Lista tyhmiä kysymyksiä.

Tietämätön...

Olis kiva saada ASIALLISIA vastauksia!

Ensin matkatavaroista.
*Voinko laittaa lakkapullon (koko tarpeeksi pieni
250 ml) ruumaan. Pullo kumminkin on herkästi
syttyvä.
Lentokoneeseen matkustamoon otan huulirasvan
(riippuvuus :[)
*Pitääkö mun laittaa huulirasva läpinäkyvään
pussiin? Käykö pussiksi normaali pakastepussi?
(pussi on läpinäkyvä)
*Onko lentokoneessa yleensä kylmä? Min un on aina
kylmä, kotonakin. :[
*Pitääkö koko lennon ajan pitää vyötä? mmm
(kysymyksistä varmaan huomaatte että lennän
ensi kertaa)

Tiedän itsekin etten antanut aiheelleni tuhaa nimeä "lista tyhmiä kysymyksiä" mutta en tiedä asioita ja koko perhe lentää ensimmäistä kertaa niin jostakin olisi kiva saada tietoa.

13

7097

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MHS

Ruumaan vaan. Ei tarvitse pussiin laittaa, jos ei nestemäistä. Kylmä on mun mielestä. Vilttejä löytyy. Vyöt kiinni nousuissa ja laskuissa tai jos erikseen kehoitetaan. :)

• vastauksia

Lakkapullo:
      Henkilökohtaiseen hygieniaan ja lääkintään tarkoitetut tuotteet, esim. iholle levitettävää hyönteiskarkotetta tai hiuslakkaa, joka sisältää aerosolia, enintään 2 kiloa tai 2 litraa matkustajaa kohden saa kuljettaa ruumaan menevässä matkatavarassa. Yksikkökoko saa olla enintään 0,5 litraa tai 0.5 kiloa
      Huulirasva:
      Nesteitä (ml. geelit,hammastahnat, huulirasvat)voi viedä matkustamoon käsimatkatavarana, edellyttäen että ne on pakattu enintään 100 ml kokoisiin pakkauksiin jotka mahtuvat enintään yhden litran kokoiseen uudelleen suljettavaan ja läpinäkyvään muovipussiin. Jokaisella matkustajalla saa olla vain yksi muovipussillinen nesteitä. Muovipussi esitetään erikseen turvatarkastuksessa. (Ns. minigrip pussi tms.on siis ok, mutta ei ihan mikä vaan leipäpussi)
      Kylmä: Usein lentokoneessa on hieman viileä, mutta päinvastaisiakin kokemuksia on. Varsinkin kun ollaan koneessa, mutta ei vielä liikkeellä, voi olla aika lämminkin. Ota esim. joku lämmin, mutta helposti riisuttava ja puettava lisäpusero käsimatkatavaroihin tai päällesi koneeseen mennessä...
      Vyö:
      Vyö on pakollinen nousun ja laskun aikana, muuna aikana yleensä vapaaehtoinen, mutta suositeltava. Koneessa kyllä näkyy selvästi merkki, milloin on pakollista. Joskus "möykkyisellä" kelillä voi tulla kesken matkankin turvavyöpakko, mutta hyvin harvoin.
      Lisää tietoa kaikista näistä ja paljon muutakin lentomatkustamiseen liittyen www.finnair.fi/matkustusinfo sekä www.finavia.fi/lentoasemat ja matkustaminen.

• hyvin kopsattu

miksi ei ihmiset osaa itse niitä katsoa.Ilmeisesti netti on yhä erittäin vaikeaa eräille ja näyttää olevan paljon. 98% tänne tulleista löytyy netistä vastaus alta sekunnin.
        Ja leipäpussi käy kun on vaan suljin. Tulin viiime viikolla Englannista ja minulla oli nesteet sämpyläpussisa jossa valkoinen suljin kun ei ollut mitään minigippejä saatavilla. Roskista otin Lontoossa ja hyvin toimi.Tietenkin nämä minigripit ovat hienoja mutta minä olen ihan tavallinen tallaaja.

• muuttaa???
        hyvin kopsattu kirjoitti:

miksi ei ihmiset osaa itse niitä katsoa.Ilmeisesti netti on yhä erittäin vaikeaa eräille ja näyttää olevan paljon. 98% tänne tulleista löytyy netistä vastaus alta sekunnin.
        Ja leipäpussi käy kun on vaan suljin. Tulin viiime viikolla Englannista ja minulla oli nesteet sämpyläpussisa jossa valkoinen suljin kun ei ollut mitään minigippejä saatavilla. Roskista otin Lontoossa ja hyvin toimi.Tietenkin nämä minigripit ovat hienoja mutta minä olen ihan tavallinen tallaaja.

No hittojako tuota kirjoittamaan uudestaan, kun saa valmista tekstiäkin, jotka vastaa suoraan kysymykseen. Ja lopussa vielä tieto, mistä sitä saa käydä lisää lukemassa, mitä ei ollut näkyvillä.
        Voi kokeilla leipäpussissakin, ja voi kelvata tai sitten ei. Ja sit jos ei kelpaa, niin v..uttaa, kun pitää lähteä hakemaan jostain, tai jättää kamat sinne. Ja ainahan noita pusseja on ollut saatavilla lentoasemilla, jos ei tyrkyllä, niin kysymällä on löytynyt. Ja kun on ilmaiseksi vielä niitä saanut tavan tallaajakin, ihan sellaisia mnigrip-mallisiakin. Ei ole tarvinnut roskisdyykkariksi heittäytyä.

• Tietämätön...

Kiitos vastauksistanne. (: Onneksi täällä on vielä asiallisia ihmisiä jäljellä. :D Kun mitä vastauksia olen katsellut niin niihin vastataan useasti hyvin töykeästi.

Ja kolmannelle vastaajalle:
      En minä ainakaan löytänyt netistä onko lentokoneessa kylmä, ja tiedän olevani huono tietokoneiden kanssa, etsin tietoa, mutta kaikkea en ymmärtänyt, siksipä kysyin täältä.

• Lentoliito

Huulirasvan pitää olla minigrip-pussissa. Ja ainakin helsinki-vantaalla viimeksi sai näitä pusseja ihan sieltä kentältä
        Lakka menee ruumaan.
        Lentokoneessa on aika viileää, etenkin jos olet ikkunan puoleisella penkillä. Varaa esim jokin neuletakki mukaan matkustamoon.

Vyö pitää olla päällä vain kun vyön merkkivalo palaa, eli laskeutumisessa ja nousussa. Suosittelevat kuitenkin pitämään koko ajan kiinni

Muistan oman ensimmäisen lentoni hyvin, oli se jännää =) Ja muista ottaa purkkaa mukaan, sitä kannattaa mällyttää ihan kunnolla ja nieleskellä paljon (ei purkkaa, sylkeä =D) jos/kun korvat menee tukkoon paineesta =)

Ja henkilökunta vastaa myös ensilentäjien ehkä vähän typeriinkiin kysymyksiin =) Ei kysyvä tieltä eksy, älä jännitä kysyä kaikein muka-itsestäänselvimpiäkään kysymyksien kysymistä =)

Mukavaa lentomatkaa! =)

• Tietämätön...
        Lentoliito kirjoitti:

Huulirasvan pitää olla minigrip-pussissa. Ja ainakin helsinki-vantaalla viimeksi sai näitä pusseja ihan sieltä kentältä
        Lakka menee ruumaan.
        Lentokoneessa on aika viileää, etenkin jos olet ikkunan puoleisella penkillä. Varaa esim jokin neuletakki mukaan matkustamoon.

Vyö pitää olla päällä vain kun vyön merkkivalo palaa, eli laskeutumisessa ja nousussa. Suosittelevat kuitenkin pitämään koko ajan kiinni

Muistan oman ensimmäisen lentoni hyvin, oli se jännää =) Ja muista ottaa purkkaa mukaan, sitä kannattaa mällyttää ihan kunnolla ja nieleskellä paljon (ei purkkaa, sylkeä =D) jos/kun korvat menee tukkoon paineesta =)

Ja henkilökunta vastaa myös ensilentäjien ehkä vähän typeriinkiin kysymyksiin =) Ei kysyvä tieltä eksy, älä jännitä kysyä kaikein muka-itsestäänselvimpiäkään kysymyksien kysymistä =)

Mukavaa lentomatkaa! =)

Eli varmuudenvuoksi täytyy jostain ostaa sellainen pussi mihin saa laittaa huulirasvan.

• Tietämätön...
        Tietämätön... kirjoitti:

Eli varmuudenvuoksi täytyy jostain ostaa sellainen pussi mihin saa laittaa huulirasvan.

Hyvä, että moni asiallinen ihminen vastaa kysymyksiin. :D

• sinulle...
        Tietämätön... kirjoitti:

en ole koskaan tarvinnut laittaa huulirasvaa pussiin.

Nim. myös huulirasvariippuvuus :)

• turvatarkastaja
        Lentoliito kirjoitti:

Lakka menee ruumaan.

Mukavaa lentomatkaa! =)

niin tuosta huulirasvasta. Sita ei tarvitse laittaa minigrip pussiin jos se on puikko-mallinen, mutta jos se on pieni purkki josta kaivat esim sormella sita rasvaa tai tuubi josta puristat sen rasvan ulos, niin silloin tulee laittaa. Elikka normaalia huulipunan tyyppista huulirasvaa ei tarvitse pussittaa.

• matkailija x

Läpinäkyvän pussin tulee olla max 0,5 litran kokoinen ja uudelleen suljettava. Minigrip-pusseja myydään hyvin varustetuissa ruokakaupoissa, tavallinen pakastepussi ei kelpaa. Pussin tulee olla esillä turvatarkastuksessa, siirä ennen ja sen jälkeen voit käyttää vaikkapa huulirasvaa kentällä ja koneessa. Ota myös takki pois päältä ennen turvatarkastusta, joissain maissa pyydetään myös riisumaan vyö ja kengät.

Hiuslakkaa ja muihinkin käsimatkatavaroita ja ruumassa kuljetettavia matkatavaroita koskeviin kysymyksiin löytyy vastaukset alla olevista linkeistä.

http://www.finavia.fi/pakkaaoikein
      http://www.ilmailuhallinto.fi/useinkysytyt

Koneessa voi olla kylmä, kuuma tai sopivan lämpöistä ja lämpötiola voi vaihdella lennon aikana tai koneen eri osissa. Kerrospukeutuminen on hyvä idea, voit tarpeen mukaan riisua tai lisätä vaatetusta. Itselläni on aina lennoilla pashmina-huivi, johon on mkana kääriytä jos on viileää.

Vyötä pidetään noustessa ja laskeutuessa sekä aina merkkivalon palaessa (ei siis syöksytä ylös enne kuin kone on pysähtynyt kentälle/portille, vaikka tätäkin näkee vähän väliä...). Vyö on hyvä pitää kiinni aina, voi tulla yllättäviä ilmakuoppia yms.

• on linkit

mutta et sitten itse ole vaivautunut ohjeita lukemaan? Se pussi saa olla litran vetoinen, ei max 0,5 litraa.

• 23400

boooriing

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3214
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2137
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1822
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1755
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1599
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1350
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1274
    Aihe