapui. Näytti paksuun muoviin käärittyä tasoa. Muovia ei saanut avata, ”jotta ei naarmuunnu”. Maksoin 69 euron kuljetusmaksun ja sain tasot repeytyneissä muoveissa, naarmuilla ja vääntyneenä. Kiva palauttaa kun kuljetuksista tuli lähes 140 e lasku ihan tyhjästä. - Anonyymi
Älä ota avattua pakettia, senkin voi myyjän kanssa avata mitä on.
- Anonyymi
Upeaa mahtavaa palvelua ja markkinoiden parhaat tuotteet. Vahva suositus.
- Anonyymi
Hah!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah!!
Kanat kassalla ryhmässä juoruilemassa ,asiakas etsimässä kartan ja kompassin avulla myyjää.
- Anonyymi
K-rauta Ylöjärvellä
Törkeän huonoa palvelua kassalla
Nämä kaksi naista eivät tee muuta kuin Kiukuttelevat asiakkaille!!- Anonyymi
Minä tykkään käydä Lielahden K-Raudassa. Aina ystävällinen ja hyvä palvelu.
- Anonyymi
Osaltamme olemme saaneet K-raudasta hyvää ja asiantuntevaa palvelua jo vuosikaudet. On meille luotettava kumppani myös jatkossa.
- Anonyymi
Järvenpää k-rauta erittäin huono palvelua, infossa lyödään vaan luuri korvaan, yrityksillekin myydään melkein ovh hinnoilla. Meinasin aukaista tilin sinne mutta onneksi he munasivat senkin pitkittämällä koko prosessia, en tule kyllä käyttämään koskaan tätä kauppa
- Anonyymi
En jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta ennen koronaa k-raudassa käydessäni ärsytti usein kun heti porteista sisään päästyäni hyökkäsi usein joku heti paikalle innokkaan tekopirteänä kyselemään "mitä etsit, miten voin palvella?". Tämä tais olla aika kausittaista ja vaihteli eri liikkeissä, oisko niillä ollut joku paras myyjä -kisa tai muu kampanja. Yleensä tykkään kyllä itse katsella ennen kuin tarvittaessa puhuttelen myyjää. Se onkin tyypillistä k-raudalle (ja monille muillekin kaupoille) että sitten kun myyjää oikeasti kaipaisi niin siinä vaiheessa sellaista ei löydykään mistään.
- Anonyymi
K verkkokauppa ei sekään toimi. Tuote on lähetetty lokeroon johon ei mahdu kuulemma, vaikka olen tilannut postiin. Nyt ei tietoa missä tuote on, mutta asiakaspalvelua ei kiinnosta. Väittävät ettei tilaa ollut postissa, soitin sinne ja tarkistin tilaa oli. Eivät asiakaspalvelussa tajua ettei tuotetta ole tilattu lokeroon. En voi suositella.
- Anonyymi
Mitä nyt K-raudan kanssa sovimme remontista ja siihen liittyvisä asioista niin täytyy kyllä todeta, että ei ihan ole kaikki asiat reilassa.
Tilauksessa sovitut hinnat eivät näköjään päde vaikka kyse on kertaluonteisesta sopimuksesta, jossa hintoja ei voi muutella vaikka K-rauta sanoo, että toimittajan hinnat ovat muuttuneet. Kyllä se niin on, että se mikä hintojen ym. suhteen sovitaan niin se pitää myös pitää eikä niin kun lasku tulee niin ensimmäiseksi joutuu kyselemään näiden perään, että mistä se koostuu eli erittely ja sitten huomataan, että osa hinnoista ovat nousseet.
Lisäksi K-raudan remppa-palvelussa on parannettavaa, ei oikein ole kovin kivaa, että esim. ostetaan avaimet käteen palveluna, johon kuuluu työnjohto ja se, että heidän kuuluu hoitaa yhteydenpito rakentajiin ja aliurakoitsijoihin asentajineen ja sitten minä joudunkin hoitamaan tämän puolen kun K-raudan henkilö ei ole tavoitettavissa tai on lomilla jne.
Ihmettelen myös K-raudan valikoimia rakentajia, jotka jättää kaiken asentajansa ihmeteltäväksi ilman että hoitavat työnjohtonsa ja käyvät kohteessa silloin kun siellä tehdään sitä remonttia.
Melkoista touhua näin asiakkaana katsoa kallilla ostettua palvelua, jossa hinnat eivät päde eikä sovittu työnjohtaminen ym. asiat. - Anonyymi
Enpä yhtään ihmettele kun sellaisia uffomiehiä kauppojen yrittäjinä kuten esim porvoossa. Voe mahoton.
- Anonyymi
Mene sitten starkkiin, äläkä itke
- Anonyymi
Sitä minäkin ihmettelen.
Vingutaa, mutta naapuri kauppa on vieressä.
Parempaa, tiedä häntä. Vai provo liikenteessä.
Sairasta jos näin olisi.
- Anonyymi
Hakeudu hoitoon!
- Anonyymi
Kuka noista.?
- Anonyymi
Ei vieläkään vastausta.
- Anonyymi
Terra se loppuu Tuusulasta
- Anonyymi
Onko Ylöjärven k rauta tiensä päässä.
Samaa Keskon roinaa kuin muissakin kaupoissa.
Ennen oli erikoisuuksia joita muilla ei ollut.
Maailma muuttuu matoseni. Myös asiakas määrässä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764