onko kaupungin vuokra-asuntojen pihalla oleva leikkialue yleisessä käytössä vai kyseisessä pihassa asuvien käytössä? naapuritalosta eri pihasta tulee lapsia pihaan leikkimään ja kiusaamaan lapsia, voiko niitä kieltää tulemasta kun eivät asu samassa pihassa?
Kaupungin vuokra-asuntojen piha
15
1833
Vastaukset
- ...
Se, onko kyseessä kaupungin vuokratalo vai yksityinen kovan rahan asunto ei muuta tilannetta miksikään.
Taloyhtiöiden pihat eivät nauti kotirauhan suojaa. Kuka tahansa voi siis periaatteessa tulla pihalle.
Pihalla, kuten missä tahansa muuallakaan, ei kuitenkaan saa esimerkiksi kiusata toisia.- tuo nyt pidä
paikkaansa. Kuka tahansa voi tulla pihalle - hah, no millä perusteella erinäisten taloyhtiöitten piha-alueitten edessä on kylttejä "Yksityisalue", "Läpikulku kielletty", tai jos sinun väittämäsi pitäisi paikkaansa, niin silloinhan olisi sallittua esim. ostoskeskusten lähellä parkkeerata autonsa jonkin taloyhtiön pihan parkkipaikalle - heh, ja tätäkin nyt sitten joissain paikoissa valvotaan ja ilmoitetaan merkillä että aluetta valvoo se ja se instanssi! Älä puhu soopaa! Tosin lasten kanssa nyt voisi vähän käyttää järkeä - jos ei vanhempi uskalla lasta komentaa niin johan on ihmeellinen kakaralauma!
- pällikkä2
tuo nyt pidä kirjoitti:
paikkaansa. Kuka tahansa voi tulla pihalle - hah, no millä perusteella erinäisten taloyhtiöitten piha-alueitten edessä on kylttejä "Yksityisalue", "Läpikulku kielletty", tai jos sinun väittämäsi pitäisi paikkaansa, niin silloinhan olisi sallittua esim. ostoskeskusten lähellä parkkeerata autonsa jonkin taloyhtiön pihan parkkipaikalle - heh, ja tätäkin nyt sitten joissain paikoissa valvotaan ja ilmoitetaan merkillä että aluetta valvoo se ja se instanssi! Älä puhu soopaa! Tosin lasten kanssa nyt voisi vähän käyttää järkeä - jos ei vanhempi uskalla lasta komentaa niin johan on ihmeellinen kakaralauma!
.. on se, että ennen on lapset pärjänneet pihalla ja nyt kun naapurustoon muutti perhe jonka lapsista osa on perin kovakorvaisia, niin en voi välttää kiusausta ettenkö haluaisi antaa lapsille porttikieltoa pihalle.. Kyse ei ole siitä ettenkö uskaltaisi vieraita mukuloita komentaa vaan siitä ettei ennen tarvinnut kantaa huolta pihalla pärjäämisestä. Mielestäni jos vieraalta pihalta tulee lapsia leikkimään niin pitäisi osata olla vähän kuin "kylässä" eikä omistella pihaleluja. Itse he asuvat ok-talossa, eikä minusta meidän lasten oikeuksiin kuulu mennä heidän pihalleen leikkimään
- C.E.
tuo nyt pidä kirjoitti:
..eli taloyhtiön piha ei ole alue joka nauttii kotirauhan suojaa, poikkeuksena pihat jotka ovat aidattuja ja suljetulla portilla suojattuja.
"hah, no millä perusteella erinäisten taloyhtiöitten piha-alueitten edessä on kylttejä "Yksityisalue", "Läpikulku kielletty", tai jos sinun väittämäsi pitäisi paikkaansa, niin silloinhan olisi sallittua esim. ostoskeskusten lähellä parkkeerata autonsa jonkin taloyhtiön pihan parkkipaikalle - heh, ja tätäkin nyt sitten joissain paikoissa valvotaan ja ilmoitetaan merkillä että aluetta valvoo se ja se instanssi!"
Nuo mainitsemasi rajoitukset koskevat siis moottoriajoneuvoja, joiden kulkua voidaan säädellä liikennemerkein. Samoin mitä pysäköintiin tulee, niin pysäköinnistä päättäminen kuuluu maan omistajalle tai haltijalle, eli nämä voidaan kieltää. Sen sijaan esim. jalan tapahtuvaa kulkemista ei voida kieltää millään liikennemerkeillä, vaan ne ovat enemmänkin suosituksia.
"Älä puhu soopaa!"
Asiaa tuntematonta soopaa taitaa tulla ihan muista lähteistä, kuin sinänsä oikean vastauksen antaneelta ensimmäiseltä vastaajalta. - no kyl mä nyt
C.E. kirjoitti:
..eli taloyhtiön piha ei ole alue joka nauttii kotirauhan suojaa, poikkeuksena pihat jotka ovat aidattuja ja suljetulla portilla suojattuja.
"hah, no millä perusteella erinäisten taloyhtiöitten piha-alueitten edessä on kylttejä "Yksityisalue", "Läpikulku kielletty", tai jos sinun väittämäsi pitäisi paikkaansa, niin silloinhan olisi sallittua esim. ostoskeskusten lähellä parkkeerata autonsa jonkin taloyhtiön pihan parkkipaikalle - heh, ja tätäkin nyt sitten joissain paikoissa valvotaan ja ilmoitetaan merkillä että aluetta valvoo se ja se instanssi!"
Nuo mainitsemasi rajoitukset koskevat siis moottoriajoneuvoja, joiden kulkua voidaan säädellä liikennemerkein. Samoin mitä pysäköintiin tulee, niin pysäköinnistä päättäminen kuuluu maan omistajalle tai haltijalle, eli nämä voidaan kieltää. Sen sijaan esim. jalan tapahtuvaa kulkemista ei voida kieltää millään liikennemerkeillä, vaan ne ovat enemmänkin suosituksia.
"Älä puhu soopaa!"
Asiaa tuntematonta soopaa taitaa tulla ihan muista lähteistä, kuin sinänsä oikean vastauksen antaneelta ensimmäiseltä vastaajalta.melkeen luulen että se yksityisalue koskee myös jalankulkijoita tai pyöräilijöitä tai mitä tahansa jolla ei ole asiallista asiaa liikkua alueella. Ei kai sitä voi fillariaankaan viedä taloyhtiön pihalle säilöön jos päättää pistäytyä jossain ja tuumailee että no tosta toi ei ainakaan häviä. Tai ei kai sitä voi mennä vaan istuskelemaan taloyhtiön pihalle siellä kun näyttää olevan kiva keinu ja tuoleja mukavissa paikooissa. No, yks ja sama, jos sinä haluat käyttää taloyhtiöitten pihoja ihan omaksi virkistykseksi ja oleilutarkoituksessa ihan sama mulle.
- C.E.
no kyl mä nyt kirjoitti:
melkeen luulen että se yksityisalue koskee myös jalankulkijoita tai pyöräilijöitä tai mitä tahansa jolla ei ole asiallista asiaa liikkua alueella. Ei kai sitä voi fillariaankaan viedä taloyhtiön pihalle säilöön jos päättää pistäytyä jossain ja tuumailee että no tosta toi ei ainakaan häviä. Tai ei kai sitä voi mennä vaan istuskelemaan taloyhtiön pihalle siellä kun näyttää olevan kiva keinu ja tuoleja mukavissa paikooissa. No, yks ja sama, jos sinä haluat käyttää taloyhtiöitten pihoja ihan omaksi virkistykseksi ja oleilutarkoituksessa ihan sama mulle.
"melkeen luulen että se yksityisalue koskee myös jalankulkijoita tai pyöräilijöitä tai mitä tahansa jolla ei ole asiallista asiaa liikkua alueella."
..perustuvia mielipiteitä.
Jokamiehen yleiset kulkemisoikeudet ovat voimassa kaikkialla, myös taajamissa ja koskevat sekä pyöräilijää että jalankulkijaa. Poikkeuksena tähän ovat kotirauhan suojaamat alueet joihin avoin taloyhtiön piha ei kuulu, suljetut ja aidatut alueet, sekä eräät muut alueet joille meno on kielletty viranomaisen antamalla päätöksellä.
Eli edelleenkin jokainen saa kulkea aitaamattoman taloyhtiön pihan läpi ja jopa oleskella siellä kunhan ei aiheuta kohtuutonta haittaa ja häiriötä. Tai toisin palikoin ilmaistuna, taloyhtiöllä ei edes ole oikeutta kieltää pihan jalan tai pyörällä pian läpi kulkemista, niin että siitä voisi kulkija joutua oikeuteen, muuten kuin aitaamalla ja portittamalla alue.
"Ei kai sitä voi fillariaankaan viedä taloyhtiön pihalle säilöön jos päättää pistäytyä jossain ja tuumailee että no tosta toi ei ainakaan häviä."
Ja miksei voi lyhyeksi aikaa, kunhan vain ei aiheuta haittaa talon asukkaille. Sen sijaan pitemmäksi aikaa pihalle jääneet pyörät taloyhtiö voi poistaa, ja viedä esim. poliisille hylättyinä.
"Tai ei kai sitä voi mennä vaan istuskelemaan taloyhtiön pihalle siellä kun näyttää olevan kiva keinu ja tuoleja mukavissa paikooissa."
Kyllä voi lyhytaikaisesti jopa mennä istumaan taloyhtiön pihalla oleville keinuille ja penkeille, kunhan ei aiheuta haittaa tai häiriötä varsinaisille asukkaille.
"No, yks ja sama, jos sinä haluat käyttää taloyhtiöitten pihoja ihan omaksi virkistykseksi ja oleilutarkoituksessa ihan sama mulle."
Laki-palstalla keskustellaan lain tulkinnoista. - mutta viittitkö laittaa
C.E. kirjoitti:
"melkeen luulen että se yksityisalue koskee myös jalankulkijoita tai pyöräilijöitä tai mitä tahansa jolla ei ole asiallista asiaa liikkua alueella."
..perustuvia mielipiteitä.
Jokamiehen yleiset kulkemisoikeudet ovat voimassa kaikkialla, myös taajamissa ja koskevat sekä pyöräilijää että jalankulkijaa. Poikkeuksena tähän ovat kotirauhan suojaamat alueet joihin avoin taloyhtiön piha ei kuulu, suljetut ja aidatut alueet, sekä eräät muut alueet joille meno on kielletty viranomaisen antamalla päätöksellä.
Eli edelleenkin jokainen saa kulkea aitaamattoman taloyhtiön pihan läpi ja jopa oleskella siellä kunhan ei aiheuta kohtuutonta haittaa ja häiriötä. Tai toisin palikoin ilmaistuna, taloyhtiöllä ei edes ole oikeutta kieltää pihan jalan tai pyörällä pian läpi kulkemista, niin että siitä voisi kulkija joutua oikeuteen, muuten kuin aitaamalla ja portittamalla alue.
"Ei kai sitä voi fillariaankaan viedä taloyhtiön pihalle säilöön jos päättää pistäytyä jossain ja tuumailee että no tosta toi ei ainakaan häviä."
Ja miksei voi lyhyeksi aikaa, kunhan vain ei aiheuta haittaa talon asukkaille. Sen sijaan pitemmäksi aikaa pihalle jääneet pyörät taloyhtiö voi poistaa, ja viedä esim. poliisille hylättyinä.
"Tai ei kai sitä voi mennä vaan istuskelemaan taloyhtiön pihalle siellä kun näyttää olevan kiva keinu ja tuoleja mukavissa paikooissa."
Kyllä voi lyhytaikaisesti jopa mennä istumaan taloyhtiön pihalla oleville keinuille ja penkeille, kunhan ei aiheuta haittaa tai häiriötä varsinaisille asukkaille.
"No, yks ja sama, jos sinä haluat käyttää taloyhtiöitten pihoja ihan omaksi virkistykseksi ja oleilutarkoituksessa ihan sama mulle."
Laki-palstalla keskustellaan lain tulkinnoista.vielä sen millä perusteella sinä olet se oikea tulkitsija. No niin, eipä tuo kovin yleistä ole että mennään vieraan taloyhtiön pihalle tekemään yhtään mitään jos ei ole asiallista asiaa. Eikä varmaan kannata suositellakaan sellaista kokeiltavan, sillä suurin osa suomalaisista taitaa olla minun kanssani samaa mieltä, vaikka sinä c.e. ilmeisesti olet lain parhain tulkitsija ja vaikka olisit oikeassakin..... Haitan kokeminenkin on subjektiivista - vieras, asiallisesti asiaton ihminen kotiympäristössä on aina uhka... No, alkuperäistä kysyjää huoletti vieraat lapset, jotka ilmeisesti kiusaavat hänen lapsiaan tai tuttujensa lapsia - no, lasten leikeissä harvemmin tarvitaan laintulkitsijaa, vanhempien seurantaa ja ohjausta sen sijaan kylläkin!
- C.E.
mutta viittitkö laittaa kirjoitti:
vielä sen millä perusteella sinä olet se oikea tulkitsija. No niin, eipä tuo kovin yleistä ole että mennään vieraan taloyhtiön pihalle tekemään yhtään mitään jos ei ole asiallista asiaa. Eikä varmaan kannata suositellakaan sellaista kokeiltavan, sillä suurin osa suomalaisista taitaa olla minun kanssani samaa mieltä, vaikka sinä c.e. ilmeisesti olet lain parhain tulkitsija ja vaikka olisit oikeassakin..... Haitan kokeminenkin on subjektiivista - vieras, asiallisesti asiaton ihminen kotiympäristössä on aina uhka... No, alkuperäistä kysyjää huoletti vieraat lapset, jotka ilmeisesti kiusaavat hänen lapsiaan tai tuttujensa lapsia - no, lasten leikeissä harvemmin tarvitaan laintulkitsijaa, vanhempien seurantaa ja ohjausta sen sijaan kylläkin!
" Eikä varmaan kannata suositellakaan sellaista kokeiltavan, sillä suurin osa suomalaisista taitaa olla minun kanssani samaa mieltä,"
Vanha amerikkalaisten juristien sääntö on, että vetoa lakiin jos tosiasiat ovat sinua vastaan, jos taas laki on sinua vastaan vetoa tosiasioihin. Mikäli laki ja tosiasiat ovat sinua vastaan, vetoa yleiseen mielipiteeseen. Eli onneksi olkoon olet päässyt jo vaiheeseen kolme. Tuon jälkeen on vielä jäljellä vetoaminen vastapuolen yleiseen moraalittomuuteen, ja oman puolen toiminnan perusteleminen moraalisesti ylevin perustein, vaikka laki, tosiasiat sekä yleinen mielipide olisikin vastaan.
"ielä sen millä perusteella sinä olet se oikea tulkitsija... vaikka sinä c.e. ilmeisesti olet lain parhain tulkitsija ja vaikka olisit oikeassakin....."
Missäs kohdin minä olen tässä keskustelussa väittänyt olevani lain paras ja ainoa oikea tulkitsija? Minä olen samanlainen keskustelija kuten sinäkin, mutta yleensä keskusteluissa pärjää ne joilla on jotain tuntemusta asiasta. Tämä koskee tietenkin sinuakin, eli jos laintulkintani ovat mielestäsi vääriä, niin ei muuta kuin esität mielestäsi oikean tulkinnan, ja perustelet sen lailla, lain esitöillä tai oikeuskäytännöllä.
"Haitan kokeminenkin on subjektiivista - vieras, asiallisesti asiaton ihminen kotiympäristössä on aina uhka..."
Taloyhtiöiden pihalla tapahtuva haitta tarkoittaa kyllä vähän konkreettisempaa haittaa kuin pelkkää mielen pahoittamista vieraista ihmisistä. Eli esim. metelöintiä, juopottelua, ilkivaltaa, kulkemisen estämistä, jatkuvaa ja säännönmukaista taloyhtiön pihakalusteiden käyttöä jne.
"No, alkuperäistä kysyjää huoletti vieraat lapset, jotka ilmeisesti kiusaavat hänen lapsiaan tai tuttujensa lapsia - no, lasten leikeissä harvemmin tarvitaan laintulkitsijaa, vanhempien seurantaa ja ohjausta sen sijaan kylläkin!"
Tästä varmaankin olemme samaa mieltä, eli kyse on varsin vähäisestä sosiaalisesta ongelmasta, jota haluttaisiin ratkoa juridisin keinoin. Eli ehkä vanhempien kannattaisi pikemmin keskenään puhua asiasta, tai jos kiusaamista esiintyy puuttua tilanteeseen suoraan. - hellanlettas sentään
C.E. kirjoitti:
" Eikä varmaan kannata suositellakaan sellaista kokeiltavan, sillä suurin osa suomalaisista taitaa olla minun kanssani samaa mieltä,"
Vanha amerikkalaisten juristien sääntö on, että vetoa lakiin jos tosiasiat ovat sinua vastaan, jos taas laki on sinua vastaan vetoa tosiasioihin. Mikäli laki ja tosiasiat ovat sinua vastaan, vetoa yleiseen mielipiteeseen. Eli onneksi olkoon olet päässyt jo vaiheeseen kolme. Tuon jälkeen on vielä jäljellä vetoaminen vastapuolen yleiseen moraalittomuuteen, ja oman puolen toiminnan perusteleminen moraalisesti ylevin perustein, vaikka laki, tosiasiat sekä yleinen mielipide olisikin vastaan.
"ielä sen millä perusteella sinä olet se oikea tulkitsija... vaikka sinä c.e. ilmeisesti olet lain parhain tulkitsija ja vaikka olisit oikeassakin....."
Missäs kohdin minä olen tässä keskustelussa väittänyt olevani lain paras ja ainoa oikea tulkitsija? Minä olen samanlainen keskustelija kuten sinäkin, mutta yleensä keskusteluissa pärjää ne joilla on jotain tuntemusta asiasta. Tämä koskee tietenkin sinuakin, eli jos laintulkintani ovat mielestäsi vääriä, niin ei muuta kuin esität mielestäsi oikean tulkinnan, ja perustelet sen lailla, lain esitöillä tai oikeuskäytännöllä.
"Haitan kokeminenkin on subjektiivista - vieras, asiallisesti asiaton ihminen kotiympäristössä on aina uhka..."
Taloyhtiöiden pihalla tapahtuva haitta tarkoittaa kyllä vähän konkreettisempaa haittaa kuin pelkkää mielen pahoittamista vieraista ihmisistä. Eli esim. metelöintiä, juopottelua, ilkivaltaa, kulkemisen estämistä, jatkuvaa ja säännönmukaista taloyhtiön pihakalusteiden käyttöä jne.
"No, alkuperäistä kysyjää huoletti vieraat lapset, jotka ilmeisesti kiusaavat hänen lapsiaan tai tuttujensa lapsia - no, lasten leikeissä harvemmin tarvitaan laintulkitsijaa, vanhempien seurantaa ja ohjausta sen sijaan kylläkin!"
Tästä varmaankin olemme samaa mieltä, eli kyse on varsin vähäisestä sosiaalisesta ongelmasta, jota haluttaisiin ratkoa juridisin keinoin. Eli ehkä vanhempien kannattaisi pikemmin keskenään puhua asiasta, tai jos kiusaamista esiintyy puuttua tilanteeseen suoraan.Joo, mä myönnän että sinä varmaan tunnet ja tiedät lait, mutta yleinen käytäntö ja ihmisten suhtautuminen on sitten eri juttu. Ja intän nyt kyllä vieläkin: Jos piha-alueen alussa, siinä ajotien vieressä on merkki "Yksityisalue, läpikulku kielletty", niin kyllä se nyt tarkoittaa sitä että sinne olisi turha asiatta mennä aikaansa viettämään tms. autolla, jalan, kissan, koiran, hevosen,fillarin, traktorin tai minkään muunkaan kanssa. Eikä normaalisti käyttäytyvä mene vaikkei merkkiä oliskaan, tai sitten on kasvatuksessa vikaa... Jokamiehen oikeus: No, jos ei parempaa telttapaikkaa kesäreissulansa löydä maaseudulla tai miksei hesassakin, niin voipi sitten huoletta mennä jonkun kerrostalon pihanurtsille ja pistää leirin pystyyn - jokamiehenoikeudet nääs. :))))))) Tai toisaalta, aika harva mökkipihakaan on aidattu, sinne vaan, isännän grillin jälkilämmössä voi sitte laittaa omat sapuskansa...... Sori, sori. Juu, sinä olet oikeassa varmaan!
- Sivullinen kommentoi
hellanlettas sentään kirjoitti:
Joo, mä myönnän että sinä varmaan tunnet ja tiedät lait, mutta yleinen käytäntö ja ihmisten suhtautuminen on sitten eri juttu. Ja intän nyt kyllä vieläkin: Jos piha-alueen alussa, siinä ajotien vieressä on merkki "Yksityisalue, läpikulku kielletty", niin kyllä se nyt tarkoittaa sitä että sinne olisi turha asiatta mennä aikaansa viettämään tms. autolla, jalan, kissan, koiran, hevosen,fillarin, traktorin tai minkään muunkaan kanssa. Eikä normaalisti käyttäytyvä mene vaikkei merkkiä oliskaan, tai sitten on kasvatuksessa vikaa... Jokamiehen oikeus: No, jos ei parempaa telttapaikkaa kesäreissulansa löydä maaseudulla tai miksei hesassakin, niin voipi sitten huoletta mennä jonkun kerrostalon pihanurtsille ja pistää leirin pystyyn - jokamiehenoikeudet nääs. :))))))) Tai toisaalta, aika harva mökkipihakaan on aidattu, sinne vaan, isännän grillin jälkilämmössä voi sitte laittaa omat sapuskansa...... Sori, sori. Juu, sinä olet oikeassa varmaan!
Luin tämän keskustelun läpi ja kun tuo ce ei (vielä) ole ehtinyt/halunnut vastata, kommentoin siis yhtä lausettasi.
> ai toisaalta, aika harva mökkipihakaan on aidattu, sinne vaan, isännän grillin jälkilämmössä voi sitte laittaa omat sapuskansa...... Sori, sori. Juu, sinä olet oikeassa varmaan!
Tämä ei ole missään mielessä verrannollinen asia tuohon, että kerrostalon aitaamattomalle pihalla todellakin SAA aivan vapaasti mennä ja siellä istuskella, niin kauan kuin ei aiheuta häiriötä.
Mökkipihaa suojaa kotirauha, eli vaikka se ei olisi aidattukaan, sinne ei ole ohikulkijoilla oikeutta mennä.
Jos kerrostalon piha-aluetta ei ole aidattu, se on yleistä aluetta, tarkoittaen todellakin sitä että se on perustavanlaatuisesti YLEISESSÄ, kenen hyvänsä vapaassa käytössä (jälleen painotan että niin kauan kuin pihalla oleva EI aiheuta mitään häiriötä!).
- leikkiä.
Antakaa nyt herran jumala lasten leikkiä. Nämä "pois meidän pihalta" mummot haluavat häätää kaikki lapset hevonkuuseen, kun ne "metelöivät".
- pällikkä2
.. on kyllä ihan omat lapset myös siellä pihalla, jos ei arvoisa kommentoija sattunut aloitusviestiä lukemaan. Kyse ei ole siitä etteikö lapsia siedettäisi vaan siitä että lapset vieraalta pihalta tulevat tänne meidän pihaan lapsia kiusaamaan, kun eivät ole omien vanhempien valvovan silmän alla. Vaikka keskustelu on edennyt kauemmaksi alkuperäisestä kysymyksestäni, niin sikälihän tämä keskustelu osoittaa juuri sen minkä arkielämäkin: lapsia ei voi käskeä pihalta pois kun yksi on yhtä mieltä ja toinen toista.. "Jokamiehen oikeuksiin" perustuen olen kyllä ilmoittanut kyseisille lapsille, että elleivät tule toisten kanssa toimeen, niin menkööt omalle pihalleen. Tämä lienee siis ainoa keino edelleen.. ;)
- Pihoista
Avoin taloyhtiön tmv tahon muun kuin yksityishenkilön omistama piha katsotaan yleiseksi alueeksi jos pihaa ei ole suljettu aitauksen tmv avulla.
Kiusaamiseen tulee vanhempien puuttua ja vanhempien on ohjattava ja valvottava lapsiaan. Vanhempien on pystyttävä keskustelemaan keskenään. Taloyhtiön asia ei ole puuttua kiusaamiseen.- nyt sitten sitä
että se on yleinen talon asukkaiden kannalta ellei ole esim. joku rivitalon piha, jossa jokaisella alakerran asukkaalla on se oma plänttinsä jonka ympärillä on aita.
- Sivullinen kommentoi
nyt sitten sitä kirjoitti:
että se on yleinen talon asukkaiden kannalta ellei ole esim. joku rivitalon piha, jossa jokaisella alakerran asukkaalla on se oma plänttinsä jonka ympärillä on aita.
> joo, tarkoittaako toi nyt sitten sitä että se on yleinen talon asukkaiden kannalta
Ei, vaan se tarkoittaa sitä että piha on yleinen aivan kaikkien kannalta. Kuten sanottu, jos taloyhtiön piha on täysin aitaamaton ja sinne on vapaa kulku, sinne voi täysin laillisesti tulla kuka hyvänsä ohikulkija istumaan ja oleskelemaan, niin kauan kuin käyttäytyy siivosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv302836- 1432696
- 1372227
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162153Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131910Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161781450Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311246Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951214Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891182Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381138