Minne ensikertalaisen

kannattaa matkustaa?

Hei.

Olemme avopuolisoni kanssa päättäneet lähteä heinäkuussa ulkomaille, mikäli sopiva matka löytyy halvalla esim. äkkilähdöstä.

Tällähetkellä siellä näyttää olevan tarjontaa vaikka minne, mutta kun ikinä ei olla matkustettu emme tiedä mistään paikasta mitään.

Mitä voisitte suositella, ei väliä onko kaupunki vai rantaloma?! Jossa osaisi liikkua, hoitaa raha, liikkumis, ruoka ja juomisasiat.


Kiitos!

6

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkoa...

      Hintatason tulisi olla alhainen ja paikka noin yleisesti "siisti". Itse olen ainakin herkkä kaikille vatsaoireille.

      Kiitos uudelleen!

      • Jatkoa...

        Heh, sormet kulkee nopeammin kuin ajatus!

        Lisäys vielä, että kyseessä on reilu parikymmpinen nuoripari ja muutenkin ensimmäinen yhteinen reissu.


      • thaiman
        Jatkoa... kirjoitti:

        Heh, sormet kulkee nopeammin kuin ajatus!

        Lisäys vielä, että kyseessä on reilu parikymmpinen nuoripari ja muutenkin ensimmäinen yhteinen reissu.

        No esimerkiksi Turkki on suhteellisen halpa ja nykyään aivan siisti ja turvallinen. Ruokalistat ovat turistikohteissa usein myös suomeksi. Rahan vaihto kannattaa tehdä paikanpäällä.
        Välimeren kohteet eivät juurikaan eroa toisistaan. Hintataso ja yleinen meininki on melko lailla samaa kaikkialla. Eu maissa ei rahaa tarvitse vaihtaa ja hinnat on helposti ymmärrettäviä.
        Thaimaa on mukava paikka, mutta ensimmäiseksi matkaksi turhan kaukana ja ehkä liian eksoottinen.
        Menette mihin tahansa, niin ensimmäinen matka on aina sävähdyttävä ja mieliin painuva kokemus. Älkää silti rakastuko siihen ensimmäiseen kohteeseen, vaan tehkää toinen matka johonkin muualle.

        Infoa kohteista löyty loputtomasti, esimerkiksi seuraavasta linkkilistata tai ihan vaan googlaamalla:

        http://contentm.googlepages.com/matkailusivut


    • Mun mielipide

      Ei ensikertalaisuuden tarvitse ratkaista sitä minne lähtee. Kun vähänkin osaa jotain muuta kieltä kuin suomea ja on avara mieli, voi mennä mihin mieli tekee. Maailma on täynnä hienoja paikkoja, joten rohkeasti vaan valitsemaan. Nyt näyttäis olevan esim. Maltaa halvalla, ja Tunisiaankin pääsee edullisesti (jos tässä edullisuus ratkaisee), molemmat mielenkiintoisia maita. Muita esim. Kroatia ja Montenegro ja kaupungeista Barcelona on ehdoton suosikki, mutta kivoja myös Krakova ja Bratislava. Eli valinnanvaraa on.

    • Jatkoa...

      Minkäslainen paikka olisi tämä Sunny beach? Kuulemma halpa ja tuttavat ainakin kehuivat. Mitä kannattaa varoa ja mihin varautua? Matkaliput saa varmaan äkkilähdöiltä halvimmalla?

      • lkjh

        Ensimmäiseksi matkakohteeksi suosittelen monen naljailun kohdetta : lähtekää Rodokselle. Siellä pärjää jopa suomella.kävelyetäisyydellä on runsaasti nähtävää; satama,vanha kaupunki,kirkkoja,museoita,minijunalla kaupunkikierros jne. Ruokailun suhteen ohjeistaisin- sivukatujen kippolat, joissa paikalliset ovat asiakkaina= hyvää ja edullista! Hyvää on kyllä yleensäkin, mutta hinnoissa eroja. Bussilla on helppo tutustua ympäröiviin kyliin, joissa asuu paikallisia.Mukavaa matkaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe