Sopiiko lapsiperheeseen?

minä vain

Onko bokseri jotenkin ylivilkas verrattuina muihin rotuihin? onko eroja nartuissa ja uroksissa? Olen kuullut että Bokseri vaatii paljon töitä omistajaltaan jos sen haluaa saada ruotuun. Haluaisin tietää että mihin verrattaessa?

10

1502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain asiaa

      "Onko bokseri jotenkin ylivilkas verrattuina muihin rotuihin?"

      On. En usko, että rauhallista bokseria on olemassakaan.

      "onko eroja nartuissa ja uroksissa?"

      On niissä eroja. Narttu on yleensä "pehmeämpi" luonteeltaan kuin uros. Tämä pätee myös monissa muissa roduissa. Mutta myöskin narttu vaatii paljon töitä.

      "Olen kuullut että Bokseri vaatii paljon töitä omistajaltaan jos sen haluaa saada ruotuun. Haluaisin tietää että mihin verrattaessa?"

      En halua mitenkään "väheksyä" muiden rotujen vaativuutta, mutta eipä tule bokserin kokoluokassa mieleen kunnon haastajaa.

      • jotain asiaa

        Sopii lapsiperheeseen. Ovat lapsirakkaita sekä aina valmiita touhuamaan lasten kanssa. Ala-aste ikäisille lapsille en antaisi bokseria lenkille, sillä bokseri on melko voimakas. Olen itse pari kertaa kaatunut koirieni (vain bokserien) toimesta, vaikka aikuinen mies olenkin. Bokserille täytyy aivan pennusta asti tehdä selväksi perheen arvojärjestys. Melko varmasti tulee hetkiä, että koira yrittää pomottaa lapsia. Siihen on puututtava välittömästi. Kannattaa antaa myös lasten ruokkia koiraa sekä käsitellä ruokakuppia. Kun koiralle on asetettu rajat pennusta asti niin ongelmia ei pitäisi myöhemmin tulla. Ja koiran saa tavoille ilman väkivaltaa. Valitettavasti tiedän ihmisiä, jotka rankaisevat koiriaan fyysisesti kun eivät muuten saa koiriaan kuriin. Se kertoo huonosta kasvatuksesta. Minun bokserini lopettavat välittömästi "ei toivotun toiminnan" kun napsautan sormiani eli näinkin helposti voi koiraa komentaa.


      • sissi39
        jotain asiaa kirjoitti:

        Sopii lapsiperheeseen. Ovat lapsirakkaita sekä aina valmiita touhuamaan lasten kanssa. Ala-aste ikäisille lapsille en antaisi bokseria lenkille, sillä bokseri on melko voimakas. Olen itse pari kertaa kaatunut koirieni (vain bokserien) toimesta, vaikka aikuinen mies olenkin. Bokserille täytyy aivan pennusta asti tehdä selväksi perheen arvojärjestys. Melko varmasti tulee hetkiä, että koira yrittää pomottaa lapsia. Siihen on puututtava välittömästi. Kannattaa antaa myös lasten ruokkia koiraa sekä käsitellä ruokakuppia. Kun koiralle on asetettu rajat pennusta asti niin ongelmia ei pitäisi myöhemmin tulla. Ja koiran saa tavoille ilman väkivaltaa. Valitettavasti tiedän ihmisiä, jotka rankaisevat koiriaan fyysisesti kun eivät muuten saa koiriaan kuriin. Se kertoo huonosta kasvatuksesta. Minun bokserini lopettavat välittömästi "ei toivotun toiminnan" kun napsautan sormiani eli näinkin helposti voi koiraa komentaa.

        allekirjoitan täysin:=) mukavaa kesää teille...


      • on kuin onkin
        sissi39 kirjoitti:

        allekirjoitan täysin:=) mukavaa kesää teille...

        Joo hankittiin kaikista varoituksista huolimatta bokseri lapsiperheeseen. Ihana lasten kanssa. Meidän lapset ovat aloittaneet myös vähän harrastelua boksun kanssa. Ihanan rauhallinen koira.


      • h.h.h
        on kuin onkin kirjoitti:

        Joo hankittiin kaikista varoituksista huolimatta bokseri lapsiperheeseen. Ihana lasten kanssa. Meidän lapset ovat aloittaneet myös vähän harrastelua boksun kanssa. Ihanan rauhallinen koira.

        meillä on kans boksu sekä 2 lasta 2 ja 4 vuotiaat boksumme on erittäin laiska eikä sitä juuri mikään kiinnosta mutta ihana se on


      • halipusiboksu
        h.h.h kirjoitti:

        meillä on kans boksu sekä 2 lasta 2 ja 4 vuotiaat boksumme on erittäin laiska eikä sitä juuri mikään kiinnosta mutta ihana se on

        Meillä on ehtinyt olla useita boksereita ja muun rotuisia "palveluskoiria", samaa koko luokkaa. Boksut ovat olleet ylivoimaisesti helpoimpia, siis myös lasten käsiteltävissä.
        Bokseri on todella ihana perhekoira.


      • Waldo1234

        "En usko, että rauhallista bokseria on olemassakaan." Toi ei ole totta. Meillä on bokseri ja se on leppone ku lehmä. Se vaan kattelee kun muut koirat räksyttää, ei ole vanhuuden höpperöyttä


    • efwv

      Energinen,vilkas toimelias,hassu -> se on bokseri :D yleensä kuitenkin kotioloissa osaa olla rauhassa,ulos päästyään villiintyy. Tai näin olen ainakin omien boksujeni kanssa huomannut :P vilkkaampi on omasta mielestäni moniin muihin rotuihin verrattuna. Ystäviäni lainaten: Mä en enää IKINÄ valita et mun koira olis ollu pentuna ylivilkas (nähtyään minun omani).
      Aivan mahtavia perhekoiria ovat. Haluavat olla mukana perheen/lasten jutuissa,mutta ainakin meidän omat osanneet muksujen kanssa kuitenkin ihan hyvin käyttäytyäkin. Jopa nykyinen neitimme 9kk,hyppii hyppii vielä herkästi kun aikuisia tervehtii,mutta kun menen ystävälleni jolla 3w poika,on niin nätisti hänen kanssaan,vaikka saakin osakseen ylenpalttista huomiota ja hellyydenosoituksia :D
      Kovanahkaisiakin ovat,joten eisät pienestä hätkähdä jos taapero vähän törväisee. Joku joskus bokseristaan kirjoittikin: lapsi voi paukuttaa bokseria vaikka tunnin legolla päähän ja koira vain jatkaa nukkumista :P

      Meillä on kyllä tämä narttu ollut kovapäisempi kuin uros,eikä uroskaan ollut todellakaan mikään lapanen,että eroja kyllä löytyy.
      Bokserin kouluttamisessa tarvitsee kyllä olla hyvä huumorintaju :) kyllä nuo sellaisia pellejä ovat. Eivät kyllä ole sen hankalampia kouluttaa kuin sakemannitkaan.

    • Sitä vaan!

      Mulla on kokemusta myös ei-lapsi-rakkaasta boksusta, joka ei kyllä ole kovin tavallista! Edellinen boksutin oli uros joka ei pitänyt lapsista, murisi ja jopa nappasi pari kertaa. Perheeseemme kuuluu kolme lasta. En usko että lapset olisivat tätä satuttaneet tms...Koira oli todella epävarma lasten kanssa, siinä vaan oli joku!! Tosin koira oli pennusta asti kipeä, jotta sekin on varmasti ollut syyllinen asiaan, siksi edelleen uskallan suositella boksua lapsiperheeseen, itsekkin otin toisen, bokserit ovat vieneet sydämeni!

    • ihana rotu

      Oman kokemuksen (n. 12 vuotta, urosta ja narttua) mukaan bokseri on aivan ehdoton lasten kanssa. On raju, villi ja vilkas rotu, jolla on oltava hyvä peruskasvatus ja paljon tekemistä, mutta muuta noin lapsirakasta rotua en ole tavannut. Aina valmis kaikkeen, virta ei lopu kesken, ei säpsy eikä näpsi rajummistakaan otteista, mutta osaa säännöstellä tekemistään ja voimaansa pikkuihmisten kanssa. Joskus voi kakara lentää kumoon bokserin juostessa turhan läheltä ohi, mutta tahallaan ei vahingoita. Omat ainakin tykkäävät sekä riehumisleikeistä, ihan rauhallisesta makoilusta kainalossa, jaksavat olla mannekiinina, kun äidin vaatteita kokeillaan koiralle, ovat uimassa mukana, antavat ottaa ruokakupin pois, tekevät leikkitottista... Ihan kaikkea. Pohjat on tosin koulutettu eli ylipäätään on laumassa se "alin", jolloin ei tarvitse yrittää nousta lapsenkaan yli (lapsia boksereita ollut molempia 0-vuotiaista ylöspäin). Lenkille en kuitenkaan lasten kanssa päästäisi voiman ja nopeuden takia. Jos tulee yllättävä tilanne, bokseri puolustaa lasta vaikka tämä tekisi mitä. Puolustaa siis ihan viatonta pientä naapurin koiraakin vastaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe