kiinnostuin kognitiotieteestä, kun lueskelin siihen liittyvää materiaalia. olisi kiva kuulla enemmän kognitiotieteen pääsykokeesta. :)
kuinka paljon sinne on pyrkijöitä ja kuinka moni pääsee opiskelemaan?
onko kognitiotieteeseen valmennuskursseja?
kuinka helppoja tai vaikeaita pääsykoekirja ja pääsykoe ovat?
olisiko kukaan niin ystävällinen, että voisi vastata näihin kysymyksiin.. :)
KOGNITIOTIEDE
4
2162
Vastaukset
- mumma
Mä hain viime vuonna opiskelemaan kognitiotiedettä Helsinkiin. En tiiä opetetaanko sitä jossain muualla. Vuosittain sisään pääsee n. 10 hlö, hakijoita ehkä n. 50. Tääkin tieto ois löytyny aika nopeesti yo:n sivuilta... Valmennuskursseja järjestää Metafor, EN SUOSITTELE! Viime vuonna teoriakirja oli vaikee, neuropsykaa. Toinen kirja oli logiikkaa, se oli helpompi.
- .kiinnostunut
voisitko kertoa minulle joitakin linkkejä, mistä pääsee katsomaan noita tilastoja kognitiotieteeseen pyrkijöistä, kun en löydä niitä yo-sivuilta?
- Heihei
.kiinnostunut kirjoitti:
voisitko kertoa minulle joitakin linkkejä, mistä pääsee katsomaan noita tilastoja kognitiotieteeseen pyrkijöistä, kun en löydä niitä yo-sivuilta?
Käyttäytymistieteellisen opiskelijavalinnat sivulle ja sieltä pitäisi löytyä oikeasta reunasta kohta "valintatilastoja".
Itse hain tänä vuonna lukemaan Kognitiotiedettä. Ihan kohtuullinen pääsykoe, jonkin verran pitää osata oivaltaa ja soveltaa, mutta kysymykset ei mitenkään mahdottomia. - Jambo-87
Kirjoitat "mumma": Valmennuskursseja järjestää Metafor, en suosittele!
- ihan kiva olisi kuulla joitain perusteluja tuolle kannalle. Itse olin -06 kurssilla ja olin todella tyytyväinen.
Käsittääkseni mukään muu taho ei kaiken lisäksi järjestä kognitiotieteen valmennuskursseja, joten tuollainen kannanotto tarkoittaa samalla sitä, että et suosittele valmennuskursseja ollenkaan ihmisille, jotka pyrkii kognitiotiedettä opiskelemaan.
Mutta kerro siis vähän perusteluja, niin vertaan niitä omiini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011185
Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka40890Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!37884- 102868
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56698Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa44697- 34596
Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r60593Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s59593- 52536