Minkälaisia ovat aulahenkilöstön palkat? Meinaan itse istun aulassa (nimikkeellä palveluneuvoja) ja aloin miettii kun jälkeeni tullut duunari sanoi että mulla ja sillä on parempi palkka kuin useammalla muulla täällä meillä. Itelleni kertynyt työkokemusta yhteensä n. 7 vuotta, vuoden päästä kandin paperit kädessä. Palkka mulla 1550 euroa kuussa, koeajan (4kk) jälkeen nousee viiskymppiä. Oon vuokrafirman kautta töissä. Hieman riipoo vaan verojen maksun jälkeen tilille jäävä summa. Naurettavan pieni.
palveluneuvojan/aulahenkilön palkka!?
5
2203
Vastaukset
- surkeaa työtä?
Pääkaupunkiseudulla tuolla palkalla pärjää noin kaksiviikkoa sitten loppu rahat mikäli normaalia elämää ilman kituuttamista aikoo harrastaa. Nettopalkkanakin tuo olisi aika pieni palkka.
- no mikä
on normaalielämää? Itselleni jää nettona maks. 1500e kuussa ja kyllä sillä lyhennetään asuntolainaa ja uutta autoa, toki kahden hengen talous. Jos normaalielämään ei kuulu viikottainen kaljanjuonti, niin pienelläkin rahalla voi pärjätä.
- aula-apina :)
Minäkin istun enimmäkseen aulassa vakituisessa työsuhteessa julkisella puolella, pk-seudulla. Palkka on 1600€/kk ja työkokemusta useampi vuosi ja korotusta tuskin ikinä tulossa. Tässä paikassa reilu vuosi.
Ei siinä mitään, jos istuisinkin "vain" aulassa ja voisin olla muuten rennosti rutiineja tehden isompia stressaamatta, mutta vastuihini kuuluu rutiinien lisäksi myös syvällisempää asiakasneuvontaa, joskus kokoussihteerinä toimimista, kaikenlaisten tapahtumien ideointi ja organisointi alusta loppuun (vastuu esiintyjien järjestämisestä, osallistujamääristä yms. Eikä tietty ole rahaa markkinointiin, nyhjäise siis tyhjästä).
Myös kaikenkarvaiset markkinoititehtävät kuten ilmoitusten teko, nettisivujen päivitystä, esitysten tekoa ja tapahtumiin osallistumista. Lisäksi kun olen aulahenkilö, niin minulle jotkut talon toimijat voivat sujuvasti poissa ollessani ja kysymättä roiskaista pöydälleni tehtäväksi kaikenlaista monistuksesta lähtien ym. pikkupompottamista. Pompottamisesta olen tosin pyrkinyt aika hyvin eroon, hintana on ollut tietysti haukkuja selän takana siitä, että "palvelu ei pelaa".
Voipi kuulostaa katkeralle vuodatukselle, mutta tällä palkalla ei ainakaan pidemmän päälle juuri naurata, varsinkaan pk-seudun elinkustannustasolla.
Olen ajatellut alkaa katselemaan pikkuhiljaa muuta työtä ellei mitään muutosta palkkaukseen ole tapahtumassa, ja tuskin onkaan kun julkisella olen. Sokerina pohjalla tässä mainittakoon sekin, että tähänkin nykyiseen paikkaani haki useita tradenomeja ja minut sitten valittiin.- aula-apina :)
Ainiin, unohtui äsken mainita, että tuo 1600€/kk on siis bruttona...
- mmm
aula-apina :) kirjoitti:
Ainiin, unohtui äsken mainita, että tuo 1600€/kk on siis bruttona...
Pakko laittaa tähän viestiin yksi huomio trainers housen aulaemännän tittelistä, jolla luulisi myöskin saavan huomattavasti parempaa palkkaakin. Aulaemännän titteli on siis First impression manager.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745