Kaipaan tietoa xD-muistikortista

Fuji *****

Kun en näiden juttujen päälle ymmärrä yhtikäs mitään, niin kysyn:
Fuji F40:n mukana ostin Fujifilm xD kortin, jossa tekstiä: Type H _ DPC-H1GB.
Mitä nuo merkinnät kertovat asiantuntijalle?

Olen tähän saakka siirtänyt kuvat kamerasta USB-piuhaa pitkin suoraan tietokoneeseen.

Mulla on Digikuva-lehden kylkiäisenä joskus tullut muistikortin lukija, jonka kyljestä löytyy merkinnät SM ja xD sekä 21 in 1 _ USB2.0.
Voisiko tätä käyttää vaihtoehtoisesti kuvien siirtoon tietokoneelle edellä mainitulta Fujin xD muistikortilta. Jos voi, niin miten päin kortti tuupataan lukujaan, vai onko edes mahdollista tehdä tässä virhettä.
Kysyn tällaistakin, kun en oo meinaan ennen ollut näissä hommissa.

Olisiko tuo uusi kortti pitänyt alustaa ennen kuin työnsin sen kameraan?

Auttakaahan poikaa mäessä! Kiitos!

3

760

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuvahanski

Korttisi koko on 1 GB eli sinne mahtuu normaalilla kuvanaadulla varmaan noin 800 kuvaa eli kapasiteettia riittää.
      Tuo kirjain on joko M tai H, H tarkoittaa nopeammin toimivaa korttia, tuossa kamerassa en usko, että käytännön merkitys oleellinen.
      Kortin voit panna lukijaan, sen pitäisi pelittää ongelmitta, tekstipuoli ylöspäin ja ainakin minulla on nuoli sen merkkinä, kumpi pää edellä. Oma korttini lähti toimimaan Fujissa ilman formatointeja, vaikka ohjekirjassa jotain formatoinnista puhuttiinkin.

• Se tietämätön

Kiitos sinulle. Asia tuli klaarattua kahta polkua. Samoja juttuja kyselin varmuuden välttämiseksi kahdella foorumilla.
        Tuntuupa tuo nelikymppinen tekevän erinomaista kuvaa ja pelaavan kaikin puolin loistavasti.

• anonymin
        Se tietämätön kirjoitti:

Kiitos sinulle. Asia tuli klaarattua kahta polkua. Samoja juttuja kyselin varmuuden välttämiseksi kahdella foorumilla.
        Tuntuupa tuo nelikymppinen tekevän erinomaista kuvaa ja pelaavan kaikin puolin loistavasti.

toimispa kaikki fujin kamerat yhtä hyvin
        itellä fujin finepix f420 ja sanotaanko ihan täys paska koko kamera hiastelee ja jumii mutta jos sen saa joskus toimimaan niin kuvat on iha huippuluokkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1379
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      46
      758
    3. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      65
      707
    4. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      88
      704
    5. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      669
    6. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      143
      630
    7. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      628
    8. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      618
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51