KASSANEITI

KORI HIHNALLE

Sattuipa tuossa viimeviikolla tavan tapaus...Paikkakunnan "kerma" astui kauppaamme ja keräsi ostoksensa koriin. Kassalle saavuttuaan iski korin hihnalle ja lähti juoksentelemaan kauppaan keräämään unohtuneita ostioksia. Kori tuli tottakai hihnan mukana luokseni, mutta en tehnyt elettäkään että alkaisin korista nostelemaan tavaroita. Kun tuo hlö sitten saapui kassalleni, tuumasi hän sitten että sinäkö olet semmonen kassa joka ei nostele tavaroita korista. SAnoin että tuossa on tuo hihna sitä varten joka tuo tavarat lähemmäs kassaa ja että koristya nostelu rasittaa muutenkin viallista olkapäätäni. Siis luuleeko ihmiset vittu oikeesti että kassan tarkotus on nostella ne siitä koristta pois!!? Kun ne kuitenkin on saatana itse siihen saatu kerättyä! Ettekö yhtään ajattele että yhden kassan läpi voi mennä satoja asiakkaita päivässä ja jos kassa nostelisi kaikkien tavarat korista niin miten riekaleina kassan olkapäät olisivat! Musta tollanen on jo TÖRKEYDEN huippu!!!

35

6758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai vain paha tuuli

      joka riepotti?
      Jos kaikki tosiaan meni niinkuin kuvaat, niin kehoitankin sinua vaihtamaan alaa tai sitten täyttämään maitohyllyjä.

      Asiakkaille ei kuulun ollenkaan sun vialliset olkapäät, oli rasittuneet tai ei.
      Joo, kyllä ne on välillä yksiä "saatania", mutta kumminkin et ollut itse sen parempi, ainakaan tällä kertaa.

      Eikä asiakkaiden myöskään tarvitse miettiä paljonko oletkaan vetänyt kamaa hihnalla.
      Höh, ootko keksinyt vaan tän jutun, ei noin tympeää kassaa voi olla olemassa.

      • 1 asiakas/päivä?

        Hei nimimerkki "vai vain paha tuuli " , taidat olla kassalla jossain kyläkaupassa, jossa kesällä käy 2 asiakasta päivässä eikä talvella sitäkään, ja juoruutte tunnin kylän asioista sillä aikaa, kun sinä nostelet tavaroita korista ja uteliaana oikeen syynäät, että mitä se akka tänään ostaa. Mene töihin Suur-Helsingin Ísomarketin kassalle ja kerro sitten, kauanko jaksoit nostella tavaroita korista ja palvella.


      • Ärsyyntynyt

        Haista sinä vittu, joka et tiedä käytöksiä kassalla. Se on kuin sylkisi kassatyöntekijän naamalle, kun iskevät sen korin siihen eikä nostele sieltä.


    • Tristar

      ...mutta kyllähän se vituttaa joskus. Itse tuollaisen vastaan tullessa nousen ylös ja ladon ne kamat sieltä korista, ojennan korin asiakkaalle ja pyydän laittamaan sen siihen korikasaan. Ystävällisesti. Vitutusta ei kannata tuulettaa asiakkaaseen, se puree vain ja ainoastaan omaan nilkkaan ja kaikille tulee huono tuuli. Hymyile vaikka hampaat hajoaisivat, ja kiroile vasta taukohuoneessa :D

      ***

    • multa täältä.:)

      VIHAAN asiakkaita jotka laittaa korin hiihnalle..noin kärjistetysti sanoen, vaikka alalla jo 20 vuotta. Kyll sitä saa silti tunteita tuntee näitä kusiaivoja kohtaan...

      Olen em. tapauksessa yleensä kyl silti sanonut suht rauhallisesti, että_ nauha ei liiku , jos siinä on korissa tavaraa, joten voisko saada ne pois siittä. Yleensä toimii...

      Inhottavia on myös ne jotka punnitsee tahallaan väärin, puhuu kännykkään ja toisella korvalla kirjottaa pankkarikuitin, tulee kauppaan aurinkolaseissa , lähes alasti- hieltä haisten- läskit löllyen.
      Pahinta on kuitenkin lähentelijät ja kopeloijat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • yksi kassa

        kassan tehtävä ei oikeestaan ookkaan latoa niitä ostoksia korista, eiköhän jokainen asiakas sen osaisi tehdä. jotkut ei vain ajattele tai viitsi, mikä lie siinä on. en itse asiakkaana ajattelisikaan jättää koria hihnalle tavaroineen.
        kassana taas teen niin että jos asiakas ei silmäänsä räpsäytäkään aikoakseen laittaa niitä ostoksia korista pois(odotan aina hetken tapahtuisiko näin) niin sitten otan itse korin, käännän ylösalaisin ja kippaan ostokset hihnalle (näin tekee myös toiseksi laiskimmat asiakkaat itse...) ja siitä on ne hyvä sitten ottaa. korin joko ojennan asiakkaalle tai laitan jompaan kumpaan päähän kassaa.
        joskus joku voi tietenkin mutista kun korin kaataa ylösalaisin että meneeköhän ne ostokset rikki, mutta siihen voi toki vastata huumorilla höystettynä jotain minkä sanoma on ettei menisi jos asiakas ne ystävällisesti laittaisi hihnalle itse. en minä ala kiukutteleen tuosta koska noita riittää joka päivälle, mutta en tosiaan viitsi alkaa kurotteleen kättä sinne koriin, koska se työasento on todella vaikea. JA se hihna ei todellakaan liiku niin...
        oon miettinyt että oppisikohan ne asiakkaat jos tälläinen kori-asiakas tulee ja jättää korin siihen; niin nousisi kassasta, menis toiselle puolelle sitä kassaa eli asiakkaan luo, ja latoisi ne ostokset siinä hihnalle. vähän niinkuin esimerkkinä miten voisi toimia. vai ottaisikohan asiakas siitä herneen nenään, näinkin voisi käydä..mutta ajatuksena oon pyöritellyt tuota...


      • mellukassuuri
        yksi kassa kirjoitti:

        kassan tehtävä ei oikeestaan ookkaan latoa niitä ostoksia korista, eiköhän jokainen asiakas sen osaisi tehdä. jotkut ei vain ajattele tai viitsi, mikä lie siinä on. en itse asiakkaana ajattelisikaan jättää koria hihnalle tavaroineen.
        kassana taas teen niin että jos asiakas ei silmäänsä räpsäytäkään aikoakseen laittaa niitä ostoksia korista pois(odotan aina hetken tapahtuisiko näin) niin sitten otan itse korin, käännän ylösalaisin ja kippaan ostokset hihnalle (näin tekee myös toiseksi laiskimmat asiakkaat itse...) ja siitä on ne hyvä sitten ottaa. korin joko ojennan asiakkaalle tai laitan jompaan kumpaan päähän kassaa.
        joskus joku voi tietenkin mutista kun korin kaataa ylösalaisin että meneeköhän ne ostokset rikki, mutta siihen voi toki vastata huumorilla höystettynä jotain minkä sanoma on ettei menisi jos asiakas ne ystävällisesti laittaisi hihnalle itse. en minä ala kiukutteleen tuosta koska noita riittää joka päivälle, mutta en tosiaan viitsi alkaa kurotteleen kättä sinne koriin, koska se työasento on todella vaikea. JA se hihna ei todellakaan liiku niin...
        oon miettinyt että oppisikohan ne asiakkaat jos tälläinen kori-asiakas tulee ja jättää korin siihen; niin nousisi kassasta, menis toiselle puolelle sitä kassaa eli asiakkaan luo, ja latoisi ne ostokset siinä hihnalle. vähän niinkuin esimerkkinä miten voisi toimia. vai ottaisikohan asiakas siitä herneen nenään, näinkin voisi käydä..mutta ajatuksena oon pyöritellyt tuota...

        Toi oli hyvä idea, taidankin tehdä sen kun mulle tulee seuraava koriasiakas )))


      • se olis
        yksi kassa kirjoitti:

        kassan tehtävä ei oikeestaan ookkaan latoa niitä ostoksia korista, eiköhän jokainen asiakas sen osaisi tehdä. jotkut ei vain ajattele tai viitsi, mikä lie siinä on. en itse asiakkaana ajattelisikaan jättää koria hihnalle tavaroineen.
        kassana taas teen niin että jos asiakas ei silmäänsä räpsäytäkään aikoakseen laittaa niitä ostoksia korista pois(odotan aina hetken tapahtuisiko näin) niin sitten otan itse korin, käännän ylösalaisin ja kippaan ostokset hihnalle (näin tekee myös toiseksi laiskimmat asiakkaat itse...) ja siitä on ne hyvä sitten ottaa. korin joko ojennan asiakkaalle tai laitan jompaan kumpaan päähän kassaa.
        joskus joku voi tietenkin mutista kun korin kaataa ylösalaisin että meneeköhän ne ostokset rikki, mutta siihen voi toki vastata huumorilla höystettynä jotain minkä sanoma on ettei menisi jos asiakas ne ystävällisesti laittaisi hihnalle itse. en minä ala kiukutteleen tuosta koska noita riittää joka päivälle, mutta en tosiaan viitsi alkaa kurotteleen kättä sinne koriin, koska se työasento on todella vaikea. JA se hihna ei todellakaan liiku niin...
        oon miettinyt että oppisikohan ne asiakkaat jos tälläinen kori-asiakas tulee ja jättää korin siihen; niin nousisi kassasta, menis toiselle puolelle sitä kassaa eli asiakkaan luo, ja latoisi ne ostokset siinä hihnalle. vähän niinkuin esimerkkinä miten voisi toimia. vai ottaisikohan asiakas siitä herneen nenään, näinkin voisi käydä..mutta ajatuksena oon pyöritellyt tuota...

        muuten hyvä.. menis sinne asiakkaan luo ja latoisi hitaasti sen ostokset siihen hihnalle..esimerkkinä sille ja tosiaan tekisi sen oikein hitaasti ja mielellään silloin kun olisi takana mukavan pitkä jono, saisi itse asiakas varmaan pitkiä mulkaisuja jonossa odottavilta ja oppisi seuraavalla kerralla itse laittamaan ostoksensa hihnalle.
        Olin aikoinani kaupassa töissä ja kyllä vitutti ne asiakkaat kun piti se kori työntää siihen nokan eteen eikä voinut itse ostoksiansa hihnalle laittaa..Helv. !!
        Mitä ne oikein kelaa..


      • ärsyttää

        Muakin ärsyttää suunnattomasti ne, jotka kirjottaa kuitin toisella korvalla.


    • Asiakkaan näkökulma

      Kyllä minä ymmärrän jos tuollainen alkaa ottaa koteloon. Itteäni ärsyttää seistä jonossa ja sitten tulee just nämä asiakkaat, jotka eivät ole punninneet tuotetta...tai sitten muistetaan kassalla,jopa alkaessa maksaa ostoksiaan että jotain unohtuikin...ja pinkaistaan ettimään sitä unohtunutta ostosta, joka voi olla hiivapala!!!
      Jono voi olla helvetin pitkä ja silti viivytetään sitä jonkun hiivapalan tms.takia.

      Ja sitä tavaroiden pakkaamisen hitautta...parhaassa tapauksessa jäädään juoruamaan ohi kulkevan tutun kanssa ja tavarat lojuu hihnalla ja seuraava asiakas saa odotella vuoroaan...

      Ja yks juttu, pitääkö ne lapset raahata kauppaan siihen aikaan kun ne on ihan väsyneitä ja huutavat pelkkää väsymystään...tai jopa nälkäänsä...sitten sitä äyskitään ja kärhätään pennuille, kun ite ei osata hoitaa asioita järkevästi.

      Mulle ei mene selitys läpi, ettei mahdeta niille lapsille mitään, kyllä se on ihan kasvatuksesta ja asioiden järkkäämisestä kiinni.Meillä on tasan yhden kerran ollut mölykonsertti kaupassa ja se oli niin harvinaisuus, että muistan sen siksi.Siihenkin puuttui toinen asiakas ja oli ostamassa minun lapselle sitä karkkijuttua, jota minä en luvannut ostaa.Enkä antanut sen asiakkaankaan ostaa,sanoin että ostaa sitten itselleen, mutta 2 vuotias ei tarvitse karkkia!!

      No joo, asikkaat voisivat paljon helpottaa kassan ja muiden asiakkaiden oloa.Ei kauppa tai kassa ole mikään piste, jossa on joku orja juoksentelee teidän unohtuneet asiat tms.tai toimii vittuilun kohteena kun hinnat on niin korkeat jne.

      Ja muistakaa, turha alkaa sitä v-ilmettä näyttämään, jos kesäharjoittelija/apulainen ei heti niin sujuvasti osaa niitä kassajuttuja.On tässä jo nähty kun mahdottomaksi tapaukseksi luokittelemani harjoittelija on muuttunut niin monitaituriksi, että haluaisin hänen kanssaan aisoida aina kaupassa käydessäni.

      • kassaneiti..

        Olet kyllä niin oikeassa kuin vain ihminen voi olla!

        Itseäni ärsyttää myös sellaiset asiakkaat, jotka eivät sitä koriaan viitsi tyhjentää! Kuten joku jo aiemmin mainitsi, myös minä kippaan sen korin ympäri ja sitten on tavarat hihnalla. Kerran joku nainen alko määkiä, että hänen ostoksethan hajoaa noin. Sanoin sitten siinä vaiheessa ihan suoraan, että kassajono alkaa olla aika pitkä ja jos minä yksi kerrallaan noukin niitä tavaroita koristasi, niin se hidastaa todella paljon työtäni. Sen jälkeen oli asiakas hiljaa. Jos vanhukset laittavat korin hihnalle, niin sen vielä juuri ja juuri sulatan.

        Toinen ärsyttävä tapa on se, että laitetaan oma iso puinen ostoskori hihnalle. Siinä on sitten kori täynnä maitoa ja piimää ja joudut nostelemaan ja laskemaan noita itse. Ja kun olet saanut homman hoidettua, pitäisi se kori saada siitä kassasta ohi. Mutta kun ei hihnaa pitkin mahdu kokonsa takia, niin on pakko nostaa se. En ymmärrä, miksei sitä koria voisi pitää siellä kärryssä ja itse nostaa yhden purkin jokaista mallia siihen hihnalle ja sanoa, että näitä on kolme ja noita maitoja kuusi.

        Löytyyhän sitten niitäkin asiakkaita, jotka laittavat sen oman korinsa, jossa on ehkä kaksi maitopurkkia, siihen hihnalle ja sitten myyjä joutuu ne vähäisetkin purkit nostamaan. Miksi se asiakas ei voi sen vertaa vaivautua, että laittaisi ne hihnalle ilman sitä koria!

        Tulipa vielä mieleen nekin asiakkaat, jotka laittavat ostoksiaan valmiiksi hedelmäpusseihin. Kiva siinä kassalla olla, kun huomaat, että asiakas on kerännyt pussin täyteen eri makuisia jogurtteja, vetänyt pussin umpisolmuun ja sanoo, että niitä on 20 kappaletta. Sitten kun sanot, että näistähän on puolet eri makuisia, niin asiakas hölmönä sanoo, että nehän on kaikki samanhintaisia. Eipä sitten auta muu kuin repiä se pussi auki ja alkaa laskemaan, että kuinka monta mansikkaa ja kuinka monta mustikkaa siellä sit on.. Yleensä jos ihmiset laittaa tavaroitaan valmiiksi pusseihin, niin kaikki tuotteet, mitkä olen joutunut ottamaan pussista pois, eivät mene sinne takaisin minun käden kautta, vaan laitan hihnaa pitkin menemään. Hidastaa nuo pussit jo muutenkin sitä työtä, joten en enää ala takaisin pakkaamaan.

        Paras asiakas, mikä mulla on ollut laitto kerran lasten pienet ostoskärryt hihnalle. Sillon ei kyllä vituttanut ja pokka petti. :D Asiakas kuitenkin itse lopulta laitto ne tavarat hihnalle..

        Tuntuu joskus, että toiset yrittää ihan tahallaan tehdä myyjien työn mahdollisimman vaikeaksi! Onneksi noita asiakkaita on vain muutama päivässä. :)


      • Tristar

        Omani järjestävät konsertin melkein aina, vaikka nälkää tai väsymystä ei olekaan. Niitä kiukuttaa suunnattomasti se että kärryissä pitää istua eikä saa juosta äidiltä karkuun ja piiloutua lihatiskin taakse :D ne karjuvat vapaudenriistoa kuin hyeenat.

        Kasvatuskysymyskö? Kasvatusta on se ettei lapsen pompotteluun suostuta vaan asiat hoidetaan sovitusti vaikka protesti tulisikin.

        ***


      • Asiakkaan näkökulma.........
        Tristar kirjoitti:

        Omani järjestävät konsertin melkein aina, vaikka nälkää tai väsymystä ei olekaan. Niitä kiukuttaa suunnattomasti se että kärryissä pitää istua eikä saa juosta äidiltä karkuun ja piiloutua lihatiskin taakse :D ne karjuvat vapaudenriistoa kuin hyeenat.

        Kasvatuskysymyskö? Kasvatusta on se ettei lapsen pompotteluun suostuta vaan asiat hoidetaan sovitusti vaikka protesti tulisikin.

        ***

        Sinä kuitenkin pidät lapset hallinnassas kun istutat kärryhin, vaikka sitten huutaisivatkin.Jos sulla on mahdollisuus jättää muksut johonkin kaupan käynnin ajaksi, sanot lapsille että eivät pääse mukaan, jos aina huudetaan...jospa he lopettaisivat sen vapaudenriistolaulun=) Enkä tuota lapsijuttua todellakaan pahalla sanonut, eniten asiassa itseasiassa ärsyttää se, kuinka pahastikkin kuulee lapsille tiuskaistavan, kun nitisevät....joskus olen nähyt kun on oikein ravisteltu tai riuhtaistu lasta joka temppuilee. sellaisen näkeminen saa minut nimittäin ihan sokeaan raivoon, lasten riepottelua en siedä ja siihen kyllä puutunkin jos alkaa kohtuuttomalta näyttää. Yleensä ihmiset on huomanneet ilmeeni ja ovat vähin äänin hipsineet pois...


      • puhut asiaa,

        mutta tuohon kommenttiisi lapsien kanssa asioimisesta on pakko puuttua...

        Lapsissa on nääs ensinnäkin luonne-eroja. Meidän kahdesta lapsestamme toinen on tulinen tuittupää, joka 3vee uhmassaan todellakin huutaa ja kiukkuaa juuri siellä, missä itse kokee kärsineensä vääryyttä(=oma tahto ei ole mennyt läpi). Toinen on kuin enkeli, aina tyytynyt kiltisti siihen, mitä on sanottu ja vaadittu. Molemmat kasvatettu täysin samoilla periaatteilla ja painotan sanaa KASVATETTU, sillä käyttäytymissäännöt on opeteltu aivan pienestä pitäen...toinen vain kokeilee rajojaan rajummin kuin toinen. Eli älä kiltti yleistä uhmaikäisen lapsen käytöstä kasvatuksen puutteeseen! Uskaltaisin jopa sanoa, että lapsi, joka ei kiukuttele (vaikkakin julkisella paikalla, pieni lapsi ei tee eroa paikalla, kuten aikuinen ) pelkää eikä ole jonkun (tukkapölly, lyönti?) pelossa uskaltanut näyttää tunteitaan ja koteloi sisäänsä... Mutta se siitä, pointtini tuli varmasti selväksi.

        Toisekseen, toisinaan on vain pakko mennä niiden väsyneiden lasten kanssa sinne kauppaan, syitä voi olla lukuisia, joita ulkopuolisen on vaikea tietää! Ja miksi me aikuiset ihmiset provosoituisimme pienen lapsen kiukuttelusta? Tehkäämme omat ostoksemme muita tarkkailematta, hiljaisuutta ja rauhaa kapivaava löytänee sitä kotoaan. Julkiset paikat ovat julkisia, suokaamme niissä liikkumisen ilo kaikille :)


      • Asiakkaan näkökulma........
        puhut asiaa, kirjoitti:

        mutta tuohon kommenttiisi lapsien kanssa asioimisesta on pakko puuttua...

        Lapsissa on nääs ensinnäkin luonne-eroja. Meidän kahdesta lapsestamme toinen on tulinen tuittupää, joka 3vee uhmassaan todellakin huutaa ja kiukkuaa juuri siellä, missä itse kokee kärsineensä vääryyttä(=oma tahto ei ole mennyt läpi). Toinen on kuin enkeli, aina tyytynyt kiltisti siihen, mitä on sanottu ja vaadittu. Molemmat kasvatettu täysin samoilla periaatteilla ja painotan sanaa KASVATETTU, sillä käyttäytymissäännöt on opeteltu aivan pienestä pitäen...toinen vain kokeilee rajojaan rajummin kuin toinen. Eli älä kiltti yleistä uhmaikäisen lapsen käytöstä kasvatuksen puutteeseen! Uskaltaisin jopa sanoa, että lapsi, joka ei kiukuttele (vaikkakin julkisella paikalla, pieni lapsi ei tee eroa paikalla, kuten aikuinen ) pelkää eikä ole jonkun (tukkapölly, lyönti?) pelossa uskaltanut näyttää tunteitaan ja koteloi sisäänsä... Mutta se siitä, pointtini tuli varmasti selväksi.

        Toisekseen, toisinaan on vain pakko mennä niiden väsyneiden lasten kanssa sinne kauppaan, syitä voi olla lukuisia, joita ulkopuolisen on vaikea tietää! Ja miksi me aikuiset ihmiset provosoituisimme pienen lapsen kiukuttelusta? Tehkäämme omat ostoksemme muita tarkkailematta, hiljaisuutta ja rauhaa kapivaava löytänee sitä kotoaan. Julkiset paikat ovat julkisia, suokaamme niissä liikkumisen ilo kaikille :)

        Tottakai lapsillakin on huonoja päiviä ja heitä joutuu ottamaan mukaan, vaikka olisivat väsyneitä yms. Kyllä minä nuo tiedän, vaikka satuin jonkun mielestä ehkä kärkevästi lausumaan.

        On eri asia ne ääntä pitävät lapset, joille sentään yritetään antaa opastusta ja ei anneta tehdä mitä vaan, ehkä jopa sen vuoksi että muuten se huuto alkaa...

        En siis tarkoittanut yleistää, pois nyt ne herneet sieltä nenästä=) Älä sinäkään yleistä, että lapsi joka EI kiukuttele julkisilla paikoilla, pelkää jotain??? Voi tietty niinkin olla, mutta lue jälleen vastaukseni. Vastustan kaikenlaista väkivaltaa, puistelua,uhkailua jne. olipa se sitten lapsiin tai aikuisiin kohdistuvaa. Olen asiassa ehdottoman jyrkkä ja puutunkin asiaan, mikäli katson sen tarpeelliseksi.En tosin ole mikään pilkunn....hmph, naulaaja joten osaan katsoa asioita laajemmaltakin näkökulmalta.

        Kuten aina, aiheet eksyvät itse asiasta, kuten nytkin.


      • Asiakkaan näkökulma...
        Asiakkaan näkökulma........ kirjoitti:

        Tottakai lapsillakin on huonoja päiviä ja heitä joutuu ottamaan mukaan, vaikka olisivat väsyneitä yms. Kyllä minä nuo tiedän, vaikka satuin jonkun mielestä ehkä kärkevästi lausumaan.

        On eri asia ne ääntä pitävät lapset, joille sentään yritetään antaa opastusta ja ei anneta tehdä mitä vaan, ehkä jopa sen vuoksi että muuten se huuto alkaa...

        En siis tarkoittanut yleistää, pois nyt ne herneet sieltä nenästä=) Älä sinäkään yleistä, että lapsi joka EI kiukuttele julkisilla paikoilla, pelkää jotain??? Voi tietty niinkin olla, mutta lue jälleen vastaukseni. Vastustan kaikenlaista väkivaltaa, puistelua,uhkailua jne. olipa se sitten lapsiin tai aikuisiin kohdistuvaa. Olen asiassa ehdottoman jyrkkä ja puutunkin asiaan, mikäli katson sen tarpeelliseksi.En tosin ole mikään pilkunn....hmph, naulaaja joten osaan katsoa asioita laajemmaltakin näkökulmalta.

        Kuten aina, aiheet eksyvät itse asiasta, kuten nytkin.

        Siis ääntähän maailmaan mahtuu, nyt lähinnä ajatus enemmänkin kiersi niihin lapsiin, jotka seikkailevat,juoksevat ja riehuvat ihan mahdottomaan tyyliin kaupassa. Vaikka kauppa on julkinen paikka, ei se tarkoita että sinne tullaan riehumaan ja olemaan kuin leikkipaikalla tai kotona.

        Kyllä lapsikin oppii miten missäkin käyttäydytään.


      • onnistuin
        Asiakkaan näkökulma........ kirjoitti:

        Tottakai lapsillakin on huonoja päiviä ja heitä joutuu ottamaan mukaan, vaikka olisivat väsyneitä yms. Kyllä minä nuo tiedän, vaikka satuin jonkun mielestä ehkä kärkevästi lausumaan.

        On eri asia ne ääntä pitävät lapset, joille sentään yritetään antaa opastusta ja ei anneta tehdä mitä vaan, ehkä jopa sen vuoksi että muuten se huuto alkaa...

        En siis tarkoittanut yleistää, pois nyt ne herneet sieltä nenästä=) Älä sinäkään yleistä, että lapsi joka EI kiukuttele julkisilla paikoilla, pelkää jotain??? Voi tietty niinkin olla, mutta lue jälleen vastaukseni. Vastustan kaikenlaista väkivaltaa, puistelua,uhkailua jne. olipa se sitten lapsiin tai aikuisiin kohdistuvaa. Olen asiassa ehdottoman jyrkkä ja puutunkin asiaan, mikäli katson sen tarpeelliseksi.En tosin ole mikään pilkunn....hmph, naulaaja joten osaan katsoa asioita laajemmaltakin näkökulmalta.

        Kuten aina, aiheet eksyvät itse asiasta, kuten nytkin.

        olemaan huomaamatta sitä jälkimmäistä viestiäsi, jossa hiukan selvensitkin näkökantaasi, joten pahoitteluni siitä. Herneet vain vedän (tahtomattanikin) joka kerta siitä, jos joku väittää (yleistäen) kasvatuksen puutteen olevan syynä lapsen kiukutteluun (ja tähän väittämään törmää ah niin usein). Itse kun olen niin lukemattomat kerrat kipuillut juuri nuorimmaisemme käyttäytymisen kanssa, syyllistänyt itseäni ja kasvatusmetodejamme sekä toimintaamme perheenä... järjellisenä hetkenä kuitenkin tajuten, että persoonallisuuserot johdattavat lasta eteenpäin ja että ne kotoa saadut opit ja käyttäytymismallit saattavat olla hyödyksi vasta paljon paljon myöhemmin...


      • Fia-
        kassaneiti.. kirjoitti:

        Olet kyllä niin oikeassa kuin vain ihminen voi olla!

        Itseäni ärsyttää myös sellaiset asiakkaat, jotka eivät sitä koriaan viitsi tyhjentää! Kuten joku jo aiemmin mainitsi, myös minä kippaan sen korin ympäri ja sitten on tavarat hihnalla. Kerran joku nainen alko määkiä, että hänen ostoksethan hajoaa noin. Sanoin sitten siinä vaiheessa ihan suoraan, että kassajono alkaa olla aika pitkä ja jos minä yksi kerrallaan noukin niitä tavaroita koristasi, niin se hidastaa todella paljon työtäni. Sen jälkeen oli asiakas hiljaa. Jos vanhukset laittavat korin hihnalle, niin sen vielä juuri ja juuri sulatan.

        Toinen ärsyttävä tapa on se, että laitetaan oma iso puinen ostoskori hihnalle. Siinä on sitten kori täynnä maitoa ja piimää ja joudut nostelemaan ja laskemaan noita itse. Ja kun olet saanut homman hoidettua, pitäisi se kori saada siitä kassasta ohi. Mutta kun ei hihnaa pitkin mahdu kokonsa takia, niin on pakko nostaa se. En ymmärrä, miksei sitä koria voisi pitää siellä kärryssä ja itse nostaa yhden purkin jokaista mallia siihen hihnalle ja sanoa, että näitä on kolme ja noita maitoja kuusi.

        Löytyyhän sitten niitäkin asiakkaita, jotka laittavat sen oman korinsa, jossa on ehkä kaksi maitopurkkia, siihen hihnalle ja sitten myyjä joutuu ne vähäisetkin purkit nostamaan. Miksi se asiakas ei voi sen vertaa vaivautua, että laittaisi ne hihnalle ilman sitä koria!

        Tulipa vielä mieleen nekin asiakkaat, jotka laittavat ostoksiaan valmiiksi hedelmäpusseihin. Kiva siinä kassalla olla, kun huomaat, että asiakas on kerännyt pussin täyteen eri makuisia jogurtteja, vetänyt pussin umpisolmuun ja sanoo, että niitä on 20 kappaletta. Sitten kun sanot, että näistähän on puolet eri makuisia, niin asiakas hölmönä sanoo, että nehän on kaikki samanhintaisia. Eipä sitten auta muu kuin repiä se pussi auki ja alkaa laskemaan, että kuinka monta mansikkaa ja kuinka monta mustikkaa siellä sit on.. Yleensä jos ihmiset laittaa tavaroitaan valmiiksi pusseihin, niin kaikki tuotteet, mitkä olen joutunut ottamaan pussista pois, eivät mene sinne takaisin minun käden kautta, vaan laitan hihnaa pitkin menemään. Hidastaa nuo pussit jo muutenkin sitä työtä, joten en enää ala takaisin pakkaamaan.

        Paras asiakas, mikä mulla on ollut laitto kerran lasten pienet ostoskärryt hihnalle. Sillon ei kyllä vituttanut ja pokka petti. :D Asiakas kuitenkin itse lopulta laitto ne tavarat hihnalle..

        Tuntuu joskus, että toiset yrittää ihan tahallaan tehdä myyjien työn mahdollisimman vaikeaksi! Onneksi noita asiakkaita on vain muutama päivässä. :)

        Ei jumankekka ihmiset on pimeitä! Ostoskärryt hihnalla kuulostaa kyllä jo aika mielenkiintoselta...

        Itselläni oli viime syksynä vanhempi naisasiakas, jolla oli hemaisevat peppipitkätossuletit päässään. Hän pakkasi joka ikisen tuoteryhmän erikseen hedelmäpusseihin ja niitähän oli sitten kiva piippailla. Ei kestänytkään kauaa... Onneksi ei ole naista näkynyt enää. Oli ainoa asiakas johon meinasi oikeasti palaa käämit..


      • omistaja*
        Asiakkaan näkökulma... kirjoitti:

        Siis ääntähän maailmaan mahtuu, nyt lähinnä ajatus enemmänkin kiersi niihin lapsiin, jotka seikkailevat,juoksevat ja riehuvat ihan mahdottomaan tyyliin kaupassa. Vaikka kauppa on julkinen paikka, ei se tarkoita että sinne tullaan riehumaan ja olemaan kuin leikkipaikalla tai kotona.

        Kyllä lapsikin oppii miten missäkin käyttäydytään.

        Eivät kaupat ole julkisia paikkoja vaan yksityisiä liikeyrityksiä jotka tarjoavat tiettyjä, tarkkaan määriteltyjä palveluita.


    • kassan takana

      olen myös sitä mieltä että asiakas hoitakoon itse tavaransa siihen hihnalle. Joskus tulee koko kori siihen, tyynen rauhallisesti otan korin ja kippaan sisällön hihnalle ja asiakkaan ilme on yleensä hieman tyrmistynyt..sen jälkeen ojennan tyhjän korin asiakkaalle ja pyydän kohteliaasti että "laitatteko korin sinne hihnan päässä olevaan pinoon kiitos". Asiakkaat voisivat myös opetella laittamaan ostokset hihnalle painavat ensin..mutta yleensähän sieltä tulee ekaksi jugurttipurkit ja leivät ja maidot ja muut juomat viimeisenä. Tai sitten tavaroista kootaan metrin korkuinen pyramidi jonka alla on muovikassit..ja hihnan päässä asiakas valittaa että anna jo ne muovikassit että pääsee pakkaamaan. Järjenkäyttö olisi asiakkailta sallittua mutta ilmeisesti liikaa vaadittu!!

      • KORI HIHNALLE eli alkuperän...

        Jotenkin arvasinkin että osa ei tahdo tahallaankaan ymmärtää kirjottamaani ja näin ollen heidän on ihan pakko kirjottaa jotain paskaa... En siis kyllä todellakaan ole kyläkaupassa töissä! Sillonhan jakselisin nostella ne vähäiset tavarat korista jos näin olisi! Olen paikkakuntani parhaiten menestyvässä päivittäistavarakaupassa töissä!!!Ja kerrottakoon sekin että kauppamme ei ole JOKA sunnuntai auki! Onko muuten kukaan koskaan törmännyt sit siihen ilmiöön että sulle tulee asiakas joka työntää kärrynsä ihan sun kassan eteen ja alkaa siitä sit mättämään yksitellen tavaroita hihnalle ja sit sieltä takana tuleva TOLLO alkaa työntää omia ostoksiaan siihen hihnalle myös, vaikka siis ekana olevan ostokset on viel osittain kärryssä? Sekin on raivostuttavaa! Eikö ihmiset hokase että tottakai se SAMA hihna tuo myös ne TEIDÄN tavarat siihen kassaneidin lähelle, niin kuin sen ensimmäisenkin tavarat! ja sitten kun ette itsekkään tiedä mitkä niistä on teidän ja mitkä ekana olevan!! Mutta kun on vaan niin saatanan kiire mättää ne sinne hihnalle välittämättä muista asiakkaista! Mitä maailman napoja te luulette olevan! Ja sit siinä suureen ääneen ihmetellään että mitenkäs nämä ostokset nyt menevätkään sekaisin! Ottakaa jumalauta se järki mukaan kun kauppaan lähdette!


      • .......

        Mikä logiikka siinä on että painavat pitää laittaa ensin? Ensinnäkin kaikki painavat laitetaan kärryyn tietenkin alimmaisiksi vai pitäiskö pienet jugurttipurkit laittaa pohjalle? Nehän hajoo heti. Ja kun kärrystä lappaa niin tottakai ne pienet tulee ensin kun painavimmat on pohjalla. Järjen käyttö olis sullekkin tarpeen (ei ole yhdyssana).


      • lukea ja kirjottaa
        ....... kirjoitti:

        Mikä logiikka siinä on että painavat pitää laittaa ensin? Ensinnäkin kaikki painavat laitetaan kärryyn tietenkin alimmaisiksi vai pitäiskö pienet jugurttipurkit laittaa pohjalle? Nehän hajoo heti. Ja kun kärrystä lappaa niin tottakai ne pienet tulee ensin kun painavimmat on pohjalla. Järjen käyttö olis sullekkin tarpeen (ei ole yhdyssana).

        oikeelle kohdalle niin tajuaisit että se en ollut MINÄ joka kirjoitti "painavat ensin" -tekstiä! t.ketjun aloittaja


      • eräs kassa
        KORI HIHNALLE eli alkuperän... kirjoitti:

        Jotenkin arvasinkin että osa ei tahdo tahallaankaan ymmärtää kirjottamaani ja näin ollen heidän on ihan pakko kirjottaa jotain paskaa... En siis kyllä todellakaan ole kyläkaupassa töissä! Sillonhan jakselisin nostella ne vähäiset tavarat korista jos näin olisi! Olen paikkakuntani parhaiten menestyvässä päivittäistavarakaupassa töissä!!!Ja kerrottakoon sekin että kauppamme ei ole JOKA sunnuntai auki! Onko muuten kukaan koskaan törmännyt sit siihen ilmiöön että sulle tulee asiakas joka työntää kärrynsä ihan sun kassan eteen ja alkaa siitä sit mättämään yksitellen tavaroita hihnalle ja sit sieltä takana tuleva TOLLO alkaa työntää omia ostoksiaan siihen hihnalle myös, vaikka siis ekana olevan ostokset on viel osittain kärryssä? Sekin on raivostuttavaa! Eikö ihmiset hokase että tottakai se SAMA hihna tuo myös ne TEIDÄN tavarat siihen kassaneidin lähelle, niin kuin sen ensimmäisenkin tavarat! ja sitten kun ette itsekkään tiedä mitkä niistä on teidän ja mitkä ekana olevan!! Mutta kun on vaan niin saatanan kiire mättää ne sinne hihnalle välittämättä muista asiakkaista! Mitä maailman napoja te luulette olevan! Ja sit siinä suureen ääneen ihmetellään että mitenkäs nämä ostokset nyt menevätkään sekaisin! Ottakaa jumalauta se järki mukaan kun kauppaan lähdette!

        voi noita riittää joka päivälle monta, jotka laittaa omat ostoksensa vaikka edellinen on vielä laittamassa omia ostoksiaan kassalle. mun mielestä mun ei tarvi päätä vaivata sillä ettei asiakas ajattele, ne saa keskenään setviä omat ostoksensa. ellei kumpikaan tajua että ne tavarat menee sekaisin siinä niin lyön kassaan kaiken mitä siinä on. yleensä ei kyllä hirveesti toisen ostoksia ehdi laittaa ku jompi kumpi alkaa määkiä että "se on/se ei oo mun". yleensä myös taaimmainen siirtää ostoksiaan hihnalla taaksepäin että toisen tavarat mahtuu kassalle, mutta ihmeellisen usein on näitäkin jotka vaan tyynenä kattoo ku niiden ostokset vierii sinne mun luo. jos selvästi huomaan että ne on toisen asiakkaan, en tietenkään niitä kassaan lyö, mutta monesti se ensimmäinen asiakas on joutunut ojentamaan ostoksensa kärryistä yksitellen mun käteen, koska ne ei enää hihnalle mahdu. ja _ikinä_ ei oo perässä tuleva asiakas pyytäny anteeksi että on vallannut hihnan..
        niin ja ostoskorin lisäksi joku mainitsi asiakkaan oman puukorin tmv korin. sinne monet mättää maidot ja mehut ja joillakin on jugurtteja myös läjä ja muuta pikkusälää. se sitte laitetaan kokonaisuudessaan hihnalle ja sen saa purkaa melkeen tyhjäksi ensin, että huomaa kaikista ottaa hinnan. ja sitten ne pitää tietysti asetella takaisin sinne ettei se laiska asiakas rasitu jos joutuu toisen kerran ne pakkaamaan sinne koriinsa.
        maitopurkinkinhan joku aina ojentaa ja sanoo vaikka et näitä on 10. kaikki ei vaan tajua sanoa että siellä on 5 kevyttä, 3 rasvatonta, 1 täysmaito ja 1 piimä..heh. juuri tässä yks päivä joku osti tarjouksessa olevia jugurtteja, kolmea eri merkkiä, ja ojensi yhden purkin ja sanoi et 6 näitä alennusjugurtteja. katoin et ne oli eri sortteja ja sanoin et kaikki eri maut ja merkit pitää antaa. asiakas vaan ihmetteli et miks, et kaikkihan ne on puoleen hintaan :D
        sitten on näitä kivoja jotka pakkaa hedelmäpussiin kaikkea pikkusälää pussin täyteen, sen joutuu sit melkeen tyhjentää et huomaa kaikista ottaa hinnan. on kermapurkkia, pastillirasioita, jäätelöitä, jugurtteja..tuossa tapauksessa sentään tajutaan jättää pussi auki, eikä vedetä solmulle niinku nämä jotka ostaa jäätelöitä 6 eri makua ja sanoo et niitä on 12..siinä sit joutuu repiin sen pussin rikki et saa kaikki maut lyötyä koneelle..


      • todellakin ensin
        lukea ja kirjottaa kirjoitti:

        oikeelle kohdalle niin tajuaisit että se en ollut MINÄ joka kirjoitti "painavat ensin" -tekstiä! t.ketjun aloittaja

        Käytä järkeäsi! Ottaessasi ostoksia hyllyiltä, ei ole tarkoitus pinota niitä päällekkäin. Hajoavat tuotteet on hyvä erottaa valmiiksi painavista. Tässä on se vitun etu, että kun pamautat ensin jugurtit ja kermaviilit sekä kalat sun muut ja sen jälkeen mäyräkoiran, niin kuinka luulet niiden siellä hihnan toisessa päässä sijoittuvan. Se menee jotakuinkin näin: ensin kassaan lyöty tuote on perimmäisenä ja se vitun viimesenä lyöty mäyräkoira tulee niitä kaikkia muita tavaroita työntämään sekä pusertamaan. Kokeile idiootti seuraavalla kerralla jättää ne hajoavat odottamaan kassahihnan päähän ja laitat ne lopuksi vasta hihnalla. Kyllä, siinä kassapöydässä on kohta juuri ennen hihnaa, johon voi vielä asetella tuotteita.

        Tämän vuoksi painavat ensin! (Jotta saat ehjät tuotteet mukaasi).


      • ........
        todellakin ensin kirjoitti:

        Käytä järkeäsi! Ottaessasi ostoksia hyllyiltä, ei ole tarkoitus pinota niitä päällekkäin. Hajoavat tuotteet on hyvä erottaa valmiiksi painavista. Tässä on se vitun etu, että kun pamautat ensin jugurtit ja kermaviilit sekä kalat sun muut ja sen jälkeen mäyräkoiran, niin kuinka luulet niiden siellä hihnan toisessa päässä sijoittuvan. Se menee jotakuinkin näin: ensin kassaan lyöty tuote on perimmäisenä ja se vitun viimesenä lyöty mäyräkoira tulee niitä kaikkia muita tavaroita työntämään sekä pusertamaan. Kokeile idiootti seuraavalla kerralla jättää ne hajoavat odottamaan kassahihnan päähän ja laitat ne lopuksi vasta hihnalla. Kyllä, siinä kassapöydässä on kohta juuri ennen hihnaa, johon voi vielä asetella tuotteita.

        Tämän vuoksi painavat ensin! (Jotta saat ehjät tuotteet mukaasi).

        Sähän oot saatana mielipuoli, ota jotain lääkettä tuohon agresioos. Tuollainen mulkku vielä asiakaspalvelualalla töissä huhuh!!


      • ensiapupolin hoitaja
        ........ kirjoitti:

        Sähän oot saatana mielipuoli, ota jotain lääkettä tuohon agresioos. Tuollainen mulkku vielä asiakaspalvelualalla töissä huhuh!!

        Olen kauhistunut nuorten lisääntyneestä kiroilusta. V***u tulee ulos jo jokaisen suusta, niin kuin ennen viaton, mutta ärsyttävä "eiku". Kuunnelkaa itseänne ja toisianne. Kiroilu ei kuulu suomenkieleen. Jos sitä jatkuvasti viljelee, sitä käyttää myös aikuisena, omien lastensa kuullen, ja tyhmät keskustelut periytyvät. Te nuoret jotka tiedätte kaiken. Ajatelkaa myös!
        Muuten... meilläpäin kassat osaavat käyttäytyä asiakkaiden edessä, vaikka aina asiakkaan käytös ei olisikaan sopivaa.


      • :DDDD
        ........ kirjoitti:

        Sähän oot saatana mielipuoli, ota jotain lääkettä tuohon agresioos. Tuollainen mulkku vielä asiakaspalvelualalla töissä huhuh!!

        itelläs taitaa olla pahan laatuinen agresio.


    • montako kertaa

      päivässä osuu kohdalle niitä jotka ovat purkaneet ostoksensa väärään päähän hihnaa? Yleensä jos hetkeksi selkäsi käännät niin joku kärryllisen kerennyt tyhjentää sinne väärään päähän. En ymmärrä? Ei pitäsi olla niin vaikeaa tajuta että ne ostokset laitetaan siihen "kaupan puoleiseen" päätyyn.
      Toinen asiakastyyppi vilauttaa sitä suklaapatukkaa, että tämmönen...Juu, semmonen, mutta pitäisi kassan kautta se käyttää. Vielä siinäkin vaiheessa aletaan inttämään että se maksaa sen ja sen verran...Perk! Siinä ajassa olisin myynyt jo kymmenen patukkaa jos se ostos olisi siihen hihnalle laitettu! Vielä vaikeampi on kalastella siihen hihnalle yli 50-v miehiltä pornolehteä tai kortsupakettia...

      • Meiju77

        Minä olen kori ongelman hoitanut niin, etten vain nosta tavaroita sieltä ja ilmoitan että kori pitää jättää sille toiselle puolelle, samalla osoittaen koripinoa. 99% kerroista se on toiminut, ilman että kumpikaan (asiakas taikka minä) polttaa pelihousunsa.


    • kassalla

      puhut asiaa!!!!

    • iso härkänen

      No kuinka monta kertaa päivässä tulee asiakas, joka ei nosta ostoksiaan korista? Olen isossa marketissa töissä, täysi ostoskori tulee eteen ehkä kerran viikossa. Ei tulis mieleenkään kipata tavaroita hihnalle. Kyllä kai sen verran voi joustaa, häh? Tai kauniisti pyytää.

      • Kassahenkilö

        Se on tosiaan rasittavaa, kun niitä ostoksia lykitään niin koreihin/omiin koreihin/kasseihin/kylmälaukkuihin/hedelmäpusseihin ym. eikä vaivauduta itse niitä siihen linjalle tyhjentämään. Tämä on niin yleistä etten voi käsittää miten ihmiset kehtaa.

        Ärsytyksestä huolimatta teen yleensä kuitenkin niin, että tyhjennän korit ym. *hyvin hitaasti* että asiakaskin jo tajuaa ettei homma etene kovin sujuvasti tällä tavoin. Ehkä ens kerralla asiakas sitten älyää laittaa ne tavaransa hihnalle ilman ylimääräisiä koreja sun muita. Korit siis toki tyhjennän tavaroista, mutta korin saa asiakas ihan itse laittaa paikalleen. Ehkä joskus voisi tehdä niinkin, että nousisin paikaltani ja veisin korin sinne minne se kuuluu, mutta tämähän voitais tulkita jo aika pahana mielenosoituksena jota ei tietenkään kassalle sallita :D Eihän me ihmisiä olla.

        Jännä ilmiö noi hedelmäpussit. Niihin pakataan kaikki mahdollinen pieni sälä ja laitetaan vielä niin hyvin solmulle, että kestää hetken ennenkuin ne saa auki :) Tämänkin teen yleensä korostetun hitaasti, jos vaikka asiakas saisi sen kuuluisan ahaa-elämyksen :D Jos ei, niin joutuupahan itsekin hieman odottamaan kun itse on kassan työtä ja muita asiakkaita viivyttänyt.

        Tilanteesta riippuen pakkaan pussin sisällön takaisin, mutta en aina. Sitä saa mitä tilaa tässäkin asiassa, enkä tarkoita olla ilkeä. Olisi vaan kiva saada edes joillekin hienovaraisesti kaaliin tiettyjä asioita, joilla sekä heidän itsensä ostosreissu että muidenkin asiointi sujuisi helpommin.

        Toinen jännä ilmiö on jo aiemmin mainitut jugurttipurkit ym. vastaavat. Eli jos on tarjous, vaikka 10 purkkia 5e, niin asiakas sanoo vaan että "tää oli se tarjous, 10 purkkia vitosella". Ei auta muu kuin koittaa selittää, että tarvitsen siitä huolimatta tietää montako purkkia on mitäkin lajia, ja jos ystävällisesti nostaisitte hihnalle yhden kutakin. Se on niin kummallista, että yleensä normaalihintaiset purkit osataan kuitenkin latoa siihen hihnalle, mutta kun on satsi tarjouksessa, niin sanotaan vaan että mulla ois tää satsi? Voi huoh ihan oikeasti, mistä tällainen ihme logiikka johtuu? :D

        Lisääkin on vastaavia juttuja mielessä, mutta kyllähän te kohtalotoverit tiedätte :D Koitetaan kestää!


      • apulaismarketpäällikkö
        Kassahenkilö kirjoitti:

        Se on tosiaan rasittavaa, kun niitä ostoksia lykitään niin koreihin/omiin koreihin/kasseihin/kylmälaukkuihin/hedelmäpusseihin ym. eikä vaivauduta itse niitä siihen linjalle tyhjentämään. Tämä on niin yleistä etten voi käsittää miten ihmiset kehtaa.

        Ärsytyksestä huolimatta teen yleensä kuitenkin niin, että tyhjennän korit ym. *hyvin hitaasti* että asiakaskin jo tajuaa ettei homma etene kovin sujuvasti tällä tavoin. Ehkä ens kerralla asiakas sitten älyää laittaa ne tavaransa hihnalle ilman ylimääräisiä koreja sun muita. Korit siis toki tyhjennän tavaroista, mutta korin saa asiakas ihan itse laittaa paikalleen. Ehkä joskus voisi tehdä niinkin, että nousisin paikaltani ja veisin korin sinne minne se kuuluu, mutta tämähän voitais tulkita jo aika pahana mielenosoituksena jota ei tietenkään kassalle sallita :D Eihän me ihmisiä olla.

        Jännä ilmiö noi hedelmäpussit. Niihin pakataan kaikki mahdollinen pieni sälä ja laitetaan vielä niin hyvin solmulle, että kestää hetken ennenkuin ne saa auki :) Tämänkin teen yleensä korostetun hitaasti, jos vaikka asiakas saisi sen kuuluisan ahaa-elämyksen :D Jos ei, niin joutuupahan itsekin hieman odottamaan kun itse on kassan työtä ja muita asiakkaita viivyttänyt.

        Tilanteesta riippuen pakkaan pussin sisällön takaisin, mutta en aina. Sitä saa mitä tilaa tässäkin asiassa, enkä tarkoita olla ilkeä. Olisi vaan kiva saada edes joillekin hienovaraisesti kaaliin tiettyjä asioita, joilla sekä heidän itsensä ostosreissu että muidenkin asiointi sujuisi helpommin.

        Toinen jännä ilmiö on jo aiemmin mainitut jugurttipurkit ym. vastaavat. Eli jos on tarjous, vaikka 10 purkkia 5e, niin asiakas sanoo vaan että "tää oli se tarjous, 10 purkkia vitosella". Ei auta muu kuin koittaa selittää, että tarvitsen siitä huolimatta tietää montako purkkia on mitäkin lajia, ja jos ystävällisesti nostaisitte hihnalle yhden kutakin. Se on niin kummallista, että yleensä normaalihintaiset purkit osataan kuitenkin latoa siihen hihnalle, mutta kun on satsi tarjouksessa, niin sanotaan vaan että mulla ois tää satsi? Voi huoh ihan oikeasti, mistä tällainen ihme logiikka johtuu? :D

        Lisääkin on vastaavia juttuja mielessä, mutta kyllähän te kohtalotoverit tiedätte :D Koitetaan kestää!

        Ihana huomata että muilla on samoja aggressio kohteita. Todella raivostuttavia asiakkaita. Päivä menee aina pilalle kun huomaa hankalien asiakkaiden astuvan kauppaan. Eikä ne koskaan opi purkamaan niitä koreja/pusseja.

        Mites ne ihmiset joilla on 200 € ostokset eivätkä vaivaudu menee pakkaamaan vaan odottavat maksukortit käsissä kunnes kassa on vetänyt kaikki tavarat ja sitten vasta menevät pakkaamaan sälänsä ja aiheuttavat jonon kun eivoi lastata kuin 2 henkilön tavarat sinne hihnan taka osaan...

        Itselläni on tapana jos joku asiakas lähtee hakemaan jotain tavaraa kaupan puolelta niin tylysti keskeytän kuitin ja otan seuraavan asiakkkaan ostokset ja samalla toivon että niitä tavaroita on paljon että se eka asiakas saa odottaa että pääsee maksamaan... On yleensä säikähtänyt ilme kun tajuaa ettei kassa pyörikään heidän mielensä mukaan..

        Jaksamisia kaupan kassoille


    • uskomatontamuttatotta

      Ovatko nämä asiakkaat tyhmiä vai laiskoja???

      Laitetaan kaupan muovikassit ensin kassahihnalle ja tungetaan siihen päälle 2 tai 3 laatikkoa 24-sixpackia olutta. Sitten tuijotetaan ja mulkoillaan kassamyyjää, että mitä v####a, missä se muovikassi viipyy?

      Kauppojen kassoille voisi laittaa kyltit, että ostoksia ei saa nostaa hihnalle koreihin, laukkuihin tai pusseihin valmiiksi pakattuna. Kaikki asiakkaat kun eivät tätä tajua. Laiskat eläkeläiset laittavat ostoskoppaansa 10 litraa juomia, jolloin koppa painaa 10kg. Kopassa on 5 erilaista maitoa, 3 erilaista piimää ja 2 erilaista mehua. Kassan on nostettava jokainen tuote erikseen pois kopasta, jotta viivakoodin saisi skannattua.

      Tungetaan 10 erilaista jäätelöä hedelmäosaston muovipussiin. Siihen vielä toinen hedelmäpussi päälle ja pussi lujasti pariin umpisolmuun. Kassalla taas tuijotetaan, miksi kassa avaa pussin ja skannaa jokaisen tuotteen erikseen. "Kyllä minä otin nämä samasta pakastealtaasta". Joo niin varmaan otit! Mutta kun ne ovat kaikki eri tuotteita ja eri hintaisia!.

      Nämä nuijat ja tosinuijat asiakkaat pitäisi laittaa ruuhkavuoroon töihin ja lähettää ne v###umaisimmat asiakkaat heidän kassoille jonottamaan!

      Kesällä kaupoissa käy todella pahalta haisevia asiakkaita, joitten kämpässä ei ole ilmeisesti ollenkaan suihkua tai he eivät osaa sitä käyttää. Vanhat miehet haisevat väkevälle hielle ja vanhat naiset haisevat virtsalle!

      Jotkut asiakkaat yskivät ja räkivät flunssa-aikana suoraan päin kassoja ja myyjiä. Jotkut asiakkaat nuoleskelevat sormiaan ennen kuin ottavat setelin lompakostaan. Yksi asiakas toi kerran ison pakastepussillisen täynnä kolikoita (5snt, 10snt, 20snt, 50snt) lauantairuuhkassa!

      Kaupan etukorttia, käteistä rahaa tai maksukorttia ruvetaan hakemaan vasta, kun kassa on skannannut kaikki tuotteet ja odottaa jo maksua.

      Kaupan työt on hanurista - sieltä ja syvältä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe