Olin 20v sitten au pairina floridassa(ilman työskentely lupaa). Yritimme anoa minulle lisää oleskelu aikaa mutta paperit eivät ehtineet palautua minulle takaisin ennenkuin lähdin maasta. Muistan että jotain puuttui papereistani kun läksin maasta pois ja jonkin kynämerkinnän he tekivät passiini. Nyt olen menossa 3viikon lomalle Coloradoon ja New Yorkiin päin ja jännään että kannattaako minun mainita että olen ollut maassa aiemmin vai näkeekö ne jostai koneelta tietojani esim. sos.turva tunnuksen perusteella...
Pääsenköhän maahan vai
2
1204
Vastaukset
- Hoboken
Näillä viisuminylityksillä on jotkut vanhenemisajat riippuen kuinka paljon aika ylitettiin, mutta suosittelisin asian tsekkaamista lähetystöstä, koska sitten harmittaa jos pistävät seuraavalla koneella takaisin ja lentokentän "putkaan" sitä lentoa odottelemaan.
Veikkaisin, että 20 vuodessa on jo vanhentunut. - matkailija x
...vaikka ylitin vuoden au pair-viisumini kuudella viikolla n. 15 v. sitten ja olen sittemmin saanut yhden opiskeluvaihtoviisuminkin Yhdysvaltoihin ihan ongelmitta.
Vähän jännitin 11.9. tapahtumien jälkeen maahan pääsemistä, kun kuulin, että ovat muuttaneet systeemiä tiukemmaksi, mutta hyvin pääsin maahan. Jonkun verran kysyivät matkan tarkoituksesta ja ammatistani, mutta aika monelta muultakin jonossa ennen minua olevalta kyseltiin pari kysymystä. Myöhemmillä reissuilla ei ole kysytty mitään "ylimääräistä".
Luulen, etteivät niin vanhat visa waiverin ylitykset vaikuta enää, mutta kannattaa ehkä kysyä lähetystöstä (tosin mainitsematta, että on ollut TÖISSÄ ilman papereita, voisi vain sanoa, että on ollut yli visa waiverin sallimien 90 päivän).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059