Olen sen useasti huomannut!
Nyt minulta kuoli kissa :(
Hän oli yli 11v, ja oikeastaan koskaan ei ollut mitään vikaa terveydessä.. Nyt tämän vuoden keväällä se oli viikon outo ja syömättä.'
Hän oli löytökissa, joten pelkäsi esimerkiksi lääkäriä ja olikin vain kerran ollut lääkärissä.
Viikon oli siis outo ja sitten oli taas kunnossa söi ja joi, ym.
Sitten tuli kissatappelussa suu kipeäksi eikä taaskaan syönyt. Lääkäriin oli vietävä "paikallinen" boheemi pelle eläinlääkäri vaikutti ennustajalta, avasi suun ja selitti mikä oli vialla. antoi kortisooni ja särkypiikin ja tulehduslääkekuurin.
Kuuri puri ja kissa vaikutti ok. Sitten vain noin viikko ja kissa katosi ja löytyi myöhemmin, oli varmaan ollut syömättä aika kauan, sama ennustaja katsoi nenää ja totesi, että munuaisissa vikaa ja pitää lopettaa!
Sanoin, että kaikki hoidot ja tutkimukset ensin mitkä voisi auttaa. Hännellä ei ollut sellaisia välineitä piti mennä Vantaalle sellaiseen isompaan. Nämä paskiaiset olivat myös heti lopettamassa!
Kissa toki oli huonossa kunnossa, mutta sanoin että tehkää nyt ne tutkimukset ja myönsivät itsekin, että lämmittämisen jälkeen voisi nesteyttää...?
Ei kuitenkaan tämä toinen lääkäri halunnut antaa lähetettä HKI:n pieneläinklinikalle
Sanoin, että mikä on ongelma, mehän maksamme? Ei täytyy lopettaa hirveät kivut (tunnen kissani ja mitään suuria vikoja ei ollut!
Sanoin kovempaan ääneen, että jos nyt edes tutkisitte kunnolla kokein, että onko niissä munuaisissa vikaa vai onko syöpä, kun ensimmäinen ennusti ja toinen käsikopelolla arveli, että munuainen tai syöpä... Joo ei tähän aikaan enää mitään tutkita oli vastaus!
Sanoin, että entinen kesäkissa olisi kuollut joko talveen kymmenen vuotta sitten tai sinne piilopaikkaansa minne piiloutui (jos en onneksi olisi löytänyt), joten en hyväksy piikkiä kuin vain sitten jos selvästi näen hänen kärsivän
Lopuksi haukkuivat eläinrääkkääjäksi ja veloittivat 60egeä paskan jauhamusista ja kissan mahan kopeloinnista kädellä sekunnin (mainittakoon, että tämä paikallinen EI VELOITTANUT MITÄÄN, kalliista kortisonipiikistä & särkypiikistä).
Kissani kuoli seuraavana yönä nukkuessaan kehräten vierelläni luonnollisesti, ja takuulla onnellisemmin tutussa paikassaan, kun kusipäiden kylmällä tappopöydällä..
Ja jos se näiden kusipäiden uhkailema eläinvalvoja piipahtaa, piipahtaa haaste käräjille kunnianloukkauksesta sun muista!
Tässä vain yksi tapaus näistä "sankareista" jotka murhaa vaikka pidätysvaikeuksisen koiran, jos juppiomistaja sitä haluaa!
Eläinlääkärit usein paskoja!
5
752
Vastaukset
- No esim
On aivan totta että usein eläinlääkärit ovat joko joitakin eläimiä vähätteleviä tai ammattitaidottomia. Tai kumpaakin.
En voi varmaksi väittää että kissaa ei olisi voinut auttaa tarkemmilla tutkimuksilla ja mahdollisella hoidolla, mutta mielestäni kissa oli todennäköisesti oikeasti niin sairas että sitä ei olis enää voitu auttaa ja siksi lopettaminen olisi ollut hyvä ratkaisu ja ymmärrän hyvin että eläinlääkäri ei halunnut suorittaa lisätutkimuksia joista ei todennäköisesti olisi olut lainkaan apua. Turhaan olet vihainen vaikka kohtelu ei kaikin osin ole kehuttavaa ollut. Kissa oli kuolemansairas ja siinä eläinlääkäri oli oikeassa. Eläin ei helposti näytä sairauttaan tai kipuaan. Mikään hoito ei todennäköisesti olisi kissaa auttanut, korkeintaan muutamalla päivällä viivästyttänyt kuolemaa. Kissa olisi yhtä hyvin voitu lopettaa koska kärsimyksiä on vaikea ennustaa, mutta tässä tapauksessa kissan kuolema kotona oli varmasti hyvä ja luonnollinen.
Kissanpitosi vaikuttaa vapaana pitämisen, kissatappeluiden ja katoamisten osalta vastuuttomalta, mutta mikä oli perustelu eläinsuojelutarkastuksella "uhkaamiselle"? Kovin kevyin perustein tarkastuksia ei tehdä asiantuntijan pyynnöstä. Eläinsuojeluvalvojilla ja eläinsuojeluviranomaisilla on tarkastusoikeus, mutta uskoisin että tietoisesti perusteettoman ilmiannon tekemisestä voidaan kyllä rankaista etenkin kun ilmiantaja on asiantuntija. Vaikea arvailla oliko kyse asiattomasta ja perusteettomasta uhkauksesta vai perustellusta huomautuksesta.
Eläinlääkärithän tosiaan ehdottavat usein turhankin herkästi lopettamista, mutta toisaalta eivät oikein voi kieltäytyä terveenkään eläimen lopettamisesta omistajan pyytäessä koska omistajallahan on oikeus sekä tietyin ehdoin itse lopettaa että lopetuttaa eläimensä mistä tahansa syystä.
Murhaajista ja murhasta tässä ei mielestäni kyse ole vaan erilaisesta näkökulmasta. Omistaja tietenkin on usein valmis aivan kaikkeen, mutta eläinlääkäri näkee usein asian laajemmin ja realistisemmin. Joku eläinlääkäri osaa ja viitsii esittää asiansa niin että omistaja sen ymmärtää, mutta valitettavan usein asiat esitetään kylmästi ja jopa erityisen loukkaavasti.
Otan osaa kissanne menetyksen johdosta. - ???
olet useasti huomannut, että eläinlääkärit ovat paskoja, vaikka et ole kissaasi käyttänyt yhteentoista vuoteen, kuin kerran lääkärissä??? heh olik tä joku vitsi vai?
eipä ole vastaan koskaan tullut eläinlääkäriä, joka "huvikseen" ehdottaisi lopettamista.
luulisi, että olisit edes jälkeenpäin käsittänyt, että eläinlääkärit olivat kovin oikeassa, että kissa olisi lopetuspiikin ansainnut, eikä viimeisiä kipuja, kun heti perään itsekseen kuoli.
jo kertomuksesi perusteella voi päätellä, ettei kissanpitosi ole ollut kovin erikoista..
eli ihan turhaan parjaat eläinlääkäreitä.
eläinlääkärit näkevät paljon eläinrääkkäys tapauksia, joista harvemmin kuitenkaan ilmoittavat enää valvojille, syystä, että lopulta kun eläin on eläinlääkärille tuotu, ei ole enää voitu tehdä mitään ja eläin on ollut pakko lopettaa. eli tapauksesi on ilmeisen törkeä, jos valvojat perääsi saat.
ja miksi ihmeessä sinun pitäisi saada ilmaiset eläinlääkäri käynnit??
olipa kissallasi ikävä ja kivulias loppu :( - metsämyrmeli
"Kissani kuoli seuraavana yönä nukkuessaan kehräten vierelläni luonnollisesti, "
"Luonnollinen kehräys" oli tuskissaan itseään rauhoittavan eläimen kehräystä. Kissa todellakin kehrää muulloinkin kuin nauttiessaan. Osoitat syvää itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä kissaasi kohtaan tuollaisia totuuksia kirjoitellessasi. Onneksi kissasi on nyt autuaammilla hiirestysmailla vailla kipua, tappeluita ja ainaista huolimatonta hoitoa. - jotkut vaan
Minun kissani oli 5-vuotias, kun alkoi yhtenä iltana kakomaan ja yskimään kummallisesti. Luulin aluksi, että kurkussa olisi jokin vierasesine. Soitin päivystävälle lääkärille, joka oli sitä mieltä, että yskii nyt mitä yskii, niin aamuun katsotaan. Minä en antanut periksi, vaan sanoin, että kyllä minä kissani tunnen ja nyt tiedän, että kaikki ei ole niin kohdallaan, että aamuun asti odottelisin. Pitkin hampain antoi lekuri luvan ajaa vastaanotolle (missä itse yöpyi) ja lähdimme heti matkaan.
Lääkäri kuunteli ja kurkkasi nieluun ja sanoi, että nyt on munuaiset niin huonossa kunnossa, että kissa on lopetettava välittömästi kun se selvästikin kärsii. Vaadin lisätutkimuksia ja vanhanaikaisella ultralaitteella katsottiin ja niin vielä vahvistui, että munuaiset on ihan kalkkeumia tms. täynnä. En antanut kissaa lopettaa, vaan vaadin verikokeita vielä.
Kyllähän ne otettiin, mutta lääkäri sanoi, että ihan turhaa on. Sain myös selonteon, kuinka vaan pitkitän kissani kärsimyksiä.
Noh, pari päivää meni verikokeitten tuloksiin ja sen ajan istuin ja itkin kissani vierellä ja koitimme yhdessä kestää. Otin töistäkin vapaata, koska en halunnut yhtään, että kissani olisi yksin. Ei syönyt eikä juurikaan juonut, juotin pipetillä ja kaikkeni tein. Niin, ne tulokset...
Verikokeissa oli tulehdusarvot kohollaan ja lähdimme samaiselle ell. asemalle vielä hieman tutkittaviksi, eri lääkärille. Loppujen lopuksi syy oli nielutulehdus, 10pvän antibiootti ja kissa oli kunnossa!!
Tapahtumasta on nyt 9vuotta. Munuaisia ei ole nyt 14vuotiaalta kissaltani tämän jälkeen tutkittu, mutta eipä ole ollut aihettakaan.
Kys. eläinlääkärin nimen muistan hyvin vieläkin, enkä hänen luonaan tule asioimaan ikinä. Olkoonkin, että oli päivystäessään juuri valmistunut ja tällä hetkellä on isossa ja arvostetussa ell. keskuksessa osakkaana.
Meillä on nyt hyvä, kissoista erittäin paljon tietävä ell., kenen luona käymme ja on vaiva ollut kellä kissoistamme mikä tahansa, on aina tutkittu ja hoidettu ja kaikki tehty. Myös siihen rauhalliseen kuolemaan saakka. - Anonyymi
En luota eläinlääkäreihin. Monta koiraa mun vanhempien koiria ollaan jouduttu viemään tässä janakkalan alueella. Otetaan verikokeita, viikon päästä kysellään ni sillonen kunnan eläilääkäri kiukkusena vastaa että hän on nyt katellu netistä, ei hän tiedä mikä sitä koiraa vaivaa. Sit oli jo niin kipee että piikki. Sama kunnan lekuri veti toiselta koiralta veittellä ikenet auki kun yx hammas oli kipee. Puuduttamatta. Mun kissa oli 15v ja tuli kipeex, vein hämeenlinnaan, otetaan ensin verikokeita. Mä sanoin että ei oteta yhtään mitään, anna armonpiikki . Minä en vie kipeetä kissaa kotiin. Anto piikin ja mä kysyin niinku tiedän että moni muukin on kysyny että onko se nyt varmaan kuollu. Tämä eläinlääkäri hetti stetoskoopit mun naamalle ja sano että kuuntele sit. Kyllä mä luulen että nekin rahastaa. Mitä muutaka se on , näkee että eläin on jo todella kipee, otetaan verikokeita ja katellaan netistä. En luota yhteenkään eläinlääkäriin. Se on vaan se raha. Tää yx tehtaillu monta koirapentuetta sujuvasti. Ei se ilmasex sitä tee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338546Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4367224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647