käykö luomen poistaminen helposti ?

help!

hei missä luomen voisi leikkauttaa ja maksaako se? haluaisin leikkauttaa aika ison luomen mikä ei ole koholla, mietin onnistuukohan se. ja suostuuko lääkärit helposti poistamaan sen kun siitä ei ole tavallaan mitään haittaa, jos siitä ei vaan itse tykkää..? en kehtaa mennä rannalle sen takia.

16

7475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemus:.:.

että unohda koko juttu, ties mitä sivuvaikutuksia ja komplikaatioita tullee näin kesäaikana

ja ainaskaa terveysasemalle ja opiskelijaterveydenhoitoon älä harkitsekaan menoa, vaikka olisivat maksuttomia, pitäähän kärsimyksestä nyt sentään saada maksaa ja kunola

• .....

Ihan oikeassa olet kyllä siinä, että kesäaikaan ei välttämättä kammattaisi luomia poistaa, koska lämpö ja kosteus aiheuttaa helposti tulehduksia ja muuta ikävää ongelmaa haavaan.

Itse kävin luomenpoistossa YTHS:llä pari vuotta sitten kesällä, mukavasti meni, haava parani hyvin helteistä huolimatta ja maksoi huikeat 4 euroa.

• raasulla
        ..... kirjoitti:

Ihan oikeassa olet kyllä siinä, että kesäaikaan ei välttämättä kammattaisi luomia poistaa, koska lämpö ja kosteus aiheuttaa helposti tulehduksia ja muuta ikävää ongelmaa haavaan.

Itse kävin luomenpoistossa YTHS:llä pari vuotta sitten kesällä, mukavasti meni, haava parani hyvin helteistä huolimatta ja maksoi huikeat 4 euroa.

ollu aikaa talvella, tenttien lomassa

kuka sitä nyt rantaleijonakauttaan siihen uhraisi

• .....
        raasulla kirjoitti:

ollu aikaa talvella, tenttien lomassa

kuka sitä nyt rantaleijonakauttaan siihen uhraisi

luomessa ei ollut mitään ongelmaa, mutta kesällä rupesi vuotamaan pahasti verta ja tuli niin kipeäksi, että piti mennä rantaleijonakaudella poistamaan. Kyllä harmitti, kun ei päässyt helteillä pariin viikkoon uimaan sen takia!

• ei sitten
        ..... kirjoitti:

luomessa ei ollut mitään ongelmaa, mutta kesällä rupesi vuotamaan pahasti verta ja tuli niin kipeäksi, että piti mennä rantaleijonakaudella poistamaan. Kyllä harmitti, kun ei päässyt helteillä pariin viikkoon uimaan sen takia!

ollu optimaalinen

• .....
        ei sitten kirjoitti:

ollu optimaalinen

Ei se aina onnistu.

• niinpää
        ..... kirjoitti:

Ei se aina onnistu.

viljelemällä ;)

• .....

että suostuu poistamaan, jos et se sinusta itsestä tuntuu niin ikävältä, että et esim. voi mennä rannalle sen takia. Kyllähän siitä silloin haittaa on! Luomen poistamisesta kyllä jää myös aika selvä arpi ja vielä isompi kuin poistettava luomi, jos et nyt ihan plastiikkakirurgille mene luomeasi poistamaan. Kasvojen alueen luomet poistaa plastiikkakirurgi, mutta muut voi poistaa hyvin ihotautilääkäri tai kirurgi.

• eikös se ollu

aika täynnä luomia dekolteen alueella

menisin vaan jolleki oikeen nimekkäälle plastiikkakirurgille...

• lääkäristä
        eikös se ollu kirjoitti:

aika täynnä luomia dekolteen alueella

menisin vaan jolleki oikeen nimekkäälle plastiikkakirurgille...

Minä olen poistattanut luomia kasvojenkin alueelta yleislääkärillä, eikä ole jäänyt mitään näkyviä arpia. Plastiikkakirurgin pitäisi olla parempi vaihtoehto, mutta samalla tekniikalla hänkin poiston tekee.

• jollakin selvempi kuin tois...
        lääkäristä kirjoitti:

Minä olen poistattanut luomia kasvojenkin alueelta yleislääkärillä, eikä ole jäänyt mitään näkyviä arpia. Plastiikkakirurgin pitäisi olla parempi vaihtoehto, mutta samalla tekniikalla hänkin poiston tekee.

Ei ole leikkaajasta kiinni!!! Uskokaa nyt, että plastiikkakirurgi ei tee ihmetekoja :)

• .....
        jollakin selvempi kuin tois... kirjoitti:

Ei ole leikkaajasta kiinni!!! Uskokaa nyt, että plastiikkakirurgi ei tee ihmetekoja :)

Kyllä se vähän leikkaajasta kiinni on, toiset on vähän parempia, mutta vaikuttaa myös muut asiat. ulle kirurgi kerran sanoi, että mulla on niin kimmoisa iho, että ompeleet on vaikea laittaa, mutta sai se ne kuitenkin laitettua. Ompeleiden poiston jälkeen haava vaan aukesi seuraavana päivänä ja arpi on tästä syystä vähän rumempi kuin piti alunperin tulla.

• ei voi mitään
        lääkäristä kirjoitti:

sitten vaan rahnaa kuluu

• _L_

Mene terveyskeskukseen, ellei sinulle ole työterveyshuoltoa, opiskelijaterveydenhuoltoa taikka YTHS-mahdollisuutta.

Kerro asiasi tohtorille, mainitse myös tuo verenvuoto. Luomen saa pois pyytämällä. Yleislääkäri tai kesälääkäri osaa tehdä sen. Kasvojen alueella voi olla, että ovat kitsaampia, mutta muilla alueilla tekevät sen itse...

Luomenpoisto sillä perusteella "että häiritsee taikka en tykkää siitä" on ihan perusteltua.

• .....

ei tainnut mitään verenvuotoa luomessa olla, vaan pelkästään kosmeettinen haitta. Mutta uskoisin, että se on poistolle ihan riittävä syy.

• nätti arpi

Jos luomi häiritsee sinua niin oletettavasti myös mahdollinen ruma arpi kyseisessä kohdassa tulee häiritsemään.

Eli sinuna kyllä varaisin ajan yksityisesti kirurgin vastaanotolle luomen poistoon. Saat paljon kauniimman arven kun leikkauksen tekee joku joka on ennenkin ommellut haavoja kuin jos annat terveyskeskuslääkärin tai jopa jonkun kesäkandin poistaa luomen ja köyttää ihon kiinni sillä paksulla langalla jota terveyskeskuksen kaapista sattuu juuri sillä hetkellä löytymään.

Puhun kokemuksesta - minulla on sekä kirurgin että yleislääkärin tekemiä arpia ja ero on merkittävä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      187
      2395
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      58
      1315
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1187
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1137
    5. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1068
    6. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1059
    7. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1028
    8. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      96
      1026
    9. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      982
    10. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      975
    Aihe