onko mahdollista

motor_man

Hei
Onko linux:sta mahdollista siirtyä windowsiin, meinaan kun linux on käynnissä. Kun mac:ssa tämä on mahdollista, niin kai tämä on linux:ssakin. Jos joku tietää millä ohjelmalla tämä on mahdollista.

8

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virtuaalinen...

      kone. On muitakin ohjelmia, mutta tätä kehutaan eniten.

    • se Mac:ssa tapahtuu...?

      ... Kun mac:ssa tämä on mahdollista, ...

      • motor_man

        no satuin vaan näkemään kun yhdellä työkaverilla oli mac ja se käynnisti windowsin kun mac oli päällä


      • motor_man kirjoitti:

        no satuin vaan näkemään kun yhdellä työkaverilla oli mac ja se käynnisti windowsin kun mac oli päällä

        virtuaalikoneella...?
        Livenä vielä nykysysteemeillä pikkusen paha...
        ;-)


      • djmosse kirjoitti:

        virtuaalikoneella...?
        Livenä vielä nykysysteemeillä pikkusen paha...
        ;-)

        Periaatteessahan tupla- tai 4-ydinprosulla voisi käynnistää 2 - 4 käyttöjärjestelmää ja sitähän on kai suunniteltukin mutta oman käsitykseni mukaan tämä ei vielä ole käytännössä mahdollista, kyseessä on siis jokin virtuaalikone.

        Itse suosittelen vmware serveriä, ilmainen ja laadukas sekä yksinkertaisempi käyttää kuin qemu. Itse olen ajellut vmwarella linuxeja sekä windowseja niin windowsissa kuin linuxissakin. Ubuntussa vmware jossa XP Pro 320Mt muistilla toimii lähes yhtä nopeasti kuin natiivi XP, 3D kiihdytys vain puuttuu mutta esim. Messenger web-camilla toimi aivan hyvin.

        Löysin vuoden takaisen kuvakaappaukseni aiheesta, kuvassa Ubuntu Dapper jossa ajan XP:tä vmwarella, XP:n alla olevassa palkissa toinen ikoni oikealla (xkillin vas puolella) käynnisti vmwaren XP:llä, aloittajan kaverilla ilmeisesti saman tyyppinen asetelma?


      • exergy kirjoitti:

        Periaatteessahan tupla- tai 4-ydinprosulla voisi käynnistää 2 - 4 käyttöjärjestelmää ja sitähän on kai suunniteltukin mutta oman käsitykseni mukaan tämä ei vielä ole käytännössä mahdollista, kyseessä on siis jokin virtuaalikone.

        Itse suosittelen vmware serveriä, ilmainen ja laadukas sekä yksinkertaisempi käyttää kuin qemu. Itse olen ajellut vmwarella linuxeja sekä windowseja niin windowsissa kuin linuxissakin. Ubuntussa vmware jossa XP Pro 320Mt muistilla toimii lähes yhtä nopeasti kuin natiivi XP, 3D kiihdytys vain puuttuu mutta esim. Messenger web-camilla toimi aivan hyvin.

        Löysin vuoden takaisen kuvakaappaukseni aiheesta, kuvassa Ubuntu Dapper jossa ajan XP:tä vmwarella, XP:n alla olevassa palkissa toinen ikoni oikealla (xkillin vas puolella) käynnisti vmwaren XP:llä, aloittajan kaverilla ilmeisesti saman tyyppinen asetelma?

        Niin se linkki kuvaan oli:

        http://mworks.info/kuvakaappaus/linux/dapper winxp.png


    • cnyyvannzn

      http://linux.fi/index.php/QEMU

      tuota kokeilin kerran ja asensin 98:n linuxin "päälle".
      no tietenkään 98:lla ei kukaan mitään tee vaan se oli vain testi.

      • TRRY

        Joudun viikottain käyttämään Windowseja, eikä sitä varten tietenkään sammuteta Linuxia. Qemussani on mm. XP- ja 2000-asennukset. Muuten pelaa hyvin, mutta virtuaalisen cd-levyn vaihtaminen aiheuttaa usein pulmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe