Mulla on mennyt nyt pää sekasin tästä kaikesta... Oon koittanut netistä hakea ja lukea tietoa Arabian voipytyistä, en tahdo pysyä mukana... Niinpä, kysynkin nyt viisammilta.
Kaapista löytyi voipytty (halk. 11cm, sis.halk. 9cm, n. 7dl) Pohjassa on piippuleima (?!) ja tähti , molemmat ovat vihreällä, mutta piippuleiman alaosa on kulunut ja siitä ei saa selvää... Netistä olen löytänyt vastaavanlaisia, mutta ainoastaan yhden jossa on aivan samanlainen kuva kuin tässä kyseisessä ruukussa. Kuva löytyy http://www.antiikkiarmada.fi/kuvat/voikan.jpg Voiko näiden tietojen perusteella tietää, että minkä ikäinen tämä ruukku on ja minkä arvoinen (liikutaanko euroissa, kympeissä vai satasissa...)
Arabian voipytty
5
6423
Vastaukset
- voihan pytty
Voipyttysi on tehty "piippuleiman" perusteella 1932-49. Jos pytyssä ei ole halkeamia tai puutu paloja tms, arvo on mielestäni lähempänä satasta kuin viittäkymppiä. Kunto ratkaisee paljon. Priimakuntoisen arvo on kymmenkertainen verrattuna rikkinäiseen.
- kirpputori
Voipytty on muotia. Siksi siitä pyydetään älyttömiä summia kirpputoreilla, mutta antiikkiliikkeissä hinta on säällisempi. Mene johonkin antiikiliikkeseen ja tiedustele.
Joka pytty on erilainen. Joissakin on lasitus kärsinyt, joissakin on kolhuja ja hiushalkeamia. Ne laskevat aina arvoa.
Ole iloinen, jos sinulla on virheetön esine. Pidä tallessa, käytä arvostaen, älä koskaan pane siihen vettä ja kukkia. Pytty ei pidä siitä. - 29
on, tosiaan, jostai -32-49v. väliltä. Mutta, mullapa on isompi, halkaisija n. 21cm. Mikänän moinen, sitten on? Ihan siisti, lakkaukset. Sama leima..
T. Tulokas- pyttypytty
sellainen kaikista isoin, 4L ja varmasti pudonnu johonkin ku pohjassa kamala iso halkeama. Hintaa oli 50e. Joten tälläine pytty, niinku sulla on ja mullakin, niin varmaan 80€ olisi sellainen hinta jonka laittaisin ja möisin.
- pyttypytty
pyttypytty kirjoitti:
sellainen kaikista isoin, 4L ja varmasti pudonnu johonkin ku pohjassa kamala iso halkeama. Hintaa oli 50e. Joten tälläine pytty, niinku sulla on ja mullakin, niin varmaan 80€ olisi sellainen hinta jonka laittaisin ja möisin.
Tarkoitin tossa lopussa et "... jonka laittaisin JOS möisin..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415