Miten saan lakatut mäntyiset peiliovet vaaleiksi?
Ovet 8 vuotta vanhat ja hyväkuntoiset.
Valkoinen olisi toive, mutta kuultolakkaus taitaa olla helpompaa. Ovenkamit ovat myös mäntylakatut. Voisiko ovia jotenkin päällystää??
Etukäteen vienkeistä kiittäen, Elina
Mäntyovet vaaleiksi
4
5369
Vastaukset
- duunari2
oven vaaleaksi, mutta maalaus täytyy tehdä ruiskulla muuten ei tule niin hyvää lopputulosta koska lakka ei imeydy ollenkaan puuhun.
Hiot vanhan lakkapinnan kauttaaltaan mataksi hienolla santapaperilla ja koristepinnat hiomatyynyllä tai "karhunkielellä", poistat huolellisesti hiontapölyn ja lakkaat pinnan kuultolakalla. - OLEN KYSYNYT
HEI
TIKKURILAN MAALILINJALTA.KATSO NETISTÄ NUMERO JA SOITA SINNE NE NEUVOO. - tpk_68
Valkolakkaamallahan noista saa läpikuultavan valkoiset, jolloin puun oma syyrakenne jää näkyviin.
Rautakaupoista saa valmiita valkolakkoja mutta niissä valkoista pigmenttiä on vähän, tarkoitus sillä on lähinnä uv-suojaus.
peittävämpi valkolakka pitää sekoittaa itse. Pigmentin/valkoisen maalin määrä kannattaa ehdottomasti kokeilla, sitä kun helposti roiskaisee liikaa.
Vanha lakka täytyy poistaa ensin huolellisesti ja ovet hioa vaaleiksi, mäntyhän tummuu voimakkaasti uv-säteilyn vaikutuksesta. Vetyperoksidilla voi myös vaalentaa tummunutta puuta.
Valkolakkaus ei helpoin pintakäsittely vaihtoehto, mitä valkoisempi, sen helpommin virheet näkyvät, paras valkolakkaus syntyy paineilmaruiskuilla mutta kotioloissa pois suljettu vaihtoehto.
Helpoin vaihtoehto on varmasti vahaaminen peittävällä öljy-vahaseoksella, joita saa myös valkoisena. Hyvä puoli noissa on työn helppous, pintakäsittely on myös helppo korjata kolhujen tms. jäljiltä. Pinnat ovat myös luonnollisen näköisiä ja patinoituvat kauniisti ajan myötä.- ihmettä
sä sössäät?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284