Hei, olen etsimässä uutta videokameraa, lähinnä DVD:lle tallentavaa. Onko kameran megapikseleillä vaikutusta videokuvaan, vai ainoastaan still-kuviin? onko 800 000 pikselillä ja 1 megapikselillä kuvaan suurta vaikutusta, jos ei, niin tuleeko 800 000 pikselillä ihan "siistiä" kuvaa? Joku Samsungin 1 mpix DVD -malli oli verkkokauppa.comissa joulun alla tarjouksessa, mutta netissä surffailtua löysin tiedon, että kuva on täysin epäselvää. Olen kahden Sonyn mallin välillä: Sony DCR-DVD306E tai Sony DCR-DVD106E. Onko suurta eroa muuta kuin 200 000 pikseliä? Still -kuia en kuitenkaan videokameralla paljoa aio ottaa, joten jos m-pikselit vaikuttaa vaan still-kuviin niin sitten mieluummin halvempi malli.
Millainen digivideokamera?
3
3088
Vastaukset
- Digiootti
Saat huomattavasti paremman kameran ja edullisemmin, kun ostat mini DV kasetille tallentavan kameran.
- Preerian McLammas
kannattaisi kiinnittää huomiota kakkuloihin. Kameravalmistajien vehkeet tuottavat yleensä parempaa kuvaa pikselimäärästä riippumatta. Kennon cellien laatu vaikuttaa myös paljon. Nehän kehittyvät kaiken aikaa ja halvimpiinkin alkaa tulla isompia cellejä. Sama asia digistill kameroissa. 1M kameralla saattaa saada paljon parempia kuvia kun 6M kameralla jos kakkulat ja cellit ovat hyvät.
Olen Digiootin kanssa täysin samaa mieltä levylle kuvaavista härveleistä. Parempi kasetti ja raw AVI muodossa kompuutterille, sitten editointi ja lopuksi vasta MPEG2 DVD levylle.- Digi-Video
Miten olisi tällanen malli : Panasonic NV-GS230? Olis ainankin 3 CCD kenno. Onko tarkka kuva? Eikös Sony, Panasonic ja Canon ole parhaita kuvanlaadussa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627