Onko mahdollista??

mäkkiläski

Saanko asennettua Windows käyttiksen Power Mac G4 tietokoneeseeni toiselle kovalevylleni? Onko mahdollista??

6

2421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mac Plus 86

      En tiedä, onko vielä saatavilla, mutta sillä sai Windowsin ihan samallekin kovalevylle. Emulaationa, mutta se riitti itsekidutukseksi aivan mainiosti.

      Ilman emulaatiota: ei onnistu.

      • MP33

        No ainakin piraattina sitä saa edelleen melkein joka paikasta mistä niitä piraattisoftia nyt normaalisti saakin. En usko että tuota enää saa oikein mistään kun uudet pelittää ihan eri tavalla ja ihan eri ohjelmilla.

        No joka tapauksessa VirtualPC toimii parhaiten Windows 2000 käyttiksellä. Jo Windows XP tökkii vaikka siinä olisi classic theme. Windows 2000:lla se toimii kelvollisesti ja sillä vielä tekee jotakin kun siinä toimii melkein kaikki nykyiset Windows ohjelmat (XP ja Vista pohjautuvat Windows 2000:n).


    • mahdollista kuin se nykyisillä Maceilla on. Eli kuten sait jo lukea, se Windows olisi hyvin hidas.

      Millä tahansa Intel-Macilla, halvimmalla Minilläkin, lähtötilanne olisi noin 25 kertaa otollisempi.

      • mies..

        Että rosetan kautta emuloitu koodi kummiskin pelittää suht nopeesti, siis PPC -> Intel x86. Johtuisko sitten siitä, kun ei tarvi koko käyttistä emuloida vaan riittää kun emuloidaan ohjelmien tasolla?


      • siinähän se
        mies.. kirjoitti:

        Että rosetan kautta emuloitu koodi kummiskin pelittää suht nopeesti, siis PPC -> Intel x86. Johtuisko sitten siitä, kun ei tarvi koko käyttistä emuloida vaan riittää kun emuloidaan ohjelmien tasolla?

        Olihan se iän ikuinen Macin SoftWindowskin (siis se joka tuli ennen Virtual PCtä) nopea kun ei tarvinnut emuloida koko rautaa vaan pelkkää Windowsia, mutta sillä ei sitten muuta ajettukaan kuin Windows ohjelmia. Eihän Rosettakaan emuloi koko PPC rautaa joten siinäkään ei toimi Classic PPC ohjelmat.

        Pitää myös muistaa että G4 koneet alkavat olla aika vanhoja ja hitaita.


      • mies..
        siinähän se kirjoitti:

        Olihan se iän ikuinen Macin SoftWindowskin (siis se joka tuli ennen Virtual PCtä) nopea kun ei tarvinnut emuloida koko rautaa vaan pelkkää Windowsia, mutta sillä ei sitten muuta ajettukaan kuin Windows ohjelmia. Eihän Rosettakaan emuloi koko PPC rautaa joten siinäkään ei toimi Classic PPC ohjelmat.

        Pitää myös muistaa että G4 koneet alkavat olla aika vanhoja ja hitaita.

        Olen lukenut jostain että jopa rosetan kautta emuloitu PPC-softa toimii jo melkein yhtä nopeesti, ellei nopeemmin joissakin tapauksissa kuin jollain aidolla G4 koneella.

        Kehitys menee eteenpäin :)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe