En tykkää lapsista.
Hyvä kun omat sai aikuiseksi.
Vieläkö pitäis niiden lapsia hoitaa.
Mätin omille lapsille rahaa ja kiitosta ei tullut.
Kyttäävät meidän vitriinistä hopeita ja kultia, että eikös teidän jo pitäis niitä alkaa luovuttaa, kun kohta kuolema tulee. No lapset veis ne surutta kaniin. Eihän niillä ole rahaa etes makkaraan.
Minä en tykkää lapsista
35
2148
Vastaukset
- soilike
Menetät paljon , jos torjut kaikki lapset, omat lastesi lapsetja ja kaikki naapuristosi lapset
Lapset ovat elämän suola , vaikka itselläni ei ole yhtään
Ensin oli sisareni tytär, joka oli pienestä pitäen mukanani kesälomaisin.
Pyydystimme perhosia mökillä ja autoilimme eri puolella maata.
Sitten hän kasvoi omaan elämäänsä.
Veljeni lapset, tyttö ja poika, tulivat aina kesällä minun luokseni
Käytiin Retretissä, kesämaassa ja Särkänniemeellä.
Nyt pojalla on jo kaksi omaa poikaa. Ihania ovat molemmat
Sisaren tyttären kaksi poikaa ovat minulle tosi rakkaita.
Vanhempi heistä tuotiin yökylään jo 1½ vuotiaana.
Aina muistan tuon ensiyön. Mukana ei ollut yöpukua, joten laitoin t-paidan hakaneulalla typistettynä.
Pieni pellavapää sylissäni imi innokkaasti tuttia, kouri sinistä silkkistä nalleaan ja välillä kurkisti minua, vähän epäluuloisesti.
Siitä alkoi pitkä ystävyytemme, vielä nytkin 18v hän halaa tavatessamme
Toinen pojista pelkäsi tavattomasti minua pienenä , ennen 1v päivää.
Purskahti itkuun kun vain näki minut.
Varmaankin hänen alkuelämänsä vaikeuksien aikana oli joku minun näköiseni sairaanhoitajatäti, joka satutti häntä.
Hänkin liittyi veljensä ja minun kaveriporukkaan n.1½ vuotiaana
Tuossa he nytkin, veljensä kanssa, 15v ja 18 v , usein voruvat vierassohvalla ja vaativat aamuksi ja illaksi kaurapuuroa.
No, odotellessani seuraavaa sukupolvea, on onnelsi talossamme 6 lasta ja lisää naapurissamme.- ISOÄITI SUOMEKSI
Ihania ovatlapsenlapset ,tietenkin.
,ja sitähänlapsemme osaavaat käyttää hyväkseen.Ollaaan ilmaisia lapsenhoitajia ja piikoja ja rakastetaan niitä kakruja mutta ,erotkoon ja naikoon vanhemmat kuin niin paljon ehkä
kuvittelevat
onnen löytyvän.. - mia..
Vaikuttaa siltä,että sinua on käytetty hyväksi
lapsenpiikana. Entäs kaikki valvotut yöt hampaiden tulo aikana,uhma aika,kun kaikki on EI.
Sateiset päivät,kun mikään ei oo hyvin.
Murrosiän uhittelut ja kokeilut,kummalla kantti kestää.Minulla on täysi tusina lastenlapsia ja
kaksi jo seuraavaakin polvea,joten ei kiitos,
kyläillä voi koska sovitaan,mutta muuten olen jo
sen alan velvollisuuden täyttänyt.
- hyvin
tuntemuksesi. Ehkä minulta puuttuu joku vanhemmuusgeeni, kun se lasten kasvatus oli yhtä kivireen vetoa. Yritystä ei puuttunut, vaan kyllä oli ilon pilkahdukset harvassa. Ja nykyään ei pojastakaan kuulu mittää, ellei ole rahaa vinkumassa.
Taidan muuttaa ulkomaille ennen kuin lastenlapsia alkaa ilmaantua. Tai ehkä omat lapset on viisaampia kuin itse olin, eikä edes hanki omia.
Tämmöistä asiaa ei muka saisi sanoa. Heti on joku moittimassa. Kyllä omat kokemukset puhuvat puolestaan, eikä tosiasiat siitä miksikään muutu.- -eetu-
Olen kyllä sikäli samaa mieltä, että aikuisten lasten pitäisi elää omillaan. Lapsemme lienevät jo yleisesti yli 30-vuotiaita. Paljon heitä on ehditty tukea rahallisestikin, mutta se ei saa jatkua loputtomiin varsinkaan silloin, kun lapset tienaavat enemmän kuin vanhempansa eläkkeellä. - Suu säkkiä myöten, se on kyllä minun mielipiteeni.
Jokin poikkeustilanne on eri asia, mutta silloin pitää olla hyvä syy ja asiasta neuvotellaan niin kuin raha-asioista aina pitäisi. Lypsylehmäksi ei kukaan saisi joutua, ja uskonkin sen olevan aika harvinaista. Raha ja rakkaus on harvinainen yhdistelmä. :)
Meidän ikäpolveamme ei varmaankaan opetettu järkevään rahankäyttöön, ei minua ainakaan. Säästäminen ja pihtaaminen oli ainoa opetus. Nytkin tilanne on se, että makuutan (pieniä) rahojani pankissa enkä käytä niitä mihinkään. Onneksi ei kukaan omainen tule niitä minulta kärttämäänkään, kun ei tiedä niiden olemassaolosta. En antaisi. - Kummailua eläkeläisryhmässä
-eetu- kirjoitti:
Olen kyllä sikäli samaa mieltä, että aikuisten lasten pitäisi elää omillaan. Lapsemme lienevät jo yleisesti yli 30-vuotiaita. Paljon heitä on ehditty tukea rahallisestikin, mutta se ei saa jatkua loputtomiin varsinkaan silloin, kun lapset tienaavat enemmän kuin vanhempansa eläkkeellä. - Suu säkkiä myöten, se on kyllä minun mielipiteeni.
Jokin poikkeustilanne on eri asia, mutta silloin pitää olla hyvä syy ja asiasta neuvotellaan niin kuin raha-asioista aina pitäisi. Lypsylehmäksi ei kukaan saisi joutua, ja uskonkin sen olevan aika harvinaista. Raha ja rakkaus on harvinainen yhdistelmä. :)
Meidän ikäpolveamme ei varmaankaan opetettu järkevään rahankäyttöön, ei minua ainakaan. Säästäminen ja pihtaaminen oli ainoa opetus. Nytkin tilanne on se, että makuutan (pieniä) rahojani pankissa enkä käytä niitä mihinkään. Onneksi ei kukaan omainen tule niitä minulta kärttämäänkään, kun ei tiedä niiden olemassaolosta. En antaisi.Oletteko kasvattaneet lapsistanne kerjäläisiä? Kuinkas siinä sillai on päässyt käymään?
Koulutus on ollut edullista viime vuosikymmeninä, jopa työttömillä on ollut turvallinen elämä kaikenmoisten tukien avulla, ja tokihan suurin osa lapsistamme on työssä, koska nyt saamma kuulla, kuinka he maksavat yhä kasvavien eläkeläisten eläkkeet.
Ikään kuin eläkeläisikäiset eivät olisi minkäänmoisia eläketurvamaksuja itsekin maksaneet.
Ja nyt sitten tilanne on, että ne suuret, peräti ehkä 1500 egun eläkkeet ovat ihan turhaan vanhuksilla, ja niistä sitten on avustettava akateemisesti koulutettuja lapsia?
Jos ei ole rahaa antaa, ei ole rakkauttakaan saatavana?
Ovatko lapset saneet elämästä väärän kuvan? Ovatko nykyiset eläkeläiset pröystäillet varakkuudellaan lapsillen niin että heidän mielestään vanhemmat ovat ikuisia lypsylehmiä?
Pienipalkkaistenkin palkat ovat isompia kuin suurimmalla joukolla tämän päivän eläkeläisten. Mistä on tullut se käsitys, että eläkkeet ovat suuria? Eihän niitä edes koroteta samaan tahtiin kuin palkkoja. - -eetu-
Kummailua eläkeläisryhmässä kirjoitti:
Oletteko kasvattaneet lapsistanne kerjäläisiä? Kuinkas siinä sillai on päässyt käymään?
Koulutus on ollut edullista viime vuosikymmeninä, jopa työttömillä on ollut turvallinen elämä kaikenmoisten tukien avulla, ja tokihan suurin osa lapsistamme on työssä, koska nyt saamma kuulla, kuinka he maksavat yhä kasvavien eläkeläisten eläkkeet.
Ikään kuin eläkeläisikäiset eivät olisi minkäänmoisia eläketurvamaksuja itsekin maksaneet.
Ja nyt sitten tilanne on, että ne suuret, peräti ehkä 1500 egun eläkkeet ovat ihan turhaan vanhuksilla, ja niistä sitten on avustettava akateemisesti koulutettuja lapsia?
Jos ei ole rahaa antaa, ei ole rakkauttakaan saatavana?
Ovatko lapset saneet elämästä väärän kuvan? Ovatko nykyiset eläkeläiset pröystäillet varakkuudellaan lapsillen niin että heidän mielestään vanhemmat ovat ikuisia lypsylehmiä?
Pienipalkkaistenkin palkat ovat isompia kuin suurimmalla joukolla tämän päivän eläkeläisten. Mistä on tullut se käsitys, että eläkkeet ovat suuria? Eihän niitä edes koroteta samaan tahtiin kuin palkkoja.Sitä vain en ymmärrä, mikä viestissäni sai sinut ajattelemaan, että minun lapseni olisi kasvatettu kerjäämään.
Nimenomaan ei ole.
Lapseni elävät suu säkkiä myöten samoin kuin minä itsekin. Heillä on kyllä paljon enemmän taitoa raha-asioissa kuin minulla. Se, että saan yhä vielä hiukan rahaa säästöön johtuu siitä, että menot ovat pienenneet. Minut on kasvatettu säästeliääksi, minkä kyllä kerroin jo edellä. Nyt eläkkeellä monet, ennen välttämättömät menot ovat poissa. - Kummailua eläkeläisryhmässä
-eetu- kirjoitti:
Sitä vain en ymmärrä, mikä viestissäni sai sinut ajattelemaan, että minun lapseni olisi kasvatettu kerjäämään.
Nimenomaan ei ole.
Lapseni elävät suu säkkiä myöten samoin kuin minä itsekin. Heillä on kyllä paljon enemmän taitoa raha-asioissa kuin minulla. Se, että saan yhä vielä hiukan rahaa säästöön johtuu siitä, että menot ovat pienenneet. Minut on kasvatettu säästeliääksi, minkä kyllä kerroin jo edellä. Nyt eläkkeellä monet, ennen välttämättömät menot ovat poissa.Kirjoittelin ajatuksiani vain sinun tekstisi jatkoksi.
Ei se ollut osoitettu kenellekään. Olisi ehkä pitänyt aloittaa sanomalla: KasvataMMeko...
Meni monikon toiseen muotoon.
Kun näitä palstoja lukee, huomaa usein, että nuoret ovat näreissään, kun eläkeläiset mummut ja papat eivät uhraa rahaa ja aikaa lapsenlapsille, vaan matkustelevat ja tuhlaavat.
Usein peräkaneettina vielä se tieto, että turhaan pyytävät siivousapua, kun aikanaan kangistuvat ja sairastuvat.
Se on jotenkin outo asetelma: Maksan lapseni menoja parhaani mukaan, ja hän korvaa sen siivouksella 10 v. kuluttua.
Entäpä, jos olisinkin valmis maksamaan siivouksesta vasta sitten, kun se on tehty?
Kun entisinä aikoina autettiin toisia, ei sitä osattu rahassa mitata. Raha ei merkinnyt samaa kuin tänä päivänä. Siksi kai meistä tuntuu niin oudolta tämä eläkeläisten rahoista ja varakkuudesta puhuminen. - 1943
Kummailua eläkeläisryhmässä kirjoitti:
Kirjoittelin ajatuksiani vain sinun tekstisi jatkoksi.
Ei se ollut osoitettu kenellekään. Olisi ehkä pitänyt aloittaa sanomalla: KasvataMMeko...
Meni monikon toiseen muotoon.
Kun näitä palstoja lukee, huomaa usein, että nuoret ovat näreissään, kun eläkeläiset mummut ja papat eivät uhraa rahaa ja aikaa lapsenlapsille, vaan matkustelevat ja tuhlaavat.
Usein peräkaneettina vielä se tieto, että turhaan pyytävät siivousapua, kun aikanaan kangistuvat ja sairastuvat.
Se on jotenkin outo asetelma: Maksan lapseni menoja parhaani mukaan, ja hän korvaa sen siivouksella 10 v. kuluttua.
Entäpä, jos olisinkin valmis maksamaan siivouksesta vasta sitten, kun se on tehty?
Kun entisinä aikoina autettiin toisia, ei sitä osattu rahassa mitata. Raha ei merkinnyt samaa kuin tänä päivänä. Siksi kai meistä tuntuu niin oudolta tämä eläkeläisten rahoista ja varakkuudesta puhuminen.kun olen saanut olla terve ja töissä, joten eläke on ihan riittävä. Samoin olen iloinen siitä, että lapset pyrkivät pärjäämään omillaan ja auttamaan toisiaan. Vanhempi valmistui ja siirtyi työelämään. Hän tarjoutui heti auttamaan rahallisesti siskoaan, jos tarvis olisi. Meillä on oikeus käyttää eläkkeemme ihan niin kuin haluamme eikä meidän tarvitse olla lastenlastemme päivähoitajia, jos emme halua. Olen myös iloinen siitä, että lastemme lähipiirissä on ollut paljon vanhempia ihmisiä, joita he ovat tottuneet kohtelemaan aivan normaaleina kanssaihmisinä. Isoisätkään eivät olleet lypsylehmiä, vaikka monet (sukulaiset) niin luulivat.
- yrittänyt äiti.
Voi jehna kun edes tietäisi mitä ne kakrut nykään haluaa,ei varmaan samaa kuin me ,niillähän on jo se kaikki mitä maailma niille antaa....
- MareNki***
pienenä sylin,isompana kuuntelijan ja aikuisena ajatuksenvaihtomahdollisuuden.
Tavara ei ole mitään.
- myy ne
kaikki pois ja sitten meette emä'nnän kanssa käymään Las Vegasissa kattelemassa vähäpukeisia miehiä ja naisia.
Ai että niitä kakaroita ottaa pattiin kun ne saa kuulla!
Totta se on,kiittämättömyys on maailman palkka.
Miksi antaisit niille jos eivät sua arvosta! - luonnollinen osa elämää
Mielestäni elämän jatkuvuuden turvaaminen on sen tarkoitus.
Omat penskamme olivat luonnollinen osa perhettämme iän myötä kasvavine velvoitteineen.
Emme tehneet heistä mitään "kultamunia" emmekä asettaneet jalustalle.
Rajat olivat selvät joka suhteessa.
Opetimme kotona ettei maailmassa saa kaikkea haluamaansa vaikka todellisia esteitä (esim. raha ) ei olisikaan.
Opetimme tekemään työtä.
Ymmärtämään rahan rajallisuuden ja sen eteen vaadittavat ponnistelut.
Tuimme heidän itsenäistymistään heti lukion ja intin jälkeen.
Penskat rahoittivat omat yliopisto-opintonsa sivutöillä.
KOSKAAN he eivät ole pyytäneet meiltä rahaa!
Opiskelujen alussa sponsoroimme hieman kertaluontoisesti.
Nyt kun he ovat 30 ikäisiä, olemme siirtäneet heille yhden asunnon, yhden säästövakuutuksen pääoman tuottoineen ja melkoisesti muutakin.
Ensin pitää oppia elämään!
Minusta lapset ovat tärkeitä mutta nekin täytyy nähdä oikeissa puitteissa.
Rakastaa mutta ei jumaloida! - KristaTee
Kuka nyt ei omista lapsistaan tykkäisi? En minäkään transsiin vaivu kun näen vieraita lapsia, yleensä ne aina huutavat, mutta omat ovat rakkaita.
Meillä ei olla koskaan oltu maallisen mammonan perään, joten kyllä he toivovat minulle pitää elämää.
Tuli mieleen, että olisiko provo? - yksivaan
olla meidän naapuritalon pappa. Hänkään ei tykkää lapsista. Lapset ei saisi edes kulkea yleisellä tiellä heidän parvekkeensa ohi.Heti on huutamassa! Lapsissa on kuitenkin meidän tulevaisuus. Jos on ollut vaikea ja ahdistavaa olla lastensa kanssa, niin ei kait ne aikuisena halua vanhempiaan tavata. Rakkaus, pyyteetön rakkaus! Rakastan lapsiani ja lastenlapsiani tosi paljon, vaikka joskushan niistäkin on ollut surua ja huolta, mutta paljon myös iloa.
- citypappa
vanha sanonta kuuluukaan, "ei se omena kauaksi puusta putoa". Jos sinulla on ongelmia omien lastesi kanssa, suosittelen ensiksi katsomaan peiliin, ettei vaan siitä peilikuvasta löytyisi jotakin vikaa, jotakin joka on kasvattanut lapsistasi ahneita.
Eräs tunnettu televisiokasvo aikanaan totesi nuorten ongelmia käsittelevässä ohjelmassaan, että jo hiekkalaatikolla yleensä näkee, millä eväillä vanhemmat ovat maailmalla. Mitähän lienee toteamuksella tarkoittanut.
Todennäköisesti jälkikasvusi halveksii sinua eli sitä saa mitä tilaa. Joten todennäköisesti lapset ja lasten lapset eivät tykkää sinusta. Joten tasoissa olette. - werk.
Eli kun lapset olivat pieniä,
et jaksanut/osannut ohjata heitä hyviin harrastuksiin ja hyvään ikäiseensä seuraan.
En minäkään olisi osannut, kun isäni kuoli ollessani 3 vuotias.
Mutta onneksi oli ”täysjärkinen vaimo”.
Lapsia pitäisi myös jaksaa huolehtia murrosikään saakka,
niin saisi ikuisen ilon.
Meillä,
kaikki rahat voimat ja aika panostettiin lapsiin, eka 15 vuotta.
Raskasta oli, mutta palkitseva, nyt on yli 10v saatu jo nauttia.- sibyllavon
viime tipassa eli nelikymppisenä. Omat riennot oli riennetty ja voi keskittyä lapsiin ja nauttia heistä ja kavereista. Kyllä ainakin 15 vuotta pitää sitoutua elämään lapset huomioon ottaen, eivät ne mene siinä sivussa. Panostimme heidän opiskeluunsa ja harrastuksiinsa ja nyt saan olla terveesti ylpeä heistä. Olen sanonut heille, että hyväksyn täysin heidän ratkaisunsa, jos lapsenlapsia ei tule. on paljon lapsia, jotka tarvitsevat aikuista, ei lasten tarvitse olla omia. Vanhapiikapäivinäni mulla oli paljon lapsia lähipiirissä. Mutta ihmisellä pitää olla muutakin elämää tässä iässä kuin lapsenlapset, tämä ikioma elämä on sekin ihanaa.
- OliviaKoo
vanhempien tulisi elättää lapsiaan ainakin tuonne kuusikymppisiksi.
Oma elämä alkaa sitten, kun nuorimmainen täyttää 60 ;)että en halua elää yli yhdeksänkymppiseksi, joten ennen on mukulain opittava omillaan tulemaan toimeen (;
- sanoi yks ..
... näyttelijätär koomikko. Hän ei halua lapsia, kun ne on niin itserakkaita.
Se oli aika suoraa puhetta. Sehän se onkin uhraus vanhemmilta, että perustaa perheen.
Mutta kyllä ne aikuisena on ainakin kivoja, jos tulee toimeen eikä ole niitä liikaa hemmotellut piloille.- Rouva Äksä
halunnut mukuloita ristikseni ja vaivoikseni. Mieheni kanssa jo avioliiton alkuaikoina päätettiin, että lapsia ei tehdä ja se päätös on pitänyt. Vaippojen korjaukset, itkuiset yöt, leikki-iän uhmat ja teinien kiukut - ei kiitos. Hyvin on pärjätty emmekä ole koskaan katuneet päätöstämme.
- Pelle1Peloton
Lapsenlpsia kun ei ole.
Poika ei ehtinyt siittää ennen kuolemaansa, eikä tyttökään halua, vaikka elääkin.
Asia on aika monimutkainen. Kukin eläköön omien mieltymystensä mukaan. Ei saisi tuomita mitään mieltymystä. Joillekin olosuhteiden pakko. Joillekin oma valinta.
Kaikki on yhtä oikeita.- Atolfia
Siinä Pelle on aivan oikeassa.
Kolmen lapseni kanssa ei tietysti aina ole ollut pelkkää iloa. Jossakin vaiheessa jopa huolia.
Nyt on tilanne kuitenkin hyvin. Kaikki ovat naimisissa ja perheet ovat ainakin tähän asti olleet onnellisia.
Lastenlapset ovat vierailleet tällä viikolla luonamme yökylässä ja mukavaa meillä on ollut.
Vaikka ei sitä enää tässä iässä jaksa loputtomiin ruokaa laittaa isolle porukalle, joten viikko vierailua riittää kerralla.
Olen kiitollinen Luojalle, että kaikki on sittenkin mennyt melkoisen hyvin. - Zirkonia
Atolfia kirjoitti:
Siinä Pelle on aivan oikeassa.
Kolmen lapseni kanssa ei tietysti aina ole ollut pelkkää iloa. Jossakin vaiheessa jopa huolia.
Nyt on tilanne kuitenkin hyvin. Kaikki ovat naimisissa ja perheet ovat ainakin tähän asti olleet onnellisia.
Lastenlapset ovat vierailleet tällä viikolla luonamme yökylässä ja mukavaa meillä on ollut.
Vaikka ei sitä enää tässä iässä jaksa loputtomiin ruokaa laittaa isolle porukalle, joten viikko vierailua riittää kerralla.
Olen kiitollinen Luojalle, että kaikki on sittenkin mennyt melkoisen hyvin.että voiko kellään olla tärkeämpää elämässään, kuin omat lapset?Ja tietenkin heidän lapsensa.iIhmetelee.
En muuta tärkeämpää keksi elämässäni.
- Zirkonia
tykkää lapsista.
Mutta omistani kylläkin tykkään. Tietenkin.Eivät perintöjä kyttää, kun ovat onneksi niin varoissaan.Ovat sanoneet, että älä mutsi meille säästele, tuhlaa kaikki itsellesi mitä omistat.
Jaa, mutta en kuitenkaan raaski...siis tuhlata, kun olen niin nuuka, ja vissiin säästän tyhmä pahan päivän varalle. - MareNki***
mutta minulla on lapsia,joista olen oikeutetusti kiitollinen ja ylpeä.
He ovat "kaksi nahkakantista diplomiani",parhaat saavutukseni.
Minä pidän muittenkin lapsista,olen tehnyt elämäntyöni,35 v.lasten ja nuorten parissa.
Jokaisella on omat tykkäämisensä ja niistä ei kannata kiistellä. - realisti vai irrealisti
pitää mahdollisimman aikaisin,kun koulut käyty,irrottaa otteensa ja antaa heidän kulkea omia teitään.Löytää omat ratkaisunsa,jotta heistä voisi kehittyä ajattelevia ihmisiä,jotka kestävät elämän kolhutkin.Ongelmat on opittava ratkaisemaan itse.Annettava lasten perheiden elää rauhassa omaa elämäänsä ja elettävä itse omaansa.Miksi meille vanhemmille pitäisi olla kiitollinen ja miksi meidän pitäisi olla ylpeitä siitä,että he ovat "menestyneet".
- tiedän että
lapsiaan voi inhota,mun mummoni oli sellainen, ei ainakaan tykännyt mun isän lapsista kenestäkään. Ketään ei koskaan pyytänyt kylään (kerran kävin pienenä)ja kun muutti kaupunkiin, ei pyytänyt sittenkään. Tyttärensä lapsia paapoi vain, ei ainoan poikansa. Poikansa antoi käydä kylässä,mutta ei pyytänyt koskaan miniäänsä, siis äitiäni eikä meitä.
Vissiin oltiin niin rumia!
Kerran muistan nähneeni meillä kylässä,isän 50v päivänä.
En korttia saanut edes rippimuistoksi, eikä saaneet muutkaan.
En jaksa edes kaikkea kertoa, alkaa ahistamaan!
- Hyvin hoidinkin
Rakkautta saivat varmaan enemmän kuin monilta jotka kehuvat olevansa hyvin lapsirakkaita.
Luonnollinen vasto sen sanoo että jälkeläisistään on huolehdittava.
Mutta minäkään en yleisesti ottaen pidä lapsista.
Omistani kyllä, mutta lapsenlapset eivät enää saa aikaan tunteita.
Muistan kyllä syntymäpäivät ja muut juhlat.
Lisäksi ovat usein koko perhe viikonloppuisin pari-kolme päivää.
Kämppä on sen jälkeen kuin sotatantereen jäljiltä.
Minusta on turha teeskennellä, lapset vaistoavat teeskentelijän.
Jostain syystä lapset pitävät minusta.
Kai johtuu sittä että en hössötä.
Hoidan mielelläni vanhuksia, lapset ovat niin levottomia ja ahdistun heidän kanssaan.
Myös meillä rahallinen ja muu hyväksikäyttö jatkui aivan liian kauan.
Erehdyin pitämään rakkautena sitä että antaa aina periksi.
Nyt olen jämäkästi sitä mieltä että saavat pärjätä omillaan, ovat keski-ikäisiä ihmisiä ja hyvissä ammateissa.
Lisäksi vaadin oman rauhani kun siltä tuntuu. - miettikääpä sitä
Kuinka suuri etu maapallolle olisikaan, jos lapset loppuisivat!
Miten paljon säästyisikään mammonaa muuhun tärkeämpään kuin lasten rokotuksiin, lääkärinhoitoon, koulutukseen, ruokaan, vaatteisiin! Ei päivähoitopulmis, ei töistä poissaoloja.
Kuinka rauahallista olisikaan aurinkorannoilla, kun saisi maata ja ottaa aurinkoa rauhassa.
Tulisipa valtaväestölle sama tunne, EI lapsia!
Elämämme olisi ihanaa.
Miettimisen aihetta, papparainen.- Zirkonia
Oma juttu ja oma hyvä ja oma kiva kaiken edellä! Siitäkö ihmisen elämän onni syntyy?
Minun onneni syntyy ihan muusta. Esim siitä että saan antaa iloa toiselle,kuten hoitaa lasteni lapsia, niitä ihania villiäkin villeimpiä tapauksia, ja suoda lapselleni pienen lepohetken.
Parasta elämässäni ovat nämä rasittavat villit lapsenlapseni.Ihania suloisia. - miettikääpä sitä
Zirkonia kirjoitti:
Oma juttu ja oma hyvä ja oma kiva kaiken edellä! Siitäkö ihmisen elämän onni syntyy?
Minun onneni syntyy ihan muusta. Esim siitä että saan antaa iloa toiselle,kuten hoitaa lasteni lapsia, niitä ihania villiäkin villeimpiä tapauksia, ja suoda lapselleni pienen lepohetken.
Parasta elämässäni ovat nämä rasittavat villit lapsenlapseni.Ihania suloisia.Puheenvuorollani tarkoitin, että jos lapset loppuisivat, olisimme ihmiskunnan viimeisin sukupolvi.
Mitä siitä seuraisi, sen voisi papparainen kertoa.
Mihin joutuisi koko maailman edistys, kehitys ja kulttuurit?
Eipä niillä olisi arvoa penninkään vertaa.
- anmay
on meno täällä. Voi kun minusta ei koskaan tulisi tulevina vuosina noin kitkerää mummua.
Vielä enempi muualla lueskelen ja kirjoittelen. Tämä palsta vaikuttaa täysin toiselta mitä kuvittelin. Petyn aina kun käyn.
Poistoista vaan paasataan ja katkeria juttuja.
Olen tosi onnellinen lapsukaisista ja hoidan heitä aina kun mahdollista. Elämäntyönä tulevaisuus, se on jo ammattinikin. Ei sen tärkeämpää olla voi :)- itse hoidetut
Minun nuoruudessani kuului mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Itse en olisi lapsia halunnut. Sitten tuli aika kun naristiin että lapsia ei kasvatettu oikein. Nyt maristaan kun lapsia ei rakasteta. Mitä hittiläistä sitä oikein olisi pitänyt tehdä.
Minä en ole koskaan tykännyt lapsista. Jo pienenä inhosin sitä, että jouduin lapsia hoitamaan. Viihdyin enemmän aikuisten seurassa.
Omat lapset olen sentään kasvattanut kohtuullisen hyvin. Pärjäävät omassa elämässään, eivätkä ole ainakaan ääneen vaatineet mitään raha-avustuksia tai ennakkoperintöjä.
Lapsenlapset tosin ovat vaikeita kun niitä ei saa kieltää. En halua niitä kylään ilman vanhempiaan. Meillä kyllä menisi sukset ristiin, jos joutuisin niitä ipanoita hoitamaan ja komentelisin.
Minkä ihminen sille voi, jos ei tykkää jostain. Eikä teeskentelykään ole hyvä. Minua kyllä vähän inhottaa kun pitää lapsenlapsille leperrellä ja olla pitävinään niistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424360
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1384099- 643756
- 1133666
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans343557Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe733382- 882946
- 542845
- 252646
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142364