Tarvitaanko kieli taitoa

Kiinaan???

Onko tarpeen osata jotain perussanastoa Kiinaksi Pekingissä? Entä Pekingin ulkopuolella.

7

1905

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekku1706

heips, helpottaa elämää paljon jos kielen osaat ainakin jotain perus-sanastoa varsinkin pekingin ulkopuolella. Englannin kielen osaaminen paikoittain erittäin heikkoa tosin aina löytyy poikkeusia mutta pääsääntöisesti enkulla tulet huonosti juttuun..."kielioppiin/kirjoitus virheisiin puuttumatta" onnea vaan ja seikkailu mieltä;)

• suomalaiskiinalainen

Pekingissä noin 10% täysi-ikäisistä osaa ehkä puhua englantia, joten se kertoo jo aika paljon. Taksikuskit eivät yleensä osaa sitä yhtään ja monilla muilla palvelualoilla on sama ongelma. Hyvähän sitä olisi osata varmaan muutama sana kiinaksi, mutta lausuminen saattaa tuottaa vaikeuksia ja väärällä ääntämisellä sama sana saattaa tarkoittaa monta eri asiaa.

• kielipuoli

Suomessakin on suomi-kiina -sanastoja kaupan, semmoinen mukaan. Kiinassa on lisäksi myynnissä hyvinkin edullisesti englanti-kiina -elektronisia kielenkääntimiä, ne on erinomaisen näppäriä (vehkeet on kyllä valmistettu kiinalaista käyttäjää silmälläpitäen, suomalaisen voi olla hankalaa omaksua kaikkia ominaisuuksia kiinankielisestä ohjeistuksesta...)

Kiinassa pienemmissäkin kaupungeissa on mahdollista löytää englanninkielentaitoista apua, sillä paikalliset opettajat ovat hyvin kiinnostuneita harjoittamaan kielitaitoaan ja keskustelemaan.

(Peking yms. on tietty eri juttu, jos siellä joku tulee juttelemaan, luultavasti on kiinnostunut vain rahasta)

• pekingistä

Pekingissä tulee varsin hyvin toimeen englannilla, mikäli matkan tarkoitus on lomailla. Ravintoloista löytyy usein englanninkielinen menu ja jos ei löydy, voit esim. näyttää sanakirjasta haluamiasi asioita. Saimme ainakin tilattua näin ruokaa. Elekieli on yhteistä, joten silläkin pääsee pitkälle. Pekingin ulkopuolella kannattaa olla perussanaston lisäksi kartta, jossa on nimet sekä Kiinaksi että englanniksi. Karttoja saa helposti hotelleista / kirjakaupoista.

• opiskeluja123

testasin tota ensimmäistä. Viikon tehopaketti ennen matkaa ja tinkaaminen kaupoissa käy kuin siimaa (ainakin siltä voi tuntua). Saataa helpottaa hommaa kun ymmärtää mitä ne myyjät sopii selän takana...
        yi, er, san, si, wu, liu, qi, ba, jiu, shi == 1..10

• beijinkis pärjab englantil mutta en vältamata taxi kuskit ja hotellis vältamaat en puhu englanti,,yrita oppita numerod,,

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1632
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      106
      842
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      618
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      131
      594
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      556
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      538
    8. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      68
      536
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    Aihe