Pitkittynyt korvatulehdus

haijo

Mulla ollut useita korva- ja poskiontelotulehduksia viimeisen vuoden aikana. Hoitona ollut aina vain antibiootit, joista jotkut ovat toimineet paremmin ja jotkut huonommin. Puolen vuoden jälkeen tehty poskionteloleikkaus auttoi asiaa, muttei parantanut kokonaan. Tinnitus ja humina ovat voimakkaita ja yhtäjaksoisia vaivoja. Nyt taas kova tulehdus menossa. Ja uusi leikkaus ilmeisesti edessä.

Onko muita, joilla sama ongelma? Olo on neuvoton, vaikka uusi erikoislääkäri, jonka luona kävin, vaikuttaakin pätevältä.

Outo juttu on, että mulla ei ole ollut minkäänlaista nuhaa missään vaiheessa eikä korvissakaan ole varsinaista nestettä vaan jonkinlaista kovettunutta eritettä. Korvia ei ole kertaakaan puhkaistu eikä putkitettu, mutta nyt putkitus olisi ilmeisesti edessä. Onko jollakin tinnitus pahentunut puhkaisun ja/tai putkituksen seurauksena? Mulle tärkeintä olisi tinnituksen hallinta ja sen pitäminen nykytasolla (jos ei saa parannettua). En tiedä miten selviäisin jos tinnitus vielä pahentuisi.

2

1500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekisteröitymätön*

Oletko muuttanut tai vaihtanut työpaikkaa kun oireet alkoivat? Oletko hankkinut lemmikin?

Oireesi voivat olla allergisia - esim. homealtistuksen aiheuttamia. Tällöin ainoa tepsivä konsti on poistaa oireiden aiheuttaja. Jos altistut jatkuvasti allergeenille, se ylläpitää tulehdusta ja altistaa myös bakteerien hyökkäykselle.

Allergialääkitystä voisi kokeilla, mutta allergeenin välttäminen olisi myös hyvin tärkeää

• humissut ja

korvissa "tärisee", joskus vaikuttaa kuin sydämen lyönnit tuntuisi korvassa, niin että jytisee,
      sh. vilkaisi korvaan, sanoi ettei ole tulehtunut, ei kai nähnyt tärykalvoa, koska korvakäytävä teki mutkan ! kävin verikokeissa, huomenna tulokset,

korvan alla on yksi suurentunut rauhanen tai jokin muu patti, tuli puolivuotta sitten, jolloin kipeä, mutta ei enää, kipuja on kyllä kaulalla,
      posket ovat painaessa kipeät ja onhan ne nytkin, vaikkei painele,
      kevään irronnut limaa, aivastelen, tuossa välissä oli hyvä huomio, Minulle on uutta se kun maaliskuussa vaihdoin asuntoa ja nyt joudun elämään naapurin tupakansavussa, voisiko se aiheuttaa oireita ? Itse en polta.
      Samankaltaisia vaivoja nykyään on paljon, olisi vain hyvä tietää mistä johtuu ja saada apua.

Miten helposti tuo poskionteloleikkaus tehdään, ei varmaankaan kovin äkillisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe