Siis onko A englannin yo-kokeet ollu teijän mielestä vaikeita?
Itte aijon kirjottaa enkun syksyllä, numero ollu 8 koko lukion ajan joten onko mahiksia C:hen tai M:ään?
Miten englannin kirjotuksiin vois valmistautua parhaiten?
englannin yo
6
1139
Vastaukset
- sfhgjhuyfdhd
Ei ollu musta mitenkään vaikea. Uskoisin, että jos teet töitä, niin vedät enkusta sen C:n tai M:n aika varmasti.
Kuunteluihin voi tietenkin valmistautua kuuntelemalla kaikkea englanniksi, tv, radio ect. Yleensäkin kannattaa pitää huoli, että sitä kieltä käyttää aktiivisesti, myös koulun ja läksyjen lisäksi.
Kirjallisiin kannattaa varmasti kerrata koko kielioppi keskittyen itselle vaikeisiin tai vähän epäselviin asioihin. Itse kertailin myös niitä verbejä ja yleisiä lauserakenteita jotain sanastoa jonka opettaja oli vinkannut meille.
Netistä löytyy myös harjoituksia, esim. jostain ylen sivuilta. Niin ja tietenkin kursseista voi olla apua, mutta ihan hyvin voi oastaa jonkun edullisen itseopiskelupaketin (myös kuunteluja voi ostaa!) ja opiskella sen avulla.- nettiboy
Netistä kaikki neuvovat aina etsimään kaikkia harjoituksia, mikä on tietenkin toimiva ehdotus.
Mutta tietenkin netissä voi tehdä muutakin kuin harjoituksia: yleensäkin voit lukea kaikkea sinua kiinnostavaa... Hae esim. googlesta sivuja eri aiheista englanniksi. Halutessasi voit myös laajentaa sanavarastoa, kun katsot sanakirjasta kaikki tuntemattomat sanat ja painat ne mieleesi.
- elluuuuu
Itekky olin lukiossa vielä kaksvuotta sitten, mulla oli englanti 8 kaikista kursseista. Sitten ylioppilaskirjotuksiin luin kaikki kurssikirjat ja niitten sanat ja myös yläaste ajan kirjat. Opettaja anto sillo meille omaks nekin ja niissäkin kyllä on hyödyllistä sanastoa.
Sitten kuuntelin kaikenlaisia tekstejä ja katoin englanninkielisiä ohjelmia. Jos niissä oli teksti laitoin paperinpalasen telkun alareunaan tekstien eteen.
Tein nuo edellä mainitut jutut ja enkä nyt niin kauheasti kuitenkaan lukenu ku olihan niitä nuitakin aineita mitä kirjotin(ruotsi, saksa,äikkä, pitkämatikka, biologia ja historia)
ja arvaappas minkä sain, L:n! Eli jos panostat hyvin kyllä sulla E:hekkin voisi olla mahkuja ja miksipä ei L:n.
Tsemppiä kirjotuksiin ja muista, että älä stressaa liika, niin tulee parhaat tulokset!!! - olii
enkku 7 päättärissä ja ilman lukemista tuli 6p vaille M. Eli kevyesti se menee hyviin arvosanoihin lukemisen kanssa. Peruskoulussa enkku oli 9.
- olemassakaan
sellaista arvosanaa kuin 6p vaille M. Se arvosana on C, joka vastaa kouluarvosanaa 7.
- :))
Ehdottomasti paras tapa valmistautua kirjoituksiin on ottaa syventäviä kursseja mahdollisimman paljon. Sitten jos oikein haluaa panostaa, niin käy joillain koulun ulkopuolisilla kursseilla esim. työväen-/kansalaisopistoissa, kesälukiossa tms. Silloin saa ihan kunnollista opetusta ja on joku korjaamassa virheitä ja neuvomassa, jos tulee ongelmia.
Jos ei pysty tai enää ehdi sellaisiin osallistua, niin suosittelen lukemaan englanninkielisiä lehtiä tai kirjoja, katselemaan televisiosta englanninkielisiä ohjelmia (mun oma suosikkitapa oppia englantia!), kertaamaan koulukirjoista kielioppia ja tekemään tekemättömiä tehtäviä.
Itse en tosin erikoisemmin valmistautunut kirjoituksiini, mutta jos on epäilystä siitä että onko asiat hallussa, niin sitten vaan kertausta, kertausta ja kertausta.
Itse suoritin aika monta syventävää pakollisten lisäksi, ne olivat tosi hyvä apu ja sain varmuutta osaamiseeni.
Sanoisin, että jos oikein töitä tekee, niin 8:n enkulla voi kyllä ihan hyvin M:n ja E:henkin yltää. C voisi olla ihan hyvin mahdollinen, muistaakseni kaverit ovat kirjoittaneet jotain C:tä juuri 8:n enkulla.
Mutta numeroiden perusteella on aika vaikea tosiaan sanoa mitään, eivät ne välttämättä vastaa ollenkaan omaa osaamista. Itse sen varmaan paremmin tietää, että jos tuntee olevansa vahvoilla, niin sitten on mahdollisuudet kirjoittaa tosi hyvinkin. Sainhan mäkin jostain abikurssista laiskuuteni ansiosta numeroksi 7, mutta kirjoitin laudaturin. En kuitenkaan yllättynyt ollenkaan siitä laudaturista, koska tiesin jo etukäteen, että asiat on hallussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829