LOOP-hoidon jälkeen

perjantaina edessä

Tältä palstalta sai hyvin tietoa itse operaatiosta, mutta muutama asia jäi vaivaamaan. Minulle tehdään aamulla paikallispuudutuksessa loop-hoito, joten pääsenkö sen jälkeen töihin vai saako tästä sairaslomaa? Toinen kysymys, että pitääkö tämän jälkeen olla joku hakemassa sinua sairaalasta vai voitko ihan itse kävellä pois? Ja ilmeisesti hoidon jälkeen pitää ottaa rauhallisesti, ei lähdetä heti baariin bilettämään....?

15

14697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maggisxx

Elikkäs toimenpide on ihan polikliininen. Paikallispuudutuksessa toimenpide tehdään. Buranaa taisivat antaa pois lähtiessä, sekä reseptillä emätinpuikot, muistaakseni flagyl komp.Ja itse pääsee kävelemään pois ja ei tule sairaslomaa.
      Itse kävin noin vuosi sitten loop hoidossa, vuotoakaan ei oikeastaan sen jälkeen ollut juurikaan. Ja nyt menen perjantaina uudestaan samaiseen hoitoon.
      Millä lähetteellä sinä menet? Siis mitä papa luokkaa, lieviä vai millaisia muutoksia? Minulla oli silloin yli vuosi sitten papa II ja kohtalaisen vaikeita muutoksia ja nyt papa III ja lieviä muutoksia.
      Mikä teille muille on ollut 'jatkohoito', eli kuinka kauan kielsivät yhdynnät ym.

• perjantaina edessä

Vai ei tulekkaan sairaslomaa, jostain olen kuullut, että ainakin joku on saanut sairaslomaa. Joka tapauksessa ne joutuu kirjoittamaan lapun, että olen siellä käynyt, etteivät töissä ihmettele mihin olen kadonnut. Terveyskeskus lähetti naistentautien poliklinikalle kolposkopiaan papan tulosten jälkeen ja tämän jälkeen varasivat minulle heti ajan loop-hoitoon. Lähetteitä ei ole sen kummemmin näkynyt.

Papa luokka näytti III kun ensimmäisen kerran kokeessa kävin. Lääkärit on pitänyt minua hiukan pimennossa eikä pahemmin kertoneet mitään, ainoastaan papa luokan, mutta eivät vaivautuneet selittämään mitään jatkosta. Ilmoittivat vaan, että seuraavaksi mut kutsutaan sinne ja sinne! Olis ollu kiva tietää miksi ja mitä siellä tehdään. Onneks on olemassa nää keskustelupalstat.

• viikko..
        perjantaina edessä kirjoitti:

Vai ei tulekkaan sairaslomaa, jostain olen kuullut, että ainakin joku on saanut sairaslomaa. Joka tapauksessa ne joutuu kirjoittamaan lapun, että olen siellä käynyt, etteivät töissä ihmettele mihin olen kadonnut. Terveyskeskus lähetti naistentautien poliklinikalle kolposkopiaan papan tulosten jälkeen ja tämän jälkeen varasivat minulle heti ajan loop-hoitoon. Lähetteitä ei ole sen kummemmin näkynyt.

Papa luokka näytti III kun ensimmäisen kerran kokeessa kävin. Lääkärit on pitänyt minua hiukan pimennossa eikä pahemmin kertoneet mitään, ainoastaan papa luokan, mutta eivät vaivautuneet selittämään mitään jatkosta. Ilmoittivat vaan, että seuraavaksi mut kutsutaan sinne ja sinne! Olis ollu kiva tietää miksi ja mitä siellä tehdään. Onneks on olemassa nää keskustelupalstat.

saitsua, en edes pyytänyt, ja vuosin 2vk. aika kovasti

• Maggisxx
        viikko.. kirjoitti:

saitsua, en edes pyytänyt, ja vuosin 2vk. aika kovasti

Tuo vuotohan on kovin yksilöllistä.Ja sairasloman anto ilmeisesti paikkakunta kohtaista. Minulle ei siis määrätty saikkua ollenkaan.

• Anis

Olen ollut loop-hoidossa kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla olen pitänyt töistä vapaapäivän. Sairaslomaa olisi loppupäivän joka tapauksessa saanut. Saattajaa ei kuitenkaan tarvitse. Kun puudutuksen vaikutus on loppunut niin mulla ainakin tuli molemmilla kerroilla aika helvetilliset vatsakivut, joten ei siinä auttanut kuin Burana poskeen ja levolle. Kyllä ne kivut sit muutaman tunnin päästä lakkas. Mulla oli melkein kuukauden vuotoa molempien jälkeen ja seksiä sai harrastaa vasta, kun vuodot oli loppuneet ja seuraavat kuukautiset olleet. Ei myöskään saanut kylpeä eikä uida ennen vuotojen loppua. Nyt pitää jatkotarkastuksissa käydä puolen vuoden välein kolmen vuoden ajan.

• Maggisxx

Mitenkäs sinulla on ollut papa luokat ja millaisia solumuutoksia?Minulla siis toinen loop huomenna. Seurannassa koko ajan 6kk tai 8kk välein ensin papaan sitten kolposkopiaan. Äh, tosi stressavaa toisaalta ravata, mutta hyvähän tuo että hoitavat.
        Minulla oli myös viimeksi kuukauden yhdyntä, kylpy ja uinti kielto.
        Tupakoitko?

• Anis
        Maggisxx kirjoitti:

Mitenkäs sinulla on ollut papa luokat ja millaisia solumuutoksia?Minulla siis toinen loop huomenna. Seurannassa koko ajan 6kk tai 8kk välein ensin papaan sitten kolposkopiaan. Äh, tosi stressavaa toisaalta ravata, mutta hyvähän tuo että hoitavat.
        Minulla oli myös viimeksi kuukauden yhdyntä, kylpy ja uinti kielto.
        Tupakoitko?

Mulla on ollut papa III ja syövän esiasteesta puhuivat. Ekassa hoidossa eivät hoitaneet tarpeeksi syvältä ja siksi jouduin parin kuukauden päästä uuteen hoitoon. Nyt aikaa jo pari vuotta. Viimeksi tarkistuskäynnillä oli jotain pieniä solumuutoksia, mutta eivät aiheuttaneet jatkotoimenpiteitä. Ärsyttää käydä niin usein, mutta hyvä että tarkkailevat.

En tupakoi.

• perjantaina edessä

Juuri tulin hoidosta ja olin ihan yllättynyt siitä kuinka vähän se tuntui. Ihan sama kuin olisi käynyt papa kokeessa. Totesivat vaan, että mulla on vaikeita solumuutoksia, jotka nyt ainakin toivottavasti saatiin pois! Sairaslomaa eivät antaneet, mikä kyllä ihmetyttää! Töihin en kuitenkaan enää ajatellut mennä juuri noiden mahdollisten vatsakipujen takia.

Lääkärit ei sanonut mulle mitään mitä ei saisi tehdä muutamaan viikkoon, mutta täytyy uskoa teitä ja välttää uimista ja seksiä =)

Tässä sitten vaan odottelen puudutusaineen vaikutuksen loppumista...

• 09876

Itse olin loop-hoidossa reilut kaksi viikkoa sitten ja kohdalleni osui erittäin miellyttävä, rauhallinen ja empaattinen erikoislääkäri, dosentti vielä.

Toimenpiden ei nyt tietenkään ollut mikään mukava, muttei kamalakaan kokemus. Samaa tasoa kolposkopian kanssa, ei kivulias mutta epämukava. Ohjeita sain sekä suullissti ja mukaan vielä paperillakin.

Se mitä hän erityisesti korosti, oli tulehdusriski. Siksi siis uinti, seksi, tampooni yms kielto. Tietty myös vuotoriskin takia. Ja vuoto on kuulemma todella yksilöllistä. Itselläni ei alkuun ollut juurikaan, nyt ollut pari päivää ja arvuuttelen onko nämä kuukautiset vai ruven irtoamisesta johtuvaa.

Sairauslomaa ei täällä kuulemma anneta, enkä sitä olisi todellakaan tarvinnut, yhden buranan otin ennen toimenpidettä niinkuin neuvottiin ja yhden jälkeen.

Onko joku oikeesti huomannut sen ruven irtoamisen, lääkärini sanoi että voi huomata tai sitten ei.

• Maggisxx
        09876 kirjoitti:

Itse olin loop-hoidossa reilut kaksi viikkoa sitten ja kohdalleni osui erittäin miellyttävä, rauhallinen ja empaattinen erikoislääkäri, dosentti vielä.

Toimenpiden ei nyt tietenkään ollut mikään mukava, muttei kamalakaan kokemus. Samaa tasoa kolposkopian kanssa, ei kivulias mutta epämukava. Ohjeita sain sekä suullissti ja mukaan vielä paperillakin.

Se mitä hän erityisesti korosti, oli tulehdusriski. Siksi siis uinti, seksi, tampooni yms kielto. Tietty myös vuotoriskin takia. Ja vuoto on kuulemma todella yksilöllistä. Itselläni ei alkuun ollut juurikaan, nyt ollut pari päivää ja arvuuttelen onko nämä kuukautiset vai ruven irtoamisesta johtuvaa.

Sairauslomaa ei täällä kuulemma anneta, enkä sitä olisi todellakaan tarvinnut, yhden buranan otin ennen toimenpidettä niinkuin neuvottiin ja yhden jälkeen.

Onko joku oikeesti huomannut sen ruven irtoamisen, lääkärini sanoi että voi huomata tai sitten ei.

Jep, perjantaina tehtiin taas loop- hoito. Sama hoitjaja taas kuten aina, muisti jo naamani. Homma oli pikaisesti ohi, ilman mitään kummempia kuten viimeksi. Hoidon jjälkeen antoivat 600 mg buranan. Ei mitään kipuja taaskaan,vuotoa niukasti. Minulla se kuukauden yhdyntä, kylpyy, uinti ja tamponi kielto.
        Ruven irtoamista ei välttämättä huomaa varsinaisesti ollenkaan, jollei jokin suoni olisi katkennut ja ruepaisi vuotamaan vyúolaasti, noin viikko toimenpiteen jälkeen. Noin minulle sanoivat, tarkemmin en tiedä, koska olen itse päässyt hyvin vähällä.

• Maggisxx
        Maggisxx kirjoitti:

Jep, perjantaina tehtiin taas loop- hoito. Sama hoitjaja taas kuten aina, muisti jo naamani. Homma oli pikaisesti ohi, ilman mitään kummempia kuten viimeksi. Hoidon jjälkeen antoivat 600 mg buranan. Ei mitään kipuja taaskaan,vuotoa niukasti. Minulla se kuukauden yhdyntä, kylpyy, uinti ja tamponi kielto.
        Ruven irtoamista ei välttämättä huomaa varsinaisesti ollenkaan, jollei jokin suoni olisi katkennut ja ruepaisi vuotamaan vyúolaasti, noin viikko toimenpiteen jälkeen. Noin minulle sanoivat, tarkemmin en tiedä, koska olen itse päässyt hyvin vähällä.

Ja määräsivät taas Flagyl Comp kuurin juuri estämään tulehdusta.
        ps.Sorry kamalat kirjoitusvirheet...!:p

• ......
        Maggisxx kirjoitti:

Ja määräsivät taas Flagyl Comp kuurin juuri estämään tulehdusta.
        ps.Sorry kamalat kirjoitusvirheet...!:p

Kävin itse torstaina samaisessa hoidossa ja haeskelin saman kokeneiden kommentteja. Itse en saanut kipulääkettä enkä Flagyl kuuria. Nyt ihmettelen että miksi en. Erityisesti tuo Flagyl ihmetyttää, sillä minulla selvästi olisi sille nyt tarvetta. En edes tiennyt että sellaisen saa ottaa. Kuvittelin vain että minkä tahansa tunkeminen sisälle tälä hetkellä olisi kielletty.

Täytyy soittaa lääkäriin huomenna sillä tulehdus siellä nyt on. Kannatti tulla tänne. Kiitos kovasti kanssasisaret!

Jaksamisia kaikille!

• Maggisxx
        ...... kirjoitti:

Kävin itse torstaina samaisessa hoidossa ja haeskelin saman kokeneiden kommentteja. Itse en saanut kipulääkettä enkä Flagyl kuuria. Nyt ihmettelen että miksi en. Erityisesti tuo Flagyl ihmetyttää, sillä minulla selvästi olisi sille nyt tarvetta. En edes tiennyt että sellaisen saa ottaa. Kuvittelin vain että minkä tahansa tunkeminen sisälle tälä hetkellä olisi kielletty.

Täytyy soittaa lääkäriin huomenna sillä tulehdus siellä nyt on. Kannatti tulla tänne. Kiitos kovasti kanssasisaret!

Jaksamisia kaikille!

Olen ymmärtänyt että Flagyl kuuri määrätään melkeinpä aina loop-hoidon jälkeen,koska se määrätään juuri tulehdusta estämään. Toivottavasti sinulle ei ole tulehdusta, pahaa ainakaan tullut. Soititko lääkäriin?Mitä sanoivat?
        Jaksamista myös sinulle!

• perjantaina edessä
        Maggisxx kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että Flagyl kuuri määrätään melkeinpä aina loop-hoidon jälkeen,koska se määrätään juuri tulehdusta estämään. Toivottavasti sinulle ei ole tulehdusta, pahaa ainakaan tullut. Soititko lääkäriin?Mitä sanoivat?
        Jaksamista myös sinulle!

Mulle ei puudutuksen jälkeen tullut minkään laista kipua, eikä vuotoakaan ole ollut yhtään. Eli siis ihan normaali olo on tuon hoidon jälkeen ollut. Itselleni lääkäri määräci dalacin 7 päivän kuurin tulehdusten estämiseksi, pian on sekin ohi. Nyt on vaan edessä tää ruven irtoaminen! Toivottavasti sekin menee ihan ok niin kuin kaikki muukin tähän mennessä!

• 09876
        perjantaina edessä kirjoitti:

Mulle ei puudutuksen jälkeen tullut minkään laista kipua, eikä vuotoakaan ole ollut yhtään. Eli siis ihan normaali olo on tuon hoidon jälkeen ollut. Itselleni lääkäri määräci dalacin 7 päivän kuurin tulehdusten estämiseksi, pian on sekin ohi. Nyt on vaan edessä tää ruven irtoaminen! Toivottavasti sekin menee ihan ok niin kuin kaikki muukin tähän mennessä!

Mulla oli kanssa 7 päivän voidekuuri ja vähän pelotti sillä putkella sorkkia, kun ajattelin, että jos se vaikka osuu sinne hoidettuun kohtaan. Ei kuitenkaan mitään sellaista sattunut ja vuoto oli olematonta silloin alkuun. parin viikon jälkeen oli muutama päivä vähän runsaampaa ja nyt kun hommasta on 3 viikkoa, yhä tihkuu. Siis silleen, että pikkuhousunsuoja riittää mainiosti.

Hoitava lääkäri lupas, että juhannuksena olisin kunnossa ja voisin mennä uimaan, saas nähdä.

Sain viikko sitten elämäni toisen virtstietulehduksen, edellisestä onkin n. 30 vuotta aikaa. Onko muilla ollut sellaisia lisävaivoja. Terveyskeskuksessa hoitaja ei osannut sanoa, olisiko näillä jotain yhteyttä.
        Itse ajattelin, että kun on näinkin pitkään tihuttanut, ehkä paikat jo alkaa ärtyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      104
      2853
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      142
      2035
    3. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      59
      1992
    4. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      34
      1674
    5. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      94
      1620
    6. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      28
      1564
    7. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      141
      1314
    8. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      416
      1113
    9. kamera hakokylässä

kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!
      Hyrynsalmi
      21
      1059
    10. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      257
      1029
    Aihe