Ulko-oven vinouden korjaus

Moi, mikähän on syynä kun talvella alkoi ulkoovi menemään nokilleen, eli vasemmalta yläosasta pudonnut alaspäin ja panttaa. Mitenkähän saisi korjattua? kiitos

7

4778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muljaa

      sun pirttiäs, ovi pois, ja karmit suoraan, ja sitten routaeristys, ettei pakkanen pääse sinne alle..

      • en kyllä

        usko, missään muualla ei merkkejä siitä ole. Perustukset on yli metrin syvyydessä ja routaeristykset ok. Mutta nuo saranat pitää tarkistaa ja karmit.


    • voi voi

      Pohjat elää ja liikuttaa talon seiniä ja oven karmia siinä samalla. Hyvin yleistä ja ongelmaa pahentaa nykyteollisuuden suosima tapa tehdä ovet liian pienillä käyntivälyksillä. Varsinkin vanhoihin taloihin asennettavat uudet ovet on kiusallisia.
      Toinen vaihtoehto on löystyneet kiinnitysruuvit.
      Vikaa voi korjata karmiruuveja säätämällä jos on käytetty säätöruuveja ja ovi on tilkitty löysästi villalla. Jos on ruiskittu urtsilla,käytetty tavallisia ruuveja tai heitot on suuret niin pitää purkaa rojua tieltä pois ja korjata enemmän.
      Jos pohja edelleen routii niin sama operaatio on taas seuraavana keväänä edessä.

      • seppä31

        tämän takia en käytä uretaania ovissa..


      • taas käytän
        seppä31 kirjoitti:

        tämän takia en käytä uretaania ovissa..

        koska hyvin laitettu ja tehty ei karmisäätöä koskaan tarvitse. Ja saranoissa on säädöt.


      • yittiä
        taas käytän kirjoitti:

        koska hyvin laitettu ja tehty ei karmisäätöä koskaan tarvitse. Ja saranoissa on säädöt.

        Uretaania ei saa käyttää karmien kiinnittämisessä.
        Olipa kerran työmaa jossa valvoja irrotutti 23 asunnon etu-ja takaovet,oli sääntöjen vastaisesti kiinnitetty,-eli uretaanilla. Minkään kotimaisen ulko-oven kiinnitysohjeissa en vielä ole nähnyt mainintaa siitä että ne kiinnitettäisiin uretaanilla.

        Karmiruuvit on kiinnitystä varten,villalla tiivistetään. Uretaania ei ammattimiehet käytä,tmi yrittäjät sitä suosii.Yleensä siksi että saavat keikat nopsaa tehtyä.Piittaamatta siitä että ovi on pilalla kun sitä ei voi säätää.


      • voi voi
        yittiä kirjoitti:

        Uretaania ei saa käyttää karmien kiinnittämisessä.
        Olipa kerran työmaa jossa valvoja irrotutti 23 asunnon etu-ja takaovet,oli sääntöjen vastaisesti kiinnitetty,-eli uretaanilla. Minkään kotimaisen ulko-oven kiinnitysohjeissa en vielä ole nähnyt mainintaa siitä että ne kiinnitettäisiin uretaanilla.

        Karmiruuvit on kiinnitystä varten,villalla tiivistetään. Uretaania ei ammattimiehet käytä,tmi yrittäjät sitä suosii.Yleensä siksi että saavat keikat nopsaa tehtyä.Piittaamatta siitä että ovi on pilalla kun sitä ei voi säätää.

        Vähän oli liioittelua ja ylimitoitettua valvojan komennot ja kirjoittajan mielipiteet. Ulko-ovia ei kannata ruikkia uretaanilla mutta ei se vaarallista ole vaikka laittaisikin. Ne on tarvittaessa helppo sahata auki kun irrottaa peitelistat tai myykit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe