NETTIVARAUS, ONKO

LUOTETTAVAA

Osaako joku kertoa, kuinka luotettavia netin kautta tilattavat majoitukset ovat? Onko ollut ongelmia maksujen tai muun kanssa?

16

7975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • freebee

      Aina voit soittaa hotelliin ja varmistaa, että varauksesi on kunnossa. Tai laittaa sähköpostia, vastaavat yleensä ihan muutaman tunnin sisällä. Samalla voit kysellä asioita, jotka sinua kiinnostavat ja voit jopa saada sinulle sopivamman huoneen.
      Jos eivät vastaa yhteydenottoon tai eivät ole palvelualttiita, niin tee siitä sitten omat johtopäätöksesi.

      • respa

        Miksi ihmiset soittaa hotelliin heti sen jälkeen kun ovat ensin tehneet varauksen netissä? Olen töissä erään hotellin respassa ja näitä soittoja tulee toisinaan ihan riesaksi asti - hymyile siinä sitten asiakkaalle puhelimessa, kun näkee koneelta, että kahta minuuttia aiemmin on varannut huoneen.
        Kyllä ne varausjärjestelmät toimii, muutenhan koko homma kaatuisi mahdottomuuteensa! Jos varauksen jälkeen saat vahvistuksen sähköpostiin tai onlinena nettisivuilta, että varaus on ok, niin se todellakin tarkoittaa, että kaikki on kunnossa.
        Eri asia jos on erikoistoiveita yms. joita ei voi suoraan lisätä varaukseen, niin niistä on hyvä ottaa yhteyttä hotelliin etukäteen.


      • freebee
        respa kirjoitti:

        Miksi ihmiset soittaa hotelliin heti sen jälkeen kun ovat ensin tehneet varauksen netissä? Olen töissä erään hotellin respassa ja näitä soittoja tulee toisinaan ihan riesaksi asti - hymyile siinä sitten asiakkaalle puhelimessa, kun näkee koneelta, että kahta minuuttia aiemmin on varannut huoneen.
        Kyllä ne varausjärjestelmät toimii, muutenhan koko homma kaatuisi mahdottomuuteensa! Jos varauksen jälkeen saat vahvistuksen sähköpostiin tai onlinena nettisivuilta, että varaus on ok, niin se todellakin tarkoittaa, että kaikki on kunnossa.
        Eri asia jos on erikoistoiveita yms. joita ei voi suoraan lisätä varaukseen, niin niistä on hyvä ottaa yhteyttä hotelliin etukäteen.

        .. kun ne nettivaraussysteemit ei aina toimi. Ole siinä sitten perheen ja matkalaukkujen kanssa jossain vinkuintiassa, kun virkailija sanoo että "no varausta tällä kompuutterilla, wanna taxi back to lentokenttä?"
        Hotellinhuoneen "vuokra" on yleensä noin 20 kertainen tavalliseen huonevuokraan verrattuna. Toisin sanoen 5% hinnasta on majoitusta ja loppu 95% sitä lisäarvoa, että kyseessä on hotelli. Siihen hintaa pitää saada palvelua.
        Olen itse ollut hotellin respassa varausnumeron ja huonevahvistuksen kanssa ja saanut kuulla, ettei mitään varausta ole. Varausnumero olikin toisen varausjärjestelmän numero, jonka olisi pitänyt varata huone edelleen hotellista, mutta jossain kohdassa oli tapahtunut jotain ja varsinainen varaus ei koskaan tapahtunut tai se oli peruuntunut. Tuntemattomia ovat tietokoneiden tiet.
        Jos matkustan vähänkin kauemmas, niin otan aina yhteyttä hotelliin ja varmistan varauksen ja itselleni tärkeät asiat. Esimerkiksi onko esitteessä mainittu "Fitness Center" oikeasti hotellissa vai kaupungin toisella laidalla oleva julkinen kuntosali, johon respa myy ylihintaisia lippuja. Onko "free wireless internet" tälläkin hetkellä olemassa vai jonkun remontin takia "tilapäisesti" pois käytöstä.


      • vahvistus
        freebee kirjoitti:

        .. kun ne nettivaraussysteemit ei aina toimi. Ole siinä sitten perheen ja matkalaukkujen kanssa jossain vinkuintiassa, kun virkailija sanoo että "no varausta tällä kompuutterilla, wanna taxi back to lentokenttä?"
        Hotellinhuoneen "vuokra" on yleensä noin 20 kertainen tavalliseen huonevuokraan verrattuna. Toisin sanoen 5% hinnasta on majoitusta ja loppu 95% sitä lisäarvoa, että kyseessä on hotelli. Siihen hintaa pitää saada palvelua.
        Olen itse ollut hotellin respassa varausnumeron ja huonevahvistuksen kanssa ja saanut kuulla, ettei mitään varausta ole. Varausnumero olikin toisen varausjärjestelmän numero, jonka olisi pitänyt varata huone edelleen hotellista, mutta jossain kohdassa oli tapahtunut jotain ja varsinainen varaus ei koskaan tapahtunut tai se oli peruuntunut. Tuntemattomia ovat tietokoneiden tiet.
        Jos matkustan vähänkin kauemmas, niin otan aina yhteyttä hotelliin ja varmistan varauksen ja itselleni tärkeät asiat. Esimerkiksi onko esitteessä mainittu "Fitness Center" oikeasti hotellissa vai kaupungin toisella laidalla oleva julkinen kuntosali, johon respa myy ylihintaisia lippuja. Onko "free wireless internet" tälläkin hetkellä olemassa vai jonkun remontin takia "tilapäisesti" pois käytöstä.

        Ei toimi?
        Ihmettä minusta!
        Olen AINA saanut vahvistuksen viitetietoineen sähköpostilla.
        Toiminut AINA!


    • ei voi yleistää

      Riippuu ihan mitä palvelua käytät. Tarkista aina, että sivuilla mainitaan oikeat yhteystiedot, katuosoite, puhelinnumero, mailiyhteyst jne... Kyllä nettivaraus on yleensä ihan luotettavaa, varsinkin jos käytät isompia firmoja. Aina kannattaa kyllä tarkistaa varauksen voimassaolo vielä ennen lähtöä. Ja printtaa kaikki varausvahvistukset jne. mukaan myös paperilla.

      • TIEDOISTA

        Lähetänkin sähköpostia kyseiseen hotelliin.
        t. Kyselijä


    • Mimmi81

      Tultiin miehen kanssa viikonvaihteessa kierrokselta, jossa pari yötä asuttiin Lontoossa, sieltä mentiin Dubliniin ja lennettiin Tampereelle.

      Varattiin kaikki lennot ja majoitus netistä, eikä missään vaiheessa ollut mitään ongelmia varauksen yms. suhteen, eli homma toimii. Koko reissun hinta oli melkoisen paljon halvempi kuin jos olisi käytetty matkatoimistoa.

      Ollaan viime aikoina käytetty omatoimimatkailijoiden sivustoja avuksi, joiden pohjalta on varattu hotelleja ja lennot. Noilla sivuilla voi vertailla hintoja ja aikatauluja. Sitten kun sopiva löytyy, niin klikkaamalla linkkiä siirrytään varsinaisen matkatoimiston tai lentoyhtiön sivuille, jossa varaus tehdään. Osa hotelleja välittävistä toimistoista perii maksun etukäteen, osalle annetaan luottokortin tiedot sen varalta ettei käytäkään varattua huonetta, jolloin ensimmäinen yö laskutetaan kortilta. Muutoin hotelli sitten näissä tapauksissa maksetaan hotelliin.

      Meille vakisivustoja ovat mm.
      www.pallontallaajat.net joissa on aktiviinen keskustelupalsta ja siten hyviä matkavinkkejä,
      www.poptravel.fi, jossa voi vertailla lentohintoja eri matkanjärjestäjillä ja
      www.lennalomalle.com, jonka kautta varattiin tällä kertaa majoitus Lontoosta ja Dublinista, koska sivuilla oli hyvä Dublinin esittelysivu.

      Näitä sivuja on vaikka kuinka paljon, mutta kannattaa katsoa, että lopullinen varaus tapahtuu kunnon hotelbookerin sivuilla, niin ei tule ongelmia.

    • yllätyksiä!

      Teemme pari, kolme omatoimimatkaa vuosittain.

      Ensin halpislentoyhtiöiden reitit. Suorat lennot.
      Sitten kohdevalinta.
      Lentojen tilaus netin kautta.

      Kohteesta majoituksen varaus lentoyhtiön linkkien, kohdekaupungin sivujen tai jonkin välittäjän (on paljon), vaikkapa veneren kautta.
      Helppo verrata hintoja.
      Samassa hotskussakin voi olla suuria eroja.
      Jotkut hoskut vativat maksun varauksen yhteydessä. Useimmiten pelkkä korttinumero riittää.
      Maksu poislähdön yhteydessä.

      Samoin auton varaus kentälle. Myös suuria eroja. Samoin palautuspaikasta riippuen.

      Kaikki netistä usean vuoden ajan eikä kertaakaan mitään yllätystä.

    • sandy ridge

      Jos Sinulla on jokin kansainvalinen luottokortti diners, visa,mastercard hotellin varaamisessa ei ole mitaan ongelmaa, olen itse varannut hotelleja ympari maailmaa,mm eilen varasin usan matkalle 1 yon majoituksen miamin lahelta netin kautta, varausvahvistus tuli melkein heti, veloitus mene sitten luottokortilta, ja jos joudun perumaan majoituksen sekin onnistuu.

    • todettiin

      Juuri ollaan tultu Barcelonasta ja samoja kysymyksiä meidänkin päässä pyöri ennen matkaa. Kaverille oli nimittäin käynyt Wienissä niin, että hotska oli ylibuukannut ja kaveri joutui hotskan järjestämään toiseen hotskaan. Eivät olleet aivan vierekkäin.

      Meillä ei ollut ongelmia buukkauksessa ja turhaankin jopa varmistettiin hotellilta sähköpostitse tilanne. Hotellilaskukin maksettiin vasta pois lähtiessä. Hotellin tasokin saattaa vaikuttaa varauspolitiikkaan: liikemiehille suunnatulla hotellilla ei ole "varaa" ylibuukata, jotta maine säilyisi.

    • kiitos etukäteen

      hotelleja välittäviä firmoja?

      • marleena60

        Välitysfirmoja on pilvin pimein , osa laskuttaa heti luottokortilta (esim. hotels.com) ei hyvä...Venere.com ei laskuta heti . Mielestäni halvemmalla saa , kun varaa suoraan hotellin omilta netti sivuilta , ja näin saa usein paremman huoneen , useinhan ulkomailla samassa hotellissa on eritasoisia huoneita.


      • hintatietoinen

        hotelleja välittäviä firmoja on tosiaan netissä pilvin pimein ja hinnat vaihtelevat runsaasti. itse löysin jokin aika sitten trivago -nimisen sivun, jossa vertaillaan halutusta hotellista eri välittäjien (esim. hotels.com, booking.com, venere, expedia, ebookers..) hintoja. todella kätevää!

        Lisäksi sivuille voi lisäillä omia kuvia ja arvosteluja hotelleista ja nähtävyyksistä - maksavat käyttäjille vielä rahaakin tästä! suosittelen todella www.trivago.fi


      • sopimusrikkomus
        marleena60 kirjoitti:

        Välitysfirmoja on pilvin pimein , osa laskuttaa heti luottokortilta (esim. hotels.com) ei hyvä...Venere.com ei laskuta heti . Mielestäni halvemmalla saa , kun varaa suoraan hotellin omilta netti sivuilta , ja näin saa usein paremman huoneen , useinhan ulkomailla samassa hotellissa on eritasoisia huoneita.

        Monet noista firmoista, kuten Booking.com, ovat tehneet hotellin kanssa sopimuksen, jonka mukaan hotelli ei nimenomaan saa myydä hotelliyötä asiakkaalle halvemmalla suoraan kuin heidän palvelunsa kautta. Sellaiseen syyllistyvä hotelli tekee sopimusrikkomuksen. Myöskään ko. Booking.com ei laskuta heti luottokortilta, vaan varaus maksetaan hotellissa oleskelun lopuksi (tässä on tosin joskus hotellikohtaisia eroavaisuuksia).


      • toukokuuksi varattu
        hintatietoinen kirjoitti:

        hotelleja välittäviä firmoja on tosiaan netissä pilvin pimein ja hinnat vaihtelevat runsaasti. itse löysin jokin aika sitten trivago -nimisen sivun, jossa vertaillaan halutusta hotellista eri välittäjien (esim. hotels.com, booking.com, venere, expedia, ebookers..) hintoja. todella kätevää!

        Lisäksi sivuille voi lisäillä omia kuvia ja arvosteluja hotelleista ja nähtävyyksistä - maksavat käyttäjille vielä rahaakin tästä! suosittelen todella www.trivago.fi

        toi oli hyvä, kokeilinkin heti sitä kautta mikä olis halvin hinta hotelliin, jonka varasin sunnuntaina 6 yöksi ensi toukokuulle. Oma varaukseni tuli 4 euroa/nuppi halvemmaksi kuin Trivagon halvin, mutta ero ei ollut iso. Varasin kyllä hotelliketjulta suoraan, hinta oli sama kuin muutamalla muulla, joita ei kyllä tuossa Trivagon listassa näkynyt. Suurin osa myy ei-oota tuohon aikaan ja tuohon kaupunkiin, syynkin tiedän.

        Jatkossa voin käyttää tuotakin hotellin etsintään


      • kuva-arvoitus
        hintatietoinen kirjoitti:

        hotelleja välittäviä firmoja on tosiaan netissä pilvin pimein ja hinnat vaihtelevat runsaasti. itse löysin jokin aika sitten trivago -nimisen sivun, jossa vertaillaan halutusta hotellista eri välittäjien (esim. hotels.com, booking.com, venere, expedia, ebookers..) hintoja. todella kätevää!

        Lisäksi sivuille voi lisäillä omia kuvia ja arvosteluja hotelleista ja nähtävyyksistä - maksavat käyttäjille vielä rahaakin tästä! suosittelen todella www.trivago.fi

        Kannattaa muistaa www.roomgator.com


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      161
      1692
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1255
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      249
      1213
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1017
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      892
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      172
      889
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      62
      858
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      796
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      53
      721
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    Aihe