Hei
Onko linux:sta mahdollista siirtyä windowsiin, meinaan kun linux on käynnissä. Kun mac:ssa tämä on mahdollista, niin kai tämä on linux:ssakin. Jos joku tietää millä ohjelmalla tämä on mahdollista.
onko mahdollista
8
567
Vastaukset
- virtuaalinen...
kone. On muitakin ohjelmia, mutta tätä kehutaan eniten.
se Mac:ssa tapahtuu...?
... Kun mac:ssa tämä on mahdollista, ...- motor_man
no satuin vaan näkemään kun yhdellä työkaverilla oli mac ja se käynnisti windowsin kun mac oli päällä
motor_man kirjoitti:
no satuin vaan näkemään kun yhdellä työkaverilla oli mac ja se käynnisti windowsin kun mac oli päällä
virtuaalikoneella...?
Livenä vielä nykysysteemeillä pikkusen paha...
;-)djmosse kirjoitti:
virtuaalikoneella...?
Livenä vielä nykysysteemeillä pikkusen paha...
;-)Periaatteessahan tupla- tai 4-ydinprosulla voisi käynnistää 2 - 4 käyttöjärjestelmää ja sitähän on kai suunniteltukin mutta oman käsitykseni mukaan tämä ei vielä ole käytännössä mahdollista, kyseessä on siis jokin virtuaalikone.
Itse suosittelen vmware serveriä, ilmainen ja laadukas sekä yksinkertaisempi käyttää kuin qemu. Itse olen ajellut vmwarella linuxeja sekä windowseja niin windowsissa kuin linuxissakin. Ubuntussa vmware jossa XP Pro 320Mt muistilla toimii lähes yhtä nopeasti kuin natiivi XP, 3D kiihdytys vain puuttuu mutta esim. Messenger web-camilla toimi aivan hyvin.
Löysin vuoden takaisen kuvakaappaukseni aiheesta, kuvassa Ubuntu Dapper jossa ajan XP:tä vmwarella, XP:n alla olevassa palkissa toinen ikoni oikealla (xkillin vas puolella) käynnisti vmwaren XP:llä, aloittajan kaverilla ilmeisesti saman tyyppinen asetelma?exergy kirjoitti:
Periaatteessahan tupla- tai 4-ydinprosulla voisi käynnistää 2 - 4 käyttöjärjestelmää ja sitähän on kai suunniteltukin mutta oman käsitykseni mukaan tämä ei vielä ole käytännössä mahdollista, kyseessä on siis jokin virtuaalikone.
Itse suosittelen vmware serveriä, ilmainen ja laadukas sekä yksinkertaisempi käyttää kuin qemu. Itse olen ajellut vmwarella linuxeja sekä windowseja niin windowsissa kuin linuxissakin. Ubuntussa vmware jossa XP Pro 320Mt muistilla toimii lähes yhtä nopeasti kuin natiivi XP, 3D kiihdytys vain puuttuu mutta esim. Messenger web-camilla toimi aivan hyvin.
Löysin vuoden takaisen kuvakaappaukseni aiheesta, kuvassa Ubuntu Dapper jossa ajan XP:tä vmwarella, XP:n alla olevassa palkissa toinen ikoni oikealla (xkillin vas puolella) käynnisti vmwaren XP:llä, aloittajan kaverilla ilmeisesti saman tyyppinen asetelma?Niin se linkki kuvaan oli:
http://mworks.info/kuvakaappaus/linux/dapper winxp.png
- cnyyvannzn
http://linux.fi/index.php/QEMU
tuota kokeilin kerran ja asensin 98:n linuxin "päälle".
no tietenkään 98:lla ei kukaan mitään tee vaan se oli vain testi.- TRRY
Joudun viikottain käyttämään Windowseja, eikä sitä varten tietenkään sammuteta Linuxia. Qemussani on mm. XP- ja 2000-asennukset. Muuten pelaa hyvin, mutta virtuaalisen cd-levyn vaihtaminen aiheuttaa usein pulmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843987
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353011Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992243Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?311978Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271791- 311780
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell611720Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271547Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91507- 281491