LASERLEIKKAUS

KALEVIIII

olisiko kukaan täällä ollut näönkorjaus laserleikkauksessa?

kertoisitteko hieman tuloksista.

itseäni pelottaa moinen, kehittyyköhän silmälasertiede nopeasti?

kiitos jo etukäteen

10

1701

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dinwi

Minä olen aamulla menossa leikkaukseen.. :/ Voin siis kertoa tuloksista huomenna. Pelottaa kyllä hurjasti :(

• Sahaileva näkö

Minä olin silmälaserissa viikko sitten perjantaina. Likinäköisyyttä oli noin -7.5 molemmissa silmissä. Toimenpide sinänsä oli nopea ja kivuton. Mutta nyt näkökyky vielä sahailee. Vasemmalla silmällä näen todella hyvin sekä lähelle että kauas. Mutta oikea silmä on vielä ongelma. En näe sillä lähelle ja kun näkö on epätasainen silmissä, niin lähityö on tällä hetkellä tuskaa. Yritin sinnitellä töissä alkuviikon, mutta nyt olen loppuviikon lomalla. Sen pitäisi olla normaalia, että näkö vaihtelee päivästä päivään ainakin kuukauden ajan, ennekuin asettuu leikattuihin arvoihin. Mutta silti vähän pelottaa ja jännittää, jääkö tähän oikeaan silmään huono lähinäkö. Toki se voidaan leikata uudestaan, jos näin tapahtuu.

• gyyytt

tehtiin 2,5 v sitten ja PRK-tekniikalla. Jos olisin tiennyt miten helppo, kivuton ja nopea leikkaus on, olisin mennyt sinne jo aikoja sitten! Leikkaus meni tosi nopeesti, jälkeen päin ei ollut mitään kipuja. Ainoa ongelma oli toisen silmän kuivuminen liikaa. Viikko sairaslomaa ja paljon erilaisia tippoja ja lääkkeitä. Tulos - erinomainen näkö! suosittelen ehdottomasti!

• negatisti

joka kymmenes leikkaus epäonnistuu ja siitä tulee pahoja seurauksia

näkö voi mennä huonompaan suuntaan

koko leikkaus maksaa noin 1400 euroa per silmä

• rahat puuttuu

MÄkin haluan silmäleikkaukseen:/ ainoa ongelma on ettei oo tarpeeksi rahaa. :'( Joka tapauksessa aion mennä vielä tänä kesänä, pitää jostain repiä ne rahat...

• Kaikki, jotka olitte laserleikkauksessa kesäkuussa tai aiemmin, kertokaahan kokemuksistanne, onko näkö palautunut jne.. Mulla on aika varattuna 7.8. Lasik-leikkaukseen, mutta vieläkin vähän epäröin asiaa. Olen jo 38 v., olenkohan liian vanha leikkaukseen - sanoivat kyllä että en, monet ikäiseni ovat kuulemma olleet leikkauksessa. Mulla on toisessa silmässä likinäköä -3.75 ja toisessa -7.00, eriparisilmät siis.

Onkohan tuo 'tilastotieto' muuten totta, että jopa joka kymmenes leikkaus epäonnistuisi - tuntuu aika paljolta? Hinta (1400/silmä) tuossa kommentissa oli ainakin vähän yläkanttiin ainakin minun tapauksessani..

• piiiiiija

Leikkautin silmäki PRK-laserleikkauksella jo vuonna 2000. Ikää oli silloin 37 v ja näkö -4 molemmissa.
      Laikkaus onnistui hyvin lukuunottamatta pahoinvointia seuraavana päivänä. Mut ihan ok.
      Kolmantena päivänä näkö alkoi kehittymään ja muutamassa kuukaudessa pääsin jo - nollaan. Huippu!
      Nyt on ikänäkö alkanut vaivata, mutta lukulaseilla ( 1) sekin on korjattu.

Leikkaus oli paras valinta, mitä olen tehnyt. Vihasin silmälaseja ja piilareissa pientä ongelmaa.

• liki-&hajataittoinen

kiinnostais tietää voiko tolla korjata näön jos on myös hajataittoisuutta?

• Suosittelen

Kyllä voi. Valitse ehdottamasti femtosekunttilaser. Suosittelen. Itse kävin tammikuussa. Näkö aivan tikissä. Korjattiin likinäkö, ikänäkö ja törkeä hajataitto. Helpompaa kuin parturissa käynti......näin jälkikäteen..toimenpiteessä jännitti HIUKKA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      78
      4408
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      74
      4245
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3639
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3243
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      39
      2877
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2602
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2464
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      34
      1709
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1635
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      85
      1154
    Aihe