raskaustestin luotettavuus

testaaja..

Tässä ollaan yritetty lasta jo 3-4 vuotta. Olen jo seonnut laskuissa. Nyt sitten pitkästä aikaa sorruin ostamaan raskaustestin kun menkat 5 pvä myöhässä. Ostin ensimmäisen kerran ärrän testin. se oli joku rfsu testi. Yleensä olen testannut apteekin omalla. Ei siinä varsinaisesti ensin näkynyt mitään. Kaivon vielä tunnin päästä kuitenkin roskiksesta :-)ja siinäpä näkyikin hyvin hyvin haalea viiva. Ehdin jo vähän innostua. Ei kai testi turhaan viivaa näyttäisi! Tiedän että usein viiva saattaa olla hyvinkin haalea. Pettymys oli kuitenkin valtava kun nyt sitten aloin tutkia netistä testin luotettavuutta. Kyseisessä testissä on ilmeisesti "viivan paikka" joka näkyy kastuessaan. Toinen viivahan on tumman punainen. Tämä minun haalea viiva ei varsinaisesti punerra. En kyllä suosittele tätä testiä.

15

8819

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testailija

Minulla on sama kokemus valitettavasti Clearbluen testillä (tavallinen eli ei se digitaalinen). Lueskelin netistä ihan vastaavia kokemuksia myös tämän testin kohdalla. Toivottavasti kuitenkin sinulla olisi plussasta kyse. Kannattaa testata parin päivään sisään uudella testillä.

• sittenkin...? testaaja

onkohan siitä mitään hyötyä jos testaa muutaman tunnin päästä uudestaan. En millään vois odottaa paria päivää, saatika aamuun. Mahtoiko olla vaikutusta että olin juonut yöllä 0,5 l vichyä ja aamulla 3 kuppia kahvia ennen kuin puolen päivän aikaan tein testin.Edelleen pohdin tässä että onko viiva punertava vai ei. Haalea viiva siinä kuitenkin on. Ei se ihan selvästi näy mutta näen sen kyllä heti kun katson tarkasti.

• janmania
        sittenkin...? testaaja kirjoitti:

onkohan siitä mitään hyötyä jos testaa muutaman tunnin päästä uudestaan. En millään vois odottaa paria päivää, saatika aamuun. Mahtoiko olla vaikutusta että olin juonut yöllä 0,5 l vichyä ja aamulla 3 kuppia kahvia ennen kuin puolen päivän aikaan tein testin.Edelleen pohdin tässä että onko viiva punertava vai ei. Haalea viiva siinä kuitenkin on. Ei se ihan selvästi näy mutta näen sen kyllä heti kun katson tarkasti.

ensimmäisen testin illalla... joka näytti haaleaa plussaa. seuraavana päivänä tein uuden testi joka näytti hyvin vahvan plussa... ilmeisesti testeissä on eroa... lääkärillä sitten vahvistivat verikokeella jossa myös vahva plussa.. verikoe on kyllä mielestäni luotettavin..

• iisisti

Eikös siinäkin testissä ole jokin takaraja lukemiseen? Eli "katso tulos viimeistään 10 min. jälk. sen jälkeen testi ei ole enää luetettava".

• kokemuksia testeistä

Joskus vuosia sitten ennen keskenmenoa tein testin, Clearblue, ja siinä oli viiva, A-L Härköstä lainatakseni "heikosti positiivinen". En uskonut sitä, heitin putkilon roskikseen, ja 1,5 viikon kuluttua oli pakko varmistaa terveyskeskuksessa, kun oli samaan aikaan tiputteluvuotoa. Ja kun tuli oikeasti aika, jolloin kuukautisten piti alkaa, niin raskaus meni samalla kesken. Niin heikosti oli positiivinen.

Sitten vuotta myöhemmin tein testin, kun kuukautiset oli melkein 1 kk myöhässä, maltoin odottaa aamuun, ja viiva oli niin sininen kuin ikinä olla voi. Eikä menny kesken.

• *Huiskaus*

Moikkis!

Ihan sitä vaan aloin kysyyn, et kuin kauon sulla meni kun tuli tätä tiputtelu vuotoa? siis siitä testin teosta.. Mulla on nyt jotain 2 viikkoa testistä( oli joku 4 kirjaiminen testi ja alkoi A, sai ihan kaupasta) ja epämääräsitä tiputtelua menossa..tai miten sen nyt selittääkään..

• *Huiskaus*
        *Huiskaus* kirjoitti:

Moikkis!

Ihan sitä vaan aloin kysyyn, et kuin kauon sulla meni kun tuli tätä tiputtelu vuotoa? siis siitä testin teosta.. Mulla on nyt jotain 2 viikkoa testistä( oli joku 4 kirjaiminen testi ja alkoi A, sai ihan kaupasta) ja epämääräsitä tiputtelua menossa..tai miten sen nyt selittääkään..

RFSU oli kyseisen testin nimi jonka olen tehnyt.

• Samalla joskus testannut

Nissähän on ohjeissa seaika jolloin tulos on luettavissa. Täälläkin usein on kirjoiteltu niistä roskis haamuista. Ite en ikinä mene enää roskikseen kattoon ettei sitten tule tollasta sekavaa epätietoisuutta. Toivotaan että tulee oikea plussa!

• janemania

meinasi iskeä epäusko että testit näytti positiivista... istuin sitten varmaan kymmenen kertaa päivässä pöntöllä kattelin et plussia ne on... (testeissä teko hetkellä vahva plussa) mutta ku ei meinannu millään uskoa todeksi..;)

• Kiva kuulla ilouutisia
        janemania kirjoitti:

meinasi iskeä epäusko että testit näytti positiivista... istuin sitten varmaan kymmenen kertaa päivässä pöntöllä kattelin et plussia ne on... (testeissä teko hetkellä vahva plussa) mutta ku ei meinannu millään uskoa todeksi..;)

Onnea vain sulle janemania plussasta! Hyvää jatkoa kans!

• ei testissä

Testin ohjeessa ei takulla lue, -että ota testi tunnin kuluttua roskiksesta esiin uudeellen.......

Vaan jotain ihan muuta....esim. tuloksen näkee viiden minutin kuluessa, ei sen jälkeen.

On se lukutaito sitten ihmeellinen asia.

Minä suosittelen kyllä testiä.

• ..olla kärsinyt lapsettomuu...

...kovin pitkään, jos ollenkaan. Uskoisin, että lähes jokainen kauemmin lasta yrittänyt on löytänyt itsensä myös tihrustelemsta testitikkua roskiksesta ja testipuikkoa eri asentoihin käännellen yrittänyt saada siitä epätoivoisesti kahta viivaa näkyviin.
        Taidat olla hormoneilla kun noin äkeä oot ;-)
        Muuten, jos hCG:n taso on vielä alhainen, voi olla et viiva näkyy haaleana vasta hetken kuluttua. Itse kuitenkin käytän Acon10-testiä sen herkkyyden vuoksi.

• testaaja...

menkat 2-viikkoa myöhässä. Eli tein ne 2 ärrän testiä. Ekassa oli se "jotenkuten" näkyvä viiva joka saattoi olla "viivan paikka"(..se roskiksesta tunnin päästä kaivettu) ja toisessa ei mitään. Muutaman päivän päästä tein apteekin oman testin, siinäkään ei mitään. Tätä en kyllä alkanut enään roskiksesta kaivelemaan... :-) Nyt on jo kaks viikkoo menny eikä menkkoja vaan kuulu. Toisinaan kyllä on joitain hyvin lieviä tuntemuksia, että menkat vois alkaa. Normaalisti olen tosi kipeä. En silti ole vielä terveyskeskukseen lähtenyt.. Pari päivää vielä meinasin kuitenkin odotella.

• odottelen

...huomenna varmaan tehtävä vielä kerran kotitesti. Voiko terveyskeskukseen (täällä viedään kai neuvolan puolelle) vaan viedä näytteen testattavaksi vai pitääkö sinne varata aika. Kerran olen käynyt vuosia sitten, en enää muista. Vieläkin on mielestäni hyvin lieviä oireita kuukautisten alkamisesta. Voiko olla oireita jos on raskaana?

• allu91

Itse tein ensin ovulaatiotestin loppukierrosta ja näytti vahvan plussan ( pitäisi näyttää raskauden) Seuraavana päivänä tein 2 apteekin testiä ja tuli vahvat plussat jo 20 sekunnin jälkeen. Sitten tein vielä seuraavana päivänä clear blue digitaalinen viikko näytöllä ja tule raskaana 2-3. Elikkäs olen viikolla 4-5

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33