Pihakätköt

Tedi

Geokätköily on hyvä ulkoiluharrastus, paitsi kon joku ajattelematon laittaa kätkön jonkun pihapiiriin. Näin on tapahtunut Nuuksion Karjakaivolla. Jos sinä omistaisit kesämökin sellaisessa paikassa niin jatkuvat kätkönetsijöiden vaeltelu mökin pihapiirissä ei ole omiaan nostamaan harrastuksen profiilia. Jos tämän foorumin lukijat tunnistavat kätkön ja tietävät tekijän, niin täten ilmoitettakoon että kätkö on löydetty omistajan toimesta ja sinne on lisätty viesti tästä. Kätkö sijaitsee paikassa ja alueella joka kuuluu pihapiiriin ja kätkön lähellä sijaitsee rauhoitettujen eläimien pesiä. Eli kuka tuon kätkön on tehnyt niin shame on you. Käy poistamassa se ja jos omistaja on paikalla niin käy kertomassa tämä hänelle niin olet tehnyt suuren teon tämän harrastuksen hyväksi.

11

2389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihastani

      löytyisi kätkö niin paskantaisin sen päälle. Sitten kyttäisin paikkaa niin kauan että joku tulee ronkkimaan. hyökkäisin kimppuun ja antaisin perinpohjaisen selkäsaunan.

    • Geokätköilijä

      Lähetin sen geokätkön tekijälle viestiä asiasta. Uskon, että hän ymmärtää asian.

    • Geokätköilijä

      Kartan mukaan kätkö sijaitsee Karjakaivon ulkoilualueella. Onko se todella jonkun pihapiiriä?

      • geokätköilijä_2

        Ilmeisesti kyse on eräästä toisesta Karjakaivon tienoilla sijaitsevasta kätköstä, joka ei ole Karjakaivon ulkoilualueella (ja joka on nyt arkistoitu).


      • Tedi

        Jos olet käynyt Karjakaivolla niin lammen toisessa päässä on kallion päällä mökki ja kallion alla mökkiin kuuluva sauna. Mökin omistaja hallitsee mökin ympäristön metsiä n. parin kymmenen hehtaarin verran, muistaakseni. Alueen muita suuria metsänomistajia on mm. Tannerin suku, heillä kuuluu olevan metsää huomattavasti enemmän. Alueella on menossa Natura-alueiden lunastusprosessi, valitukset ovat hallinto-oikeudessa ja EU-tuomioistuimessa maanomistajien toimesta. Valtio ei suostunut siihen että omistaja olisi saanut pitää mökin omistuksessaan ja rauhoittamaan kaikki ympäröivät metsät. Metsissä ei ole tehty mitään kymmeniin vuosiin eikä ole tarkoitus tehdäkään. Mutta kun valtio lunastaa metsät Naturaan niin varmasti alkaa tapahtua, Natura metsissähän voidaan tehdä jonkinlaista rajoitettua puunkorjuuta.


    • 9000 automaatilla

      Kenenköhän pihapiirissä tämä kätkö on? Olen ko. kätkön etsinyt ja ei ollut pihaa mailla halmeilla.

      • etsinyt?

        Olet vain mennyt paikkaan, jonka sijainti sanotaan netissä. Mitä etsimistä se on?


      • 9000 automaatilla
        etsinyt? kirjoitti:

        Olet vain mennyt paikkaan, jonka sijainti sanotaan netissä. Mitä etsimistä se on?

        ...todellakin pitää etsiä. Asia ei ole ihan niin yksinkertaista, kuin sivusta seuraajat saattaa luulla. Jos kohta joskus onkin niin, että pääsisi purkille suoraan käsi ojossa kävellen, niin kätköilyn syvin olemus ainakin minulle on jotain muuta, kuin purkin kannen raottamista.


      • cnyyvannzn
        9000 automaatilla kirjoitti:

        ...todellakin pitää etsiä. Asia ei ole ihan niin yksinkertaista, kuin sivusta seuraajat saattaa luulla. Jos kohta joskus onkin niin, että pääsisi purkille suoraan käsi ojossa kävellen, niin kätköilyn syvin olemus ainakin minulle on jotain muuta, kuin purkin kannen raottamista.

        tämä laji on välineurheilua parhaimmillaan vaikka jotkut muuta yrittää selittääkin. onneksi tosin laitteet on halpoja kun hankkii uudehkoon puhelimeen sopivan gps-palikan. ja ohjelmia saa aivan ilmaiseksikin.


        muuten kun tästä lajista kuulin, niin ajattelin ensin että jessus, onpa typerää hommaa. mutta kun itse kokeili niin vaikutti mukavalta hommalta.


      • 9000 automaatilla
        cnyyvannzn kirjoitti:

        tämä laji on välineurheilua parhaimmillaan vaikka jotkut muuta yrittää selittääkin. onneksi tosin laitteet on halpoja kun hankkii uudehkoon puhelimeen sopivan gps-palikan. ja ohjelmia saa aivan ilmaiseksikin.


        muuten kun tästä lajista kuulin, niin ajattelin ensin että jessus, onpa typerää hommaa. mutta kun itse kokeili niin vaikutti mukavalta hommalta.

        Nykypäivänä aika harva harrastus alkaa ilman välineitä. Kävely ja jonkun asteinen lenkkeily ehkä arkivaatetuksella alkuun ja jopa pyöräily, mutta pidemmälle ehtineet monesti sijoittaa välineisiin näissäkin lajeissa. Kätköilyssä ei välttämättä tarvita kuin gepsi, eli uutenakin minimissään about 120 Eur sijoitus alkuun. Kirjaston koneellahan voi ensi alkuun hakea kätköjä, jollei kotona satu olemaan konetta ja yhteyttä.

        Tosin jos laji on välineurheilua, mitäpä se haittaa. Itse tykkään kätköilystä avartavien kokemusten takia. Ja saahan siinä ohessa vähän räplätä teknisiä vehkeitä.


      • cnyyvannzn
        9000 automaatilla kirjoitti:

        Nykypäivänä aika harva harrastus alkaa ilman välineitä. Kävely ja jonkun asteinen lenkkeily ehkä arkivaatetuksella alkuun ja jopa pyöräily, mutta pidemmälle ehtineet monesti sijoittaa välineisiin näissäkin lajeissa. Kätköilyssä ei välttämättä tarvita kuin gepsi, eli uutenakin minimissään about 120 Eur sijoitus alkuun. Kirjaston koneellahan voi ensi alkuun hakea kätköjä, jollei kotona satu olemaan konetta ja yhteyttä.

        Tosin jos laji on välineurheilua, mitäpä se haittaa. Itse tykkään kätköilystä avartavien kokemusten takia. Ja saahan siinä ohessa vähän räplätä teknisiä vehkeitä.

        en tarkoittanutkaan että tuo välineurheilumaisuus olisi mitenkään huono asia.
        kivahan noiden ohjelmien kanssa on näprätä kun netistä saa toinen toistaan parempia ohjelmia luuriin ihan ilmaiseksi.
        mukavasti niiden kanssa kuluu aika ja samalla oppii tuon gepsin käyttöä vähän paremmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe