Eli tuleeko imetyksestä ongelma, kun nännit eivät ole koskaan esillä, paitsi silloin kun kylmä???
Pelottaa!!!!
Matalat
16
1943
Vastaukset
- sama ongelma
Olen matalilla ruokkinut kolme lasta=) Eka vauva oli laiska imemään ja käytin aluksi rintakumeja apuna. Kahdella seuraavalla en apuvälineitä tarvinnu. vauva "repii ruokansa vaikka tiiliseinästä" sanoi terveydenhoitaja=) Mutta osta varuuksi rintakumit mutta älä ota niitä automaattisesti käyttöön, vain jos tulee ongelma. Ja aina kannattaa odotusaikana yrittää kaikkensa eli nyppiä, venytellä nännejä.
- Pimpu
tai no alkuun oli ongelmia ja käytin rintakumia ja tuttipullontuttia nännin päällä. Mutta sinnikkyydellä ja miehen kannustuksella päästiin niistä eroon ja n.3vkon ikäisestä syönyt ilman apuvälineitä.
- isonänninen
Imetyksen aikana vauvan suuhun on tarkoitus laittaa koko nännipiha, eli ei vain pelkkää nänniä. (Minä vain en vielä neljättäkään lasta imettäessäni tiedä, miten se käytännössä tapahtuu, mutta minulla onkin niin isot nännit, että minulla on vaikeaa saada edes se pelkkä nänni mahtumaan vastasyntyneen pikkuiseen suuhun. Ja tähän ongelmaan ei ole edes mitään apuvälinettä olemassa.)
- Lina78
Jännitin aivan samaa asiaa kuin sinäkin, mutta huoli osottautui aivan turhaksi. Imetys sujuu oikein hyvin, tyttö on nyt 5kk ja olen täysimettänyt tähän päivään asti.
Aluksi n. reilun kuukauden ajan käytin rintakumeja. Vauva imi nälkäisenä niin tehokkaasti, että siinä ei paljon vaikuttanut oliko se nänni pystyssä vai ei kun vauva hamusi rinnanpään suuhunsa.
Rintakumia minun oli pakko käyttää koska imetys sattui aluksi tosi paljon. Itku ja tuskanhiki siinä touhussa tuli rintakumin kanssakin. Mutta kun alkuvaikeuksista päästiin niin imetys alkoi päivä päivältä sujua paremmin. Viikon päästä kipu oli jo helpottanut huomattavasti. Tosi hyvä fiilis tuli kun pystyi ruokkimaan oman vauvansa ja pystyi nauttimaan noista hetkistä. Tietty vauvojen imutehossa on eroja, mutta rintakumit on hyvä apuväline!
Tsemppiä tulevaan ja antoisia imetyshetkiä! Onnistut siinä ihan varmasti kunhan jaksat motivoitua asiaan vaikka aluksi imetys tuntuisikin hankalalta. Vaivannäkö kyllä kannattaa! :) - nännit esille
Aventin Nipplette on tehokas apu tuohon minuakin ennen vaivanneeseen ongelmaan.
- ~äippä86~
...oli ongelmia ja paljon, juuri matalien nännien vuoksi :(( Vauva ei saanut kunnolla otetta, mutta en myöskään tiennyt kaikista "apuvälineistä" tuolloin, eli ehkä annoin tavallaan vähän liian helpolla periksi..
- toimii***
Niplette on tosi loistava! Ostin omani pari viikkoa ennen LAta ja sain rinnanpäät nousemaan! Apuna oli vielä Aventin rintakumit n. kuukauden verran ja imetys onnistui hyvin! Pikkupingviinin nettikaupasta löytyy kumpaisetkin : )
- nainen8
toimii*** kirjoitti:
Niplette on tosi loistava! Ostin omani pari viikkoa ennen LAta ja sain rinnanpäät nousemaan! Apuna oli vielä Aventin rintakumit n. kuukauden verran ja imetys onnistui hyvin! Pikkupingviinin nettikaupasta löytyy kumpaisetkin : )
kuinka kauan kestää ennen kuin ne pysyy jatkuvasti ylhäällä? itse käyttänyt nipletteä 3 viikkoa koko ajan paitsi nukkuessa ja vielä ei tulosta näy. pitääkö käyttää myös yöllä? (mulla ei onnistu)
- onnistunut imetys
nainen8 kirjoitti:
kuinka kauan kestää ennen kuin ne pysyy jatkuvasti ylhäällä? itse käyttänyt nipletteä 3 viikkoa koko ajan paitsi nukkuessa ja vielä ei tulosta näy. pitääkö käyttää myös yöllä? (mulla ei onnistu)
En nyt tarkkaan muista, mutta 3-4kk Nipletteä käytettyäni huomasin jo tuloksia. Pidin melkein koko raskauden ajan ja joskus yölläkin.
Ne pienet kumirenkaat nänneissä auttavat pitämään ne koholla pumppauksen välillä. - nainen8
onnistunut imetys kirjoitti:
En nyt tarkkaan muista, mutta 3-4kk Nipletteä käytettyäni huomasin jo tuloksia. Pidin melkein koko raskauden ajan ja joskus yölläkin.
Ne pienet kumirenkaat nänneissä auttavat pitämään ne koholla pumppauksen välillä.mistä niitä kumirenkaita saa? ja miten käytetään?
- omatoimiäippä
nainen8 kirjoitti:
mistä niitä kumirenkaita saa? ja miten käytetään?
Sain vihjeen näistä kumirenkaista joskus verkkoklinikan keskuteluista, jossa myös näitä nännipumppuja kehuttiin. Renkaat auttavat ja niitä voi pitää vaikka yöllä ja päivällä. Tosin liivit ei saa olla kamalan tiukat, jotta nännit ei litisty.
Ihan ekat kumirenkaat nänneihin leikkelin ilmapallon suuosasta. Rasvan kanssa ei tule vaurioita, ja puristus pitää olla sopiva. Mieheni toi myös firmastaan sitten hieman isompia silikonikumi-renkaita nännien suurenemisen takia.
- äiäiäiti
Niin, sairaalassa synnytyksen jälkeen hoitajat auttaa lapsen rinnalle. Meilläpä ei sekään onnistunut kuin kerran-pari.
Onneksi oli ihana hoitaja, joka auttoi kärsivällisesti ja sanoi, ettei sairaalasta kannata lähteä ennen kuin imetys sujuisi. Muut hoitajat ei niin auttavaisia olleetkaan, vaikka lapsi parka huusi nälkäänsä yöt päivät. Olin ihan rikki.
Rintakumi oli aluksi mulle pelastus, vauva huoli kun huijasin sitä puristamalla kumiin valmiiksi muutaman tipan maitoa.
Sairaalassa voidaan antaa myös sokerivettä, jota voi puristaa kumille niin johan vauva imee. Pyydä, jollei muuten meinaa onnistua.
Mulla on niin omituisen näköiset ja muotoiset rinnat (nänninpäät ei esillä, mut muuten on tosi isot, ei todellakaan mene kokonaan lapsen suuhun!) että melkein uskallan sanoa, että jos multa imetys onnistuu, onnistut sinäkin!
Sairaalassa itkin öisin kun vauvalla oli nälkä eikä apua saanut mielestäni riittävästi, mutta päätin , etä uskon sitä yhtä hoitajaa enkä lähde kotiin ennen kuin edes muutama imetyskerta onnistuu ilman kumia (edes joten kuten).
Sitten, kun pääsin kotiin, alkoi sujua paljon paremmin! Ympäristön muutos auttoi. Vauva on nyt 2,5 kk ja tuplannut täysimetyksellä painonsa.
Tsemppiä sinulle! Älä pelkää! (ja muista, että korvike ei ole maailmanloppu)
Olet lapsesi paras äiti ja hänelle kaikkein rakkain - aina.- pojan äippä
Osta nipletet ja käytä niitä myös osastolla juuri ennen imetystä. Siten en tarvinnut rintakumia eikä imetys tuottanut parin kuukauden esivenytyksen takia ollenkaan kipua. Ei lainkaan. Ja minulla oli nännit täysin sisällä, eivät tullee edes kylmällä pahemmin ulos.
Moni vauva on jäänyt rintakumiin kiinni eli eivät suostu imemään suoraan rinnasta. Tämä vaan vinkkinä, ikinä ei etukäteen tiedä mitä tapahtuu. - nännitön
pojan äippä kirjoitti:
Osta nipletet ja käytä niitä myös osastolla juuri ennen imetystä. Siten en tarvinnut rintakumia eikä imetys tuottanut parin kuukauden esivenytyksen takia ollenkaan kipua. Ei lainkaan. Ja minulla oli nännit täysin sisällä, eivät tullee edes kylmällä pahemmin ulos.
Moni vauva on jäänyt rintakumiin kiinni eli eivät suostu imemään suoraan rinnasta. Tämä vaan vinkkinä, ikinä ei etukäteen tiedä mitä tapahtuu.Nipletteä käyttää vikoina viikkoina ennen synnytystä? Onko huuhaata että synnytys vois käynnistyy ennen aikojaan. Täällä rv 35 menossa ja ois muutama viikko aikaa venytetllä nännejä...
- rv31
nännitön kirjoitti:
Nipletteä käyttää vikoina viikkoina ennen synnytystä? Onko huuhaata että synnytys vois käynnistyy ennen aikojaan. Täällä rv 35 menossa ja ois muutama viikko aikaa venytetllä nännejä...
Minulla 1 viikko ollut käytössä, ja näyttäisi nyt jo olleen apua. Aion jatkaa ainakin 4-6 viikkoa. Katsotaan sitten tuloksia.
- poikien äiti
imettäessä rinnan pitää olla syvällä vauvan suussa eli mahdollisimman paljon nännipihaa mukana. nännien koolla ei ole merkitystä, koska ei vauvan kuulu niistä pitää kiinni vaan iso osa myös nännipihaa pitää olla suussa. vauvan hyvä ote on sellanen, että vauvalla on suu isona auki ja alahuuli ulospäin rullalla. nännit venyy imettäessä. mullakin oli tasaset ja vähän sisäänpäin kääntyneetkin nännit, mutta ne on venyny.
jos vauvalla on huono ote rinnasta, niin nännit on äkkiä verillä ja kipeät.
kannatta katsoa, ettei vauva ime rintaa löyhästi lupsuttaen. tarkista ja muuta sillon heti vauvan ote.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553723- 312134
- 402034
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171711Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401522Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251472- 791423
- 1371154
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221113