Minulla on Minoltan vanha filmijärkkäri, joka on pari vuotta pölyttynyt kaapissa kuvatessani pelkästään digipokkarilla.
Nyt olen alkanut haaveilla digijärkkäristä. Minulla on Minoltan 28-80 ja 70-210 objektiivit. Nyt mietin, kannattaako minun hankkia kamera, johon nämä sopisivat (onko sellaisia?), vai hankinko suosiolla kokonaan uuden paketin.
Olisiko itseäni viisaammilla mielipiteitä?
Neuvoja viisaammilta kaivataan
2
1998
Vastaukset
- RJiiL
Jos tuo vanha filmikamera on Maxxum/Dynax sarjaa asiaa voi harkita. Silloin objektiivit sopivat Sony digijärkkäriin. Sony Alpha bajonetti on sama kuin Minolta A bajonetti.Minolta nimellä ei järkkäreitä enää tehdä mutta Sony:lla on ainakin Sony DSLR-A100. Viimeinen Minolta digijärkkäri on Konica Minolta Maxxum 5D. Se on muistaakseni vuodelta 2005. Se olisi kyllä vieläkin hyvä ostos käytettynä.
- tehdä
Minoltan A-bajonetti on käytössä Sony A-100 -digijärkkärissä. Jos objektiivisi ovat myös A-kiinnityksellä kannattaa niitä hyödyntää. Sony näytttäisi julkistavan uuden järjestelmäkameran syyskuussa. Ehkäpä kannattaa odottaa hiukan. A-100 jää todennäköisesti malliston halvimmaksi tuotteeksi, mutta se ei silti suinkaan ole huono valinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503364Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5522078Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si841976Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171960- 201588
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431528- 281386
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281307KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar481230