Ajateltiin aluksi ulkomailla häitä, mutta liian paljon ongelmia (mm.kallista ulkomailla, kirkko olisi katolilainen ja minä en, mies ei halua todellisuudessa kirkkohäitä, ketä kutsua, minun puoleltani ei tulisi juuri ketään ja miehen puolelta kirkko tupaten täynnä), siksi nyt päädyttiin maistraattiin.
Mitä maistraatissa vihkiminen maksaa?
Onko se vain paperien allekirjoittamista?
Voiko siellä sanoa, ettei halua mitään pitkää puhetta, että se olisi vain yksinkertainen seremonia (=yksinkertaisella tarkoitan lähinnä papereiden allekirjoittamista)?
Kuinka lyhyeksi/yksinkertaiseksi tilaisuuden maistraatissa voi saada?
Saako ne todistajat sieltä paikan päältä? (aiemmista keskusteluista luin, että se olisi mahdollista)
Miten lähteä liikkeelle asiassa? Mitä tehdä nyt ensin?
vihkiminen
1
655
Vastaukset
- Maistraatissa vihitty
Tässäpä tietoja:
- Mikäli vihkiminen tapahtuu maistraatissa virka-aikana on se ilmaista.
- Seremonia on kaikkiaan todella lyhyt. Siinä vihkijä selostaa avioliiton merkityksestä muutaman sanan ja sitten onkin jo kysymysten vuoro. Kestää (vihkijästä riippuen) noin viisi minuuttia.
- Yleensä ei tarvitse välttämättä olla omia todistajia vaan ne voivat olla viraston henkilökuntaa (periaatteessa todistajiksi kelpaa ketkä tahansa täysi-ikäiset henkilöt, joilla on henkilöllisyyspaperit mukana :D)
Parhaiten varmaan pääsee liikkeelle ottamalla yhteyttä siihen maistraattiin, jossa haluaa vihkimisen tapahtuvan. Ennen varsinaista vihkimistä (vähintään 7 päivää aikaisemmin) tulee suorittaa esteiden tutkinta. Kaikesta tästä saa varmasti maistraatista tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581091Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11820Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75775- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83573Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45522Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36494Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43483Sinun kanssasi
Kahvilassa tapaaminen olisi jotakin niin outoa. Se ei olisi vain kavereiden tapaaminen, koska ei olla oltu oikeita kaver36476