Ikäraja alkoholin ostoon?

Vinäger77

Hei! Onko Tanskassa alkoholin oston ikäraja sama kuin suomessa eli 18 vuotta? Koskeeko se myös väkeviä ja baareihin menemistä?
Kiitos jo etukäteen =)

6

4368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei varmaa tietoa

Jostain kuulleena että oluen ostossa ikäraja olisi 16v.

• Kbh

Tanskassa saa ihan 16 vuotiaat ostaa alkoholia,eikä pelkästään kaljaa vaan tiukempaakin.Sama koskee tupakkaa,eikä ikärajoja paljoa valvota,kaupoissa harvoin kysytään papereita nuorilta,tuskin koskaan,eikä ole ihme jso 13-vuotiaatkin ostavat kaljaa.
      Baareihin suurimpaan osaan ikäraja 18-20 mutta on joskus myös iltoja joilloin joihinkin baareihin pääsee 16-vuotiaat.Baareissa tarkastetaan papereita enemmän kun kaupoissa

• Vinäger77

Kiitoa paljon vastauksista

• kopkpokopk

mä oon nyt 17v ja juon iha suomes kaljaa,kaikki kAupat antaa ostaa ei ne kysy ees ajokorttii

• Joku.vuan

Tanskassa alkoholin ikäraja on 2 vuotta vähemmän kun suomessa. Eli miedot 16 ja väkevät(<18%) 18. Baareissa raja on sama kun suomessa(18). (Oon kuulu et papereita ei paljoo kyseltäis.)

• Joku.vuan

*>18%

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      76
      6371
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      444
      4466
    3. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      61
      3628
    4. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      113
      2269
    5. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      135
      2265
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      22
      1016
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      69
      960
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      44
      865
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      83
      757
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      59