Nukku-Matti lähetti justiin viestin, että Hän kerkii näelle kulumille aekasintaan puolen tunnin piästä. Niinpä ehin kertoo viimesimmät kuulumiset.
Viime viikolla olin kurssilla Turun Ruissalossa pari päevee. Viimeks olin Turussa lähes 40 v sitten, opiskeluaekana, sitten uuvelleen -70-luvulla.
Tapasin auskultanttikaverini Iriksen, ja juttua riitti, ikäänkuin ei olisi ollutkaan mitään aikaa välillä. Muistelimme kanssa-auskultantteja ja etenkin ohjaavia opettajiamme - hyvässä hengessä tietenkin!
Auskultanttiajalta minua on kuitenkin rieponut koko elämäni ajan Turun Norssin ohjaavan engl.opettajan "neuvo": Kun menette kouluun työhön, unohtakaa oma murt(h)eenne, että ette vaikuttaisi rahvaanomaisilta! Olen ylpeä omasta suonenjoenmurteestani ja hyvin mielelläni kuulun rahvaaseen, sehän on minulle lähes ainoa syntymälahjani! Olen menettänyt elämässäni paljon tärkeitä asioita, mutta ommoo puhettaen ja parin vieraan kielen ossoomista kukkaan ei voe minulta riistee!
Vuan kyllä ol Ruissalon hotellissa hienot paekat. Saen jopa asustoo yksin Minisviitissä, elämäen kohokohtia. Parveke ja näkymä Venesatamaan! Siitäpä kehkeyty lissee aehetta uusimpaan sketsiini.
Kurssin anti ol ihan kerrassaan erinomanen. Yhessä olloo, uusia tuttuja, vertaesten keskusteluja ja ite koulutusaehe: Itsetunto ja -luottamus. Sitä opetettiin Klovnerian kaotta, opettaja ihan Suomen huippuja, toemii mm. saeraalaklovnina ja opettajana Teatterikorkeassa.
Kottiin ke-iltana, rakas ystävä pitkän matkan piästä yökylässä - ja juttuja piisas!!!
Torstaeuamuna Seinäjoelle ja pe Ähtäriin essiintymmään Kutkutuksen kanssa, sitten kottiin pe-iltana. Ja ihan pian la-uamuna Valamoon!
Nyt väsyttää niin kovvoo, että en ennee jaksa kuvata tämänpäevästä Ratsastuskokkeilua.
Jos Teitä kiinnostaa, kertoesin hyvin mielelläen ensimmäesestä ratsastuskokkeilustaen. Se nimittäen ol kyllä mielestäen erittäen mielenkiintonen kokemus, jonka haluaesin jakkoo Teijän kanssanne.
Kello on nyt klockan eli neljä uamulla. Minä mänen makkoomaan ja tsekkoon huomenna, että outtaako joku minulta viestiä. Eli - tämä on tässä.
Haepakkoo ja ratsastuskammoo!
6
497
Vastaukset
- KristaTee
ihmeessä. Aina on hauska lukea muiden kokemuksista.
Hyvää päivänjatkoa toivottelen. olisi kiva kuulla, miten ensimmäinen ratsastuksesi sujui. Minulla se kokemus on edelleenkin vielä edessä. Kun muut perheenjäseneni ratsastivat, minä pelkäsin hevosia. Nyt olen päässyt pelostani, mutta aikaa ratsastuskouluun en ole vielä löytänyt. Jonain päivänä minäkin...
Kiitos jutustelustasi; minä nautin sekä tekstistäsi että sen sisällöstä. Kiva, että murteita on vihdoin alettu arvostaa. Vaikken itse hallitse mitään murretta, makustelen niitä mielelläni aina tilaisuuden tullen. On kiva oppia uusia sanojakin aina välillä.
Toivotan lisää aurinkoisia hetkiä kesääsi!- KristaTee
jo lapsena, kun meillä työhevoset päästettiin viikonlopuiksi kuljeksimaan itsekseen. Selkään piti päästä keinolla millä hyvänsä. Paras keino oli houkutella heppa ison kiven viereen ja siitä sitten tupsahtaa selkään. Usein myös heti alas. Mitään vakavampaa ei koskaan tapahtunut ja hauskaa oli.
KristaTee kirjoitti:
jo lapsena, kun meillä työhevoset päästettiin viikonlopuiksi kuljeksimaan itsekseen. Selkään piti päästä keinolla millä hyvänsä. Paras keino oli houkutella heppa ison kiven viereen ja siitä sitten tupsahtaa selkään. Usein myös heti alas. Mitään vakavampaa ei koskaan tapahtunut ja hauskaa oli.
on aikaa minullakin, kun olen hevosen selässä ollut, ainakin viiskymmentäviis vuotta ja samat oli konstit kuin edellisellä kirjoittajallakin.
Enään mua ei saisi hevosen selkään vanha Erkkikään, olisi se sen verran hurjaa touhua - huh-huh!- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
on aikaa minullakin, kun olen hevosen selässä ollut, ainakin viiskymmentäviis vuotta ja samat oli konstit kuin edellisellä kirjoittajallakin.
Enään mua ei saisi hevosen selkään vanha Erkkikään, olisi se sen verran hurjaa touhua - huh-huh!kylä tuo vanha Erkki saisi minut hevosen selkään nostaa. Kunhan ensin löytyy hevonen ja sitten se Erkki.
- a-woman1
...kun sen taitaa. Omani on varmaan sekoitus useammista, joten harvoin uskallan näyttää taitojani. Syntymäpaikka on Sydän-Suomessa, jossa monta murrealuetta törmää toisiinsa. Perimä on savonmurre, mutta niin hyvin en sitä hallitse, että uskaltaisin sinulle sillä vastata.
'Ratsastanut' olen joskus alakouluikäisenä niin, että joku talutti julman suurta Vili-heppaa ja minä istuin sen selässä ja pidin harjaksista kiinni.
Nyt en uskaltaisi enää riskeerata kenenkään hevosen kantamiskestävyyttä änkeämällä sen selkään. Yksikään hevonen ei ole minua kiusannut, joten en minäkään niitä rasita! -Sitäpaitsi pitäisi varmaan olla nosturi, jotta minut saataisiin nostetuksi ylös...
P.S. Kerran koulutyttönä istuttiin naapurin tytön kanssa isolla kivellä tuntikaupalla, koska pelättiin hevosta, joka rauhallisena seisoi kiven vieressä ja olisi varmaan mielellään seurustellut kanssamme. Oikaisimme koulumatkalla hevoshaan poikki ja sitten emme uskaltaneet kohdata laitumen haltijaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata431511Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981375Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3101350- 1091135
- 191101
- 681093
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva171057- 711022
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f178909Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18851