Bremen - infoa suomeksi

Klaasu

Lennän ensi viikolla Ryanairilla Bremeniin ja ajatelin hieman tutkiskella mitä tietoa kaupungista löytyy netistä. Hieno homma - Bremenin kaupungilla on jopa suomenkielisiä nettisivuja.
Bremenin kaupunki (ja osavaltio) ovat heti osanneet hyödyntää sen, että sen lentokenttä on Ryanairin uusi hubi. Suomalaisten matkailijoiden määrä alueella moninkertaistuu Ryanairin ansiosta.
Tässä kerrotaan Bremenin lentokentästä:
http://www.bremen-tourism.de/foreign/arrival.cfm?lang=fin
Ja tässä itse kaupungista:
http://www.bremen-tourism.de/foreign/Homepage_Text.cfm?lang=fin

15

14966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulemma

      ole mitään, joten myy liput

      ketä varten sinne lennetään, miks ihmeessä ;)

      • ja kun lopulta

        heräät, mene kaljalle Pukinmäen Essolle. Siellä on sinun maailmasi keskipiste.

        Muille ei kuitenkaan kannata hirveästi esitellä kuulopuheisiin perustuvia ennakkoluuloja. Ihmiset osaavat itse päättää.

        Itse vietin upean aurinkoisen vapun Bremenissä. Hieno kaupunki! Ja Ryanair vie muutaman kilometrin päähän keskustasta, jonne pääsee lentokentältä raitiovaunulla.


      • arska
        ja kun lopulta kirjoitti:

        heräät, mene kaljalle Pukinmäen Essolle. Siellä on sinun maailmasi keskipiste.

        Muille ei kuitenkaan kannata hirveästi esitellä kuulopuheisiin perustuvia ennakkoluuloja. Ihmiset osaavat itse päättää.

        Itse vietin upean aurinkoisen vapun Bremenissä. Hieno kaupunki! Ja Ryanair vie muutaman kilometrin päähän keskustasta, jonne pääsee lentokentältä raitiovaunulla.

        Ja mikä siinä Pukinmäen Essossa on taas vikana? Käytäppä ensi kerralla Puksun Esson tilalla vaikka Ogelin Nestettä?


    • LJU

      Bremen on hieno ja monipuolinen kaupunki ja lentokentän sijainti on loistava.Jos Bremen tuntuu liian pieneltä (Helsingin kokoinen kaupunki), alle tunnin junamatkan päässä Bremenistä ovat myös mm. Hampuri ja Hannover.
      Raitiovaunu vie kentältä rautatieasemalle muutamassa minuutissa.

      Kone oli mennen tullen aivan täynnä. Reitti on näköjään saanut heti suuren suosion. Suomen ja Saksan välillä lennoille riittää kysyntää. Potentiaalia lisälennoille ja -reiteille on yhä. Finnairkin suunnittelee kuulemma avaavansa reittejä yhä useampaan saksalaiseen kaupunkiin. Finnairin uutuushan Saksassa on Nürnberg ja seuraavan vuoden aikana avataan pari uutta reittiä. Veikkaisin, että Leipzig olisi yksi uusista kohteista. Myös Hannover on mahdolinen. Ryanair puolestaan saattaa aloittaa lennot Düsseldorf-Weezesta Tampereelle.

      • kaakaa

        Olen lähdössä ystävän kanssa InterRail matkalle Eurooppaan ja ensimmäinen pysähdyksemme on Bremenissä. Meidän täytyisi päästä lentokentältä rautatieasemalle ja mainitsit että ratikka kulkee. Paljonko se suunnilleen maksaa ja onko jotain muuta huomioitvaa sillä kuljettaessa?


      • Sacce_T
        kaakaa kirjoitti:

        Olen lähdössä ystävän kanssa InterRail matkalle Eurooppaan ja ensimmäinen pysähdyksemme on Bremenissä. Meidän täytyisi päästä lentokentältä rautatieasemalle ja mainitsit että ratikka kulkee. Paljonko se suunnilleen maksaa ja onko jotain muuta huomioitvaa sillä kuljettaessa?

        Olisikohan ollut kertamaksu 2.20e - en muista tarkkaan, mutta tuota luokkaa se on.

        Lisätietoja: http://www.bsag.de/

        Gute Reise - Bremen ist eine wunderschöne Stadt!


    • kuten...

      Hampurikin on saatanan tylsiä kaupunkeja. Ei kannata vaivautua. Ennemmin maksaa sitten hieman lisää ja lentää jonnekkin, jossa oikeesti kannattaa käydä. Ei kannata valita kohdetta vain sen perusteella minne raikku näennäisesti halvalla lentää. Tehtiin näin ja takkiin tuli. Ei enää ikinä. Pari hunttia kun laittaa lisää hintaan pääsee perinteisellä yhtiöllä turvallisesti ja huoletta melkein minne vain euroopassa kesätarjouksilla.

      • sanoit

        Kiitos "ainoiden oikeiden" yhtiöiden kannattajalle mielipiteestä. Minä kun näet olen jo muutaman vuoden sisällä käynyt ns. low-cost lentoyhtiöiden koneilla melkein joka Euroopan maassa ja nähnyt tosi paljon. Lontoo, Köln, Munchen, Pariisi, Berliini, Lyypeekki, Salzburg, Barcelona, Porto, Bergamo, Pisa, Venetsia, Marseille, Ljubljana, Gdansk, Duesseldorf, Rooma, Praha, Klagenfurt, että mainitsin tärkeimmät. Eikä yksikään lippu ole maksanut yli 30 euroa. Turvallisesti ja huoletta. Ja miksi Bremen on sinusta tylsä kaupunki? Enemmän nähtävyyksiä kuin koko Helsingissä...


      • ....happamia, sanoi...jne...
        sanoit kirjoitti:

        Kiitos "ainoiden oikeiden" yhtiöiden kannattajalle mielipiteestä. Minä kun näet olen jo muutaman vuoden sisällä käynyt ns. low-cost lentoyhtiöiden koneilla melkein joka Euroopan maassa ja nähnyt tosi paljon. Lontoo, Köln, Munchen, Pariisi, Berliini, Lyypeekki, Salzburg, Barcelona, Porto, Bergamo, Pisa, Venetsia, Marseille, Ljubljana, Gdansk, Duesseldorf, Rooma, Praha, Klagenfurt, että mainitsin tärkeimmät. Eikä yksikään lippu ole maksanut yli 30 euroa. Turvallisesti ja huoletta. Ja miksi Bremen on sinusta tylsä kaupunki? Enemmän nähtävyyksiä kuin koko Helsingissä...

        Tosiaankin!!! Harmi, että jaksetaan mollata Ryan Airia koko ajan. Luulen, että mollaajat ovat henkilöitä, jotka eivät ole koskaan käyttäneet ko. yhtiön palveluja ja siis heiltä on jäänyt toteamatta kuinka hienosti kaikki pelaa ja millä (edullisella) hinnalla!!! Halooooo.....


      • ja junat
        sanoit kirjoitti:

        Kiitos "ainoiden oikeiden" yhtiöiden kannattajalle mielipiteestä. Minä kun näet olen jo muutaman vuoden sisällä käynyt ns. low-cost lentoyhtiöiden koneilla melkein joka Euroopan maassa ja nähnyt tosi paljon. Lontoo, Köln, Munchen, Pariisi, Berliini, Lyypeekki, Salzburg, Barcelona, Porto, Bergamo, Pisa, Venetsia, Marseille, Ljubljana, Gdansk, Duesseldorf, Rooma, Praha, Klagenfurt, että mainitsin tärkeimmät. Eikä yksikään lippu ole maksanut yli 30 euroa. Turvallisesti ja huoletta. Ja miksi Bremen on sinusta tylsä kaupunki? Enemmän nähtävyyksiä kuin koko Helsingissä...

        Kannattaa tutustua myös Bremenin rautatieaseman aikatauluihin ( http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/en?seqnr=3&input=8000050&boardType=dep&time=14:00 ). Itse olen löytänyt hyvät yhteydet koko läntiseen Saksaan, mm. aion mastkustaa Dortmundiin seuraavan aikataulun mukaisesti:
        Tampere 10:05 - Bremen 11:20 (lento)
        Bremen Hbf 14:44 - Dortmund Hbf 16:33 (juna).


      • Onnellinen123456

        Hitsi että on umpimielistä porukkaa! Otan osaa tylsän elämäsi vuoksi...

        Bremen oli aivan ihana kaupunki: ne kahvilat, ravintolat, iloiset ihmiset ja siisteys. Bremenistä tulee heti ikisuosikki! Viihdyin siellä erittäin hyvin, ja ikävä tuli takaisin heti reissun jälkeen.


    • Keskustori

      Kävin Bremenissä 2009 kesällä kun oli aikaa odotella Stantediin lähtöä bremenissä 5h, kävin raitsikalla keskustorilla kahfilla, kyllä mielestäni kaupunki on käymisen arvoinen vaikka en nyt suuremmin sitä kerennyt tutkailemaankaan, mutta jo siinä pienessä ajassa voin sanoa että kiva kaupunki ja varmasti käyntini ei jää viimeiseksi.

      • Paljon reissannut

        Itse en tiennyt Bremeniin tullessani kaupungista juuri mitään muuta, kuin että se ei ole kaukana Hampurista ja että siellä on Werder Bremenin jalkapallojoukkue.

        Kaupunkihan on tosi hieno! Vanhakaupunki on ehdoton juttu, shoppailumahdollisuuksia on joka lähtöön (keskustan ostoskatujen lisäksi mm. Weserpark- ja Waterfront-ostoskeskukset), ruokapaikkoja on vaikka minkälaisia, Weser-joen rannat ovat hienoja ja suosittuja paikkoja hengailuun, kaupungissa on kauniita puistoalueita runsaasti eli voi helteelläkin istua puiden varjossa, voi käydä uimassa joen lisäksi vaikka Stadionbad-nimisessä ulkoilmauimalassa (Stadionin yhteydessä), jne. jne. jne. Yleisillä pääsee kätevästi joka paikkaan. Kertalippu on reilut pari euroa ja päivälippu 6,10. Toisaalta moni keskeinen paikka on niin lähellä, että useimpiin paikkoihin pääsee kävelemällä 10 minuutissa. Itse ostin vain kerran päivälipun kiertääkseni hieman kauempana keskustasta olevia ostoskeskuksia.

        Ja tärkeä pointti, joka on jo tullut esillekin, toisin kuin monissa kohteissa, Bremenissä kenttä on todella lähellä keskustaa! Ratikalla pääsee nopeasti kentältä päärautatieasemalle (Hauptbahnhof) eli pääsee heti viettämään sitä lomaa kohteessa. Löysin myös ihan huippupaikan majoittumiseen ihan rautatieaseman vierestä: Hostel-Posty on paikan nimi ( http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Hostel-Posty/Bremen/38503 ). Hostel-Posty on varmaan siistein majapaikka, missä olen koskaan ollut. Todella edullinen ja rauhallinen majoitus ihan huippupaikalla! Hostellia pyörittää brasilialainen nainen saksalaisen miehensä kanssa ja ovat niiiiin ystävällisiä ja mutkattomia ihmisiä! Internetiä saa käyttää ilmaiseksi (joko aulan konetta tai mahdollista omaa läppäriä), kahvi ja tee ovat ilmaisia!, keittiössä on jääkaappi ja kokkausmahdollisuudet sekä kaikki välineet, mitä tarvii, eli itse voi kokata läheisistä ruokakaupoista ostamillaan aineksilla todella edullisia ruokia. Hostellin kattoterassilla voi myös hengailla ja levätä joko auringossa tai varjossa, jos haluaa ottaa rennommin. Kaikki on tosi siistiä, huoneet, WC:t, suihkut, keittiötilat. Ihan 10 paikka kyllä ja tosi edullinen. Uusi paikka, on ilmeisesti toiminut alle vuoden vasta.

        P.S. Itseni oli tarkoitus jatkaa melkein saman tien Bremenistä eteenpäin, mutta yhdeksi yöksi tarkoitettu oleskeluni venähti reilusti pitemmäksi ennen kaikkea tuon majapaikan takia, mutta myös siksi, että huomasin nopeasti todella pitäväni kaupungista, josta en aiemmin tiennyt juuri mitään! Suosittelen siis lämpimästi Bremeniä!


      • Sacce_T
        Paljon reissannut kirjoitti:

        Itse en tiennyt Bremeniin tullessani kaupungista juuri mitään muuta, kuin että se ei ole kaukana Hampurista ja että siellä on Werder Bremenin jalkapallojoukkue.

        Kaupunkihan on tosi hieno! Vanhakaupunki on ehdoton juttu, shoppailumahdollisuuksia on joka lähtöön (keskustan ostoskatujen lisäksi mm. Weserpark- ja Waterfront-ostoskeskukset), ruokapaikkoja on vaikka minkälaisia, Weser-joen rannat ovat hienoja ja suosittuja paikkoja hengailuun, kaupungissa on kauniita puistoalueita runsaasti eli voi helteelläkin istua puiden varjossa, voi käydä uimassa joen lisäksi vaikka Stadionbad-nimisessä ulkoilmauimalassa (Stadionin yhteydessä), jne. jne. jne. Yleisillä pääsee kätevästi joka paikkaan. Kertalippu on reilut pari euroa ja päivälippu 6,10. Toisaalta moni keskeinen paikka on niin lähellä, että useimpiin paikkoihin pääsee kävelemällä 10 minuutissa. Itse ostin vain kerran päivälipun kiertääkseni hieman kauempana keskustasta olevia ostoskeskuksia.

        Ja tärkeä pointti, joka on jo tullut esillekin, toisin kuin monissa kohteissa, Bremenissä kenttä on todella lähellä keskustaa! Ratikalla pääsee nopeasti kentältä päärautatieasemalle (Hauptbahnhof) eli pääsee heti viettämään sitä lomaa kohteessa. Löysin myös ihan huippupaikan majoittumiseen ihan rautatieaseman vierestä: Hostel-Posty on paikan nimi ( http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Hostel-Posty/Bremen/38503 ). Hostel-Posty on varmaan siistein majapaikka, missä olen koskaan ollut. Todella edullinen ja rauhallinen majoitus ihan huippupaikalla! Hostellia pyörittää brasilialainen nainen saksalaisen miehensä kanssa ja ovat niiiiin ystävällisiä ja mutkattomia ihmisiä! Internetiä saa käyttää ilmaiseksi (joko aulan konetta tai mahdollista omaa läppäriä), kahvi ja tee ovat ilmaisia!, keittiössä on jääkaappi ja kokkausmahdollisuudet sekä kaikki välineet, mitä tarvii, eli itse voi kokata läheisistä ruokakaupoista ostamillaan aineksilla todella edullisia ruokia. Hostellin kattoterassilla voi myös hengailla ja levätä joko auringossa tai varjossa, jos haluaa ottaa rennommin. Kaikki on tosi siistiä, huoneet, WC:t, suihkut, keittiötilat. Ihan 10 paikka kyllä ja tosi edullinen. Uusi paikka, on ilmeisesti toiminut alle vuoden vasta.

        P.S. Itseni oli tarkoitus jatkaa melkein saman tien Bremenistä eteenpäin, mutta yhdeksi yöksi tarkoitettu oleskeluni venähti reilusti pitemmäksi ennen kaikkea tuon majapaikan takia, mutta myös siksi, että huomasin nopeasti todella pitäväni kaupungista, josta en aiemmin tiennyt juuri mitään! Suosittelen siis lämpimästi Bremeniä!

        On oikeastaan ihan pakko yhtyä edellisen kirjoittajan hehkutukseen.

        Kävin Bremenissä ekaa kertaa keväällä 2007, pian Tampere-Bremen -reitin aukeamisen jälkeen. Alun perin lentoajat olivat paremmat (n. 2h myöhemmin molempiin suuntiin), ja olin lähellä perua matkan kun lentoajat muuttuivat.

        Onneksi en tehnyt sitä, sillä Bremen on todella kiva kaupunki! Edellä mainittiinkin jo Weser-joki, ostosmahdollisuudet jne. Ja todellakin, vanha kaupunki (Altstadt Schnoor) ansaitsevat aivan erityisen maininnan, kerta kaikkiaan ihania nuo vanhat korttelit kaupungin keskustassa! Bremenissä toteutetaan parhaillaan autoton keskusta -hanketta, jonka ansiosta keskustan kävelykaduilla on entistä mukavampi käyskennellä. Raitiovaunulla toki pääsee ihan kaupungin ytimeen asti.

        Bremenissä pärjää ihan kohtuullisesti englannilla, mutta aina parempi, jos osaa vähän saksaakin.

        Bremen on yksinkertaisesti todella helppo, vaivaton, edullinen ja kaunis kaupunkilomakohde! Olen käynyt erinäisten tuttujeni kanssa Bremenissä nyt muutaman vuoden aikana lähes 10 kertaa, lähinnä parin pv:n viikonloppureissulla. Kaupungista on tullut todellinen ikisuosikki ja olen jopa harkinnut kakkosasunnon hankkimista sieltä, sillä sellaisen 40m2 kaksion saisi ratikkareitin varrelta alle 40t€:lla (vähän toisenlaiset asuntojen hinnat Saksassa kuin Suomessa - mutta se on pikemminkin jonkin toisen threadin aihe).

        Lennoista olen yleensä maksanut n. 30-50 €/hlö (meno-paluu), jota voi verrata vaikkapa VR:n junamatkaan T:re - H:ki (yhteen suuntaan Pendolla reilut 33€).

        Bremen ei toki ole sillä tavalla tunnettu matkakohde kuin joku Pariisi tai Rooma - tuollaiset kohteet ovatkin luonnollisesti ns. omassa kastissaan. Siitä huolimatta Bremenissä riittää paljon
        - näkemistä (Weser-joki, mylly, vanhakaupunki, Botanika , Brauerei Beck jne.)
        - tekemistä (avaruusteknologiakeskus, Universum Bremen, Mersun tehdaskierrokset, Weserpark jne.) ja
        - shoppailemista (Peek & Cloppenburg, Karstadt, C&A, Galleria Kaufhof jne.. Käytännössä kaikki Saksan ostosketjut ovat edustettuna Bremenissä.

        Kannattaa ehdottomasti antaa kaupungille aito mahdollisuus tehdä vaikutus!


    • kngoinsoneslkä

      Bremen on MAHTAVA! :) Erityisen hauskaa on mennä lautalla joen yli istuskelemaan terasseille ja vaikka kävellä siirtolapuutarhoissa ihaillen kukkasatoa. Polkupyörällä liikkuen ehtii nähdä lyhyemmälläkin lomalla jo paljo. Vuokrasimme itse pyörät päärautatieasemalta, keskeseltä paikalta, josta oli helppo lähteä pyöräilemään minne vaan! Ehdottomasti suosittelen kaupunkia!! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe