Neuvoja viisaammilta kaivataan

Haaveilija

Minulla on Minoltan vanha filmijärkkäri, joka on pari vuotta pölyttynyt kaapissa kuvatessani pelkästään digipokkarilla.
Nyt olen alkanut haaveilla digijärkkäristä. Minulla on Minoltan 28-80 ja 70-210 objektiivit. Nyt mietin, kannattaako minun hankkia kamera, johon nämä sopisivat (onko sellaisia?), vai hankinko suosiolla kokonaan uuden paketin.
Olisiko itseäni viisaammilla mielipiteitä?

2

1970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RJiiL

Jos tuo vanha filmikamera on Maxxum/Dynax sarjaa asiaa voi harkita. Silloin objektiivit sopivat Sony digijärkkäriin. Sony Alpha bajonetti on sama kuin Minolta A bajonetti.Minolta nimellä ei järkkäreitä enää tehdä mutta Sony:lla on ainakin Sony DSLR-A100. Viimeinen Minolta digijärkkäri on Konica Minolta Maxxum 5D. Se on muistaakseni vuodelta 2005. Se olisi kyllä vieläkin hyvä ostos käytettynä.

• tehdä

Minoltan A-bajonetti on käytössä Sony A-100 -digijärkkärissä. Jos objektiivisi ovat myös A-kiinnityksellä kannattaa niitä hyödyntää. Sony näytttäisi julkistavan uuden järjestelmäkameran syyskuussa. Ehkäpä kannattaa odottaa hiukan. A-100 jää todennäköisesti malliston halvimmaksi tuotteeksi, mutta se ei silti suinkaan ole huono valinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      129
      2291
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      187
      1099
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      99
      963
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      385
      898
    5. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      801
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      62
      799
    7. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      279
      792
    8. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      789
    9. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      84