Härmän jätkä oli viikon lomareissulla Algeriassa. Viimeisenä iltana tuli mieleen, että pitäisi ostaa kotimaan kavereille matkamuistoja. Meni kauppakujalle, jossa bublikaani viittoili, että nyt saatu jälleen erikoisartikkelia: kuivattuja vittuja. Bublikaani selitti, että kuivatut vitut ovat turistiartikkeli, jotka ovat täysin tulli- ja liikevaihtoverovapaita. Härmän jätkä osti niitä koko ison laatikollisen, ettei tarvitse enempää etsiä matkamuistoja.
Saapui sitten aikanaan härmän jätkä kotimaahan ja joutui Seutulan tulliin. Tullimies kysyi, mitä siinä isossa laatikossa on. Härmän jätkä vastasi, että kuivattuja vittuja. Tullimies sanoi, että avataan ja tarkistetaan. Aikansa selattuaan sisältöä tullimies ilmoitti, että tullia menee 2000 markkaa.
Silloin härmän jätkä suuttui ja sanoi, että minua on petetty. Hänelle oli vakuutettu, että kuivatut vitut ovat vapaita kaikista tulleista ja veroista. Tullimies sanoi, että ehkä teitä on hieman petetty. Luettelon mukaan kuivatut vitut ovat tullivapaita, mutta tarkkaan laskien täällä on 20 persereikää, ja niistä menee tulli.
Eiku härmäläinen Algeriassa
Tullimies
0
1450
Luetuimmat keskustelut
- 54970
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan69771Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli65755- 61731
En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.47654- 62633
Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk7606Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik33603- 78486
- 37480