Minulla on Minoltan vanha filmijärkkäri, joka on pari vuotta pölyttynyt kaapissa kuvatessani pelkästään digipokkarilla.
Nyt olen alkanut haaveilla digijärkkäristä. Minulla on Minoltan 28-80 ja 70-210 objektiivit. Nyt mietin, kannattaako minun hankkia kamera, johon nämä sopisivat (onko sellaisia?), vai hankinko suosiolla kokonaan uuden paketin.
Olisiko itseäni viisaammilla mielipiteitä?
Neuvoja viisaammilta kaivataan
2
2054
Vastaukset
- RJiiL
Jos tuo vanha filmikamera on Maxxum/Dynax sarjaa asiaa voi harkita. Silloin objektiivit sopivat Sony digijärkkäriin. Sony Alpha bajonetti on sama kuin Minolta A bajonetti.Minolta nimellä ei järkkäreitä enää tehdä mutta Sony:lla on ainakin Sony DSLR-A100. Viimeinen Minolta digijärkkäri on Konica Minolta Maxxum 5D. Se on muistaakseni vuodelta 2005. Se olisi kyllä vieläkin hyvä ostos käytettynä.
- tehdä
Minoltan A-bajonetti on käytössä Sony A-100 -digijärkkärissä. Jos objektiivisi ovat myös A-kiinnityksellä kannattaa niitä hyödyntää. Sony näytttäisi julkistavan uuden järjestelmäkameran syyskuussa. Ehkäpä kannattaa odottaa hiukan. A-100 jää todennäköisesti malliston halvimmaksi tuotteeksi, mutta se ei silti suinkaan ole huono valinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304123Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112603Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382335Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1111350- 481159
- 751057
- 59923
- 45906
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58901