Corollani kojelauta rupesi rämisemään jo 4000km ajon jälkeen. Räminä ei ole suurta, mutta karkeapintaisella tiellä jatkuvaa ja hermoja raastavaa. Oletteko muut huomanneet samaa? Onko teidän uusissa corolloissa räminää?
Kojelaudan räminä
15
3735
Vastaukset
- AE111
Minulla on 1.6 Terra Wagon. Olen ajanut vasta 500km mutta natinaa/särinää on kuulunut ainakin mankan ja kojelaudan liitoskohdasta alusta alkaen. Kovemmassa kyydissä sitä kuuluu jo muistakin kohdista. Saavat laittaa huollossa takuuseen jotain tilkettä väleihin.
- ...
Kannattaa paukutella kojelautaa nyrkillä ja paikallistaa rapinat. Itselläni juuri karkealla asfaltilla ja terävissä kuopissa tuli esiin uutena kuskin jalkatilan lämmityssuuttimen särinä (superlonia sopivaan väliin). Toinen äänilähde oli mittariston ja sen kehyksen keskinäinen rapsahtelu (myös superlonia mittariston ja kojetaulun väliin, irrotetun kehyksen alle). Kolmas pieni napsahtelu kuului kuskin puolen kojelaudan alapuolen äänieristelevyn ja kojelaudan liitoskohdasta (superlon korjasi myös tämän).
Useammasta lähteestä olen huomannut että radion ja kojetaulun välisen kehyksen sovitus ei ole ollut tarkka. Itselläni tuossa oli muutama milli yläpuolella rakoa. Lisäksi itselläni radio pääsi resonoimaan noin 15 asteen lämpötilassa. Tuosta raosta ja äänestä pääsi eroon kun aukaisi etupaneelin jossa on lämmityssäätimet (ruuvi nopeussäätimen alla, paneeli lähtee vetämällä irti). Radio on kiinnitetty neljällä pultilla kojelautaan. Aukaisin kaksi lähintä, nostin radiota ja kiristin pultit. Lisäksi tungin tuota ihmeaine superlonia reilusti radion alle, jotta se ei pääsisi resonoimaan ja osaltaan kiilaisi radiota ylöspäin. Ääni kuului todennäköisesti CD:n latauskoneistosta, mutta koska em. keino tuntui tepsivän, en irrottanut ja aukaissut laitetta turhaan.
Nyt auto onkin sitten täysin rapina ja särinävapaa. Olen itse turhankin tarkkakorvainen :)
Kojetaulun sisällä on lämmityslaitteen säätimien vaijereita ja johdotusta, joiden tilanne kannattaa tarkistaa myös, sisään näkee hanskalokeron irroittamalla ja/tai tuon keskikonsolin etupaneelin irroituksella. Sivusuuttimien lamellit voi myös tarkistaa. - 1.4Hb-02
Mulla on 2002 1.4hb, ajettu n.20tkm.Rupesi kojelauta pitämään talvella lähes jatkuvaa räminää nastarenkailla ja kovalla pinnalla.Kesärenkailla räminä on jatkunut, ja kyseessä on senverran raivostuttava piirre muuten hiljaisessa autossa että on tarkoitus saada se korjattua takuuseen.
- tojota
Olekkaan paras?
Kumma kun muilla palstoilla kehutaan Toyotaa laadukkaimmaksi,hiljaiseksi ja mukavaksi autoksi.
Mutta mitä ihmettä! Sehän rämisee ja natisee jo uutenakin. - Seurailija
Jo kolme asiallista viestiä, joissa todetaan sama ongelma eikä ensimmäistäkään ongelman kieltämistä tyyliin "päässänne rämisee, ei tojois oo tollasii vikoi, mee muualle valittaa sitä ooppeliis" :)
Anteeksi tämä asiaton viesti.- Terra
Kuka niin on väittänyt ettei tällä palstalla pystyttäisi keskustelemaan asiallisesti vioista? Yleensä vain aina ilmaantuu (kuten nytkin) joku koomikko irvailemaan, että ähäskutti, eipäs tojotat olekaan viattomia!
Totuus on että ei viatonta autoa ole olemassakaan, eikä varsinkaan Corolla-hintaluokassa. Mutta autoissa on eroja, joissakin on vähemmän vikoja kuin toisissa samanhintaisissa.
Jos uuden Corollan pahin lastentauti on kojelaudan nitinä, niin onhan se vähän eri mittaluokan ongelma kuin eräiden nimeltä mainitsemattomien euroautojen uusissa malleissa, joista löytyy räjähteleviä bensatankkeja yms. Eli vähän suhteellisuudentajua peliin! - ...
Terra kirjoitti:
Kuka niin on väittänyt ettei tällä palstalla pystyttäisi keskustelemaan asiallisesti vioista? Yleensä vain aina ilmaantuu (kuten nytkin) joku koomikko irvailemaan, että ähäskutti, eipäs tojotat olekaan viattomia!
Totuus on että ei viatonta autoa ole olemassakaan, eikä varsinkaan Corolla-hintaluokassa. Mutta autoissa on eroja, joissakin on vähemmän vikoja kuin toisissa samanhintaisissa.
Jos uuden Corollan pahin lastentauti on kojelaudan nitinä, niin onhan se vähän eri mittaluokan ongelma kuin eräiden nimeltä mainitsemattomien euroautojen uusissa malleissa, joista löytyy räjähteleviä bensatankkeja yms. Eli vähän suhteellisuudentajua peliin!Kyllä tosiaan pitää erottaa viat pikku nitinöistä. Kyllähän se olisi hienoa, että kaikissa autoissa kaikki osat aina varmistettaisiin sillä tavalla että missään tilanteessa tai yksilössä ei massatuotteessa olisi pikkunitinöitä. Tärkeänä itse pidän sitä, että esim. itselläni pikkuratinat oli helppo itse poistaa, eikä itse suunnittelussa sinänsä tunnu olevan suuria mokia hälyäänien torjunnassa. Alustakin toimii äänettömästi mitä ei voi sanoa useimmista muista merkeistä.
Ennen kaikkea auto on pelannut teknisesti täysin moitteettomasti. Sinänsä kunnioitettava saavutus aivan alkusarjan autolta. - Tepa
Terra kirjoitti:
Jos uuden Corollan pahin lastentauti on kojelaudan nitinä, niin onhan se vähän eri mittaluokan ongelma kuin eräiden nimeltä mainitsemattomien euroautojen uusissa malleissa, joista löytyy räjähteleviä bensatankkeja yms. Eli vähän suhteellisuudentajua peliin!Oho! Mikähän automalli on noin vaarallinen? Kerro ihmeessä, että tiedämme varoa!!!!
- Stw
Tepa kirjoitti:
Oho! Mikähän automalli on noin vaarallinen? Kerro ihmeessä, että tiedämme varoa!!!!
Kyseisessä kulkineessa oli ainakin alkuun ongelmia tankin huohotuksen kanssa, jolloin tankin päällä oleva muovikansi hajosi ja aukaansai räjähdys/ tulipalovaaran.
- 03-rolla
Mulla on 1.6 Corolla hb -03. Hiljainen ja nitinätön auto, vaikka kuinka kojelautaa paukuttelisi. Ovatkohan toyotalla tehneet jo asialle jotain 03-maliin, vai sattuikohan mulle se hyvä yksilö?
- TKi
Mulla on myös -03 vuosimallin 1.6HB ja siinä ainakin kojelauta natisee. Itse radion sovitus näyttää kyllä tiukalta ja se ei ääntä pidäkään.
Natinaa tulee kojelaudan päältä tuuletussuuttimen kohdalta kun ilman lämpötila on plussan puolella. Tuo natina loppuu kun hieman painaa sormella kojelautaa siitä suuttimen lähettyviltä. Hyvin kevyt painallus riittää.
Harmi kun tuonne näkee vain tuulilasin läpi. Hankala saada selville onko se suuttimen ritilä huonosti sovitettu vai tuleeko ääni kojelaudan sisältä jostain..
- Ei Natise
Elikkä Carina II vm-86 just vasta sisäänajettu 322000 km. Eikä vieläkään nitise, eikä natise!!!
- tojo
tuohan liittyi aiheeseen...
- hallelujah
ei varmaan natise, ei... tuon ikäisissä autoissa on poikkeuksetta alun perinkin hyvin veltto kori, jota ikä ja kilometrit ovat vielä veltostuttaneet lisää -> takuulla natisee ja rämisee, on tehnyt sitä jo uutena, ainakin minun carinani rämisi. uudet autot onkin jo ihna eri luokkaa hiljaisuudeltaan ja natinattomuudelttaan!
- Rulez
hallelujah kirjoitti:
ei varmaan natise, ei... tuon ikäisissä autoissa on poikkeuksetta alun perinkin hyvin veltto kori, jota ikä ja kilometrit ovat vielä veltostuttaneet lisää -> takuulla natisee ja rämisee, on tehnyt sitä jo uutena, ainakin minun carinani rämisi. uudet autot onkin jo ihna eri luokkaa hiljaisuudeltaan ja natinattomuudelttaan!
Sulla oli sitte paska carina!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135273
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663