olisiko kukaan täällä ollut näönkorjaus laserleikkauksessa?
kertoisitteko hieman tuloksista.
itseäni pelottaa moinen, kehittyyköhän silmälasertiede nopeasti?
kiitos jo etukäteen
LASERLEIKKAUS
10
1741
Vastaukset
- Dinwi
Minä olen aamulla menossa leikkaukseen.. :/ Voin siis kertoa tuloksista huomenna. Pelottaa kyllä hurjasti :(
- Sahaileva näkö
Minä olin silmälaserissa viikko sitten perjantaina. Likinäköisyyttä oli noin -7.5 molemmissa silmissä. Toimenpide sinänsä oli nopea ja kivuton. Mutta nyt näkökyky vielä sahailee. Vasemmalla silmällä näen todella hyvin sekä lähelle että kauas. Mutta oikea silmä on vielä ongelma. En näe sillä lähelle ja kun näkö on epätasainen silmissä, niin lähityö on tällä hetkellä tuskaa. Yritin sinnitellä töissä alkuviikon, mutta nyt olen loppuviikon lomalla. Sen pitäisi olla normaalia, että näkö vaihtelee päivästä päivään ainakin kuukauden ajan, ennekuin asettuu leikattuihin arvoihin. Mutta silti vähän pelottaa ja jännittää, jääkö tähän oikeaan silmään huono lähinäkö. Toki se voidaan leikata uudestaan, jos näin tapahtuu.
- gyyytt
tehtiin 2,5 v sitten ja PRK-tekniikalla. Jos olisin tiennyt miten helppo, kivuton ja nopea leikkaus on, olisin mennyt sinne jo aikoja sitten! Leikkaus meni tosi nopeesti, jälkeen päin ei ollut mitään kipuja. Ainoa ongelma oli toisen silmän kuivuminen liikaa. Viikko sairaslomaa ja paljon erilaisia tippoja ja lääkkeitä. Tulos - erinomainen näkö! suosittelen ehdottomasti!
- negatisti
joka kymmenes leikkaus epäonnistuu ja siitä tulee pahoja seurauksia
näkö voi mennä huonompaan suuntaan
koko leikkaus maksaa noin 1400 euroa per silmä
- rahat puuttuu
MÄkin haluan silmäleikkaukseen:/ ainoa ongelma on ettei oo tarpeeksi rahaa. :'( Joka tapauksessa aion mennä vielä tänä kesänä, pitää jostain repiä ne rahat...
Kaikki, jotka olitte laserleikkauksessa kesäkuussa tai aiemmin, kertokaahan kokemuksistanne, onko näkö palautunut jne.. Mulla on aika varattuna 7.8. Lasik-leikkaukseen, mutta vieläkin vähän epäröin asiaa. Olen jo 38 v., olenkohan liian vanha leikkaukseen - sanoivat kyllä että en, monet ikäiseni ovat kuulemma olleet leikkauksessa. Mulla on toisessa silmässä likinäköä -3.75 ja toisessa -7.00, eriparisilmät siis.
Onkohan tuo 'tilastotieto' muuten totta, että jopa joka kymmenes leikkaus epäonnistuisi - tuntuu aika paljolta? Hinta (1400/silmä) tuossa kommentissa oli ainakin vähän yläkanttiin ainakin minun tapauksessani..- Anna-Liisa Auer
Paljon kokemuksia löytyy mm. http://www.silmaleikkaus.net/laserleikkaus.php sivustolta.
- piiiiiija
Leikkautin silmäki PRK-laserleikkauksella jo vuonna 2000. Ikää oli silloin 37 v ja näkö -4 molemmissa.
Laikkaus onnistui hyvin lukuunottamatta pahoinvointia seuraavana päivänä. Mut ihan ok.
Kolmantena päivänä näkö alkoi kehittymään ja muutamassa kuukaudessa pääsin jo - nollaan. Huippu!
Nyt on ikänäkö alkanut vaivata, mutta lukulaseilla ( 1) sekin on korjattu.
Leikkaus oli paras valinta, mitä olen tehnyt. Vihasin silmälaseja ja piilareissa pientä ongelmaa. - liki-&hajataittoinen
kiinnostais tietää voiko tolla korjata näön jos on myös hajataittoisuutta?
- Suosittelen
Kyllä voi. Valitse ehdottamasti femtosekunttilaser. Suosittelen. Itse kävin tammikuussa. Näkö aivan tikissä. Korjattiin likinäkö, ikänäkö ja törkeä hajataitto. Helpompaa kuin parturissa käynti......näin jälkikäteen..toimenpiteessä jännitti HIUKKA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634