Tietääkö kukaan kuinka paljon tradenomiopintoja voi saada kauppakorkeassa tai yliopistossa hyväksiluettua? AMK-tutkinto on liiketalouden koulutusohjelmasta.
Tähän toki vaikuttaa mihin haluaa suuntautua, mutta minkälaisella haarukalla suurinpiirtein?
Mietin ylemmän amk-tutkinnon ja kauppakorkean/yliopiston välillä, kumpi kannattaisi?
Tradenomina kauppakorkeakouluun
13
4182
Vastaukset
- ....
Tradenomina voit hakea yliopistoon tai kauppakorkeaan niin sanotussa maisterihaussa (maisteritason valinta). Tämä tarkoittaa, että tradenomiopinnot hyvitetään täysin ja aloitat yliopistossa kanditason suorittaneiden tasolta. Niin sanottuja siltaopintoja eli ylimääräisiä voidaan määrätä maksimissaa 30op (tämä on siis se osa jota "ei hyvitetä"). Saat siis Kauppatieteiden maisterin paperit n. 2,5 lisäopiskelulla.
Suosittelen ehdottomasti tätä väylää, koska ylemmällä AMK -tutkinnolla ei valitettavasi ole arvostusta työelämässä samassa määrin kuin maisteritutkinnolla.
Lisäksi maisterivalinnat ovat ns. paperivalintoja, eli pääsykoepänttäystä ei ole. Ei myöskään 3 vuoden työssäolopakkoa, joka on ylemmän AMK-ohjelman sisäänpääsyedellytys.
Lue lisää: http://www.hse.fi/FI/education/admission/msc/- alkup.
Kiitos valaistuksesta, tämä olikin mielenkiintoinen tieto. Kauppakorkea on ehdottomasti parempi vaihtoehto jos kaikki opinnot saa hyvitettyä.
- öljklödajsflaksjf
alkup. kirjoitti:
Kiitos valaistuksesta, tämä olikin mielenkiintoinen tieto. Kauppakorkea on ehdottomasti parempi vaihtoehto jos kaikki opinnot saa hyvitettyä.
ota se huomioon ettet voi välttämättä valita pääainetta, niissä kun tuppaa olemaan kiintiöt maisteriväylältä tuleville..
- ....
öljklödajsflaksjf kirjoitti:
ota se huomioon ettet voi välttämättä valita pääainetta, niissä kun tuppaa olemaan kiintiöt maisteriväylältä tuleville..
Otapa itse huomioon että maisterivalinnassa haetaan aina suoraan tiettyyn pääaineeseen! Eli saa kyllä valita mihin pääaineeseen haluaa jo hakuvaiheessa...
- sdfasfdafsd
.... kirjoitti:
Otapa itse huomioon että maisterivalinnassa haetaan aina suoraan tiettyyn pääaineeseen! Eli saa kyllä valita mihin pääaineeseen haluaa jo hakuvaiheessa...
haetaan tiettyyn pääaineeseen, mutta kiintiöt täytetään paremmuusjärjestyksessä. esim helsingin kauppakorkeassa oli viime vuonna joku 14-15 rahoitukseen maisteritasolle hakenutta. 2 valittiin, lopuista en tiiä mihin joutuivat/pääsivät. esim markkinoinnissa tuppaa olemaan isot kiintiöt..
- alkup.
Tuon linkin alta luin että opinnot ei sovellu työn ohella suoritettaviksi.. tarkoituksena on että jos jossain vaiheessa jatkan opintoja, on ne pakko suorittaa työn ohella, ainakin osittain.
Onnistuuko?- ....
Onnistuu siinä missä muukin yliopisto-opiskelu onnistuu työn ohella. Ei ne opinnot eroa mitenkään normaalista, ihan samat kurssi ja opinnot kuin muilla KTM-opiskelijoilla. Ainut ero on että edeltävät opinnot ovat erilaisia.
Työpaikallani on myös yksi tyyppi joka suoritti nuo KTM-maisteriopinnot työn ohella tradenomitaustalla.
Sitäpaitsi maisteriopintojen kanssa ei tule kiire vaikka käykin työssä, koska yliopistolaissa on määrätty että ohjeellista 2 vuoden suoritusaikaa saa ILMAN ERI ANOMUSTA jatkaa toisella kahdella vuodella... ts. sulla on vähintään 4 vuotta aikaa suoritella noita 120 op opintoja... - oikeasti
.... kirjoitti:
Onnistuu siinä missä muukin yliopisto-opiskelu onnistuu työn ohella. Ei ne opinnot eroa mitenkään normaalista, ihan samat kurssi ja opinnot kuin muilla KTM-opiskelijoilla. Ainut ero on että edeltävät opinnot ovat erilaisia.
Työpaikallani on myös yksi tyyppi joka suoritti nuo KTM-maisteriopinnot työn ohella tradenomitaustalla.
Sitäpaitsi maisteriopintojen kanssa ei tule kiire vaikka käykin työssä, koska yliopistolaissa on määrätty että ohjeellista 2 vuoden suoritusaikaa saa ILMAN ERI ANOMUSTA jatkaa toisella kahdella vuodella... ts. sulla on vähintään 4 vuotta aikaa suoritella noita 120 op opintoja...tradenomi joutuu suorittamaan 120 op:n lisäksi silta-/täydentäviä opintoja 60-90 op. Lisäopinnot kasvattavat opintoaikaa noin vuodella.
oikeasti kirjoitti:
tradenomi joutuu suorittamaan 120 op:n lisäksi silta-/täydentäviä opintoja 60-90 op. Lisäopinnot kasvattavat opintoaikaa noin vuodella.
Siltaopintoja voidaan määrätä maisteriohjelmaan hyväksytylle tradenomille maksimissaan 30op, joka pidentää suunniteltua opiskeluaikaa maksimissaan puoli vuotta (2v -> 2,5).
Käytännössä siltaopintoja voi olla huomattavasti vähemmänkin, eli muutamia kursseja. Riippuu laitoksen omasta harkinnasta. Mutta 30op enempää ei voi olla. Tämä on määrätty yliopistolaissa.
Lue itse Kauppiksen sivuilta:
http://www.hse.fi/FI/education/admission/msc/
"Lisäksi voidaan määrätä maksimissaan 30 opintopistettä täydentäviä opintoja."- oikeasti
Mikko-84 kirjoitti:
Siltaopintoja voidaan määrätä maisteriohjelmaan hyväksytylle tradenomille maksimissaan 30op, joka pidentää suunniteltua opiskeluaikaa maksimissaan puoli vuotta (2v -> 2,5).
Käytännössä siltaopintoja voi olla huomattavasti vähemmänkin, eli muutamia kursseja. Riippuu laitoksen omasta harkinnasta. Mutta 30op enempää ei voi olla. Tämä on määrätty yliopistolaissa.
Lue itse Kauppiksen sivuilta:
http://www.hse.fi/FI/education/admission/msc/
"Lisäksi voidaan määrätä maksimissaan 30 opintopistettä täydentäviä opintoja."Turun kkk/ Porin erillisvalinnassa valitut tradenomit joutuvat suorittamaan enemmän siltaopintoja, 60-80 op.
Linkki Porin valinnan sivuille http://www.pori.tukkk.fi/opiskelijavalinta/hakuopas_2007.pdf ja dokumentissa sivu 18.
Helsingissä on eri tavalla.
- tai tilastotietoa tradenomi...
Valmistun tradenomiksi syksyyn mennessä ja myös minua kiinnostaisivat maisteritason jatko-opinnot. Helsingin kauppakorkeassa on mielenkiintoisen oloinen maisteriohjelma, johon tavoitteenani olisi pyrkiä. Lueskelin valintakriteereitä ja huomasin tradenomien kohdalla vaadittavan GMAT-testin suorittamista. Onko kellään kokemuksia kyseisestä testistä?
Haluaisin myös tietää jonkin laista tilasto- tai kokemuspohjaista tietoa siitä, miten paljon tradenomeja yleensä pääsee maisteriohjelmiin? Myös omia kokemuksia sellaisilta, jotka ovat tradenomi pohjalta maisteriohjelmaan päässeet olisi mukava kuulla. Eli onko maisteriohjelmaan pääsy vain kaukainen haave vai varteen otettava vaihtoehto...- itse onnistuin
En muista yliopistoista osaa sanoa, mutta Ouluun otetaan noin 10 maisteriopiskelijaa/suuntautumisvaihtoehto. Itse tradenomina pääsin viime vuonna, ja tiiän monta muutakin, joten kannattaa yrittää.
Itse pääsin ensiyrittämällä. Ei siis oo pääsykoetta, todistuksen perusteella.
"Siltaopintoja" tarvitsi suorittaa 28 opintopistettä, niihin kuului kaksi matikan kurssia ja kaksi tilastotieteen kurssia. Eli käytännössä tradenomi on samalla tasolla kandin kanssa. - Asiasta kiinnostunut
itse onnistuin kirjoitti:
En muista yliopistoista osaa sanoa, mutta Ouluun otetaan noin 10 maisteriopiskelijaa/suuntautumisvaihtoehto. Itse tradenomina pääsin viime vuonna, ja tiiän monta muutakin, joten kannattaa yrittää.
Itse pääsin ensiyrittämällä. Ei siis oo pääsykoetta, todistuksen perusteella.
"Siltaopintoja" tarvitsi suorittaa 28 opintopistettä, niihin kuului kaksi matikan kurssia ja kaksi tilastotieteen kurssia. Eli käytännössä tradenomi on samalla tasolla kandin kanssa.Moikka,
olisi kiva kuulla vähän enemmänkin tuosta haku/valintaprosessista. Olitko valmistunut tradenomiksi milloin? Minä olen nimittäin valmistunut syksyllä 2004 ja pohdin onko kulunut jo liian pitkä aika ts. voidaanko tradenomiopintojeni tiedot katsoa jotenkin vanhentuneiksi?
Entä onko työkokemuksella tässä välissä mitään merkitystä? Olen ollut koulutusta vastaavissa töissä ja kokemusta on myös ulkoimailla työskentelystä.
Kiitoksia jo etukäteen, jos ehdit vastailla!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101525- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229